PDA

View Full Version : Saudade



Harald
13 januari 2014, 11:10
Weer een hit and run opname, dit keer twee akoestische gitaren. Deze werk ik misschien nog eens wat meer uit, maar voor nu...

https://soundcloud.com/harald-koll/saudade

Ernest01
13 januari 2014, 12:12
Weer een mooi stukkie huisvlijt.
Klinkt erg goed en dat voor een 'hit en run'.
Titel mooi gekozen, past helemaal bij dit lied.

Harald
14 januari 2014, 08:58
Dank je! Wil deze nog eens wat meer uitwerken. Beetje richting Ciello e Terra van Al diMeola.

Ernest01
14 januari 2014, 09:46
Hopelijk niet teveel die kant op. Hij is technisch goed, maar - naar mijn mening - gaat het alle kanten op.
Jouw stuk zit tenminste een 'richting' in qua melodie.
En niet zo idioot veel galm, als bij hem.

Luc-O
14 januari 2014, 17:13
Ik vind dit erg mooi, heb even de moeite genomen een en ander te beluisteren op je Soundcloud-pagina en wat ik daar hoor spreekt me zeer aan. Chapeau!

Harald
14 januari 2014, 17:57
Dank je ! Benieuwd hoe dat nummer van je klinkt met iets minder drumfills. Het shredden doe ik tegenwoordig alleen nog maar met de band, en dan nog vrij gedoseerd. Maar als je Dragon Flight hebt gehoord, heb er vroeger wel genoeg naar geluisterd :)

Fusion
20 januari 2014, 17:42
Mmmm ik vind t juist n beetje oeverloos gepiel. Wel n mooie opname :)

Harald
20 januari 2014, 19:24
dat is iig iets... ;) niet echt veel moeite gedaan voor de microfoonplaatsing trouwens. Het is behoorlijk onafgewerkt, maar het schema is op zich wel interressant. Uitwerkingsstap zou idd. een goed thema zijn. Wil je echt zinnig improviseren heb je dat ook nodig als houvast. Het zijn sketchbook opnames, vooral in de meer experimentele hoek. Moet zeggen dat ik dit ook niet gestructureerder vind dan wat Al diMeola op cielo e terra doet. Snap je opmerking wel. Evenzogoed vind ik de sfeer dan wel weer aardig. Maar nogmaals, een volgende versie zal een duidelijk thema hebben. En ws. wat meer synth georienteerde sounds erbij.