PDA

View Full Version : P90's, Humbuckers of Burstbuckers Pro



Tomz
11 januari 2014, 20:18
Hey allemaal,

Ik ben al een tijdje van plan een nieuwe gitaar te kopen (heb nu een London City Comet Telecaster MKII), maar heb niet echt verstand van pickups. Ik raak een beetje de weg kwijt door alle info en verschillende meningen die ik op allerlei forums tegenkom dus ik dacht: ik maak even een topic. Ik vind het ook moeilijk om actief te vergelijkingen aangezien ik linkshandig ben en dus niet makkelijk allerlei verschillende gitaren kan uitproberen.
Ik speel meestal rock, maar ook andere dingen. Meestal in de trant van Jimi Hendrix, Arctic Monkeys, Led Zeppelin, Muse, John Mayer, Black Keys en ga zo maar door. Ik ben van plan een Gibson Les Paul Studio of Gibson Les Paul Junior te kopen, maar hier twijfel ik ook nog over. Kunnen jullie een advies geven wat voor pickups ik het best kan gebruiken en waarom?
Hartstikke bedankt voor de moeite :)

beruk
11 januari 2014, 20:39
Omdat je én het single coil geluid blijkbaar aanstaat en humbuckers, dan zou je best eens blij kunnen worden van p-90 elementen in je Les Paul
Lekkerhoor!
http://www2.gibson.com/Images/Products/ElectricGuitars/Les-Paul/Gibson/Les-Paul-Junior-Special-P90/LS90TBCH1-Finish-Shot-jpg.aspx?KeepThis=true&