PDA

View Full Version : tc electronic dark matter of???



freddie bassman
14 januari 2014, 20:49
Ik zat te denken om n dark matter te kopen, ik heb al heel lang n oranje boss distortion maar dat is get net niet.

Wat zijn nog meer echte aanraders? Ik speel met versterkers met n goeie korrel (marshall, hiwatt) maar soms heb je net iets meer nodig met n strat.

dikkiedik
14 januari 2014, 21:24
klon? SD-1? Al hoef je nét dat klein beetje meer is een boost handiger als een volle distortion lijkt mij. Die SD-1's van Boss schijnen extreem lekker te klinken als boost voor een marshall.

Rooker
14 januari 2014, 23:02
Boss ge 7? Kun je zelf bepalen welke frequentie je boost. Er zit ook een volume knop op waarmee je dan mits voor de versterker geplaatst meer gain in schuift.

onrust nv
15 januari 2014, 18:02
Is't een buizen amp?

freddie bassman
17 januari 2014, 16:49
Uiteraard alleen maar buizen amps. K heb n ds 1 en nog een n 70's pedaaltje. Maar wat vinden jullie van de dark matter, lijkt mij wel n pedaal met veel mogelijkheden.

Speeddemon
20 januari 2014, 10:47
Ik zou voor een Boss OD-3 Overdrive gaan. Die klinkt waanzinnig goed als een zelfstandige overdrive (dus in een volledig cleane amp), en dat is iets waar de SD-1 een heel stuk minder scoort (of je moet van een dun, nasaal geluid houden...tja, er zijn ook mensen die Oasis en Jake Bugg goeie muziek vinden... :soinnocent: )

en de OD-3 kan -net zoals de SD-1- ontzettend goed een overstuurde amp boosten. Je zou je amp dan op medium/high gain in kunnen stellen op 't drive kanaal, en het clean kanaal+OD-3 gebruiken als lichte overdrive, en amp's drive kanaal+OD-3 als scheurende high gain.

Ik ken zelf de Dark Matter niet trouwens; een heel veelzijdig drive-pedaal vind ik zelf de Zoom HL-01 Hyper Lead, maar daar is zelfs 2e hands nog nauwelijks aan te komen. Misschien een H&K Tubefactor (echte buizen overdrive/distortion) of een Blackstar HT-Dual ofzo?