PDA

View Full Version : een mp3 speler aansluiten



wimhel
10 januari 2014, 12:29
Hallo,
Wie weet of ik op een versterker zonder MP3 aansluiting dat toch kan realiseren.
Het gaat om een H&K Club Reverb, die heeft een fx loop
als ik een mp3 speler aanlsuit op de fx-in geeft deze het geluid weer over de combo, maar de gitaar niet
lus ik de loop door van fx-out naar fx-in (met een soort 3 weg plug: 2xin en 1x uit) dan klinkt de mp3 speler wel maar de gitaar niet.
Is dit op de een of andere manier wel te doen?
Bedankt voor het meedenken
Wim

Plant
10 januari 2014, 12:58
als ik een mp3 speler aanlsuit op de fx-in geeft deze het geluid weer over de combo, maar de gitaar niet

De mp3 speler heeft een lage uitgangsimpedantie en sluit het FX-send signaal van je gitaar als het ware kort. Dus hoor je idd wel de mp3 maar niet je gitaar.


lus ik de loop door van fx-out naar fx-in (met een soort 3 weg plug: 2xin en 1x uit) dan klinkt de mp3 speler wel maar de gitaar niet.

Als je een plug in de FX-return bus steekt, onderbreek je het signaalpad tussen de voor- en eindversterker. Wederom hoor je wel de mp3 en niet je gitaar.


Is dit op de een of andere manier wel te doen?
Bedankt voor het meedenken
Wim

Je zult een soort mixertje moeten gebruiken.
FX-send naar een kanaal, mp3 naar een kanaal en de uitgang naar de FX return. Dan kun je ook de signalen onderling in balans zetten.

Klinkt mp3 trouwens wel over een gitaarspeaker? ik zou de mp3 met een apart versterkertje en speakertje weergeven.

denis.hermans
10 januari 2014, 14:30
Probleem is idd. dat een gitaarverstreker geen "full range" speaker heeft : hij is niet gemaakt om alle frequenties weer te geven.
Dit maakt dat je backingtrack iets minder goed gaat klinken...

Psychomantis
10 januari 2014, 14:51
Dit maakt dat je backingtrack iets minder goed gaat klinken...

Je mag zelfs gewoon zeggen dat het ruk gaat klinken. Ik heb ooit mijn hifi-versterker voor de lol op een 2x12 cab aangesloten, dan klinkt mijn wekkerradio nog beter. Maar 't hangt natuurlijk ook van de cab en speakers af.