PDA

View Full Version : Schoften: Morris & Wimmeltje en.... jij???



Raffel
2 juli 2003, 15:35
Govvurdikke ik lees net even over jullie schofterige racks, hebben jullie daar ook fotos van? Ik ben daar namelijk wel van :) Nog meer mensen met schofterige racks?

kokeleko
2 juli 2003, 15:47
Niet direct gaan schelden ja :-D
Ik heb geen digitale camera, moet ik nog steeds kopen :wink: , maar dat kost wat he'

LordRiffenstein
2 juli 2003, 16:00
Heb nog geen schofterig rack maar als mijn plan lukt, zal ik dat wel hebben binnen enkele maanden :-D

kokeleko
2 juli 2003, 16:02
Ik wordt nieuwsgierig :-D , Diezel en Engl tops de deur uit?

LordRiffenstein
2 juli 2003, 16:02
Ik wordt nieuwsgierig :-D , Diezel en Engl tops de deur uit?

Mmm je komt aardig in de buurt maar niet helemaal!!! :cool:

kokeleko
2 juli 2003, 16:07
Mmm je komt aardig in de buurt maar niet helemaal!!! :cool:[/quote]

Hoe dicht , vertel :razz:

LordRiffenstein
2 juli 2003, 16:34
Hoe dicht , vertel :razz:

HEEL dicht maar ik vertel het nog niet, ik heb nog niet helemaal beslist. Laat me zeggen dat ik wat spullen ga verkopen en dan voor een schofterig Engl-rack zoals Morris ga :-D

Rectifier
2 juli 2003, 16:35
Hij dut z'n Savage weg en koopt de nieuwe SE :lol:

Ik wacht op de nieuwe Suhr... :razz:
Pas dan plaats ik ook een foto.

marc_o
2 juli 2003, 17:21
Schofterige spulen zijn mooi!
Goed zo Youri, gooi die Diezel de deur maar uit, hahaha.
Ben wel erg benieuwd naar die 580 preamp trouwens, dam'n, wat zal dat klinken!

morris
2 juli 2003, 17:23
hehehe WATJES!!!!!

dit is het oude rack (met V30 cabs):
http://www.vanderdraai.com/Morris/morris_srce/images/intermediate_JPG.jpg

dit is het rack zoals het nu ongeveer is, de tuner + zender zitten in een apart rackje:
http://www.vanderdraai.com/Morris/morris_srce/images/Rig-Fwd-View_JPG.jpg

De foto van de CAE3+SE/VHT/LexiconG2 volgt zo snel mogelijk....
:sssh:

Raffel
2 juli 2003, 17:49
en dan ook nog een g-force ertussen!!! :o

Bates15
2 juli 2003, 17:57
Blijft een kwijl rack hehehe.....

Rectifier
2 juli 2003, 18:05
Ik ben niet zo veel spullen nodig om een wereldsound te hebben :lol:

kokeleko
2 juli 2003, 18:10
He' Morris , veel verschil met die Engl of Bag End cabs ?
Wil zelf ook andere cabs , maar kijk nog ff rond.

LordRiffenstein
2 juli 2003, 19:04
Schofterige spulen zijn mooi!
Goed zo Youri, gooi die Diezel de deur maar uit, hahaha.
Ben wel erg benieuwd naar die 580 preamp trouwens, dam'n, wat zal dat klinken!

Diezel de deur uit???? :o

Ja ik ga Morris wat vervelen en hem zo ver krijgen dat ik zijn tone walhalla mag bezoeken want ik wil die 580 dus en ik wil hem hangen aan de Engl 930/60 of een VHT power amp en DAT heeft Morris nu precies net in huis :razz:

morris
2 juli 2003, 19:50
Yoeri, you have mail.....

