PDA

View Full Version : Ik wil een volledig nieuw pedalboard! Meningen?



Michael AE
9 januari 2014, 23:02
Hallo allemaal!

Ik gebruik nu al een paar jaar de Line6 M9 voor de meeste dingen die ik doe. Past makkelijk in de gitaartas, is veelzijdig, en klinkt redelijk okay voor de dingen waar ik mee bezig ben, maar de laatste tijd kriebelt het weer en wil ik wat anders; ook omdat inmiddels de taptempo knop en één van de andere switches aan stront zijn.

Qua sound ben ik niet geheel ontevreden, maar dat is voornamelijk omdat het gemak van de draagbaarheid voor mij een dikke plus is en ik best consessies wil doen die me ruimte schelen. Toch mis ik de laatste tijd wel een beetje de magie die ik had toen ik nog vol enthousiasme grote boards, w/d/w systemen en duizenden euro's aan gear versleepte. Daar heb ik nu alleen echt geen energie meer voor, omdat ik veel repeteer en optreed en ik een stuk mobieler moet zijn tegenwoordig.

Nu ben ik dus op zoek naar iets dat redelijk te vervoeren is (het liefst formaat fietstas ;)), veelzijdig is en (het liefst natuurlijk) waanzinnig klinkt. Budget moet niet de spuigaten uit gaan lopen, maar ik heb er wel wat voor over.

Ik ben al aan het brainstormen geweest uiteraard en ga binnenkort eens flink de winkels in om te testen, maar het leek me wel leuk om eens te kijken of anderen nog interessante suggesties hebben die ik misschien over het hoofd zie en het misschien leuk vinden om mee te brainstormen. ;)

Laat ik beginnen met de sounds die ik het meeste gebruik en die ik dus absoluut niet kan missen:

- Delay. Hier ben ik verslaafd aan. Ik gebruik zo'n beetje alle delays uit de m9 wel, maar de Memory Man is toch wel favoriet en die gebruik ik dus ook 70% van de tijd. In mijn meest gebruikte setup zit een swell delay, een reguliere achtste stip taptempo met drie repeats en een achste stip taptempo zonder repeats voor de foute u2 momenten. Hier kan ik voor de meeste dingen wel mee uit de voeten, maar ik ben zeker niet vies van een experiment of twee...of zelfs meer..

- Drive. Ik neem nog wel eens een externe drive mee, maar ruimtegebrek in de gitaartas en vooral geneuzel met snoertjes zorgen dat ik steeds vaker gewoon een tubedrive uit de m9 gebruik. Beetje (heel erg) klinisch, maar vreemd genoeg wel heel bruikbaar op heel veel verschillende amps. Meestal een lichte tot medium crunch voor het ritmewerk en een tikkie meer volume, gain en mids voor de leads. Hier valt het meeste te winnen voor mij en ik wil eigenlijk het liefst ook wel wat (meer) opties op drivegebied hebben. Het liefst heb ik een screamertje, een manusje van alles, een fuzzface en mijn BigD, maar dan zonder het gewicht en de grote proporties. Lijkt me de moeilijkste opgave.

- Modulatie. Heel sporadisch een chorus of phaser, maar ik gebruik het meeste de Boss VB2 kloon uit de M9. Ik heb nog een vibe en een arion chorus liggen die ik ook wel erg lekker vind, maar is niet persé nodig.

- Filters. Ik gebruik eigenlijk nooit meer een wah vanwege het gesjouw, maar ik zou toch graag mijn RMC op het board willen hebben. Moet er wel ruimte voor zijn natuurlijk. Ook mag ik graag spelen met diverse vage filters uit de m9.

- Volume. Mocht er ruimte zijn, wil ik erg graag een volumepedaal hebben.

- Tuner. Ben erg gek van de polytune in mijn iPhone, dus ik denk dat ik maar gewoon voor een polytune mini ga.

Ik speel enorm veel verschillende soorten muziek, in coverbands, eigen werk, studio, etc. Ik heb dus wel echt dingen nodig die veel kanten op kunnen en dat was met de m9, alhoewel vaak een compromis, toch wel erg makkelijk.
Ik gebruik veel verschillende gitaren (strats, teles, es, sg, les paul, superstrats) en wil derhalve met de drives wel meerdere kanten op kunnen. Van rootsy, tot bluesy, tot redelijk modern en high gain. Het liefst wel dynamisch, met veel controle over het laag en midden en met "karakter". Ik boost normaliter liever een dynamisch pedaal om hem stugger te maken en meer gain te geven, dan dat ik een platte crunch uit een modern pedaal heb, maar goed. De m9 deed het ook prima; zelfs live.

Meestal gebruik ik een clean platform en ik merk dat mijn Marshall Superlead, mijn Fender Vibrolux of Twin, mijn Matchless Phoenix en mijn Vox AC30 de meeste speeltijd krijgen. Dat, of alles wat er in de oefenruimte, studio of zaal te vinden is. Meestal iets vergelijkbaars.

Zoals ik al zei ben ik natuurlijk al wat aan het brainstormen geweest en kwam ik tot de conclusie dat het makkelijkste formaat voor mij waarschijnlijk iets in de geest van een pedaltrain junior ligt. Groter en zwaarder dan de m9, maar hopelijk nog steeds redelijk handzaam en mee te nemen als ik weer eens op de fiets ga. ;) Kleiner is beter, maar het liefst geen enorme compromissen meer qua sound.

Nu kwam ik zelf bij een aantal pedalen uit die ik nog niet (uitvoerig) getest heb en waarvan ik niet weet of het allemaal op een klein board past en soms zelfs niet of ze wel echt goed klinken. ;) Zal wel weer een GAS opwelling zijn. ;)

- Strymon Timeline. Veelzijdig, tap tempo en redelijk onmisbaar; presets. Qua sound twijfel ik of dit een goede keuze is, want ik hoor gemengde verhalen. Ik ken alleen niet veel andere delays die aan mijn eisen van veelzijdigheid, taptempo en presets voldoen en die men over het algemeen als beter beschouwt dan de Strymon. Wellicht de Eventide Timefactor of de TC Flashback X4? Of toch voor sound gaan en een Memory Man Tap Tempo aanschaffen en het bukken tussen nummers door voor lief nemen? Of twee delays?

- Bogner Blue. Lees er lovende verhalen over en de veelzijdigheid en boost met gain en volume spreken me op de één of andere manier wel aan. Wellicht in combinatie met mijn Big D alles wat ik op drive-gebied vaak nodig heb. En dan voor de leuk een fuzzface en tubescreamer, maar die heb ik veel minder vaak nodig.

- Mooer. Voor een aantal dingen die ik niet heel vaak gebruik wellicht een ideale oplossing. Ik denk zelf aan de tubescreamer, fuzz, wellicht een klein delaytje voor de edge momenten naast een main delay voor het andere werk en misschien voor modulatie.

- Line6 m5. Daar ik de filters en modulaties wel okay vind, is dit misschien een goede oplossing om toch paardekrachten te hebben als ik iets anders nodig (denk te) heb(ben). Klein, veelzijdig en klinkt op zich niet verkeerd. Zou in combinatie met een expressiepedaal ook nog wel eens een oplossing kunnen zijn voor mijn wah- en volumebehoeften bij ruimtegebrek. Eventide H9 en dat Zoom geval heb ik ook aan gedacht, maar ik wil liever wel makkelijk door presets kunnen schakelen.

Zo, lang verhaal, maar hopelijk snappen jullie waar ik heen wil en kunnen jullie me van gouden tips voorzien!

dacrow
10 januari 2014, 08:29
Vrij kut als niemand reageert :)

Ik denk dat je veel zou zijn met bvb een Pedaltrain 1 met soft case, dit is een simpel maar geweldig praktisch ding én vervoerbaar.

Qua pedalen geef je het zelf eigenlijk al aan welke je wil, het is soms beter van een 'klein' pedalboard te kiezen en de effecten zorgvuldig te kiezen én te gebruiken .

Ik ben zelf overgestapt van de grootste pedaltrain VOL effecten naar een Pedaltrain 1, dit maakt de keuze kleiner maar je kan je veel beter concentreren op je spel.

Tristan
10 januari 2014, 09:22
Ha Michael, ik kom hier later nog even op terug want ik moet nu naar werk, maar sowieso moeten we weer eens een keer gaan gearnerden denk ik, ik heb een aantal van de dingen waar je naar vraagt wel liggen.

Lantern Tree
10 januari 2014, 09:40
Ik kan je geen tip verschaffen over het gehele pedalboard (daar ik me zelf niet zo in de drives/modulaties/filters heb verdiept) maar betreffende delay denk ik dat je wel goedzit met de Timeline! Klein, portable, breed instelbaar waarbij je gemakkelijk van preset naar preset kan switchen en, naar mijn bescheiden mening, hele fijne recreaties van tape, bucket brigade en swell effecten.

Voor de studio gebruik ik een Moogerfooger MF-104m en/of een Roland RE-201. Als ik heel goed luister, hoor ik (voor zover mogelijk) dat de Strymon digitaal is (dunner geluid / hoge noten komen egaler / beter door; ook mooi! heeft toch best een eigen geluid / algorithm). Het doet hem niet in ieder geval niet af aan zijn bruikbaarheid / geluidskwaliteit. Heb zelf een hekel aan modeling maar de Strymon heeft me echt goed weten te overtuigen. Anders wellicht nog even vergelijken met de Eventide en / of de Empress (vintage) superdelay? Schijnen ook een hele goede geluidskwaliteit / gebruikgemak / portability ratio te hebben.

Max W. De Vries
10 januari 2014, 10:15
Ik zit ook al tijden met effecten te kloten en kom er eigenlijk nooit uit. Moet toegeven dat ik ook niet genoeg tijd er in steek om alles netjes uit te zoeken en te sorteren. Mijn pedal board is een zooitje en ik heb nooit echt de sound die ik zoek.

Ik kwam van de week de T-Rex Magnus tegen: http://www.t-rex-effects.com/magnus/

Ik ga dat een keer checken, kijken of de sounds goed genoeg zijn en ik verder met een wah en tuner klaar ben.

dacrow
10 januari 2014, 10:27
Heb zelf een hekel aan modeling maar de Strymon heeft me echt goed weten te overtuigen. Anders wellicht nog even vergelijken met de Eventide en / of de Empress (vintage) superdelay? Schijnen ook een hele goede geluidskwaliteit / gebruikgemak / portability ratio te hebben.

De Strymon staat nog mijn wachtlijst om uit te testen maar de Empress heb ik gehad en de Eventide Timefactor heb ik nu.

Qua gebruiksgemak, vooral presets was de Empress toch niet zo handig, bij de Eventide kan je bepalen hoeveel banks je gebruikt en per bank kan je gemakkelijk switchen tussen twee presets, je moet wel zoals bij de Empress helemaal door de banks/presets lopen om terug bij bank/preset 1 uit te komen.

Empress had wel een super geluidskwaliteit enkel een oersimpele slapback die bij een Boss DD-2 of bvb de Mad professor Deep Blue Delay gewoon simpel is in te stellen, kreeg ik er niet uit.

Eventide heeft echt studiokwaliteit geluid maar is meer HiFi dan gitaarbased als je het mij vraagt.

peter_heijnen
10 januari 2014, 10:53
Ik kan je de H9 erg aanraden, maar idd presets oproepen is niet erg intuitief te doen. Ik heb daarom een heel simpele custom midi controller besteld. Hét criterium bij de midi controller was een max breedte van 30cm. Met mijn schoenmaat kan ik daar dan 6 switches goed op bedienen, dus mijn midi controller schakelt enkel en alleen midi pc 1 tm 6. Ik kan me met 6 presets prima redden met op de rij boven de controller de grote carl martin plexitone en de h9. Past prima in een tas maar gaat bij mij achter in een combo.

harrie-beton
10 januari 2014, 10:59
Heb jij de NOVA ook overwogen? http://www.tcelectronic.com/nova-system/

Brum
10 januari 2014, 11:21
Als ik het zo lees snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je de M9 niet gewoon blijft gebruiken? Aan de hand van je verhaal is dit apparaat in combinatie met een goed overdrive pedaal en distortion redelijk voor de hand liggend, correct me if I'm wrong. Je zou dan die M9 kunnen vervangen voor een apparaat wat een beetje dezelfde trucjes uithaalt, maar ik vraag me af of je daar echt wijzer van wordt...

Ik lees in jouw verhaal dat je, ondanks vervoer per fiets, toch redelijk professioneel bent in je hobby en lees ook dat je eigenlijk al heel aardig weet wat er te verkrijgen is en wat het doet. Ik persoonlijk vind het dan wel moeilijk om van goed advies te voorzien en ik denk 95% op dit forum, gezien ook je diversiteit aan stijlen.

Wat betreft een leuke overdrive denk ik ook dat je met een tubescreamertje alle kanten op kan. Het ding kan op allerlei manieren boosten en is als overdrive te gebruiken. Ik heb er zelf legio gehad en bespeeld en ben in mijn zoektocht uitgekomen op een Maxon OD808. Hoewel ik moet zeggen dat verschillen maar erg marginaal zijn. Ik heb er sinds kort een Ibanez TS5 bij, goedkoop ding met plastic behuizing en die doet het trucje ook heel aardig. De OD808 heeft bij mij eigenlijk alleen de voorkeur op die legio tubescreamers om het formaat, de bouw en de switch. Misschien is de EHX Soul Food ook wat voor je. Een, zo aan de hand van wat YouTube filmpjes, erg goeie kloon van de Klon Centaur, met wel een compacte behuizing.

Qua distortion noem je zelf al een Bogner pedaal. Ik zou ze allemaal 's naast elkaar leggen, want ze zijn allemaal erg goed. De Uberschall is ook een vet pedaal en wellicht is de XTC Blue als overdrive goed te combineren met één van de twee andere Bogner pedalen.

En dan zijn er natuurlijk nog de legio Marshall-in-a-box pedalen, waar je in combinatie met een tubescreamer ook alle kanten mee op kan. Aan de hand van je verhaal zul je op dat gebied vast wel weten wat er allemaal te verkrijgen is, in ieder geval beter dan ik.;)

De T-Rex Magnus wordt genoemd, ik doe daar de Carl Martin Quattro bij. Volledig analoog en ik denk ook in combinatie met een tubescreamer erg veelzijdig, met een erg goed geluid. Geldt voor beide apparaten denk ik.

Wat betreft pedalboards, ik heb het jarenlang met een Pedaltrain 2 gedaan met softcase, op de fiets. Gitaar achterop de rug en pedalboard op het stuur en gaan met die banaan. Iets groter dan een Jr. gaat dus ook prima.;) Kijk ook 's naar Diago. Die hebben, naast vele oplossingen en accessoires, ook pedalboards in vele maten en soorten en ik dacht ook tussenmaten wat betreft een Pedaltrain Jr. en 2. Voordeel van een iets groter pedalboard is de voeding, denk ik, die je makkelijker onder het board kwijt kunt. Plus, je hebt dan ook ruimte voor een degelijke wah, mocht je die wenselijk vinden. Je kunt ook nog 's wat ruimte vrijlaten voor pedalen/apparaten in de FX loop als ze een zij-uitgang hebben voor je kabels. Dat laatste heb ik nogal 's mee zitten klooien wat betreft ruimte.

E-J
10 januari 2014, 13:33
Ik zou op zijn minst je M9 houden of overstappen naar een M5. De modulatie/delay sectie van deze pedalen klinkt heel behoorlijk en heeft voor mij de aankoop van aparte (dure) pedalen overbodig gemaakt.

Wel gebruik ik aparte pedalen voor overdrive, fuzz en een Korg DT-10 tuner. Samen past het perfect op een Pedaltrain Jr., heb zelfs nog ruimte over voor twee pedalen (grootte Boss). Als je ook een volumepedaal en wah op je boardje wilt, kun je beter voor een Pedaltrain 1 gaan, of een M5 i.p.v. M9 gebruiken.

Rooker
10 januari 2014, 13:45
Zelf ben ik best tevreden met mijn pedaltrain 1. Wel moet je als accessoire de verhoging er bij kopen want de achterste rij pedalen is moeilijk te bereiken. Koop ook de variant met tas. Zelf heb ik de koffer en daar ben ik helemaal niet tevreden over. De flightcase van bijvoorbeeld de JR is veel degelijker.

Michael AE
10 januari 2014, 20:03
Ha Michael, ik kom hier later nog even op terug want ik moet nu naar werk, maar sowieso moeten we weer eens een keer gaan gearnerden denk ik, ik heb een aantal van de dingen waar je naar vraagt wel liggen.

Lijkt me super, dude! Heb wel weer effe zin om lekker te nerden. ;)


Vrij kut als niemand reageert

Ik denk dat je veel zou zijn met bvb een Pedaltrain 1 met soft case, dit is een simpel maar geweldig praktisch ding én vervoerbaar.

Qua pedalen geef je het zelf eigenlijk al aan welke je wil, het is soms beter van een 'klein' pedalboard te kiezen en de effecten zorgvuldig te kiezen én te gebruiken .

Ik ben zelf overgestapt van de grootste pedaltrain VOL effecten naar een Pedaltrain 1, dit maakt de keuze kleiner maar je kan je veel beter concentreren op je spel.

Ja, precies. Ik heb een groot zelfgemaakt board en een grotere pedaltrain, maar als die volgepropt zitten, gebruik ik amper de helft. Ik ga de pedaltrain 1 checken. Thanks!


Ik kan je geen tip verschaffen over het gehele pedalboard (daar ik me zelf niet zo in de drives/modulaties/filters heb verdiept) maar betreffende delay denk ik dat je wel goedzit met de Timeline! Klein, portable, breed instelbaar waarbij je gemakkelijk van preset naar preset kan switchen en, naar mijn bescheiden mening, hele fijne recreaties van tape, bucket brigade en swell effecten.

Voor de studio gebruik ik een Moogerfooger MF-104m en/of een Roland RE-201. Als ik heel goed luister, hoor ik (voor zover mogelijk) dat de Strymon digitaal is (dunner geluid / hoge noten komen egaler / beter door; ook mooi! heeft toch best een eigen geluid / algorithm). Het doet hem niet in ieder geval niet af aan zijn bruikbaarheid / geluidskwaliteit. Heb zelf een hekel aan modeling maar de Strymon heeft me echt goed weten te overtuigen. Anders wellicht nog even vergelijken met de Eventide en / of de Empress (vintage) superdelay? Schijnen ook een hele goede geluidskwaliteit / gebruikgemak / portability ratio te hebben.

Thanks! Goed om te horen, want de Timeline spreekt me momenteel het meeste aan. Empress had ik nog niet aan gedacht, dus die ga ik ook checken!

Michael AE
10 januari 2014, 20:04
Ik zit ook al tijden met effecten te kloten en kom er eigenlijk nooit uit. Moet toegeven dat ik ook niet genoeg tijd er in steek om alles netjes uit te zoeken en te sorteren. Mijn pedal board is een zooitje en ik heb nooit echt de sound die ik zoek.

Ik kwam van de week de T-Rex Magnus tegen: http://www.t-rex-effects.com/magnus/

Ik ga dat een keer checken, kijken of de sounds goed genoeg zijn en ik verder met een wah en tuner klaar ben.

Ziet er goed uit! Ik had hem al gezien inderdaad en ook een video van premier guitar over dit apparaat. Erg handig, maar ik heb er toch vreemd genoeg niet zo'n goed gevoel bij. Als 1 van die dingen nou niet je smaak is, zit je al met een probleem. Bovendien gebruik ik live echt nooit reverb en krijg ik een ongemakkelijk gevoel van ruimteverspilling, te meer omdat ik dan toch ook nog een modulatiepedaal nodig heb. Toch bedankt voor de tip en ik ga het wel even checken denk ik. Wellicht ben ik er in de praktijk dol op. Thanks!


De Strymon staat nog mijn wachtlijst om uit te testen maar de Empress heb ik gehad en de Eventide Timefactor heb ik nu.

Qua gebruiksgemak, vooral presets was de Empress toch niet zo handig, bij de Eventide kan je bepalen hoeveel banks je gebruikt en per bank kan je gemakkelijk switchen tussen twee presets, je moet wel zoals bij de Empress helemaal door de banks/presets lopen om terug bij bank/preset 1 uit te komen.

Empress had wel een super geluidskwaliteit enkel een oersimpele slapback die bij een Boss DD-2 of bvb de Mad professor Deep Blue Delay gewoon simpel is in te stellen, kreeg ik er niet uit.

Eventide heeft echt studiokwaliteit geluid maar is meer HiFi dan gitaarbased als je het mij vraagt.

Ja, dat hifi bij de Eventide kan ik me wel in vinden. Ik heb in mijn homestudio een Eventide Eclipse en alhoewel die waanzinnig is voor vocals en vage effecten, gebruik ik toch altijd mijn 2290 voor de delays op gitaar. Een beetje hifi is niet erg, maar ik merk dat inderdaadn voor gitaar een wat meer open en vies geluid toch altijd wat lekkerder werkt. Live hoort geen hond het, maar nu ik de mogelijkheden heb om echt voor iets te gaan dat ik helemaal te gek vind, ben ik toch geneigd om de Eventide bij voorbaat al op nummer twee te zetten. Empress heb ik nog niet geprobeerd, maar als ik een delay koop die groot is, wil ik makkelijk door de presets kunnen switchen, daar ik weet dat ik in de praktijk dan ook meerdere delays ga gebruiken. Bedankt!

Michael AE
10 januari 2014, 20:06
Ik kan je de H9 erg aanraden, maar idd presets oproepen is niet erg intuitief te doen. Ik heb daarom een heel simpele custom midi controller besteld. Hét criterium bij de midi controller was een max breedte van 30cm. Met mijn schoenmaat kan ik daar dan 6 switches goed op bedienen, dus mijn midi controller schakelt enkel en alleen midi pc 1 tm 6. Ik kan me met 6 presets prima redden met op de rij boven de controller de grote carl martin plexitone en de h9. Past prima in een tas maar gaat bij mij achter in een combo.

In de praktijk heb ik meestal aan 6 presets inderdaad meer dan zat. De plexitone hoor ik ook goede verhalen over. De H9 vind ik op videos en in soundclips prachtig klinken, maar veel te HiFi en ingewikkeld voor wat ik er mee wil gaan doen. Hoe bevalt hij voor simpele delays en modulaties, ook qua "mojo"? Dat is eigenlijk het enige waarvoor ik hem dan zou gebruiken. Ook weet ik niet of ik het tweaken met een iPhone/iPad wel zo prettig vind. Ik merk in de praktijk dat ik live nog wel eens tijdens het spelen op de knieën ga om dingen te tweaken tijdens het spelen. Lijkt me met een iPhone/iPad nogal onpraktisch, behalve in de bandjes waar ik mijn iPad voor mijn neus heb met sheets, maar ik heb ook regelmatig gigs waarbij de iPad niet mee gaat.


Heb jij de NOVA ook overwogen? http://www.tcelectronic.com/nova-system/

Nee, eigenlijk niet. Heb indertijd de Nova overwogen toen ik voor de m9 ging. Weet niet meer waarom ik de Nova toen niet gekozen heb, maar ik zal hem nog eens checken! Thanks!

Michael AE
10 januari 2014, 20:06
Als ik het zo lees snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je de M9 niet gewoon blijft gebruiken? Aan de hand van je verhaal is dit apparaat in combinatie met een goed overdrive pedaal en distortion redelijk voor de hand liggend, correct me if I'm wrong. Je zou dan die M9 kunnen vervangen voor een apparaat wat een beetje dezelfde trucjes uithaalt, maar ik vraag me af of je daar echt wijzer van wordt...

Inderdaad, heb ik ook overwogen. Ik ben gewoon aan het kijken of het allemaal niet net effe beter kan qua sound, vooral de delays en inderdaad de drives (die apart kunnen naast de m9) en vind het dan een beetje overdreven om de m9 op een board te hebben als tuner en voor relatief sporadisch gebruikte modulatie en filter sounds. Bovendien zou ik dan mijn m9 moeten laten repareren of een nieuwe moeten aanschaffen, maar ik vind de switches echt beroerd. Regelmatig problemen mee gehad.


Ik lees in jouw verhaal dat je, ondanks vervoer per fiets, toch redelijk professioneel bent in je hobby en lees ook dat je eigenlijk al heel aardig weet wat er te verkrijgen is en wat het doet. Ik persoonlijk vind het dan wel moeilijk om van goed advies te voorzien en ik denk 95% op dit forum, gezien ook je diversiteit aan stijlen.

Haha, ja, ik repeteer elke week meerdere malen in de buurt en daar ik geen rijbewijs heb zal het op de fiets moeten. Bij de meeste repetities wordt ik echter opgehaald met de auto, dus dan is het niet zo'n issue, alhoewel handzaam zelfs dan meestal mijn voorkeur heeft. Het is ook meer mijn beroep dan een hobby, alhoewel ik er absoluut niet steenrijk van zal worden op dit moment. ;)

Ik weet inderdaad wat er te krijgen is, maar ik heb de meeste dingen nooit echt uitvoerig getest. Zeker de laatste tijd niet, omdat ik de m9 wel lekker makkelijk vond en ik ook niet de financiële middelen had om voor iets nieuws te gaan. Ik ben wel een echte gearnerd en vind het leuk om alle nieuwe snufjes uitvoerig te bekijken en beluisteren en dit ga ik dus de komende tijd ook wel doen. Dit topic is dus ook bedoelt om een beetje extra adviezen te krijgen en andere input en natuurlijk ook om tips te krijgen voor gear waar ik wellicht overheen gekeken had. Er zijn ook genoeg mensen op dit forum die bepaalde pedalen waar ik naar kijk al uitvoerig in de praktijk hebben getest en die me wellicht de voordelen en nadelen uit eigen ervaring kunnen noemen. Ik weet wel redelijk wat ik wil, maar je weet nooit of er een"EUREKA!" reply van iemand komt natuurlijk.


Wat betreft een leuke overdrive denk ik ook dat je met een tubescreamertje alle kanten op kan. Het ding kan op allerlei manieren boosten en is als overdrive te gebruiken. Ik heb er zelf legio gehad en bespeeld en ben in mijn zoektocht uitgekomen op een Maxon OD808. Hoewel ik moet zeggen dat verschillen maar erg marginaal zijn. Ik heb er sinds kort een Ibanez TS5 bij, goedkoop ding met plastic behuizing en die doet het trucje ook heel aardig. De OD808 heeft bij mij eigenlijk alleen de voorkeur op die legio tubescreamers om het formaat, de bouw en de switch. Misschien is de EHX Soul Food ook wat voor je. Een, zo aan de hand van wat YouTube filmpjes, erg goeie kloon van de Klon Centaur, met wel een compacte behuizing.

Tubescreamers zijn inderdaad ideaal. Ik heb de maxon ook, maar ook een ts9 en, mijn huidige favoriet, een Visual Sound Route 808. Erg lekker pedaal, omdat er ook een bassboost op zit. Het enige nadeel vind ik de clean bleed. Dat klinkt met humbuckers gewoon nooit zo lekker, mits de amp staat te koken en dat is heerlijk op grote podia, maar iets minder fijn in een klein café. Bovendien is het een enorm groot pedaal. Als de Mooer okay klinkt, denk ik dat het best een goede optie zou kunnen zijn.

[quote]Qua distortion noem je zelf al een Bogner pedaal. Ik zou ze allemaal 's naast elkaar leggen, want ze zijn allemaal erg goed. De Uberschall is ook een vet pedaal en wellicht is de XTC Blue als overdrive goed te combineren met één van de twee andere Bogner pedalen.

En dan zijn er natuurlijk nog de legio Marshall-in-a-box pedalen, waar je in combinatie met een tubescreamer ook alle kanten mee op kan. Aan de hand van je verhaal zul je op dat gebied vast wel weten wat er allemaal te verkrijgen is, in ieder geval beter dan ik.[//quote]

;)

Ik heb ook geen idee hoor. Ben al een paar jaar redelijk GAS-vrij geweest, dus praat eigenlijk alleen maar na wat ik op de diverse fora lees en wat mijn collega's allemaal op facebook opsommen. De Bogenr vind ik op clipjes erg overtuigend klinken, maar goed, klank is ook maar één aspect van zo'n ding. Feel is minstens zo belangrijk. De Marshall in a box dingen zijn indedaad interessant te noemen, maar ik merk dat die vaak op de ene amp beter reageren dan op de ander en ik ben nu eenmaal iemand die graag wisselt om het voor mezelf interessant te houden.

Michael AE
10 januari 2014, 20:07
De T-Rex Magnus wordt genoemd, ik doe daar de Carl Martin Quattro bij. Volledig analoog en ik denk ook in combinatie met een tubescreamer erg veelzijdig, met een erg goed geluid. Geldt voor beide apparaten denk ik.

Wat betreft pedalboards, ik heb het jarenlang met een Pedaltrain 2 gedaan met softcase, op de fiets. Gitaar achterop de rug en pedalboard op het stuur en gaan met die banaan. Iets groter dan een Jr. gaat dus ook prima. Kijk ook 's naar Diago. Die hebben, naast vele oplossingen en accessoires, ook pedalboards in vele maten en soorten en ik dacht ook tussenmaten wat betreft een Pedaltrain Jr. en 2. Voordeel van een iets groter pedalboard is de voeding, denk ik, die je makkelijker onder het board kwijt kunt. Plus, je hebt dan ook ruimte voor een degelijke wah, mocht je die wenselijk vinden. Je kunt ook nog 's wat ruimte vrijlaten voor pedalen/apparaten in de FX loop als ze een zij-uitgang hebben voor je kabels. Dat laatste heb ik nogal 's mee zitten klooien wat betreft ruimte.

De pedaltrain 2 heb ik al en die is inderdaad ook best te vervoeren, maar ik ken mezelf. Na 1 keer 5 kilometer fietsen ben ik er al klaar mee denk ik. ;) Het is wellicht wel een optie hoor, als een kleiner board toch niet doet wat ik wil. Quattro ga ik checken, thanks! Evenals de Diaggo. Klinkt erg interessant!


Ik zou op zijn minst je M9 houden of overstappen naar een M5. De modulatie/delay sectie van deze pedalen klinkt heel behoorlijk en heeft voor mij de aankoop van aparte (dure) pedalen overbodig gemaakt.

Wel gebruik ik aparte pedalen voor overdrive, fuzz en een Korg DT-10 tuner. Samen past het perfect op een Pedaltrain Jr., heb zelfs nog ruimte over voor twee pedalen (grootte Boss). Als je ook een volumepedaal en wah op je boardje wilt, kun je beter voor een Pedaltrain 1 gaan, of een M5 i.p.v. M9 gebruiken.

M9 gaat niet weg, maar hij moet wel gerepareerd worden. Eens even kijken wat me dat gaat kosten. De M5 lijkt me een goede optie, zeker omdat ik de modulaties gewoon prima vind en het best leuk is af-en-toe wat te experimenteren. Als ik een sound dan tof vind, kan er eventueel altijd iets beters voor in de plaats komen, mocht het nodig zijn. Ik denk inderdaad dat ik met mijn eisen dik in de problemen ga komen met een junior, maar de wah is sowieso niet noodzakelijk en ik heb me de afgelopen twee jaar gered zonder volumepedaal, maar als ik overstap op een ander board, kunnen die ook in de gitaartas en naast het board als ik het echt nodig heb. Thanks!

Michael AE
10 januari 2014, 20:07
Zelf ben ik best tevreden met mijn pedaltrain 1. Wel moet je als accessoire de verhoging er bij kopen want de achterste rij pedalen is moeilijk te bereiken. Koop ook de variant met tas. Zelf heb ik de koffer en daar ben ik helemaal niet tevreden over. De flightcase van bijvoorbeeld de JR is veel degelijker.

dat is een mooie tip inderdaad. Is wel erg handig om ook daadwerkelijk bij je pedalen te kunnen. Ik koet maar eens in de winkel gaan kijken voor de verschillen tussen de diverse pedaltrains, want van plaatjes en maten word ik niet veel wijzer. Koffer versus tas, check! Ik wil sowieso geen zware koffers meer, daar ik gemerkt heb dat tassen niet aleen draagbaarder zijn, maar meestal ook prima beschermen als je in Nederland gigs doet. Bij een clubtourtje ofzo kan ik altijd wel wat groter meenemen, omdat het dan allemaal toch in 1 bus gaat. Thanks!

Michael AE
10 januari 2014, 20:17
Heeft iemand trouwens ervaringen met voedingen onder een pedaltrain JR? Past daar bijvoorbeeld een Pedalpower 4x4 onder? dat zou voor mij volgens mij ideaal zijn, maar ik kan na intensief googlen niet echt 1 simpel antwoord op die vraag vinden.

Tristan
10 januari 2014, 22:52
Ha Michael,

Ik heb een beetje nagedacht en als ik het goed heb, heb je nog steeds het een en ander qua drive, delay en modulatiepedalen.

Het lijkt me in jouw geval het meest verstandig om daaruit eerst een selectie te maken door je pedalen te testen, zonder de M9, met de amps en gitaren die je het meest gebruikt, zodat je weet wat je eventueel van je collectie zou kunnen / willen gebruiken.
Daarna zou ik op zoek gaan naar de "missing links", de sounds die je nog mist en hoe je die kan invullen, dan is het waarschijnlijk ook makkelijker voor je om te bepalen of je voor een paar extra losse pedalen of voor een M5 erbij wil gaan of weer iets anders.

Zoals ik uit je verhaal begrijp wil je gewoon weer meer die echte feel van pedalen hebben, in dat geval zijn multi oplossingen naar mijn mening niet het beste en volgens mij heb je met de M9 qua ranzigheid en echte feel waarschijnlijk al een van de beste in huis, zo'n Nova System of die andere gelikte multi-fx, hoe goed ze ook zijn, gaan dat volgens mij voor jou niet doen, je begrijpt wel wat ik bedoel.

Binnen niet al te lange tijd krijg ik weer wat pedalen binnen die je misschien wel zullen interesseren; de Ghost Effects Mind Rocker (brute Fuzz Face), de Chase Bliss Audio Warped Vinyl en de Cusack Tap A Phase.
Daarnaast heb ik de Timeline en DMM550TT zodat je die ook eens naast elkaar kan proberen en nog veel meer spul dat eventueel leuk voor je zou kunnen zijn om eens te checken.
Ik zou zeggen, laten we een oefenruimte induiken met onze troep en als vanouds lekker gaan klooien! ;) :D

apekop
10 januari 2014, 22:55
Anders wellicht nog even vergelijken met de Eventide en / of de Empress (vintage) superdelay? Schijnen ook een hele goede geluidskwaliteit / gebruikgemak / portability ratio te hebben.

Ik heb die Empress gehad, maar was er niet tevreden over en heb hem terug gestuurd. Zodra je de delay intrapt wordt je geluid heel iel. Dit pedaal viel me erg tegen, dus als ik jouw was zou ik hem eerst testen.

Michael AE
10 januari 2014, 23:15
Ha Michael,

Ik heb een beetje nagedacht en als ik het goed heb, heb je nog steeds het een en ander qua drive, delay en modulatiepedalen.

Het lijkt me in jouw geval het meest verstandig om daaruit eerst een selectie te maken door je pedalen te testen, zonder de M9, met de amps en gitaren die je het meest gebruikt, zodat je weet wat je eventueel van je collectie zou kunnen / willen gebruiken.
Daarna zou ik op zoek gaan naar de "missing links", de sounds die je nog mist en hoe je die kan invullen, dan is het waarschijnlijk ook makkelijker voor je om te bepalen of je voor een paar extra losse pedalen of voor een M5 erbij wil gaan of weer iets anders.

Ja, precies, da's een goeie. Ik heb dat ook wel al gedaan en merk dat ik nog steeds vrolijk wordt van de Big D en ook de Visual Sound Route808. Qua modulatie ben ik blij met mijn Arion Chorus, Phase 90 en Jimi Hendrix Vibe (alhoewel die laatste vast ook beter kan, alleen meestal zijn de beter klinkende alternatieven mij te groot) Qua delay word ik zeer bol in de broek van mijn 2290 nog steeds, alleen kan ik die lastiger meenemen op de fiets. :D (En bovendien is de 2290 ook alleen maar geschikt voor die ene sound die zo goed is. Een sound als uit de memory man kun je vergeten...)Delay pedalen heb ik eigenlijk niet, behalve de M9 en een oude DD5 die ik aan een vriend heb uitgeleend. Ik heb wel door de m9 weer wat sounds erbij die ik graag gebruik, maar die zijn allemaal gebaseerd op oude meuk die niet meer te vinden is, of rackprocessoren.

Blijft er dus feitelijk over dat ik mede door de m9 eindelijk uitgevonden heb wat voor mij in de praktijk (ik herhaal dit te vaak, maar is ook wel belangrijk.Doe het ook eigenlijk om mezelf dat bij te brengen...:D) werkt en wat ik dus nog mis op mijn ideale droomboard. Ik ben er ook achter dat mijn ideale droomboard iets moet worden waarvan ik kan zeggen dat ik het ook echt allemaal nodig heb en regelmatig gebruik. Ik heb te veel leuke hebbedingetjes gekocht die ik bijna nooit aanraak. :D


Zoals ik uit je verhaal begrijp wil je gewoon weer meer die echte feel van pedalen hebben, in dat geval zijn multi oplossingen naar mijn mening niet het beste en volgens mij heb je met de M9 qua ranzigheid en echte feel waarschijnlijk al een van de beste in huis, zo'n Nova System of die andere gelikte multi-fx, hoe goed ze ook zijn, gaan dat volgens mij voor jou niet doen, je begrijpt wel wat ik bedoel.

Absoluut en je slaat gelijk de spijker op zijn kop. Je snapt precies waarmee ik worstel en waarom ik bepaalde dingen nu overweeg. Bij die keuzes heb ik ook bewust nagedacht over features waar ik nu niet meer zonder kan, omdat ik zo veel met ingewikkelde systemen en opties heb gewerkt dat de behoefte aan die praktische features ook een onderdeel van mijn effectenwereld zijn geworden. Multieffects zijn daarom vaak erg praktisch, maar zijn qua sound meer "dit is lekker bruikbaar" dan "mijn hemel wat doet deze sound me de broek bollen", als je snapt wat ik bedoel. ;) Toch krijg je vaak wel de beste sounds door gewoon jezelf te beperken en weer lekker te gaan spelen door iets als een m9 en merkt dat die paar kleine details wel belangrijk zijn, maar de sound meestal toch echt in de vingers zit. (En een goede gitaar met goede amp helpen ook wel erg goed mee hoor. ;) Denk aan ASOPM en de Peavey Bandits; alhoewel ik denk je aan beiden niet graag meer terugdenkt...:D ) Ondertussen natuurlijk ook leren wat wel werkt en wat niet. Ik twijfel dus erg tussen die twee werelden en denk ook dat ik gewoon voor een soort combi/hybride van beiden moet gaan, om later weer elk onderdeel opnieuw op de weegschaal te leggen.


Binnen niet al te lange tijd krijg ik weer wat pedalen binnen die je misschien wel zullen interesseren; de Ghost Effects Mind Rocker (brute Fuzz Face), de Chase Bliss Audio Warped Vinyl en de Cusack Tap A Phase.
Daarnaast heb ik de Timeline en DMM550TT zodat je die ook eens naast elkaar kan proberen en nog veel meer spul dat eventueel leuk voor je zou kunnen zijn om eens te checken.
Ik zou zeggen, laten we een oefenruimte induiken met onze troep en als vanouds lekker gaan klooien! ;) :D

Gaaf man! Jouw collectie is inmiddels zo groot, dat je misschien nu voor het eerste meer gebruikt dan ik live. :D Heel erg cool.

Lijkt me een zeer goed plan om heel snel even een ruimte ergens te scoren en lekker te gaan rommelen. Kan ook bij mij thuis trouwens; kun je gelijk mijn huis zien en de rest checken! (kan alleen niet zo hard en daar houden wij stiekem toch van. :D)

We bellen/mailen/postduiven/faxen nog!

Michael AE
10 januari 2014, 23:27
Ik heb die Empress gehad, maar was er niet tevreden over en heb hem terug gestuurd. Zodra je de delay intrapt wordt je geluid heel iel. Dit pedaal viel me erg tegen, dus als ik jouw was zou ik hem eerst testen.

Thanks for the heads up! Clipjes en videos hebben mij ook nog niet overtuigd van die Empress. Ik hoor dat ielige daar absoluut ook in en heb hem daarom ook eigenlijk nooit overwogen. Ik ga hem zeker checken en zal merken of het in het eggienook is wat ik online denk te horen. Thanks!

Tristan
11 januari 2014, 00:05
Marijn van Digitaar, een maat van mij hier in Haarlem, echt een toffe gast, heeft volgens mij veel van dat Empress spul, waaronder die delay, nog liggen.
Als je hem ergens gaat testen dan zou ik het daar doen, je kan daar ook 's avonds terecht en het is lekker relaxed, ook omdat het geen standaard muziekwinkel is waar veel mensen rondzwalken en je dus zonder gezeur de volumeknop lekker een zet kan geven.
Ik kan Marijn trouwens ook wel vragen of hij mij het pedaal wil meegeven als we meeten, dan kan je 'm meteen naast mijn Timeline en DMM550TT zetten, waarschijnlijk doet 'ie dat wel.

Ik wist wel dat je die Boss DD-5 nog had (ik kan je denk ik nog wel wat trucks met die DD-5 laten zien die je misschien nog niet hebt uitgeprobeerd), de twee meest simpele en flexibele setups die ik op dit moment qua delays kan bedenken zijn de volgende:
1. Timeline
2. Boss DD-5 + EHX DMM550TT / DMM1100TT

Oh ja, en natuurlijk de splinternieuwe Pigtronix Echolution 2 Deluxe niet te vergeten:
http://www.youtube.com/watch?v=052khJDGxc8

Overigens, over die drivepedalen met geintegreerde volumeboost, dat lijkt inderdaad leuk maar in de praktijk blijkt voor mij steeds weer dat als je gaat werken met delays voor de versterker, de volumeboost het beste achter de delay kan komen en de gainboost juist weer beter werkt voor de drive en dat kunnen die twee in een pedalen dan vaak juist weer niet.
De Mooer Hustle Drive is trouwens best lekker, misschien net niet zo lekker als de Big D maar het komt wel een eind in de buurt (ik vind hem eerlijk gezegd beter dan de OCD's en veel van de andere drivepedalen die ik tot nu toe heb gehoord).

Wat ik ook zit te denken is dat je, afhankelijk van de gitaar / amp combinatie die je gaat gebruiken, zou kunnen overwegen om de drivepedalen soms te wisselen, zo'n probleem is het nou ook weer niet om die een of twee pedaaltjes om te wisselen lijkt me en dit kan misschien het verhaal weer een stukje makkelijker maken voor je, gezien je best wel een behoorlijke collectie aan drivepedalen hebt naar mijn weten.
De enige vraag die dan overblijft is wat heb je echt nog niet qua drive dat je goed zou kunnen gebruiken en graag zou willen hebben?

Michael AE
11 januari 2014, 00:43
Marijn van Digitaar, een maat van mij hier in Haarlem, echt een toffe gast, heeft volgens mij veel van dat Empress spul, waaronder die delay, nog liggen.
Als je hem ergens gaat testen dan zou ik het daar doen, je kan daar ook 's avonds terecht en het is lekker relaxed, ook omdat het geen standaard muziekwinkel is waar veel mensen rondzwalken en je dus zonder gezeur de volumeknop lekker een zet kan geven.
Ik kan Marijn trouwens ook wel vragen of hij mij het pedaal wil meegeven als we meeten, dan kan je 'm meteen naast mijn Timeline en DMM550TT zetten, waarschijnlijk doet 'ie dat wel.

Tof! Als dat zou lukken om die Empress naar een meet te krijgen, zou dat echt helemaal goud zijn natuurlijk. Kunnen we ze allemaal naast elkaar testen.Ik ga zeker eens langs bij hem. Klinkt veelbelovend!


Ik wist wel dat je die Boss DD-5 nog had (ik kan je denk ik nog wel wat trucks met die DD-5 laten zien die je misschien nog niet hebt uitgeprobeerd), de twee meest simpele en flexibele setups die ik op dit moment qua delays kan bedenken zijn de volgende:
1. Timeline
2. Boss DD-5 + EHX DMM550TT / DMM1100TT

Oh ja, en natuurlijk de splinternieuwe Pigtronix Echolution 2 Deluxe niet te vergeten:
http://www.youtube.com/watch?v=052khJDGxc8

Tof! Jouw trukendoos kennende kan ik daar wel wat van leren! :D Ik zal die DD5 eens terugvragen. (En mijn Powerstack ook trouwens. Die mis ik vreemd genoeg wel een beetje...)

Die twee setups denk ik ook absoluut aan! Nu nog even flink testen welke van de twee opties voor mij beter is. En natuurlijk welk snobistisch dure pedaal ik in plaats van de DD5 ga zetten, omdat ik een signaal TGP-er ben. :D

Oei, die Pigtronix is interessant!


Overigens, over die drivepedalen met geintegreerde volumeboost, dat lijkt inderdaad leuk maar in de praktijk blijkt voor mij steeds weer dat als je gaat werken met delays voor de versterker, de volumeboost het beste achter de delay kan komen en de gainboost juist weer beter werkt voor de drive en dat kunnen die twee in een pedalen dan vaak juist weer niet.
De Mooer Hustle Drive is trouwens best lekker, misschien net niet zo lekker als de Big D maar het komt wel een eind in de buurt (ik vind hem eerlijk gezegd beter dan de OCD's en veel van de andere drivepedalen die ik tot nu toe heb gehoord).

Thanks voor de tip! Stom genoeg heb ik zelf ook gemerkt dat volumeboosts inderdaad beter werken zoals jij het zegt, maar ik denk dat ook hier weer een GAS aanval mijner kant me vreemde dingen laat denken. ;)

Oei, die hustle drive klinkt goed! Drivepedalen kun je nooit te veel hebben (als je helemaal clean werkt dan) en voor het geld is het best de moeite hem te bestellen. Helemaal als jouw oren hem goed vinden klinken.


Wat ik ook zit te denken is dat je, afhankelijk van de gitaar / amp combinatie die je gaat gebruiken, zou kunnen overwegen om de drivepedalen soms te wisselen, zo'n probleem is het nou ook weer niet om die een of twee pedaaltjes om te wisselen lijkt me en dit kan misschien het verhaal weer een stukje makkelijker maken voor je, gezien je best wel een behoorlijke collectie aan drivepedalen hebt naar mijn weten.
De enige vraag die dan overblijft is wat heb je echt nog niet qua drive dat je goed zou kunnen gebruiken en graag zou willen hebben?

Qua shows heb je helemaal gelijk, maar ik merk dat ik vaak zo veel moet rennen en vliegen tussen afspraken en gigs/repetities door, dat ik alles gewoon opgeruimd standby wil hebben. Ik heb altijd 1 gitaartas staan die nooit open gaat, met een soort van gitaar-overlevingskit er in. (M9 met voeding, snoeren, plectra, gitaar, draagband met Grolsch rubbertjes, Leatherman tool, inbussleute;tjes, capo, slide, oordoppen, map met repertoir, setlijsten en lyrics, snaren, oordoppen, slingertje, etc... :D)
Ik wil dus nu ook een board dat gewoon dicht blijft, maar bij gigs en repetities de bier- en zweetlucht van gisteren mag tentoonspreiden als ie weer open mag. :D

Ik heb inderdaad drivepedalen zat, maar ik heb weer eens wat budget en wil eens kijken of er niet weer iets beters op de markt is gekomen. En ik heb GAS! ;)

De Big D blijft, maar ik wil er gewoon iets moderners bij, vooral omdat ik dat voor sommige klussen echt nodig heb, met iets meer feel dan de Barber, maar wel met lekker veel en (relatief strak) laag en dan het liefst met een switch of control voor de strakheid en een EQ, omdat ik soms op hele saggy of middy en dan weer op hele directe of gescoopte amps speel. Vandaar de gedachte aan die Bogner blue. (Die Barber vind ik overigens ook prima te pruimen, maar die doet me op sommige amps gewoon minder dan op anderen, vanwege het ietwat klinische karakter dat op sommige amps heel lekker werkt, maar op anderen weer totaal niet en de beperkte controle over de EQ.)

Tristan
11 januari 2014, 01:47
Effe kort nog:
Die DD-5 (of welke Boss DD serie delay dan ook) is de beste digitale delay die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Voor de vintage sounds zijn er zeker betere te vinden, maar voor de digitale sounds, ik weet het niet, hij ligt goed in de mix en is ook op het podium nog goed en duidelijk te horen als je 'm voor ritmische delays gebruikt, compact, etc. etc.

Wat betreft moderne drive met flexibele instelling zou je die Weehbo dingen eens kunnen checken.
Drivepedalen die mij op dit moment echt tof lijken:
Anarchy Audio HM-2 (krijg ik over een tijdje binnen)
Black Arts Toneworks Black Forest, LSTR, Pharaoh
Blackout Effectors Mantra
Catalinbread DLS
Dr Scientist The Elements
Earthquaker Devices Crimson Drive, Monarch, Talons, White Light
Homebrew Electronics Full Metal Jacket
Liquid Gain Hydra
MI Audio Blues Pro
Monte Allums OD-308
Mooer Flexboost, Hustle Drive
Rockbox Boiling Point
Rothwell Hellbinder, Switchblade
Wampler Plexi Drive, Plextortion, Triple Wreck, Tweed '57
Weehbo Helldrive, JCM Drive, Morbid Drive, Plexface, Plexdrive, SLO Drive

Je zou ook eens een paar van die moderne flexibele Rat of Muff varianten kunnen proberen.

peter_heijnen
11 januari 2014, 10:58
In de praktijk heb ik meestal aan 6 presets inderdaad meer dan zat. De plexitone hoor ik ook goede verhalen over. De H9 vind ik op videos en in soundclips prachtig klinken, maar veel te HiFi en ingewikkeld voor wat ik er mee wil gaan doen. Hoe bevalt hij voor simpele delays en modulaties, ook qua "mojo"? Dat is eigenlijk het enige waarvoor ik hem dan zou gebruiken. Ook weet ik niet of ik het tweaken met een iPhone/iPad wel zo prettig vind. Ik merk in de praktijk dat ik live nog wel eens tijdens het spelen op de knieën ga om dingen te tweaken tijdens het spelen. Lijkt me met een iPhone/iPad nogal onpraktisch, behalve in de bandjes waar ik mijn iPad voor mijn neus heb met sheets, maar ik heb ook regelmatig gigs waarbij de iPad niet mee gaat.
Haha, je hebt echt een dagtaak aan het beantwoorden van alle posts. :)

Delays van de h9 zijn vooral smullen. Modulatie vind ik zelf super al zal bijv de phaser niet ieders ding zijn.

Voor mij gaat de h9 vooral om de hoge kwaliteit icm met de compactheid. Icm met een expressiepedaal heb je ook wah en volumepedaal binnen voetbereik. Mojo? Tja, dat kun jij natuurlijk alleen voor jezelf bepalen. Ik weet iig hoe groot mijn grijns was toen ik de presets doornam. ;)

De h9 heeft 3 switches waaraan je parameters kunt toewijzen, even een switch induwen en met de grote draaiknop edit je dan de vooraf aan die switch gekoppelde parameter. Op dat niveau is de h9 juist simpel. Wil je dieper kunnen intunen, kom je natuurlijk wel in de menustructuur terecht, ook zonder ipad. De h9 controll software is voor thuis/studio wel te gek.

De plexitone is te gek maar niet zo veelzijdig dat ie al jouw drive wensen kan vervullen. De twee gainstanden plus boost doen het prima voor mij.

Icm met mijn bestelde midi controller heb ik 7 presets (fx bypass op de h9 is preset 0), de plexitone geeft 6 gain/volume standen, footswitch #2 op de h9 is dedicated tap, preset 6 op de h9 is wah. Indien nodig kan ik in een patch het expressiepedaal toewijzen aan volume.

Wil ik echt meer, zal ik moeten sjouwen. Ik ben 50 en sjouw mooi niet meer. :)

mattihafler
11 januari 2014, 12:43
Ik zit momenteel in een soortgelijk schuitje.
Heb ook de m9, die ik voor vooral voor delay en reverb gebruik (filters en distortion gebruik ik nagenoeg niet).

Bij mij is de hoofdreden dat er zoveel geluiden op de m9 zitten waar ik het gros niet bruikbaar vind. (niet qua kwaliteit, maar gewoon qua type effect)
Heb al n aantal keer de gehele set met geluiden doorgenomen...maar gebruik feitelijk 5 a 10€ van het ding. Dan toch maar kijken naar losse pedalen.

Beeld wat ik nu heb is om de m9 geheel te vervangen door Mooer. Moet ze alleen nog wel n keer gaan testen allemaal :).
Maar lijkt me wel n heerlijk compact pedalboardje met 5 of 6 van die dingen.

apekop
13 januari 2014, 09:54
Thanks for the heads up! Clipjes en videos hebben mij ook nog niet overtuigd van die Empress. Ik hoor dat ielige daar absoluut ook in en heb hem daarom ook eigenlijk nooit overwogen. Ik ga hem zeker checken en zal merken of het in het eggienook is wat ik online denk te horen. Thanks!

Op de clipjes vond ik hem altijd wel goed klinken, dat was ook de reden dat ik hem heb gekocht (ik kon van te voren niet proberen, zoals bij de meeste van die 'boutique' dingen). Maar dat komt omdat je het dan niet vergelijkt met je originele signaal met pedaal uitgetrapt. Volgens mij zit er in de Empress een soort pre-amp achtig iets wat hele je signaal verkloot en waardoor het zo ielig klinkt. dat werd pijnlijk duidelijk als je het pedaal intrapte, de ielige sound zat niet alleen op de repeats maar ook op de dry, terwijl het pedaal wel true bypass is dacht ik. Ik had het zo extreem nog nooit gehoord bij geen enkel pedaal, dus terug dat ding.

Michael AE
13 januari 2014, 12:15
Haha, je hebt echt een dagtaak aan het beantwoorden van alle posts. :)

Haha, zeg dat wel, maar goed, ik vraag er ook wel om met mijn eigen replies die samen ongeveer even lang zijn als het oude testament. ;)


Delays van de h9 zijn vooral smullen. Modulatie vind ik zelf super al zal bijv de phaser niet ieders ding zijn.

Voor mij gaat de h9 vooral om de hoge kwaliteit icm met de compactheid. Icm met een expressiepedaal heb je ook wah en volumepedaal binnen voetbereik. Mojo? Tja, dat kun jij natuurlijk alleen voor jezelf bepalen. Ik weet iig hoe groot mijn grijns was toen ik de presets doornam. ;)

Klinkt goed! Ben zeker heel benieuwd naar de H9. Ik ga hem gewoon eens naast een M5 zetten. Zal niet helemaal eerlijk zijn, maar dan kan ik wel meteen zien wat voor mij gaat werken. Ik heb online al van die miniatuur midi-pedalen zitten bekijken voor naast o.a. de timeline en dat zal voor de H9 qua presets voor mij ook wel handig en interessant zijn.(die dingen zijn helemaal naar smaak te bestellen...god, ben natuurlijk de naam kwijt.)


De h9 heeft 3 switches waaraan je parameters kunt toewijzen, even een switch induwen en met de grote draaiknop edit je dan de vooraf aan die switch gekoppelde parameter. Op dat niveau is de h9 juist simpel. Wil je dieper kunnen intunen, kom je natuurlijk wel in de menustructuur terecht, ook zonder ipad. De h9 controll software is voor thuis/studio wel te gek.

Oh, dat is wel handig, ja. Beetje als de Eclipse dus. Ik moet me toch eens meer gaan inlezen, want ik vind nadelen die er helemaal niet zijn! Software ziet er super uit iig. Echt heel handig voor in de studio idd en zelfs bij gigs met een iPad voor repertoir.


De plexitone is te gek maar niet zo veelzijdig dat ie al jouw drive wensen kan vervullen. De twee gainstanden plus boost doen het prima voor mij.

Het gaat me meer om de klank op diversen amps hoor. Maakt me niet uit of een drivepedaal simpel of complex van opzet is, als hij maar over een Vox net zo goed klinkt als over een Fender of Marshall. Dat is vaak lastig met overdrives. Wat voor amp gebruik jij en heb je hem over andere amps ook gehoord?


Icm met mijn bestelde midi controller heb ik 7 presets (fx bypass op de h9 is preset 0), de plexitone geeft 6 gain/volume standen, footswitch #2 op de h9 is dedicated tap, preset 6 op de h9 is wah. Indien nodig kan ik in een patch het expressiepedaal toewijzen aan volume.

Wil ik echt meer, zal ik moeten sjouwen. Ik ben 50 en sjouw mooi niet meer. :)

Lijkt me een hele goede setup die goed doordacht is en ook in de praktijk werkt. Top!

Ik ben 33 en ik ben het al zat! Haha! Ouderdom komt met gebreken, maar ja, met de huidige technologieën is het ook helemaal niet meer nodig om je suf te sjouwen. ;)

Bedankt voor je reactie!

Michael AE
13 januari 2014, 12:18
Ik zit momenteel in een soortgelijk schuitje.
Heb ook de m9, die ik voor vooral voor delay en reverb gebruik (filters en distortion gebruik ik nagenoeg niet).

Bij mij is de hoofdreden dat er zoveel geluiden op de m9 zitten waar ik het gros niet bruikbaar vind. (niet qua kwaliteit, maar gewoon qua type effect)
Heb al n aantal keer de gehele set met geluiden doorgenomen...maar gebruik feitelijk 5 a 10€ van het ding. Dan toch maar kijken naar losse pedalen.

Beeld wat ik nu heb is om de m9 geheel te vervangen door Mooer. Moet ze alleen nog wel n keer gaan testen allemaal :).
Maar lijkt me wel n heerlijk compact pedalboardje met 5 of 6 van die dingen.

Ja, als je zo weinig gebruik maakt van de verschillende effecten, denk ik dat je zeker beter voor iets anders kunt gaan. Ja, compact zijn die Mooers zeker. Ben heel benieuwd hoe ik ze vind klinken.

Michael AE
13 januari 2014, 12:21
Op de clipjes vond ik hem altijd wel goed klinken, dat was ook de reden dat ik hem heb gekocht (ik kon van te voren niet proberen, zoals bij de meeste van die 'boutique' dingen). Maar dat komt omdat je het dan niet vergelijkt met je originele signaal met pedaal uitgetrapt. Volgens mij zit er in de Empress een soort pre-amp achtig iets wat hele je signaal verkloot en waardoor het zo ielig klinkt. dat werd pijnlijk duidelijk als je het pedaal intrapte, de ielige sound zat niet alleen op de repeats maar ook op de dry, terwijl het pedaal wel true bypass is dacht ik. Ik had het zo extreem nog nooit gehoord bij geen enkel pedaal, dus terug dat ding.

Oei, dat klinkt niet best. Zitten er geen interne pots in om dat in te stellen, o.i.d.?

Over de Timeline lees ik ook dat de dry niet lekker klinkt, maar dan vooral als het pedaal aan staat. Tsja, daar maak ik me dan weer helemaal niet druk om, ook omdat er een killdry functie in zit en ik altijd een mixer onder het board kan plaatsen. (Suhr Minimix bijvoorbeeld)

Thanks!

peter_heijnen
14 januari 2014, 10:21
Haha, zeg dat wel, maar goed, ik vraag er ook wel om met mijn eigen replies die samen ongeveer even lang zijn als het oude testament. ;)



Klinkt goed! Ben zeker heel benieuwd naar de H9. Ik ga hem gewoon eens naast een M5 zetten. Zal niet helemaal eerlijk zijn, maar dan kan ik wel meteen zien wat voor mij gaat werken. Ik heb online al van die miniatuur midi-pedalen zitten bekijken voor naast o.a. de timeline en dat zal voor de H9 qua presets voor mij ook wel handig en interessant zijn.(die dingen zijn helemaal naar smaak te bestellen...god, ben natuurlijk de naam kwijt.)



Oh, dat is wel handig, ja. Beetje als de Eclipse dus. Ik moet me toch eens meer gaan inlezen, want ik vind nadelen die er helemaal niet zijn! Software ziet er super uit iig. Echt heel handig voor in de studio idd en zelfs bij gigs met een iPad voor repertoir.



Het gaat me meer om de klank op diversen amps hoor. Maakt me niet uit of een drivepedaal simpel of complex van opzet is, als hij maar over een Vox net zo goed klinkt als over een Fender of Marshall. Dat is vaak lastig met overdrives. Wat voor amp gebruik jij en heb je hem over andere amps ook gehoord?



Lijkt me een hele goede setup die goed doordacht is en ook in de praktijk werkt. Top!

Ik ben 33 en ik ben het al zat! Haha! Ouderdom komt met gebreken, maar ja, met de huidige technologieën is het ook helemaal niet meer nodig om je suf te sjouwen. ;)

Bedankt voor je reactie!
Haha, het oude testament, toen er nog geen forum was. :)

Ben benieuwd naar je ervaring als je de m5 en h9 naast elkaar zet. Eerlijk zal het vergelijk iig niet zijn. ;)
Het bedrijf wat jij waarschijnlijk bedoelt is disaster area. Ik heb gekozen voor buzzelectronics omdat hun 6 channel programmable looper precies het formaat had dat ik zocht.

Nog een ding over die drie 'sneltoetsen' op de h9. Ik weet niet of de h9 ook een autosave functie heeft. Als je je bukt om te tweaken, en dan eerst nog moet saven is niet echt te doen tijdens een solo.

Ik heb de single plexitone uitgeprobeerd op de oude grote fender combo voor in de zaak bij sacksioni in amsterdam. Weet niet precies wat voor een, maar volgens mij wel met 4x10 of 4x12. Hoewel je hoort en leest dat de plexitone makkelijk schel kan worden op iets ander dan marshall heb ik hem toen toch meegenomen. Ik heb zelf kwa buizenamp alleen nog maar een GT soul o single, single ended class-a 1x12 combootje. De plexitone werkt daarop het best icm el34 of 6v6, met 6l6 wort het mij al snel te poppie. Ik heb de plexitone nog niet met el84's gehoord.

Thx, ja mijn setupje is wel doordacht, ik heb er 10 jaar -sinds ik mijn rackset ontsloeg- over gedaan. En 33 ben je pas en dan al te beroerd om nog te sjouwen? Waar gaat dat heen met de jeugd! :)

Michael AE
15 januari 2014, 14:25
Gisteren de eerste stappen gezet door naar Feedback in Rotterdam af te reizen. Helaas hadden ze de Timeline niet meer, maar wel de Brigadier en de ElCap, EHX MMTT550 en de XTC Blue.

XTC blue was precies wat ik er van verwachtte; vette drive die redelijk modern klinkt, maar heel bruikbaar is op verschillende amps. De feel is erg lekker dynamisch. Ik was eigenlijk na flink testen gelijk verkocht, dus die heb ik sowieso gekozen. In combinatie met de Big D en Route 808 erg lekker en ik kan er alles mee dat ik nodig heb.

Qua delays kwam ik er minder snel uit. Eerst even de Eventide Timefactor aan de tand gevoeld. Klonk best okay, maar een beetje aan de klinische kant. Niet echt heel warm. Wel heel praktisch qua instelbaarheid.

Daarna de Brigadier gecheckt naast de EHX MMTT550. Dat verschil was echt dag en nacht. Ik vond de EHX zo veel beter klinken dat ik hem maar gelijk meegenomen heb. Helaas mis ik dan wat functionaliteit, maar daar vind ik wel wat op. Wellicht mijn DD5 voor wat andere sounds, of misschien wel een Mooer delaytje.

Ook meteen een polytune mini gekocht die gewoon precies doet wat je er van verwacht. Enorm handig ding.

Helaas hadden ze geen Pedaltrains en de Line6 M5 was ook nergens te vinden.

Nu maar weer even flink gaan brainstormen over hoe ik bepaalde dingen ga oplossen nu. Ik zit al een beetje te kijken naar een Disaster Area midicontrollertje voor de M5, want presets schakelen lijkt me een hel op dat ding.

Lexvandoef
15 januari 2014, 14:52
Lekker Micheal, die XTC Blue komt er bij mij hopelijk ook ooit nog op icm de Big D!

Over het presets schakelen met de M5, dat kan heel makkelijk als je niet alle 24 presets nodig hebt... Ik heb ook een M5 op mijn board staan voor modulatie/filters/dingen die ik leuk vind ik mee te kutten :seriousf: en gebruik de presetlijst scroll lijst op de volgende manier:
- de lijst staat ingesteld op instant aan (of hoe dat ook heet...). Dat betekent dat ik niet nog een keer op een knopje hoef te drukken als ik naar de volgende preset ga maar dattie gelijk ingeladen is en aanstaat.
- om de 2 actieve presets met fx heb ik een lege preset staan zonder fx en in true bypass mode. Zo kan ik vanuit elk effect of naar boven of naar beneden tappen en schakel ik het effect uit. Zo dus:
- 1: leeg
- 2: tube comp
- 3: auto wah
- 4: leeg
Je kan natuurlijk ook om en om doen maar dan kan je maar 12 van de 24 vakjes gebruiken voor fx en op deze manier kan ik er 16 gebruiken, voor mij genoeg :).

Extern midi controller is natuurlij nog handiger, maar neemt wel meer ruimte in ;).

Overigens gebruik ik ook die Hustle Drive waar Tristan het over heeft, zeer fijne medium gain drive en ik vind hem net ook wat lekkerder dan de OCD icm mijn amps en speelstijl, iets minder rafelig en zangeriger dan de OCD V4 van mijn ex bandgenootje :).

Michael AE
15 januari 2014, 15:01
Ah, ik snap hem! Ziet er logisch uit. Ik zal eens kijken hoe makkelijk dat werkt voor mij als ik de m5 aan de tand ga voelen. Bedankt voor de tip en uitleg! Meer dan 16 presets ga ik van ze lang zal ze leven niet gebruiken live, dus dit is al top.

Ik ga waarschijnlijk morgen of overmorgen even wat Mooers in de buurt uitproberen. Hustle Drive ben ik erg benieuwd naar. Zou erg handig kunnen zijn als ik wat meer opties nodig heb. Hoe is hij als booster?

Die Mooer dingen zijn trouwens erg GAS verwekkend, zeg. Heb er al een aantal gezien die erg handig zouden kunnen zijn, mits ze okay klinken.

Lexvandoef
15 januari 2014, 15:16
Geen probleem ;). Ik gebruik de 16 presets verdeeld over 2 verschillende bands, voor mij ook ruimte zat dus :). Een lege preset maak ik trouwens door standaard het volumepedaal blokje/effect te gebruiken en die vol open. Mocht ik dan vergeten die op te slaan met het effect uit (je kan fx naar de presets opslaan in zowel aan als uit toestand) dan is er nog steeds niks aan de hand en krijg ik geen weirdy freaky dingen bij gevoelige intro's enzo... :seriousf:.

Die Mooers moet je echt ff proberen, ik gebruik ook nog een Pure Boost als booster, vind ik heerlijk als clean boost, volume opschroeven zo hoog als je wilt/nodig hebt en dan kan je met de grote gain knop nog wat extra volume/haar insturen, fijn :). Bass en treble knopjes kan je ook nog gebruiken om de boel wat bij te sturen :).
Die Hustle Drive werkt goed als dirty boost, kan veel volume geven en clean blijven, maar niet zo extreem veel als de Pure Boost. Ik gebruik hem af en toe ook zo om mijn Big D te pushen en een klein beetje strak te trekken, werkt fijn :). Maar ik vind hem echt killer als stand-alone drive :).
Heb trouwens ook een tijdje de Triangle Buff gehad van Mooer maar ik bleek toch geen Big Muff fan te zijn... Deed alles wat een goeie Big Muff zou moeten doen, vet zoemen en niet door de mix komen... :seriousf: dus maar weer verkocht. Was wel een fijne hoor, maar niet mijn ding achteraf gezien. Meer ervaring met die kleine doosjes heb ik niet.

Vind alleen die mini knopjes van die Mooers freaking onleesbaar... Zeker omdat ze daar geen markering op hebben aangebracht ofzo... Potje witte nagellak en een tandestoker doet wonderen.... ;).

Michael AE
15 januari 2014, 15:24
Slim opgelost! Zou inderdaad niet echt lekker zijn om door een gevoelig piano intro ineens een enorme feedback van een fuzzface te krijgen o.i.d. :seriousf:

Pureboost dacht ik ook aan. Heb sowieso een boost nodig, dus die komt wel op het board denk ik. Als de Hustle zijn werk als lichte gainboost goed doet, dan scheelt me dat weer een groot drivepedaal die maar voor 1 ding gebruikt wordt.

Nagellak tip is handig! Snap uberhaupt niet dat ze niet even een likje verf op zo'n knop smeren, maar goed. Waarschijnlijk denken ze dat iedereen van het "set and forget" principe is bij deze pedalen.

peter_heijnen
15 januari 2014, 16:07
He Michael, als je de timefactor klinisch vond hoef je de h9 voor de delays niet meer te checken. Als ik het goed heb, zijn die in beide kastjes identiek.

Ik ben benieuwd hoe klein je je board weet te houden, hou ons op de hoogte. Als mijn midi switcher binnen is kan ik mijn plankje ook in mekaar knutselen en zal ik een fotootje schieten.

Michael AE
15 januari 2014, 16:47
Haha, het oude testament, toen er nog geen forum was. :)

Ben benieuwd naar je ervaring als je de m5 en h9 naast elkaar zet. Eerlijk zal het vergelijk iig niet zijn. ;)
Het bedrijf wat jij waarschijnlijk bedoelt is disaster area. Ik heb gekozen voor buzzelectronics omdat hun 6 channel programmable looper precies het formaat had dat ik zocht.

Inderdaad, Disaster Area. Ben er nog over aan het lezen wat die dingen kunnen, maar met Lex zijn oplossing heb ik het eigenlijk niet meer nodig. Als ik dan toch midi wil voor grotere gigs, neem ik een kelin rackje mee en mijn Axess Electronics controller. Mocht het tapdansen me nu teveel worden, ga ik wellicht in de toekomst ook eens kijken naar zo'n kleine midi-controller voor op een medium board. Die Buzz ziet er inderdaad erg rof uit. Ben benieuwd!


Nog een ding over die drie 'sneltoetsen' op de h9. Ik weet niet of de h9 ook een autosave functie heeft. Als je je bukt om te tweaken, en dan eerst nog moet saven is niet echt te doen tijdens een solo.

Oei, da's wel een nadeel inderdaad. Wat dat betreft lijkt de M5 me toch handiger als je vaak tweakt tijdens het spelen. Jij gebruikt alleen vaste presets neem ik aan?


Ik heb de single plexitone uitgeprobeerd op de oude grote fender combo voor in de zaak bij sacksioni in amsterdam. Weet niet precies wat voor een, maar volgens mij wel met 4x10 of 4x12. Hoewel je hoort en leest dat de plexitone makkelijk schel kan worden op iets ander dan marshall heb ik hem toen toch meegenomen. Ik heb zelf kwa buizenamp alleen nog maar een GT soul o single, single ended class-a 1x12 combootje. De plexitone werkt daarop het best icm el34 of 6v6, met 6l6 wort het mij al snel te poppie. Ik heb de plexitone nog niet met el84's gehoord.

Ik ben heel benieuwd naar de Plexitone. Hij stond bij Feedback, maar ik vond de XTC al zo tof, dat ik eigenlijk niets anders meer getest heb. Stom natuurlijk, maar goed, ik ken mijn Big D door en door en als iets daarnaast goed klinkt ben ik al snel tevreden. Bovendien is de XTC echt top in te stellen. Net even op mijn Fender, Marshall en Matchless getest en dat werkt perfect. XTC is wel redelijk modern, dus ook wel poppy, maar dat was ook wat ik nodig had. Zelfs als boost voor de Big D is ie top.


Thx, ja mijn setupje is wel doordacht, ik heb er 10 jaar -sinds ik mijn rackset ontsloeg- over gedaan. En 33 ben je pas en dan al te beroerd om nog te sjouwen? Waar gaat dat heen met de jeugd! :)

Haha! Tsja, na 18 jaar sjouwen heb ik het wel gehad, alhoewel ik het soms echt wel in mijn bol krijg en dan sta ik weer met 3 amps en een rack te klooien. Ach, verandering van spijs doet eten. ;)

We hebben de mazzel dat er de laatste tijd zo veel goeds en praktisch op de markt is gekomen. 10 jaar terug was een rack ideaal qua functionaliteit,maar tegenwoordig zijn pedalboards weer hip en wil men toch die functies.


He Michael, als je de timefactor klinisch vond hoef je de h9 voor de delays niet meer te checken. Als ik het goed heb, zijn die in beide kastjes identiek.

Okay, thanks! Vond hem wel erg goed klinken, maar naast de MM was het echt een wereld van verschil qua sound. Niet perse beter of slechter, maar gewoon anders. Heb het dan wel puur over de analoge sound natuurlijk. Ben er achter dat ik dat toch lekkerder vind voor wat ik doe. Digitaal haal ik wel uit de 2290...een 2he rackje is ook weer niet zo veel extra sjouwen... ;)

Ben wel benieuwd naar de modulaties etc. in de h9!


Ik ben benieuwd hoe klein je je board weet te houden, hou ons op de hoogte. Als mijn midi switcher binnen is kan ik mijn plankje ook in mekaar knutselen en zal ik een fotootje schieten.

Tof, ben heel benieuwd naar je plankje! Ik zal dit topic blijven updaten. Morgen even kijken of ik nog ergens de pedaltrain, M5 en H9 kan bekijken/kopen en eens snuffelen voor wat Mooers. Dan maar even brainstormen wat ik allemaal wil. Heb wel net van papier een pedaltrain nagemaakt en voor zover ik het nu kan gaat het allemaal wel passen.

Tristan
15 januari 2014, 20:20
Goed bezig man!
Ik heb de meeste pedalen binnen behalve die Warped Vinyl.
De Tap A Phase klinkt erg goed en heeft veel instelmogelijkheden alleen de random LFO ervan valt me een beetje tegen, ik ga 'm denk ik toch weer verkopen of eventueel ruilen tegen een Empress Phaser.
De Mind Rocker heb ik teruggestuurd, die oscilleerde als een gek.
Ik denk dat ik de Timeline ga verkopen en dan ook de DMM550TT op mijn board zet, de Timeline kan veel meer maar de DMM550TT werkt voor mij net even wat makkelijker en ik vind 'm toffer.

Michael AE
15 januari 2014, 20:47
Cool. dan moeten we maar snel een datum prikken! Ben benieuwd!

Tristan
15 januari 2014, 21:24
Goed man, we mailen / bellen nog wel even!
Wat zoek je nu nog eigenlijk, vooral modulatie zeker?
Ik vond de Mooer Elec Lady, Ensemble King en Trelicopter wat minder maar de Ninety Orange vind ik wel behoorlijk goed, de FOG, Ninety Orange, Pure Boost en Trelicopter heb ik hier nog liggen.

Michael AE
15 januari 2014, 23:17
Top!

Ja, voornamelijk modulatie inderdaad. Gebruik momenteel uit de M9 voornamelijk de Boss VB2 clone en nog wat andere dingen die ik al in pedaalvorm heb. De reden dat ik aan een m5 voor modulatie denk is omdat ik veel experimenteer daarmee. Daar een phasertje, daar een vibe, daar een vette filter, etc. Als ik die pedalen allemaal los moet gaan kopen, sjouw ik me een breuk en kost het me handenvol geld, terwijl het marginaal misschien maar een heel klein beetje vetter wordt met losse pedalen.

Trouwens ook effe zitten kijken naar de M9 mods online. Misschien ook een optie om de M9 op het board de houden en de switches te laten vervangen en nog wat andere mods te laten doen. *zucht*

Ach, het houdt me van de straat. :D

Lexvandoef
15 januari 2014, 23:18
Hahaha de troubles van een gearwhore... :seriousf:

schizo910
16 januari 2014, 00:38
Voor modulatie gebruik ik tegenwoordig de Strymon Mobius. De vibe klinkt overtuigend, Rotary is ook erg mooi. Ik had voorheen ook de M9 ws daar ook erg tevreden mee maar ik vond van de enorme hoeveelheid geluiden die erin zitten maar weinig echt bruikbaar voor mij.
Ik heb sinds deze week ook een expressie pedaal voor de Mobius en dat maakt hem nog veelzijdiger...
Ik ben geen grootgebruiker wat modulatie betreft maar de Mobius vind ik een topper!

Pepe
16 januari 2014, 01:19
Als ik opnieuw een board zou moeten maken -dus alleen nieuw spul wat nu te koop is- dan zou ik beginnen met een Lex Bos voor overdrives en Strymon spul voor modulatie. Tuner erbij, klaar.
Strymon heeft iets digitaals in zijn geluid maar soit, het is rock'roll en niemand die dat zal horen op een podium.

Je bent een hoop geld kwijt voor kwaliteit maar goed, een dozijn pedalen die het net niet zijn loopt ook op.

peter_heijnen
17 januari 2014, 11:04
Inderdaad, Disaster Area. Ben er nog over aan het lezen wat die dingen kunnen, maar met Lex zijn oplossing heb ik het eigenlijk niet meer nodig. Als ik dan toch midi wil voor grotere gigs, neem ik een kelin rackje mee en mijn Axess Electronics controller. Mocht het tapdansen me nu teveel worden, ga ik wellicht in de toekomst ook eens kijken naar zo'n kleine midi-controller voor op een medium board. Die Buzz ziet er inderdaad erg rof uit. Ben benieuwd!


Zo heb ik het ook precies gedacht en gedaan. Ik had gehoopt dat ik het zonder extra pedaal af zou kunnen om in geval van mijn midimate mee te nemen. Ik moet daarbij eerlijk bekennen dat ik me toch ook al stiekem begin te storen aan de omslachtigheid van het switchen zonder extra midi. Mijn buzz schijnt onderweg te zijn, nog even geduld.




Oei, da's wel een nadeel inderdaad. Wat dat betreft lijkt de M5 me toch handiger als je vaak tweakt tijdens het spelen. Jij gebruikt alleen vaste presets neem ik aan?

Ja vast, wel enigszins variabel door tap en expressie. 'Enigszins variabel', het lijkt wel een financieel produkt zo.




Ik ben heel benieuwd naar de Plexitone. Hij stond bij Feedback, maar ik vond de XTC al zo tof, dat ik eigenlijk niets anders meer getest heb. Stom natuurlijk, maar goed, ik ken mijn Big D door en door en als iets daarnaast goed klinkt ben ik al snel tevreden. Bovendien is de XTC echt top in te stellen. Net even op mijn Fender, Marshall en Matchless getest en dat werkt perfect. XTC is wel redelijk modern, dus ook wel poppy, maar dat was ook wat ik nodig had. Zelfs als boost voor de Big D is ie top.

Hopelijk vind je die niet al te klinisch anders blijft er niets meer over van mijn plank. :) De big d is idd goed te boosten. Ik vond het een heerlijk pedaal, maar in die tijd deed ik bijv andre van duin in het theater maar daar draaide ik al snel te veel heavy erin, omdat het kon. :)




Haha! Tsja, na 18 jaar sjouwen heb ik het wel gehad, alhoewel ik het soms echt wel in mijn bol krijg en dan sta ik weer met 3 amps en een rack te klooien. Ach, verandering van spijs doet eten. ;)

We hebben de mazzel dat er de laatste tijd zo veel goeds en praktisch op de markt is gekomen. 10 jaar terug was een rack ideaal qua functionaliteit,maar tegenwoordig zijn pedalboards weer hip en wil men toch die functies.
Ik weet niet meer wie het zei aan het begin van het modelingtijdperk, maar zodra de resolutie fijn genoeg was, zouden we volgens hem beter over stappen naar digitaal. Lekker op pad met een ipad in je gigbag -of mss zelfs dat niet en alleen met je telefoon- en daar dan een midi of usb pedaal op aansluiten. Een geinige droom vooralsnog.




