PDA

View Full Version : Een vettere en warmere versterker



Jan-Douwe22
15 januari 2014, 13:19
Even een vraag van een maatje van me! Ben er zelf ook over aan het denken, maar post het hier ook even. Ik heb zelf een Vox AC30 CC1, en hij wil een vergelijkbaar versterkertje, qua geluid, maar dan een stuk goedkoper, wat kunnen jullie aanraden? op het moment speelt hij met een Roland cube 30x, en heeft dezelfde gitaar als ik een PRS se custom 22

Jasper.
15 januari 2014, 14:43
Nou, ik zou wat meer gaan sparen en niet voor weer een modelling versterkertje gaan. De Vox AD/VT-30/50(XL) is een heel ander beestje dan je AC30. Dus ik zou me ook niet helemaal op Vox blind staren.


Overigens, misschien wat offtopic, in je gesloten topic word over een 10'' speaker gepraat, maar die versterker die je liet zien, de AD30VT-XL heeft wel een 12'' speaker (Vandaar ook de XL versie).
Die heb ik zelf gehad, leuk versterkertje hoor. En ik vond hem beter dan de cube30 die ik toen ook testte, maar als hij echt verbetering zoekt zou ik gewoon voor misschien een buizenversterkertje zoeken. Misschien wat langer sparen voor een iets groter budget.

Jan-Douwe22
15 januari 2014, 14:49
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m766651268-kustom-buizen-versterker-en-boss-gt6.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Is 175 voor deze versterker duur? ik mag hem zo open maken zegt hij. Kustom defender 112 50 watt

nusti
15 januari 2014, 14:56
175 vind ik niet heel door voor deze versterker, ik heb het voor veel meer verkocht. ik geloof dat ik er toen nog 250 of 300 voor kreeg.
Met andere buizen, ik heb er tungsols ingezet, heeft hij wel goed geluid. Ik vond het geluid altijd wel scherp, hard, niet qua volume maar qua toon. de reverb vond ik wel prettig.
Er komt wel een bak herrie uit. Technisch heb ik er nooit problemen mee gehad, 2 jaar lang 1 x per week een repetitie en regelmatig een optreden heeft het zonder problemen overleeft.

Jan-Douwe22
15 januari 2014, 15:02
Ik vond 175 ook wel een goeie prijs, originele buizen, en hij zegt dat er niks mis mee is. Mag hem zo open maken. Voor welke stijlen is deze amp geschikt? Het is namelijk ook voor het gebruik op mijn kamer

TW-Pieter
15 januari 2014, 16:34
50W lijkt me nogal 'enthousiast' voor thuis.

Geef eens wat meer informatie. Wat is het budget? 1- of 2-kanaals? Reverb of niet? Hoe moet t ongeveer klinken ('warm' is een breed begrip)? Etc..

10us
15 januari 2014, 18:35
Vox Pathfinder misschien?
Solid state 15w dus kan een beetje fatsoenlijk zacht maar ook hard, kost geen drol en krijgt stinkgoeie reviews…

Perse buizen?
Ac4

Meer lawaai?
AC15

Tabula Rasa
15 januari 2014, 19:03
Vox Pathfinder misschien?
Solid state 15w dus kan een beetje fatsoenlijk zacht maar ook hard, kost geen drol en krijgt stinkgoeie reviews…

Perse buizen?
Ac4

Meer lawaai?
AC15

Dat zijn wel hele verschillende versterkers.

Dat is net zoiets als:

"Ik zoek fender clean"

"als het zachtjes moet een Squier SP10, moet het wat harder gaan een Champ 600, nog harder, dan een BD en nog harder een Twin".

10us
15 januari 2014, 19:12
Tsjah,

Als je een AC30 wil moet je een AC30 kopen… Alles wat we hier voor gaan stellen komt hooguit "in de buurt". Deze drie zitten in dezelfde familie en zijn, als je een AC30 met minder Watts wil het proberen waard volgens mij.

Vind jou voorstel op "ik zoek een fender clean" ook niet gek trouwens :)

Pepe
15 januari 2014, 19:17
een goedkope AC30 ding? Laney zou ik zeggen. Daaronder zit weinig AC30 achtigs. Als je nou zou vragen, duurder... maar ja, dat vraag je dan weer niet. Jammer hoor, ik ken heel veel duurdere AC30 achtige amps.

Swaag
15 januari 2014, 19:23
Stop maar met zoeken:

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m754663201-vox-cambridge-30-reverb-twin.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Wel ff aan de verkoper vragen of de amp is behandeld tegen "cambridgitis", anders moet je nog de optocoupler vervangen (die kosten iets van 6 euro).

Misery Signals
15 januari 2014, 19:32
Typische vraag... Vette warme amp, budget oops ff spaarvarken leegkloppen.

