PDA

View Full Version : Hook, of iets anders? help ik word gek



fs1980
12 januari 2014, 13:53
Ha Mensen Frank hier



Ik zoek een head (heb nu een 1x12 40w combo, die te weinig spreiding van het geluid heeft en te weinig mid) voor een allround cover band. Zat te denken aan HOOK. zat te denken aan een Brunetti SIngleman head (50w) little lenny (30watt) of een Hook Captain(100w)? wat zou een geschikte amp voor een coverband zijn (van acdc tot train zeg maar).
Een belangrijke eis vind ik dat die goed clean blijft op hoog volume.



BTW:
Waarom staan er eigenlijk zoveel Hook (voor Captains) op mp en gitaarmarkt?

Mitch
12 januari 2014, 14:03
Dat zegt alles over de wispelturigheid van de gitarist, niet noodzakelijk iets over kwaliteit hoor ;) Een Hook als de Captain moet je wel liggen, het speelt toch wat anders dan een hoop andere amps vind ik. Vrij veel dynamiek voor een channelswitcher, zeker in volume. Clean ligt een beetje in de Fenderhoek en vind ik persoonlijk een beetje braaf maar wel goed. Drive kan van randje tot lead dus wat dat betreft geen gebrek aan veelzijdigheid.
Over de Brunetti laat ik graag de tevreden gebruikers alhier aan het woord. :)

arjanb01
12 januari 2014, 14:22
Prima amps die hooks, maar ze zijn inderdaad zeer smaakgebonden.
Waarom er zoveel op mp staan? Hype is over denk ik, rond 2005/2006 moest iedereen een captain hebben en nu raak je ze aan de straattegels niet kwijt.
Misschien een alternatief als de engl screamer? Uitermate geschikt voor een coverband.

fs1980
12 januari 2014, 14:42
iemand brunetti singleman head al getest? qua headroom? heb wel de combo versie gehad. Erg goed.
Captain ziet er veelzijdig uit! ideaal voor een coverband lijkt me.

the sure thing
12 januari 2014, 16:14
Ha FS1980, ik heb ook fors aan de HOOK hype meegedaan. Ik vind Hook erg goed klinken, ik heb de R40 gehad en naar volle tevredenheid op gespeeld. Op gitaarmarkt.nl staat een Hook R40 te koop, dat is ooit de mijne geweest. Is nog een erg goed exemplaar, PTP gemaakt. Ik was een groot fan van Hook, zowel de clean als oversturing. Totdat ik de Hook Little Lenny in bezit had. Ik vond het een futloze amp. De sprankeling die ik gewend was van Hook, herkende ik niet meer terug. Waarschijnlijk had het de buizen te maken, maar ik had geen zin om het uit te zoeken. Ik vind de hele Captain reeks heerlijke versterkers, en meer dan zat headroom. De Little Lenny en R40 hebben ook meer dan genoeg headroom. Dat de Hook clean op Fender is gestoeld, ben ik niet helemaal met Mitch eens. Ik vind Hook een duidelijk " eigen" clean hebben, maar je moet ervan houden.

Ik heb de Brunetti Single man head 50W uitgetest. De combo ken ik niet. Ik heb de head uitgetest op een V30 cab. Ik vond het geluid vreselijk. En zowel alle schakelaartjes als de toonregeling vond ik weinig doen. Op papier is de amp heerlijk tweakbaar, maar in de praktijk doen de regelaars IMHO te weinig. Wel meer dan genoeg headroom, maar ik vond het geluid iel en " leeg" , totaal niet vet klinken. Het clean van de Brunetti Single man komt niet overeen met de dure amps van Brunetti.

Mijn vraag aan jou is: wil je je drive uit pedalen halen of de amp? In dat laatste geval: probeer toch eens een VOX (head), het is een heerlijk clean. Als je je drive (deels) uit de amp wil halen, vind ik de Hook Captain een prima optie.

Rick trodat
13 januari 2014, 10:08
De reden dat er zoveel hooks op marktplaats staan heeft volgens mij als reden dat je amp je dwingt beter te gaan spelen. Zonder pedalen ( maar ook in mindere mate met) laat de amp alles horen. De meest eerlijke amp die je kan hebben. Stop je er magie in, dan komt dat er ook uit. Stop je er prut in, dan komt dat er ook uit.

Ik ben gek op bijvoorbeeld de DSL van marshall. De amp is niet te vergelijken met de hook, maar deze amp is veel meer vergevingsgezind en een stuk losser, waardoor het ''lijkt'' alsof je beter speelt dan je werkelijk bent. :soinnocent:

Verder zonder gekkigheid, is het wel zo dat de hook behoort tot één van de beste channelswitchers. Elk kanaal klinkt goed en zeer overtuigend. Het is dan ook voornamelijk een goede amp voor gitaristen die van alles spelen. Ben jij een bluesknikker...dan heb jij die zware overdrive eigenlijk niet nodig. Ben jij een metalhead..dan heb jij die clean niet nodig. En dus ga je dan vanzelf op zoek naar een andere amp.

