PDA

View Full Version : Skate! Nieuwe demo.



Champ-00
13 januari 2014, 09:37
Hoi collega's,

Ik weet het: ik heb al veel te lang niet gereageerd op dit forum (wel veel geluisterd overigens). Daar wilde ik in 2014 verandering in brengen. Ik trap in ieder geval alvast af met een nieuwe demo :-). Een demo gemaakt samen met een vriend van me (tekst en zang is van hem). Vroeger gingen we vaak skaten, vandaar deze ode.

https://soundcloud.com/project-verdronken-vis/jachtluiaard-ft-nipduif-skate


Deze versie staat sinds gisteren online. Graag jullie input om een eventuele tweede versie nog beter te maken. Of om in mijn zak te steken voor het volgende project. Elke vorm van kritiek is daarom welkom.

Alvast bedankt!


Gitaar: Duesenberg Starplayer
Gear: Egnater Rebel 30 + Ibanez TubeScreamer TS808
Roland rd700 GXF als midicontroller
En een buttload aan plugins, maar dat is wellicht "bla bla" voor dit forum (?).

Cageman
13 januari 2014, 15:24
Vet.

Leuk idee om over zoiets een ode te maken.

Versnelling aan het einde doet het ook goed.

Loeters,

Merijn

Champ-00
14 januari 2014, 11:27
Thanks Cageman, fijn om te horen

Champ-00
15 januari 2014, 10:42
Verder niemand commentaren? :satisfie:

Had ik al gezegd dat de zanger uit Brabant komt? En dat er een dikke hammond-solo in zit?

:-)

Duhsjaak
15 januari 2014, 21:41
Mijn eerdere stukje is niet zichtbaar of gepost. Had ik laatst ook al.
Hoe dan ook:
Zangert uit Brabant is zero points
Dus ook niet minus een punt, aan discri.... Negatief onderscheid doen we niet
Zang of rap te zacht (echt veuls te zacht) minus een punt
Idee plus feel plus Hammond laten we zeggen toch minstens twee bonuspunten.
De slagroomtaart ga je d'r niet mee winnen, maar stiekum vind ik dit qua bluf en bravoure toch wel akelig lekker.

Heel fris stukkie werk. OK, de ode is een geslaagd feit. What next?

Ik ga vast klaarzitten, hoofdtelefoon op de kop......
Can't wait, kom maar op!
Vriendelijke groet, Gus

grayfink
18 januari 2014, 16:43
Is dat een midi hammond orgel? De gitaarsolo klinkt erg lekker, mooie ronde sound.

Ernest01
19 januari 2014, 10:02
Het eerste stuk - tot de gitaarsolo - maar overgeslagen.... Teveel van hetzelfde en - voor mij - een
te hoog ADHD gehalte.
Lekkere gitaar solo - mooi geluid - en dat orgel klinkt ook goed.
Vrolijk nummer, waarbij je de skaters bijna kunt zien.

10us
19 januari 2014, 10:16
Ja lekker hoor!

Wat mij betreft ook; ben niet zo'n fan van de zangert zn stijl maar das subjectief. Sound is wel lekker. Vind wel dat de drums in de coupletten het wel heel dicht shhhhhhhhht-en. Misschien die hihat ff dicht.
Verder is het punk toch. Voor mijn gevoel is het op 2.28 klaar, dat zou de radio-edit zijn zeg maar :)

Ondanks het gezeur, ik ben overwegend positief hor, lekker nummertje!

Champ-00
23 januari 2014, 15:13
Bedankt voor de luisterbeurt mannen!

Die hammond is inderdaad MIDI (Native Instruments B4). Evenals de drums en de additionele geluidjes. Ik snap de 'pssssht' in de coupletten, thanks. Er komt wellicht een tweede versie met een echte drummer, dan zal ik daar gelijk op letten. Ik kan niet echt zeggen dat de zang te zacht is hoor Gus. Denk je echt dat ie harder moet?

Kan me zo voorstellen dat het met de zanger erbij iets te 'in your face' muziek is voor sommige, haha. Ben desalniettemin erg blij met de feedback!

Cheers