Rectifier
2 juli 2003, 19:58
sinds wanneer heeft Morris een VHT :???:

:lol: :lol: :lol:

marc_o
3 juli 2003, 00:05
Morris!!!!!!!!!!!!
Landsverrader!! Bag End??? Wat maak je mij en alle andere ENGL- adepten nu???
hahaha
Je gaat me toch niet vertellen dat die dingen beter klinken?

LordRiffenstein
3 juli 2003, 00:23
Yoeri, you have mail.....

Back atcha my friend!!!

Raffel
3 juli 2003, 00:26
ja DAT zegt ie dan niet ff he :D

LordRiffenstein
3 juli 2003, 00:30
sinds wanneer heeft Morris een VHT :???:

:lol: :lol: :lol:

Hij heeft NOG geen VHT maar het zal niet lang meer duren. Tja meneer heeft een luxe-probleem binnenkort, Engl 580+930 of CAE+VHT. MOEILIJKE keuze :razz:

kokeleko
3 juli 2003, 00:39
sinds wanneer heeft Morris een VHT :???:

:lol: :lol: :lol:

Hij heeft NOG geen VHT maar het zal niet lang meer duren. Tja meneer heeft een luxe-probleem binnenkort, Engl 580+930 of CAE+VHT. MOEILIJKE keuze :razz:

Dan weet ik het wel :-D :-D :-D

morris
3 juli 2003, 01:57
Morris!!!!!!!!!!!!
Landsverrader!! Bag End??? Wat maak je mij en alle andere ENGL- adepten nu???
hahaha
Je gaat me toch niet vertellen dat die dingen beter klinken?

Hehehe...
Ze klinken niet beter als mijn Engl V30's, maar ze zijn wel verrekte handig voor thuis en kleine clubs. En voor wat het waard is, ik heb nog nooit een 1x12" cab gehoord die zo klinkt! Het is echt waar, ze klinken waanzinnig. De boogies kunnen er niet aan tippen. De Bogners misschien wel, maar toch heb ik liever de BagEnds. Zoals de Duitsers zeggen, "geheimtipp"!

morris
3 juli 2003, 02:02
sinds wanneer heeft Morris een VHT :???:

:lol: :lol: :lol:

Hij is besteld, maar ik wil eerst mijn geliefde Taylor gitaar verkopen...
Huwelijk gaat voor Gear naar het schijnt... :-? :D :D :D
Ik kan hem natuurlijk inruilen, maar ja, je weet hoe dat gaat.

Taylor 412Koa anyone?

Bates15
3 juli 2003, 09:43
Kost ie?

Raffel
3 juli 2003, 16:54
waar haal je die bagends eigenlijk hier in NL???

Chiel
3 juli 2003, 17:52
Candyman store :-D

kokeleko
3 juli 2003, 18:30
En als je nou twee wil dan? :razz:

morris
3 juli 2003, 19:36
Kost ie?

Hij staat op gitaarmarkt, kijk maar eens...

Chiel
3 juli 2003, 20:31
http://www.flexonline.nu/images/rack.jpg

Oké dan. Dit is mijn rackie. Helemaal bovenin een Rocktron Intellifex ltd voor de FX. De preamp selectie bestaat uit een Soldano SP-77 en een Ernst Fliek ‘the Rover’ en voor de eindversterking gebruik ik een VHT2/50/2. Het is een beetje een oude foto, want inmiddels is de VHT eindtrap naar een separaat rack op de bovenzijde verhuist. Ook de Engl Z11 midi-switch is inmiddels uit mijn rack verdwenen maar een Sennheiser wireless systeempje heeft zijn plekkie overgenomen.

De bekabeling is een verhaal apart. Deze bestaat uit getwiste aderparen met een afzonderlijke mantel welke een combinatie is van een folie en een gevlochten coax afscherming. De kabel is anti-statisch en de Neutrick connectoren zijn zo gemonteerd, dat de kabel richting gevoelig is. Sinds dat ik mijn kabels heb vervangen klinkt het geheel een stuk transparanter en dynamischer. Verder gebruik ik nog een Dunlop Cry Baby.