Ik gebruik em nu al ik dacht 8 jaar en ik gebruik em voor van alles. Daarom is ie ook erg geschikt voor mij.

fs1980
13 januari 2014, 10:47
Heb je bij die Captain überhaupt nog wel drive pedalen nodig?
http://www.youtube.com/watch?v=oe73eU8P_v4
Uit dit filmpje lijkt het of je er alles uit kunt halen!

Rick trodat
13 januari 2014, 13:19
Geen amp klinkt als een tubescreamer, en geen OCD klinkt als een amp.

fs1980
13 januari 2014, 21:16
zijn er hier veel mensen met een captain? Je ziet ze trouwens op de nederlandse podia veel terug. Bij borsato, van velzen, de earring etc....

Mr.Bluesbreaker
14 januari 2014, 13:23
Zou dat je keuze beinvloeden, of veel/weinig mensen er mee spelen? Marktplaats is inderdaad vaak wel een trendmeter over wat er momenteel niet meer hip is in gitaarland.

Uit je openingspost; te weinig spreiding en te weinig mid-> ext. cab /beamblocker en meer mid / minder laag en hoog indraaien geen goede oplossing? Of wil je gewoon een betere amp?:)

Little Lenny blijft vrij clean, singlechannel, niet helemaal wat je zoekt misschien tenzij je met veel pedalen voor OD werkt.

EdRaket
14 januari 2014, 21:23
Vraag blijft inderdaad waar je naar op zoek bent. Een eenvoudige amp met een goed pedalboardje moet genoeg zijn voor een cover band. Wil je alle drive en distortion uit je amp halen, dan stelt dat wat meer eisen. Ik heb zelf een Mesa Boogie Road King head - kan ik op zich ook aanbevelen wat betreft veelzijdigheid. Maar is wel overkill. Heb hem ook vooral omdat ik een liefhebber ben van gitaar spullen. Mijn ervaring is overigens dat het op het podium niet zo heel veel uitmaakt. Ik sta vaak thuis eindeloos te tweaken aan het geluid. Vervolgens sta ik ergens op een bruiloft of in een kroeg en hoor je daar helemaal niets van terug. Geluid moet dan veel harder, meer hoog erin - en vervolgens gewoon lekker spelen...

Mr.Bluesbreaker
14 januari 2014, 22:34
Heb je bij die Captain überhaupt nog wel drive pedalen nodig?
http://www.youtube.com/watch?v=oe73eU8P_v4
Uit dit filmpje lijkt het of je er alles uit kunt halen!

Ik weet niet hoe de nieuwe Captains zijn (V2) maar mijn PTP Prototype met 6L6 is op het derde kanaal aangepast met een NOS cap upgrade en nog wat tweaks om de boel wat strakker te krijgen, in feite geen losse drives nodig. Toch vind ik het lekker om voor een andere feel kanaal 2 op zijn staart te trappen met een TS achtige. Maar je hebt al 6 sounds tot je beschikking, 3 kanalen met elk een boost.

Klppmn
14 januari 2014, 23:05
Je zou eens een Kool&elfring Blackrose kunnen proberen.
Veelzijdig en een geweldige overdrive

fs1980
15 januari 2014, 00:03
Zou dat je keuze beinvloeden, of veel/weinig mensen er mee spelen? Marktplaats is inderdaad vaak wel een trendmeter over wat er momenteel niet meer hip is in gitaarland.

Uit je openingspost; te weinig spreiding en te weinig mid-> ext. cab /beamblocker en meer mid / minder laag en hoog indraaien geen goede oplossing? Of wil je gewoon een betere amp?:)

Little Lenny blijft vrij clean, singlechannel, niet helemaal wat je zoekt misschien tenzij je met veel pedalen voor OD werkt.

wat is een beamblocker?

ja little lenny was ook een optie alleen als die wel niet clean blijven vrees is.

the sure thing
15 januari 2014, 14:38
Een Little Lenny blijft clean tot aan je pijngrens en voorbij!!

Mr.Bluesbreaker
15 januari 2014, 16:43
wat is een beamblocker?

Zie http://www.webervst.com/blocker.html

E-J
16 januari 2014, 09:51
Wat voor combo heb je precies? Als je tevreden bent met het geluid, kan een Beamblocker wel eens dat zetje in de goede richting geven.

heavy-metal-thunder
16 januari 2014, 13:03
Ik heb een oudere Hook Captain 6L6. ik vind hem uitermate goed geschikt voor een all round coverband. Schakelen doe ik via mijn TC elecontric G Major en daardoor kan ik enkel maar de 3 kanalen (met de footswitch kan je nog boost en edge schakelen), maar ik vind het zo wel OK.

Het is geen Marshall, het is geen Fender, of Mesa. Daarom dat sommigen hem wat speciaal vinden, maar anderzijds is hij behoorlijk neutraal en maakt hem uitermate geschikt voor all round covers.

PS: de amp is enorm dynamisch, zeker op clean.

Luke-wannabe
17 januari 2014, 15:00
Die Hook is echt heel erg tof en ik denk een van de beste amps die je in een coverband kunt gebruiken. Dat ding doet alles gewoon goed.

Simon Hans
20 januari 2014, 20:13
Die Hook is echt heel erg tof en ik denk een van de beste amps die je in een coverband kunt gebruiken. Dat ding doet alles gewoon goed.

Helemaal mee eens!