PDA

View Full Version : Akai Headrush E2 vs DigiTech JamMan Stereo Looper (of eventueel andere Looper)



florisvanderburg
15 januari 2014, 02:44
Beste forumleden,

Ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar een loop pedaal, waar ik vooral live mee wil loopen. Ik heb lang een RC-2 gehad, maar ik vind de besturing van loops live erg moeizaam verlopen (ook na veel oefenen). Ik kan de loops simpelweg niet lekker timen, ik wil eerder een looper met meerdere switches. Ik heb overigens ook nog een tijdje naar een RC-3 zitten kijken (leek mij simpeler te besturen en eenvoudigere interface), maar ik denk momenteel eerder aan een Akai Headrush (schijnt Russian Circles o.a. te gebruiken) of een Digitech JamMan Stereo Looper. Heeft iemand ervaring met deze pedalen en zou iemand mij kunnen adviseren? Ik ben niet zozeer gericht op alle poespas, maar wil met name gewoon goed getimed live kunnen loopen. Mocht iemand een andere looper kunnen adviseren, dan ben ik daar natuurlijk ook geïnteresseerd in. Ik ben benieuwd! Bedankt!

Floris

onrust nv
15 januari 2014, 18:08
Ah interesant ik ben ook wel benieuwd naar de loopers. De simpelste is iig de TC electronic ditto Floris.
Ik ben zelf eigenlijk ook benieuwd naar de Vox Lil looper en de Vox VDL-1 looper.
Sowieso welke looper heeft de beste geluids kwaliteit van de opgenomen loops?

toddzilla
15 januari 2014, 19:37
De gitarist van Russian Circles gebruikt inderdaad een Headrush om mee te loopen (tenminste, de laatste keer dat ik ze zag). De manier waarop hij het doet ziet er heel eenvoudig uit, maar er zit vast ook een berg routine in. Een andere delay met een degelijke looper is bijvoorbeeld de DL-4 van Line 6. Die heeft ook toffe functies als reverse enzo. Neemt wel veel ruimte in op je board... De TC Ditto is een erg leuke, maar ook wel heel basic. Ik zou zeker ook even kijken naar de net aangekondigde Ditto X2 (http://www.tcelectronic.com/ditto-x2-looper/). Die lijkt me erg tof.

Ik heb een paar weken terug de Infinity looper van Pigtronix gekocht. Was een rib uit m'n lijf, maar hij is super uitgebreid en perfect voor wat ik op het podium wil doen met een looper.

florisvanderburg
16 januari 2014, 20:43
Ik heb de Ditta inderdaad ook gezien (beiden versies) alleen deze is mij wellicht wat te simpel. Het belangrijkste vind ik dat ik live loops goed kan inspelen en dat deze door blijven lopen en getimed blijven (synch blijven lopen). Ik snap dat dit veel te maken heeft met oefenen en het goed timen van je loops, maar ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met pedalen waar dit eenvoudiger mee gaat dan bijvoorbeeld de RC-2. Ik hoor het wel! Bedankt voor de reacties!

florisvanderburg
16 januari 2014, 21:16
Ha ik had de Ditto X2 nog niet gezien. Dit ziet er vrij perfect uit voor het gene wat ik wil doen met een looppedaal!

Dreverhaven
18 januari 2014, 18:38
Ik heb nog nooit een pedaal gehad dat zo gauw op zoveel manieren naar de klote gegaan is. Ik zou er ver van blijven, van die Headrush. Ben zelf trouwens niet de enige.

FruscianteFan
18 januari 2014, 18:46
Ik heb nog nooit een pedaal gehad dat zo gauw op zoveel manieren naar de klote gegaan is. Ik zou er ver van blijven, van die Headrush. Ben zelf trouwens niet de enige.
Inderdaad. Drie gehad. Twee teruggestuurd, bij de derde nam ik die moeite niet eens meer. Kutdingen.

Niettemin zijn er talloze artiesten die ze wel gebruiken...

Eezz
18 januari 2014, 19:54
Ik heb de Ditta inderdaad ook gezien (beiden versies) alleen deze is mij wellicht wat te simpel. Het belangrijkste vind ik dat ik live loops goed kan inspelen en dat deze door blijven lopen en getimed blijven (synch blijven lopen). Ik snap dat dit veel te maken heeft met oefenen en het goed timen van je loops, maar ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met pedalen waar dit eenvoudiger mee gaat dan bijvoorbeeld de RC-2. Ik hoor het wel! Bedankt voor de reacties!

Als het gaat om loops in band verband sync te laten lopen is de Digitech JamMan Stereo de way to go. Vooral omdat die een aparte uitgang heeft voor een clicktrack (waar ook je geloopte partijen op te horen zijn) die je dan naar je drummer kunt sturen. Blijft altijd spannend, maar ik heb het vaak met succes live gedaan.

Ik heb de Headrush ook lang gehad, daar was ik ook best over te spreken. Die had geloof ik ook een soort soundonsound mode waar je oude loops langzaam verdwijnen als je blijft overdubben, dat vond ik erg gaaf.

telecastermaster
18 januari 2014, 21:12
Ik heb nooit problemen gehad met mijn Akai.
Die Akai is trouwens wel een pedaal dat veel voor live looping gebruikt wordt.
Maar het goed krijgen van de timing blijft altijd lastig.


http://www.youtube.com/watch?v=_dycuZbWWUI&feature=player_detailpage