Als speakers gebruik ik twee (de inmiddels welbekende) 12” Bagend kastjes en als hoofdgitaar een Schecter CET met een EMG setje erin. Ik wil t.z.t. nog wel eens een keertje overschakelen naar een echt goede FX processor met een goed schakelpaneel. Waarschijnlijk de befaamde Lexicon G2 combinatie (incl. switch board) of een G-Force i.c.m. de Ernst Fliek Navigator, maar dat is even naar de langere termijnplanning verschoven. Voor die tijd wil ik eerst nog graag eens een Schecter erbij of misschien wel een Tom Anderson :o . Tja, verder nog weinig wensen. Misschien een X88 of CAE i.p.v. de SP77 :-D

LordRiffenstein
3 juli 2003, 20:37
Chiel,

leuk rack maar foto niewerknie!! :-D

Edit: foto werkiewel :cool:

Raffel
4 juli 2003, 09:45
ook een tof rekje jaaa! :)

ED BOB
11 juli 2003, 17:48
Shit... wat een mooi rack..

Vraagje aan morris:
Het spul ziet er allemaal erg ongehavend en netjes uit (tenminste op de foto). Zelfs de bekisting. Hoe doe je dat? Gebruik je het spul alleen in de studio of ben jij (of je misschien wel jouw roadies) zo voorzichtig bij het versjouwen van het spul naar gigs? Of koop je om de zoveel tijd nieuw spul dat het geen kans heeft om beschadigd te raken? :???:

Op mijn spul kun je bijvoorbeeld mijn hele gig-hystorie aflezen!!!
:-( :wink: Vooral mijn foot controller ziet er niet meer uit!

Greetz, Ed...

morris
11 juli 2003, 22:09
klopt alledrie! (vooral het laatste :wink: )
Een goede shockmount doet wonderen. Het moet er allemaal netjes uitzien vind ik. De kisten zijn vrij nieuw, dus die worden nog wel wat smeriger, maar de rest is gewoon een kwestie van onderhoud en niet teveel gooi- en smijtwerk. Kunnen buisjes toch al niet goed tegen....

wimmeltje
17 juli 2003, 22:46
Zo terug van vakantie... Nope ik heb nog geen foto. Ik heb alles los liggen en ben nog wat aan de setup aan het rommelen. Ik heb ook al mijn spullen overal rond slingeren. In de oefenruimte thuis enz enz. Maar als hij klaar is mag je hem zelfs wel ff komen bekijken ik zie dat je in Eindhoven woont en ik in Veldhoven dus dat is niet zo ver uit elkaar.. :)

guitar
22 juli 2003, 15:01
Waar heb je in godsnaam drie amps voor nodig?
Ik wil jullie niet beledigen ofzo (misschien studio-gitarist?)
maar waarom zal je al dat geld uitgeven aan gear? Het neemt
enorm veel ruimte in beslag, is enorm lomp om te transporteren
en waarschijnlijk heb je toch één amp die eruit springt en je het
meeste gebruikt. Hetzelfde geld voor Youri. Waarom zo veel amps
in zo´n korte tijd verslinden. Het kost je alleen maar geld en m.i.
klinkt een Diezel net zo goed op een podium als een Marshall.
Voor studio-werk is het een ander verhaal... maar ik ken hier
geen gitaristen op het forum die zo prof zijn dat ze al die dure
high-end aparatuur ook echt nodig hebben. Kijk, die gitarist van
Anouk... die zit gewoon in een (voor NLse begrippen) in een mega-act
en heeft gewoon goede aparatuur nodig.

Sorry als mensen zich aangevallen voelen, maar dit is nou eenmaal mijn mening. Ik vind gewoon dat te veel mensen te veel geld uitgeven aan dure high-end versterkers die slechts een fractie beter klinken dan een standaard Marshall (er zijn nog zat tourende gitaristen die op standaard Marshalls spelen). Ze kunnen die dure apparatuur m.i. niet goed praten.

MVG Martijn

kokeleko
22 juli 2003, 15:17
Het is ook maar net wat je ervoor over hebt, ik bijvoorbeeld ben begonnen met een marshall combo, daarna wat fx , etc.
M.a.w. in de loop der jaren(stuk of 20) , stukje bij beetje de kwaliteit van mijn gear opgewaardeerd, klinkt in mijn oren beter.
Ben tussen tijds ook wel eens terug gegaan naar de zelfde preamp die ik eerder had gehad om er achter te komen dat het net niet af is, sommigen vinden het nou eenmaal leuk om met hun gear aan de gang te blijven.

Er zijn ook mensen die hun geld in vakantie of autoos steken, de een is sneller tevreden dan de ander.

Een zondagamateur loopt ook op de duurste schoenen, en moet je die maloten :D op hun racefietsen zien met hun tour de frans-pakken en fietsen, ook die geven er bakken geld aan uit, en die rijden ook niet de tour.

Het is maar waar je zelf de grens trekt.

Rectifier
22 juli 2003, 15:47
Dat wel maar er zijn ook zat mensen die "denken" dat ze beter gaan spelen met duur spul.
Kijk mij eens met m'n "huppeldepup-setup" van 10.000 Eur.

Maar ja, ieder z'n meug.
Ik krijg de kriebels als mensen gaan vragen "wat ben ik nog nodig in m'n rack/set-up".

Heb je dan een rack en apparatuur omdat anderen dat ook hebben? :???:

LordRiffenstein
22 juli 2003, 16:06
Ik vind gewoon dat te veel mensen te veel geld uitgeven aan dure high-end versterkers die slechts een fractie beter klinken dan een standaard Marshall (er zijn nog zat tourende gitaristen die op standaard Marshalls spelen). Ze kunnen die dure apparatuur m.i. niet goed praten.

Welk recht heb jij om commentaar te geven op de hoeveelheid geld mensen uitgeven aan een hobby? Sinds wanneer moet iemand het feit dat ie goede en dure spullen heeft goed praten? Ik heb blijkbaar de memo gemist waarin stond dat je jaarlijks een wereldtour moet doen om op goed spul te MOGEN spelen!!! :roll:

Ben je misschien jaloers op mensen met goede en dure spullen?

LordRiffenstein
22 juli 2003, 16:09
Dat wel maar er zijn ook zat mensen die "denken" dat ze beter gaan spelen met duur spul.
Kijk mij eens met m'n "huppeldepup-setup" van 10.000 Eur.

Stel eens dat je op zoek bent naar je klank en je vindt deze in een setup die 10.000 euro kost. Veel geld en een hoop toeters en bellen maar het is wel JOU klank.

Denk je dat je er niet beter van gaat spelen??? Nog nooit op een punt gekomen waar je klank je zo verbaasde en verraste dat je hierdoor jezelf overtrof omdat 'extase' kwam??

Nee? Blijven zoeken!!! :-D

Maiden Michiel
22 juli 2003, 16:43
Lord Riffenstein heeft gelijk!!!

Rectifier
22 juli 2003, 17:03
Dat wel maar er zijn ook zat mensen die "denken" dat ze beter gaan spelen met duur spul.
Kijk mij eens met m'n "huppeldepup-setup" van 10.000 Eur.

Stel eens dat je op zoek bent naar je klank en je vindt deze in een setup die 10.000 euro kost. Veel geld en een hoop toeters en bellen maar het is wel JOU klank.

Denk je dat je er niet beter van gaat spelen??? Nog nooit op een punt gekomen waar je klank je zo verbaasde en verraste dat je hierdoor jezelf overtrof omdat 'extase' kwam??

Nee? Blijven zoeken!!! :-D

Als ik speel, speel ik altijd met extase :razz:

Begrijp me niet verkeerd, maar ik kan 30 posts tevoorschijntoveren van ene gozer die'n Diezel VH4 heeft gekocht. En dat was toch wel het ultieme sound. En een paar maanden later staat diezelfde top te koop. Misschien ken je die gozer. Die heeft ook nog een Engl Savage top.
Ik meende dat ie een Engl 580 wou gaan kopen.

Kijk, iedereen moet zelf weten of je 30.000 Eur of 1000 eur aan Gear uit wilt geven. Jij hebt schijnbaar je extase sound al gevonden. :D

Zeg, die Diezel VH4 die te koop staat.....is die toevallig van jou??? :???:

HET ZOU TOCH NIET.....?????

Rectifier
22 juli 2003, 17:06
En dan vooral tegen andere gitaristen blijven roepen:

GEWOON BLIJVEN ZOEKEN 8-)

LordRiffenstein
22 juli 2003, 17:26
Als ik speel, speel ik altijd met extase :razz:

Met ecstasy zal je bedoelen :razz:


Begrijp me niet verkeerd, maar ik kan 30 posts tevoorschijntoveren van ene gozer die'n Diezel VH4 heeft gekocht. En dat was toch wel het ultieme sound. En een paar maanden later staat diezelfde top te koop. Misschien ken je die gozer. Die heeft ook nog een Engl Savage top. Ik meende dat ie een Engl 580 wou gaan kopen.

Kijk, iedereen moet zelf weten of je 30.000 Eur of 1000 eur aan Gear uit wilt geven. Jij hebt schijnbaar je extase sound al gevonden. :D

Ja ik heb mijn extase gevonden bij Engl. Daarom dat ik dus die Diezel verkoop omdat ik Engl gewoon beter vind. Geen slecht woord over die Diezel, maar ik vind Engl gewoon beter en nog goedkoper ook.


Zeg, die Diezel VH4 die te koop staat.....is die toevallig van jou??? :???:

Hopelijk niet lang meer die van mij :cool:

LordRiffenstein
22 juli 2003, 17:28
En dan vooral tegen andere gitaristen blijven roepen:

GEWOON BLIJVEN ZOEKEN 8-)

Wat is daar mis mee? Ik blijf ook zoeken, moet af en toe mijn eigen woorden opeten maar ik heb er geen problemen mee. Ja, het kost me geld maar ik heb ondertussen ook HEEL veel geleerd. Je leeft maar 1 keer en ik wil zoveel mogelijk spullen geprobeerd hebben.

Rectifier
22 juli 2003, 17:55
Okay dan, zolang je maar durft toe te geven dat je je eigen woorden terug moet nemen ben je de "man".

BTW. je begon zelf over extase :lol:

guitar
22 juli 2003, 18:03
Natuurlijk is het prima dat je duizenden euro´s uitgeeft aan apparatuur en ik zou de laatste zijn die je dat pleziertje in de weg zou staan, maar ik praat hier puur rationeel. Ik zei al dat het mijn eigen mening was en het heeft niks met jalouzie te maken. Maar het gebeurt vaak zat (bijv. HC forum) dat mensen hun spullen gaan showen, zo van "kijk eens wat ik heb" terwijl ze zelf nauwelijks kunnen spelen. Ze noemen dit trouwens volgens mij GAS. Daar stoor ik me trouwens ook aan... op dit forum wordt GAS te vaak als iets positiefs gezien. Dat is het helemaal niet. Je bent dan namelijk meer met je apparatuur bezig dan met je techniek, wat m.i. voorop hoort te komen.

en nogmaals: dit is een mening!!! dus vat het niet als een aanval op!!

LordRiffenstein
22 juli 2003, 18:05
en nogmaals: dit is een mening!!! dus vat het niet als een aanval op!!

Had je maar geen namen moeten noemen :razz:

guitar
22 juli 2003, 18:08
Had je maar geen namen moeten noemen :razz:[/quote]

Jij bent de enige van wie ik mp3´s kan horen.. dusz...

LordRiffenstein
22 juli 2003, 18:11
Jij bent de enige van wie ik mp3´s kan horen.. dusz...

En daaruit leid je af dat ik teveel tijd besteed aan gear en te weinig aan mijn techniek of interpreteer ik dit verkeerd? :???:

guitar
22 juli 2003, 18:24
die conclusie mag jij trekken... het zijn iig niet mijn woorden
wat ik bedoelde was dat veel mensen hun hobby te serieus nemen..
natuurlijk is het leuk om veel geld in je hobby te pompen en ik doe dat zelf ook vaak... maarrrr ik weet wel wanneer ik moet stoppen! en ik heb het gevoel bij jou dat dat niet zo is. ik kan me nog een review van jou hierop het forum herinneren waarin je bij Jukebox was geweest en alles uitgebreid had getest en uiteindelijk een Brunetti top had gekocht...
mooi d8 ik... weer een tevreden gitarist. houwen zo. 3 maanden later...
meneer wou weer wat anders. "De Brunetti klinkt goed maar is niet mijn stijl" meneer terug naar gitaarboer... en vind wat: "Tenslotte is er de Diezel VH4. Na ongeveer 5 minuten wist ik het al, dit is SUPER"
goed nu heeft ie nog wat mooiers gevonden... beterz lijkt me...
en weer later gooit ie ook de Diezel er weer uit!!!
man!! heb je soms een geldboom in de achtertuin? wees liever eens verstandig en probeer dingen langer dan 5 minuten (of een uur) uit en koop eens verstandig... ik ken zat mensen die als hobby´s auto´s hebben. en ik ken niemand (behalve de Curry´s :wink: ) die elk kwartaal een andere klassieker voor de deur hebben staan. nou is een auto natuurlijk wat duurder... maar het gaat hier om het idee...

waar ik eigenlijk naartoe wil: a) ik vind het overdreven om zoveel geld uit te geven aan gear die je moeilijk goed kan praten, maar deze grens is puur subjectief... dus als mensen deze grens hoger leggen dan mij, prima
b) ik vind het te gek voor woorden dat mensen om het half jaar of eerder nieuwe gear nodig hebben.... omdat het andere "toch niet helemaal is wat ze zoeken". man!! wees eens wat slimmer en test dingen eerst uitgebreider uit! er zijn waarschijnlijk honderden hongerende afrikaantjes die je had kunnen redden met al dat geld wat je door het kopen van de Brunetti en Diezel en verkopen ervan bent verloren.

MVG Martijn

Rectifier
22 juli 2003, 20:20
AMEN

morris
22 juli 2003, 21:03
Gas = GOOD !!!!
wat een schijnheilige opmerkingen allemaal hiero.
Als je zo anti-high-end stuff bent heb je op dit forum bar weinig te zoeken IMO.
Ik zal je een ding vertellen, als je wekelijks op de buhne staat en regelmatig in de studio zit hoor je echt wel het verschil tussen een standaard Marshall en echte high end gear. Daarbij, soms zijn het nuances die het hem doen. En die haal je er echt niet uit op een middag testen. Dat merk je pas on the road. Zeker en vast dat Yoeri uiteindelijk wel bij zijn dream setup uit gaat komen. Maar daar moet je wel je slaapkamertje voor uitkomen natuurlijk.
I repeat:
Gas = GOOD !!!!

guitar
22 juli 2003, 21:56
Zoals ik al zei... als je vaak in de studio zit dan maakt het idd uit en vind ik het niet meer dan normaal dat je zulke dure gear hebt. Maar ik vraag me af of dit bij veel mensen wel zo is.. dat ze vaak in de studio zitten. Volgens mij hebben ze alleen maar last van een koopkraai... ze vinden het hebben van zo duur mogelijke versterkers belangrijker dan hun spel.

