PDA

View Full Version : Info over gitaren



beatlesfreak
10 januari 2014, 18:51
Ik heb 2 gitaren waar ik eigenlijk niets van weet. Wie kan mij helpen om erachter te komen wat voor gitaren het zijn? bedankt

Groet John

https://www.dropbox.com/s/uf401ftlbjhbpdm/1.jpg

https://www.dropbox.com/s/depbwsf5r5as8o0/2.jpg

https://www.dropbox.com/s/ntmroavpfby4wl8/3.jpg

Dutch66
11 januari 2014, 13:14
ik kijk in m'n glazen bol..... en ik zie...... en ik zie........, WIETSE !

(Forumlid Wietse weet echt alles over dit soort planken)

Ruud313
11 januari 2014, 14:03
Ik gok op jaren '70 Japanners, Kawai of iets van dien aard.

JVGM-music
11 januari 2014, 14:12
De mooiste gitaar van het forum zullen ze helaas dit jaar waarschijnlijk wel niet worden...aiaiai...

Maar klinken ze nog een beetje?

arcane
11 januari 2014, 14:21
De mooiste gitaar van het forum zullen ze helaas dit jaar waarschijnlijk wel niet worden...aiaiai...

Maar klinken ze nog een beetje?

Ik vind die gele anders best gaaf om te zien.

geert1976
11 januari 2014, 14:25
foto 1 en 3 doen mij erg denken aan een oude eko, lijkt wel een voorloper van de Eko Manta.
foto nummer 2 is overduidelijk een cheapo Kawai gitaar van eind jaren 60/begin jaren 70, die onder verschillende namen waaronder Sakai werden verkocht en de elementjes op deze gitaren klinken best lekker, vooral voor slide.

beatlesfreak
11 januari 2014, 16:33
Even ter verduidelijking foto 1 en 3 is dezelfde gitaar. hij was wit/paars nu geel. Ze klinken beide goed (mijn gitaar spel is niet al te best, maar dat terzijde) geen kraakjes of storingen. Ach en de mooiste hoeven ze niet te worden...... Ik ga eens zoeken op google of ik wat meer info kan vinden dankzij jullie info. groet John

wietse
11 januari 2014, 17:12
nummer 1 en 3 hebben een oostblok fibe, vreemde elementen, maar wel weer eko tuners en dezelfde trem, als je het merk vindt die die elementen gebruikte dan heb je de maker gevonden.
zoek eens op lordbizarre en mail hem eens die man weet erg veel daar ben ik nog maar een beginner bij, het is een vlaming dus het kan gewoon in het nederlands.
wat nummer 2 aangaat moet ik geert gelijk geven, japans en onder vele namen op de markt geweest.

geert1976
11 januari 2014, 17:31
nummer 1 en 3 hebben een oostblok fibe, vreemde elementen, maar wel weer eko tuners en dezelfde trem, als je het merk vindt die die elementen gebruikte dan heb je de maker gevonden.
zoek eens op lordbizarre en mail hem eens die man weet erg veel daar ben ik nog maar een beginner bij, het is een vlaming dus het kan gewoon in het nederlands.
wat nummer 2 aangaat moet ik geert gelijk geven, japans en onder vele namen op de markt geweest.

Ja, het lijkt een Eko, maar de elementen waren dus ook het dingetje waar ik over struikelde, ik kan ze niet thuisbrengen, ben benieuwd wie de maker van de elementen is.
Maar hij heeft een "Eko vibe" over zich, dat dan weer wel.

beatlesfreak
11 januari 2014, 23:06
Ik heb antwoord gehad van lordbizarre
de "Slovak" gitaar heeft de hardware van een EKO X27 maar de body en kop klopt niet mijn inziens...zo'n afgeschuinde randen en slanke kop had de X27 niet maar 't kan wel ...?...Er was ,dacht ik ,ook een Columbia copie.
Een blik onder de pickguard kan uitsluitsel brengen of 't Italia of Japan is !
De andere is een Kawai 1pu MIJ (modelnummer/naam momenteel onbekent maar waarschijnlijk van na de overname van Teisco door Kawai in de eind 60's )
IK ga het verder uitzoeken.

wietse
12 januari 2014, 19:46
een kopie van een EKO, moet nog gekker worder, kan je nagaan hoe groot EKO wel niet was in de 70er jaren de grootste gitaarfabriek ter wereld op een bepaald moment.