PDA

View Full Version : Neck-thru een dure constructie?



Ic3gl0vE
2 juli 2003, 15:33
Ik meen meerdere malen gehoord te hebben dat de productiekosten van een neck-thru gitaar nogal hoog zijn. Is dit wel waar? Ik bedoel... een nieuwe neck-thru tele (geen fender hoor :)) voor €229....


http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-160794.html

Izegrim
2 juli 2003, 15:36
Ha ha, je bent ook maar eens gaan kijken! Ik heb die huismerkgitaren nog nooit in het echt gezien, maar ik ga er wel eens één halen. Kost tòch weinig. Je lacht je echt kapot om wat ze aanbieden voor onder de €250,-!

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 15:38
Ja je hebt me nieuwsgierig gemaakt! Maar goed dat heeft niet echt met m'n vraag te maken hè

Izegrim
2 juli 2003, 15:48
Om toch even te reageren op je vraag dan:

Ja ik denk dat dat duurder is. Ik heb toevallig ook naar de andere gitaren gekeken en die hangen toch een paar tientjes onder die prijs. (Jezus, waar praten we over!) Er zijn wel meer gitaren die duurder zijn, maar dat ligt dan aan de uitrusting (FR of maple top) en bij die speciefieke Tele is alleen de constructie een add-on en dus ook op de prijs.

iam
2 juli 2003, 15:58
die tele ziet er wel vet uit...
en voor niet veel geld
vraag me af of ze ook goed speelt

ben dus van plan eerste een beginnerstele te kopen en dan 1tje te laten maken door shamray
zijn er nog andere goedkope tele's als deze? (behalve squier dan?)

sorry voor het offtopiczijnde :-?

Mithrandir
2 juli 2003, 16:01
Iceglove's vraag:

"zijn neck-throughs duurder en waarom?"

hieronder uw antwoord, gelieve niet op bovenstaande off-topic shit met zelfs het verboden woord s****** te reageren

|
|
\/

iam
2 juli 2003, 16:02
sorry mith :oops:

neck trough zal wel duurder zijn door het extra werk dat dit teweeg brengt

Ic3gl0vE
2 juli 2003, 16:36
ja... dat wordt dus altijd verteld. Maar veel gewone squiers kosten ook al €229....

Izegrim
2 juli 2003, 16:39
Ja, maar de instapprijs van het merk dat jij vond hangt rond de €100,-. In verhouding zou een neck-thru squirrel zo'n €500,- gaan kosten.

bert k
2 juli 2003, 16:39
Ja, extra werk, zeggen ze. Maar het is toch niet meer dan een langer stuk hout met een paar zijstukken? Waar zit dat extra werk dan? Een bolt-on moet je ook vakkundig doen, anders staat-ie scheef...

Theije
2 juli 2003, 23:12
Het valt reuze mee, ik heb een tijd geleden een offerte aangevraagt bij verscheidene gitaarbouwers en het prijsverschil tussen nech-thru en bijv. gelijmde hals was echt niet groot en zeker de moeite waard tenminste ik zou zeker voor neck-thru kiezen, al was het alleen al om het uiterlijk.

Dude
3 juli 2003, 00:59
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-163203.html

129 euro....

urezna
3 juli 2003, 14:42
ik denk dat het vaak de betere gitaren zijn die hier wel eens van voorzien worden (neck through dus) waardoor ze automatisch al in een hogere prijsklasse terug te vinden zijn....

The Mule
3 juli 2003, 22:40
Het is een wat minder gangbare constructie, maar ook middenklasse merken bieden deze optie nog wel eens aan bij hun topmodellen. Het is wat bewerkelijker, dus daarom wat duurder. Wel perfect voor de sustain trouwens, hoewel ik er alleen ervaring mee heb met m'n bas...