Vox onder de loep nemen en vanaf AC30 naar onder kijken, of een andere amp met een koppel EL84 buisjes.
Bugera V22 voor 275 Euro en voor 50 Euro een leuke speaker naar keuze erbij moest ie je niet bevallen. Of dus een Vox AC15 voor 575.
Zo' Kustom Kefender heeft EL34 en is qua sound wel een ander beestje denk ik.

Minder dan 300 te spenderen? Op je oude amp blijven spelen en bijklussen... Zou ik zelf doen.

MS

Jan-Douwe22
16 januari 2014, 08:33
Zelf heb ik een AC30. Maar ik zoek er eentje voor een maatje van me, een beetje hetzelfde idee als de roland cube 30x, maar niet zo blikkerig. Hetzelfde aantal watt, en het liefst buizen, budget is ongeveer 150.

Kim Wilson
16 januari 2014, 08:46
Even een kleine zijstap. Ik heb een Fender Performer 650 gehad. Volledig transistor, maar wel met een buisje voor het drive kanaal. Lekker dik warm geluid, en de drive is ook goed bruikbaar. 65 watt en met goed zoeken binnen budget. Voor thuis ook een heerlijk ding, want hij klonk op elk volume vrijwel hetzelfde.

ellisvertellis
16 januari 2014, 10:49
Of voor dat geld een goed pedaal? :rockon:


http://www.youtube.com/watch?v=Z9vfokzfmUY&feature=youtu.be&hd=1

Misery Signals
16 januari 2014, 17:02
Zelf heb ik een AC30. Maar ik zoek er eentje voor een maatje van me, een beetje hetzelfde idee als de roland cube 30x, maar niet zo blikkerig. Hetzelfde aantal watt, en het liefst buizen, budget is ongeveer 150.

Dat is budget voor een effect pedaal, niet voor een amp. Verder sparen voor een drievoud of zo... Voor dat geld koop je niets. Tenzij de buizen zelf die in zon bak moeten...

MS

Kim Wilson
16 januari 2014, 17:55
Vandaar ook mijn suggestie om een goede transistor amp te zoeken. Voor dat geld koop je idd geen fatsoenlijke buizenbak.

marter544
16 januari 2014, 20:11
Ik zou ook eens een Bugera V22 proberen.. Mooist is natuurlijk meer budget, maar als dat er niet is, is een bugera een mooie optie.

Mitch
16 januari 2014, 21:38
Vandaar ook mijn suggestie om een goede transistor amp te zoeken. Voor dat geld koop je idd geen fatsoenlijke buizenbak.

Dit. Eigenlijk de enige goed optie. Er is een hoop genoemd nu, maar als het minder blikkerig moet dan een Cube moet je binnen dit budget gewoon zoeken naar een goed combo met een 12" speaker.
Kleine tip: volgende keer je vraag een beetje zorgvuldiger formuleren, dan krijg je een stuk bruikbaardere antwoorden. Je vraag was aanvankelijk een vettere amp dan een AC30CC1 voor een schijtprijs. Tja...

TW-Pieter
16 januari 2014, 22:00
Probeer op Marktplaats een Fender Performer 1000 te vinden. Je ziet ze nog wel eens voor €150-€175 langskomen. Het drive-kanaal ben ik geen fan van, maar ik was van de clean echt zwaar onder de indruk, al helemaal voor een transistor-amp.

Kim Wilson
16 januari 2014, 22:16
Ja, die had ik ook al aangegeven. Alleen dan een 650. Iets handzamer en ruim voldoende voor thuis.

Jan-Douwe22
17 januari 2014, 08:30
Ben zo een beetje aan het neuzen, kwam een Kustom Defender 112 50 watter tegen, buizen. Is in goede staat maar wel ongeveer 9 jaar oud. Die mag ik ophalen voor 175 dus ik ga vanavond even kijken hoe die er uit ziet. Zou je ook pedalen op een akoestische versterker kunnen gooien? zou die akoestische versterker distortion aan kunnen?

Ik heb de versterker niet zelf nodig, zelf heb ik een AC30, maar dit is voor een maatje dus. Zijn budget. Maar ik kan dus die defender buizenbak ophalen voor 175, en dat trekt me wel!

En je ziet soms Forum leden die onder hun bericht in het rood hebben staan dat ze iets te koop hebben. Ik heb hier dan nog een Roland cube 30X van een vriend, en die wil ik verkopen, hoe zet ik dat onder mijn naam? (hopelijk mag ik dit posten)

Jan-Douwe22
17 januari 2014, 12:45
Naar mijn idee niet duur!

Tabula Rasa
17 januari 2014, 12:57
En je ziet soms Forum leden die onder hun bericht in het rood hebben staan dat ze iets te koop hebben. Ik heb hier dan nog een Roland cube 30X van een vriend, en die wil ik verkopen, hoe zet ik dat onder mijn naam? (hopelijk mag ik dit posten)

Die rode lettertjes, dat zijn linkjes. In je volgende post staat alleen een rode tekst zonder koppeling in je handtekening. Als ie op marktplaats ofzo staat, kan je beter een link maken naar de advertentie, dat werkt beter. :sssh: