PDA

View Full Version : NADACD H&K en Rogercab 212



pasqual
9 januari 2014, 23:11
Ik ben sinds gisteren en vanavond de gelukkige bezitter van een Hughes & Kettner Statesman EL34 Head én een handgebouwd cabinet 212 open back.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NWTNXFI.jpg

De versterker is wel een apart verhaal. Ik had een Engl Thunder 50 combo waar ik niet helemaal tevreden over was en die stond al weer een tijdje op MP. Op gegeven moment zag ik de H&K staan op Speurders en ik heb die versterker altijd al interessant gevonden vanwege de sound en mogelijkheden. Eerst was ie te duur, later was ie betaalbaar bij Musictore maar toen was ik niet echt aan het zoeken en nog later was ie nergens meer verkrijgbaar. Enfin...ik heb die aanbieder gemaild met de vraag of hij een 1 op 1 ruil zag zitten. Probleem was de afstand: Zuid Limburg-Friesland. We konden elkaar natuurlijk halverwege ontmoeten maar daar hadden we beiden geen zin in:supercool: Na een goed gesprek en heel wat ge-whatsapp en foto's uitwisselen, hebben we de knoop doorgehakt: op goed vertrouwen opsturen! Van het hele inpakproces t/m het versturen hebben we de hele tijd foto's verstuurd. Gisteren kwam het pakket aan en in goede orde ontvangen. De versterker is in mint conditie. Meteen uitgeprobeerd en wat een lekker geluid komt uit dat apparaat, zelfs op een 112 cabje!
Ondertussen bericht van de andere partij gekregen met de bevestiging dat alles in uitstekende staat was ontvangen. Hij blij, ik blij! Mooi dat dit dus gewoon mogelijk is zonder elkaar te kennen. We hebben allebei beseft dat we een redelijk risico hebben genomen maar om een of andere reden had ik er meteen een goed gevoel bij...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JAOCDHBB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DPILXDNO.jpg

Bovenstaand cabinet heb ik vanavond bemachtigd. Ik had namelijk ook nog een Peavey Valveking 112 op MP staan die bij nader inzien toch niet aan mijn eisen voldeed, dus.... Ik had bij de advertentie vermeld dat ik open stond voor een ruil tegen een 212 cab. Gistermorgen kreeg ik een Whatsapp bericht van iemand die ik al langer kende omdat ik al eens 2 speakers aan hem had verkocht. Hij had zelf een 212 cab gemaakt en was er achter gekomen dat hij met dit ding thuis niets kon omdat het potentieel er niet uit kwam. Hij had wel interesse in de Valveking. Vanavond afgesproken en die 212 cab geprobeerd en meteen verkocht! En laten dat nu die twee speakers zijn die ik hem had verkocht!
De specs van de kast: 18 mm berkenmultiplex, volledige houtverbinding, tolex vintage red, Fender grillcloth, 2X12 " Eminence The Governor 16 Ohm paralel, inhoud 78 liter en gewicht incl. speakers 26,2 kg.
Merk: Rogercabs ( de maker heet, hoe kan het ook anders...Roger:soinnocent: )

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U4YKSXQF.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WCBHI4QT.jpg

Anyway, me happy:cheerup:

Ace 1.15.19
9 januari 2014, 23:29
Apart verhaal inderdaad, mooi dat het uiteindelijk allemaal gelukt is.

Ziet er erg classy uit allemaal! Vertel eens iets over de sound van de amp?

pasqual
9 januari 2014, 23:41
Hier zit zo'n beetje alles in voor de gemiddelde strat speler. Helder clean met een prachtige reveb. Je kan ook nog een "twang" knopje induwen voor een meer geaccentueerd mid hoog maar ik hoorde niet heel veel verschil. Wellicht op hoger volume wat duidelijker. Het gain kanaal gaat van lichte crunch tot volle rocksound. Ik zou 'm niet meteen met een highgain versterker willen vergelijken. Aan de achterkant zitten nog een paar leuke features zoals een reverb balans tussen clean en gain, een tweede volume ( footswitch schakelbaar ) als een volume boost en de effectsloop kun je serieel of parallel schakelen én 10 db boosten. Erg veelzijdige amp.
Ik schreef in de eerste zin "strat" maar uiteraard zal een humbucker gitaar hier ook goed mee uit de voeten kunnen maar ik vind 'm erg mooi voor een strat.
Zondag ga ik 'm eens met de band gebruiken en dan weet ik ook hoe hij zich in een bandsetting verhoudt. Ik heb in ieder geval goed hoop! Ik heb de laatste 2 jaar zo akelig veel versterkers versleten dat ik nu echt hoop dat ik een hele tijd vooruit kan....