Ik weet ook wel dat een Diezel nét iets beter klinkt dan een standaard Marshall. Maar het gaat mij om het feit dat dat kleine verschil in geluid zo veel kost. ik vind persoonlijk dat je dat niet goed kan praten. en misschien ben ik nu meer richting de versterkerbouwers te praten dan richting de mensen op het forum, ik blijf vinden dat het te zot is voor woorden dat mensen voor dat kleine verschil zoveel willen betalen. Ik weet ook wel dat het als gitarist zijnde erg fijn is als je de perfecte sound hebt.. het speelt allemaal net wat fijner. Maar wat ik me dan afvraag. Waarom zijn er dan nog zoveel gitaristen die het m.i. eerder kunnen goedpraten omdat ze zoveel touren of studio werk doen die met standaard spullen spelen?
KISS maakte bijvoorbeeld ook gebruik van ongemodificeerde Marshall SLXen...

MVG Martijn

Nocki
22 juli 2003, 22:07
tja.... ik koop ook best vaak iets... en dan blijkt het niet goed te zijn... eerst de gmajor die geluid wegzoog en nu heb ik een mpx g2 van lexicon die ik niet begrijp... nu had ik volgens velen in de winkel eerst uit moeten proberen... maar... dat gaat niet. weet ik veel hoe het weerkt en je uisterd en het klinkt goed en je vraag op het forum wat iedereen ervan vind en echt verder kom je niet want iedereen (niet morris, riffenstein en zulks...) heeft een gt-6 en vind dat beter dan de rest... of natuurlijk line 6 spul... ik wil ook liever spelen maar leuk geluid en fx vind ik ook fijn om te gebruiken maar het moet wel goed zijn...

Nocki

Rectifier
22 juli 2003, 22:08
Een forum is om je mening te delen en te discussieren :wink:

Nocki
22 juli 2003, 22:10
dan valt dit hier ZEKER onder discussie... :-)

NOcki

kokeleko
23 juli 2003, 09:34
Geld moet rollen = economie , en in Afrika zijn geen verharde wegen dus dat rolt niet zo best :D

LordRiffenstein
23 juli 2003, 10:08
Maar het gaat mij om het feit dat dat kleine verschil in geluid zo veel kost. ik vind persoonlijk dat je dat niet goed kan praten.

Volgens mij ruikt dit nog altijd naar pure jaloezie dat sommige mensen wel veel geld kunnen/willen uitgeven aan duur spul.

Wat jij zegt is net hetzelfde als tegen auto-freaks gaan vertellen dat een Porsche of een Ferrari kopen idioot is want je mag/kan toch maar 120km/u rijden. Wat je verteld stoort me niet eens, het is de manier waarop je het vertelt, precies alsof wat jij denkt de grote Waarheid is. Je trekt conclusies over mensen die je niet kent en aan de hand van dingen die je 'gelezen' hebt. Je gaat op doe manier heel makkelijk vrienden maken!!!

Trouwens, je commentaar over Kiss zou ik maar met een korrel zout nemen, endorsements ed kunnen de mening van artiesten al eens beïnvloeden. Van Eddie Van Halen denken de mensen ook al jaren te weten wat hij nou precies gebruikte terwijl Ed waarschijnlijk jaren iedereen heeft zitten te belazeren.

Rectifier
23 juli 2003, 10:27
Yo, neem alles niet zo letterlijk.

T'is wel aan de GAS knakkers onder ons te danken dat er zoveel leuk high-end spul op de 2e hands markt komt :lol:.

Tevens ken ik niemand die de sound van KISS zoekt of die zegt, wow wat een sound, dat wil ik ook. :wink:

LordRiffenstein
23 juli 2003, 10:55
Yo, neem alles niet zo letterlijk.

Hoezo niet letterlijk?? Dan is alle fun weg :razz:


T'is wel aan de GAS knakkers onder ons te danken dat er zoveel leuk high-end spul op de 2e hands markt komt :lol:.

