PDA

View Full Version : Humbucker voor in de brugpositie ( start )



pasqual
12 januari 2014, 00:50
Welke humbuckert gaat goed samen met de ( lage ) output van de overige twee single coils in een strat?
Eigenlijk zoek ik een humbucker die meer body heeft als een single coil maar tegelijkertijd toch redelijk helder qua tone is. Én dan ook nog in single coil formaat! ( dus geen hakken en frezen in mijn body ). Ik ben bijvoorbeeld al niet kapot van de Dimarzio Fast track 1 en 2 omdat deze toch veel hoog missen.
Anyone??

Orpheo
12 januari 2014, 14:18
lil screaming demon.

pasqual
12 januari 2014, 15:27
Bedankt Orph, ik ga eens ff googelen.

pasqual
13 januari 2014, 20:47
Ik heb onderstaande thuis liggen en geen idee welk merk. Er past in ieder geval geen kapje overheen. Hij zal rechtstreeks in de slagplaat gedraaid moeten worden, kan er net doorheen. Mijn vraag is: kan iemand mij vertellen wat welke draadjes doen? Er komen 3 draadjes vandaan terwijl er 4 draadjes van de spoelen zelf afkomen. 2 ervan zijn verbonden aan de contactpunten. Zie foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I37OFR8R-1.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAYELKG3.jpg

De rode draad is dus verbonden met het rechtse contactpuntje van de andere spoel. Kan iemand mij helpen? Is de rode draad dan massa of staat deze in serie met de andere spoel?

Tabula Rasa
13 januari 2014, 20:54
Het doorverbonden stukje, dat is je coiltap, het midden tussen beide spoelen. De twee andere draden zijn begin en einde (massa en signaalkant)

E-J
13 januari 2014, 21:13
Je kunt ook kijken naar een overwound singlecoil, bijvoorbeeld een Seymour Duncan SSL-5 of een Dimarzio FS-1. Die hebben lekker veel output maar nog steeds nog genoeg van dat singlecoil karakter. Heb volgens mij nog ergens een FS-1 liggen.

pasqual
13 januari 2014, 21:33
Het doorverbonden stukje, dat is je coiltap, het midden tussen beide spoelen. De twee andere draden zijn begin en einde (massa en signaalkant)

Bedankt voor je input maar ik ben bang dat je dan een draadje mist. Ik zie dat de foto ook een beetje onduidelijk is, excuses daarvoor! Er zijn namelijk 4 punten op de bodem waar 4 koperdraadjes op uitkomen ( noord-zuid van iedere spoel ). Twee daarvan zijn gekoppeld ( de twee rechtse puntjes van de beide spoelen ) dus die staan of in serie of dat zijn de samengestelde massa van de twee spoelen ( de rode draad ). Dan blijven er twee draden over: wit en zwart.
Eigenlijk is mijn vraag: wat is massa en welke draden zijn hot output? Mijn hoop was dat iemand dit element herkende en daarom het antwoord wist. Ik ga 'm eens installeren en "trail en error" toepassen.