PDA

View Full Version : Nieuw scheurpedaal: CMAT mods Super signa drive



dikkiedik
10 januari 2014, 22:02
WOW

Ik heb heel wat overdrive pedalen laatste tijd versleten, maar dit is precies wat ik zoek! super veelzijdig pedaal met 3 way dipswitch waarmee je kunt kiezen tussen 3 soorten compressie.
- Links; veel, smooth, dik
- midden; heel open en veel subtieler dan de andere twee. Minder mids dus ook transparanter
- rechts; ook veel compressie maar wat subtieler als helemaal links, mooie middenweg

Met de Bass, treble en mid control kun je precies je sound indraaien. Echt een uitkomst tov een normale tone knob! Zeer effectieve EQ.

Het schijnt een Tubescreamer achtig pedaal te zijn maar dan veelzijdiger. Ik kan het niet vergelijken met een TS9 of TS808 want ik heb het origineel nooit gehad, wel wat clones maar die vond ik altijd zo 'vlak' en gaven het geluid altijd een vervelende boost naar mijn mening. Dit pedaal scheurt gigantisch lekker en vooral de 'feel' is heerlijk. Reageert uiteraard super op volume regeling. Zeer degelijk gebouwd.

De boost is ook bruikbaar, geeft veel nadruk op het mid-laag. Ik heb 'm zo ingesteld voor subtiele lead of om er net bij een clean loopje uit te springen.

Dus jongens, mochten jullie opzoek zijn naar iets nieuws, vergeet dit pedaal niet! 145 euro nieuwprijs, valt ook nog eens heel erg mee.

http://www.youtube.com/watch?v=MgR_62dvNGE

Henri H
11 januari 2014, 00:08
Toch best veel geld hoor, maar je hebt gelijk, een goede en veelzijdige overdrive, heb hem een jaar of 2 geleden 's aan de tand gevoeld. Gefeliciteerd. :ok:

dikkiedik
11 januari 2014, 15:53
145 in vergelijking met bijvoorbeeld Wampler of andere boutique merken vind ik het best meevallen, vandaar 'weinig'. Ik heb nog geen overdrive gehoord die tipt in deze in de zelfde prijsklasse :) Bij Wampler betaal je al snel 200-250 euro voor een pedaaltje, laat staan die twee kanaals.

Ace 1.15.19
11 januari 2014, 16:37
Klinkt echt waanzinnig goed! Vraag me af welke amp er gebruikt is in het filmpje.

dikkiedik
11 januari 2014, 16:53
volgens mij gebruikt hij laney amps.

Maar dat filmpje geeft wel goed weer hoe het pedaaltje klinkt, ben er echt laaiend enthousiast over!

the sure thing
11 januari 2014, 19:38
WOW... klinkt op zich veelzijdig en leuk, maar met een TS-9 (of TS-808) heeft het IMHO weinig meer te maken.

Henri H
11 januari 2014, 21:11
Het is meer dan een tubescreamer, maar heeft voor bepaalde doeleinden wel dezelfde eigenschappen denk ik.

dikkiedik
11 januari 2014, 22:16
Wat betreft die tubescreamer hoorde ik in verschillende filmpjes en las dat op thegearpage. Wat betreft sound zit het er niet in de buurt, véél veelzijdiger en naar mijn mening een stuk lekkerder. Die midhump heeft de Signa drive wel met de schakelaar in de linker positie, maar dat is er weer uit te draaien met de 3 band EQ. Echt alle kanten kan je er mee op, van cleanboost tot medium overdrive. In de USA kost die 160 dollar, dus mochten er mensen een reisje maken binnenkort, zeker de moeite om er eentje mee te nemen denk ik.

the sure thing
12 januari 2014, 10:31
Zit er in NL een dealer?

dikkiedik
12 januari 2014, 11:21
Ik heb 'm bij Haar guitars gekocht. volgens mij was het de laatste, maar wordt wellicht nog na besteld.

stratokai
12 januari 2014, 11:36
Dus jongens, mochten jullie opzoek zijn naar iets nieuws, vergeet dit pedaal niet! 145 euro nieuwprijs, valt ook nog eens heel erg mee.


Niet duur. Maar misschien moet je er bij zeggen dat het pedaal in de uitverkoop was. Normaal gaan ze voor meer weg.

Henri H
12 januari 2014, 12:09
Zit er in NL een dealer?


Niet duur. Maar misschien moet je er bij zeggen dat het pedaal in de uitverkoop was. Normaal gaan ze voor meer weg.€169,-:

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-4806544/CMAT-Mods-Signa-Drive.html

stratokai
12 januari 2014, 13:12
€169,-:

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-4806544/CMAT-Mods-Signa-Drive.html

199,-

http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-4806564/CMAT-Mods-Super-Signa-Drive.html

dikkiedik
12 januari 2014, 13:33
uitverkoop? Dan heb ik geluk gehad, daar wist ik verder niets van. Ik was me aan het oriënteren op dit pedaal om te gaan importeren uit de USA tot ik deze bij haarguitars tegenkwam, dus meteen besteld. Scheelde behoorlijk wat moeite.

En ja, het is nog steeds behoorlijk wat geld maar niet duurder als een gemiddeld boutique overdrive + boost pedaal.