Tja, ik heb nog altijd geen 2de hands Engl 580 gezien :( Diezel kopen iemand???? :cool:


Tevens ken ik niemand die de sound van KISS zoekt of die zegt, wow wat een sound, dat wil ik ook. :wink:

Je moest toch al LANG weten dat de Kiss-sound bestaat uit 50% macho-gedoe, 40% make up en 10% gear :razz:

Rectifier
23 juli 2003, 11:25
T'is maar wat je fun vindt :roll:

Enne, je hebt niet goed gezocht.....:
http://www.muziekhandel-jukebox.nl/occasions.phtml

BTW. ga nu niet zeggen dat ie te duur is, want geld speelt geen rol op zoek naar't ultieme extase geluid :razz:

guitar
23 juli 2003, 12:02
Mij maakt het echt geen zak uit wat je met je geld doet...
IK VIND HET ALLEEN ZONDE!!!!!!! Je had veel beter eens wat meer dingen langer uit kunnen proberen. Ik vind het prima dat je zoekt naar je ultieme geluid. Ik ben daar ook nog steeds mee bezig. Ik heb ook eens een Marshall top met buikkast gekocht (6100LM) en had daar vrij snel spijt van. Maar iets later was ik maar wat blij dat ik hem nog had. Want als ik naar die sounds op je site luister (fransens.com) dan vind ik dat mijn top nog net zo goed meedoet (velen zeggen ook dat het één van de betere Marshalltops is, maar dit is ook een mening dus ga aub hier niet weer over struikelen). Goed.. er zullen wel wat verschillen zijn maar als ik kijk wat ik heb neergelegd en wat voor een dijk van een geluid ik heb en kijk naar wat jouw geluid is en de bedragen die daar mee gemoeid zijn.. tja, dan vind ik het toch wel zonde van al die extra $$$. Ik zal ook niet beweren dat ik als ik het geld heb nooit een lekkere dure amp zou kopen... wat ik wel zou doen, is dat ik lang zou nadenken over wat ik koop...
En nee.. het heeft niks met jaloezie te maken. Ik kan het nu prima kopen, maar omdat ik nog studeer aan de UU vind ik het verstandiger om een dikke spaarrekening te hebben ipv een dikke amp die ik maar 2x per jaar open kan schroeven. En ja... die Marshall gaat ook weinig open, maar dat vind ik niet zo erg omdat ie niet zoveel kostte.. als ik klaar ben met studeren zal ie ook vaker open gaan :wink:

Maar goed... ik wil geen ruzie verder meer maken... ik heb mijn mening nu voldoende aangegeven en het zal altijd mijn woord en dat van anderen tegen jouw woord en dat van anderen zijn. Plus ik wil hier geen vijanden op het forum maken :P

LordRiffenstein
23 juli 2003, 12:27
Enne, je hebt niet goed gezocht.....:
http://www.muziekhandel-jukebox.nl/occasions.phtml

BTW. ga nu niet zeggen dat ie te duur is, want geld speelt geen rol op zoek naar't ultieme extase geluid :razz:

NICE, had ik inderdaad nog niet gezien. Is toch nog altijd 500 euro minder dan nieuw! Thanks

Nocki
23 juli 2003, 18:55
over spullen de markt op brengen... iedereen doet altijd boos als ik iets koop en weer verkoop... en ik ben er wat wijzer door geworden dus ik weet er iets van af... en dat mag ook niet...

Nocki

BLOK182
23 juli 2003, 19:35
Ik heb pas het gevoel dat iemand tè bezig is met kopen wanneer ie bijv. 60 LP's, de complete PRS-lijn in 4 kleuren, 20 Marshallstacks en 10 Diezels heeft, want das dus gewoon overkill. Verder kan ik me heel goed voorstellen dat iemand zijn sound misschien eerder zoekt in een highend versterker die amper iemand heeft (in zijn omgeving) dan in iets waarmee je in elke doorsneemuziekzaak mee wordt doodgegooid. Kortom, koop maar lekker door allemaal!!