dikkiedik
10 januari 2014, 15:13
Mooie set! gefeliciteerd :)

peter_heijnen
10 januari 2014, 15:23
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NWTNXFI.jpg

Mooi! De 6l6 versie was me al eens zeer positief opgevallen in eoa video, deze zal er niet minder op zijn.



En laten dat nu die twee speakers zijn die ik hem had verkocht!

Haha, karma! :)

pasqual
11 januari 2014, 11:06
Mooie set! gefeliciteerd :)

Thanks! Nu jij die HT60 nog van je kwijt......er staat ook nog een combo op MP voor een belachlijk lage prijs, dus het wordt je niet makkelijker gemaakt!

Speeddemon
11 januari 2014, 12:26
Mooie set! Ik heb altijd met een scheef oog die Statemans wel in de gaten gehouden, aangezien goede classic rock tones toch een leuke toevoeging zijn op m'n meer 80's rock/metal geweld (Engl), maar anderzijds speel ik het weer te weinig om er speciaal een extra versterker voor te halen.
Overigens, wat ik ook voor die sounds een leuke en toch nog redelijk veelzijdige amp vond; de Egnater Rebel 30 (2 kanaals versie met 2 reverb settings). Ook mooi clean (beetje Fender, met een vleugje Vox) en drive die een soort smoothere Marshall-sound kan.

pasqual
11 januari 2014, 12:34
Die Rebel 30 ken ik niet. Misschien voor in de toekomst?;) Nee.....laat ik nu eens een tijdje tevreden zijn. Ik heb me wat versleten de laatste tijd:hide:

pasqual
13 januari 2014, 08:26
Gisteravond voor het eerst op oorlogssterkte gespeeld tijdens de repetitie. Het is even zoeken om de juiste verhouding tussen presence en treble te vinden maar dan is het ook erg mooi. Clean is erg helder en blijft ook mooi clean. Gainkanaal is lekker vol. Ik heb de gain halverwege staan en dan de gainboost aan, zo klinkt ie het lekkerste. Meestal heb ik de compressor altijd aanstaan en op gegeven moment vroeg ik me af waarom het gainkanaal ineens zo anders klonk....bleek de compressor te zijn die het hele klankaspect veranderde. Ik kwam er achter omdat ik in het begin de compressor nog niet aan had staan. Later toen ie aanstond hoorde ik dit. Zal ook wel aan het merk liggen: Behringer.....wat een tonesucker! Gekke is dat hij op mijn vorige versterker geen gekke dingen deed! Gelukkig had ik een andere bij me. Lekkere combi in ieder geval.

pasqual
13 januari 2014, 08:34
Mooie set! Ik heb altijd met een scheef oog die Statemans wel in de gaten gehouden, aangezien goede classic rock tones toch een leuke toevoeging zijn op m'n meer 80's rock/metal geweld (Engl), maar anderzijds speel ik het weer te weinig om er speciaal een extra versterker voor te halen.
Overigens, wat ik ook voor die sounds een leuke en toch nog redelijk veelzijdige amp vond; de Egnater Rebel 30 (2 kanaals versie met 2 reverb settings). Ook mooi clean (beetje Fender, met een vleugje Vox) en drive die een soort smoothere Marshall-sound kan.

klinkt als deze versterker. Momenteel staat er een op Marktplaats. Hij vraagt wel een beetje veel, zo'n € 500,- zeker als je bedenkt dat ze op het laatst weggingen voor € 555,-.