Okay, thanks! Vond hem wel erg goed klinken, maar naast de MM was het echt een wereld van verschil qua sound. Niet perse beter of slechter, maar gewoon anders. Heb het dan wel puur over de analoge sound natuurlijk. Ben er achter dat ik dat toch lekkerder vind voor wat ik doe. Digitaal haal ik wel uit de 2290...een 2he rackje is ook weer niet zo veel extra sjouwen... ;)

Ben wel benieuwd naar de modulaties etc. in de h9!

Haha, als ik tussen de delay en modulatie op de h9 zou moeten kiezen mbt klinisch werd dat de modulatie. Ben nu al benieuwd wat je ervan gaat vinden. :) Btw, mijn analoge jacques prisoner delay gaat voorlopig ook niet weg. ;)




Tof, ben heel benieuwd naar je plankje! Ik zal dit topic blijven updaten. Morgen even kijken of ik nog ergens de pedaltrain, M5 en H9 kan bekijken/kopen en eens snuffelen voor wat Mooers. Dan maar even brainstormen wat ik allemaal wil. Heb wel net van papier een pedaltrain nagemaakt en voor zover ik het nu kan gaat het allemaal wel passen.
Mooi, blijf je wel uitkijken voor GASkuilen! :) Ben erg benieuwd wat het gaat worden.

Lexvandoef
17 januari 2014, 21:56
De big d is idd goed te boosten. Ik vond het een heerlijk pedaal, maar in die tijd deed ik bijv andre van duin in het theater maar daar draaide ik al snel te veel heavy erin, omdat het kon. :)

Hahaha, ik heb dat ook altijd met mijn Big D, lekker heavy omdat het kan :seriousf: Zei na een gig ooit een vriend van me dat ik mijn rocksound ook in mijn funk en soulband niet achter mij kon laten :P, vind je het gek met dat vette ding!

Tristan
17 januari 2014, 22:11
Is dat ook de voornaamste reden dat je bent overgestapt op de Okko Diablo?
Ik heb bij de Big D eigenlijk altijd de gain volledig dicht en de tone volledig open (uit het circuit) in hard clipping mode.

peter_heijnen
18 januari 2014, 00:12
Hahaha, ik heb dat ook altijd met mijn Big D, lekker heavy omdat het kan :seriousf:
Ja nogal wiedes Lex, het is toch ook dezelfde! :)

tnijland
18 januari 2014, 10:47
Wat een prachtig inhoudelijk en o zo herkenbaar topic ;-)

Ik heb (net als Peter) ook een Eventide H9 aangeschaft want ik had een Line M5 en wilde graag een compact multi-effect naast mijn buizen overdrive (Koch Pedaltone). Ik moet zeggen dat de M5 en H9 totaal verschillen en ze hebben beide wel een mooi karakter waarbij ik de H9 wat transparanter vind waardoor de gitaar sound wat puurder voelt. De vintage delay is imo erg goed want je hoort een hele mooie kleuring zonder dat je basissound aan de haal gaat. Vooral met een goede buizen preamp is dat verschil enorm. De M5 kleurt veel meer maar dat heeft ook zijn charmes wanneer je een vuilere sound wilt hebben.

Wat me wel opvalt is dat er in dit topic voornamelijk over de delay effecten wordt gepraat terwijl de drives in blikken worden losgetrokken. Dit terwijl ik juist zit te zoeken naar een compacte set met een goede preamp met een goed multi-purpose pre-fx en wat post-fx (delay en reverb) erna (en dat het liefst zonder signaal verlies en dat is niet eenvoudig). Als afsluiter misschien een cab simulator achtige oplossing (behalve de torpedo zijn daar geen pedalen voor) om rechtstreeks een PA in te gaan.

Inmiddels heb ik ook een nieuwe Lex Bos Superdrive opgehaald (helemaal uit Noord-Holland ;-) en die klinkt ook erg goed maar ook weer totaal anders als de Pedaltone. Ik heb het zelf helaas nooit echt goed kunnen vinden met de analoge drive pedalen (te veel compressie van de sound).

Als ik toch een advies zou moeten geven dan zou ik op de praktische bruikbaarheid icm een hoge signaal kwaliteit willen wijzen (goede looper met buffer bijv.).

Tristan
18 januari 2014, 11:03
Voor direct in heb je geloof ik ook de A/DA of Palmer, mocht je het simpeler willen.
Ik ben persoonlijk nog nooit een preamp tegengekomen die dynamischer klinkt dan mijn Big D, maar goed, misschien is dat een smaakkwestie.

tnijland
18 januari 2014, 11:12
Ben benieuwd, ken de Big-D niet maar ga hem zeker een keertje uitproberen want ik ben een drive-addict ha ha

Lexvandoef
18 januari 2014, 16:32
Is dat ook de voornaamste reden dat je bent overgestapt op de Okko Diablo?
Ik heb bij de Big D eigenlijk altijd de gain volledig dicht en de tone volledig open (uit het circuit) in hard clipping mode.

Ik ben niet echt overgestapt op de Diablo, ik gebruik ze beide nog naast elkaar :). Maar sinds ik die Diablo heb gebruik ik de Big D eigenlijk alleen maar voor dikke beukende leads, de Diablo gebruik ik meer als low gain drive en dirty boost voor de Big D en de Hustle Drive. :) Komt ook wel goed uit dat ik hem voor leads en lickjes gebruik, ik vind hem pas echt lekker klinken als hij wat harder staat dan unity gain :), dan komtie pas echt tot zijn recht.

Ik gebruik mijn Big D overigens ook op die manier, super dikke vette sound krijg je dan, niet bepaald low gain, maar heeeeerlijk!


Ja nogal wiedes Lex, het is toch ook dezelfde! :)

Ohja das vergeet ik steeds... :seriousf: Mijn Big D heeft Andre van Duin gediend.... :0 :crazyhappy:

Tristan
18 januari 2014, 17:11
Ah, oke, ik begrijp het.
De Big D klinkt volgens mij inderdaad ook het beste met de volume vanaf ongeveer 1/4, wat iets boven unity gain is.

Tristan
18 januari 2014, 17:15
Ik heb vandaag overigens mijn Chase Bliss Warped Vinyl binnengekregen en wat een superpedaal is dat zeg!
Een fantastische chorus, vibrato en tremolo in een pedaal met twee presets en dus drie schakelbare settings.
Echt een aanrader voor de mensen die een compact pedaal willen met veel mogelijkheden maar wel de top notch sound van analoog, Michael, deze moet je echt horen! :)

tnijland
18 januari 2014, 19:29
Ja is ook een leuk pedaal. Luister maar eens naar de wacky sounds op http://www.youtube.com/watch?v=U1fGTsZ-ivw

Ik ben blij dat ik nog gelukkig getrouwd ben met mijn Vintage Revolution Pedalpro maar zoiets, daar gaan je vingers ook wel van jeuken.

Einzeln
18 januari 2014, 21:46
Ja nogal wiedes Lex, het is toch ook dezelfde! :)
Dat was ik al weer bijna vergeten. Die is via mij naar Lex gegaan.

Lexvandoef
18 januari 2014, 23:06
Dat was ik al weer bijna vergeten. Die is via mij naar Lex gegaan.

Haha, een beetje een forumsletje... :P

Tristan
19 januari 2014, 00:45
Ja is ook een leuk pedaal. Luister maar eens naar de wacky sounds op http://www.youtube.com/watch?v=U1fGTsZ-ivw

Ik ben blij dat ik nog gelukkig getrouwd ben met mijn Vintage Revolution Pedalpro maar zoiets, daar gaan je vingers ook wel van jeuken.

Deze video's geven een nog wat beter beeld:
http://www.youtube.com/watch?v=bdijFiYjWGg
http://www.youtube.com/watch?v=PRqmFw9x09U

Die Pedalpro heb ik ook getest maar ik vond 'm veel te braaf, hij blinkt naar mijn mening met name uit in de meer gebruikelijke geluiden.

peter_heijnen
19 januari 2014, 11:00
Haha, een beetje een forumsletje... :P
Had ik dit droeve lot voorzien, had ik mijn D natuurlijk nooit weg gedaan. :)

peter_heijnen
19 januari 2014, 11:04
Hey Tristan gefeliciteerd met die chorus! Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik behalve puurheid in het geluid niet wordt weggeblazen door deze videos, wat zijn de grote selling points wat jou betreft?

tnijland
19 januari 2014, 11:33
Beter 1 goede slet op het je pedalboard dan...

Tristan
19 januari 2014, 11:45
Hey Tristan gefeliciteerd met die chorus! Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik behalve puurheid in het geluid niet wordt weggeblazen door deze videos, wat zijn de grote selling points wat jou betreft?

Het ding klinkt gewoon echt ongelofelijk.
Werkt fantastisch met drive en fuzz pedalen en geeft dan een faux out of tune second oscillator sound zoals ik tot nu toe alleen nog maar uit de Dr Scientist Cosmichorus V3 heb gehoord.
De vibrato is een van de mooiste ooit, behalve de CE-1 ken ik geen een chorus die zo'n goede vibrato in huis heeft.
Daarnaast zijn werkelijk alle parameters met expressiepedaal of met de ramp control controleerbaar dus je kan er ook hele eigenzinnige effecten uit halen, denk bijvoorbeeld aan een snelle tremolo gecombineerd met een langzame vibrato, in een pedaal.
Het pedaal doet ook wacky sounds zoals de square wave vibrato uit de Zvex Instant Lofi Junky, alleen dan veel beter.
De video's blazen mij ook niet weg maar zo gauw ik aan het spelen ging met het ding kreeg ik kippenvel en daarna had ik een slapende voet van het lange op de grond zitten op een rare manier omdat ik zo opging in het spelen, tweaken, spelen, tweaken, etc. :D

peter_heijnen
19 januari 2014, 12:34
Beter 1 goede slet op het je pedalboard dan...
Dan een aan iedere vinger?

Dacht het toch effe niet Theo. :)

peter_heijnen
19 januari 2014, 12:36
Het ding klinkt gewoon echt ongelofelijk....
Ok, jouw referentiekader een beetje kennende moet het dan wel een erg goed ding zijn. Wat is het prijskaartje eigenlijk?

Tristan
19 januari 2014, 13:28
Hij was $340,- inclusief verzenden en helaas is hij gepakt door de douane dus uiteindelijk heb ik er zo'n €340,- voor betaald, veel geld, maar wat mij betreft is 'ie het absoluut waard (zoals ik al zei is het feitelijk meerdere fantastische pedalen en sounds in een doosje).

peter_heijnen
19 januari 2014, 14:14
Pikt de douane er tegenwoordig niet alles uit eigenlijk? Wat jaren geleden liet ik nog wel eens iets komen van proguitarshop. Zij maakten dan zogenaamd een reparatiefactuur op en ik betaalde alleen de dollarprijs, zo bijv ook met jouw amp50. Waarschijnlijk gaat die vlieger niet meer op tegenwoordig.

Hoe dan ook, 340 euro voor drie hele goede pedalen vind ik ook niet echt veel, ik voel dat net zo met mijn h9. Ik heb er 500 euro voor betaald maar de bodemprijs is momenteel 570,- en dat is vergeleken met bijv de line6 m5 van 120,- bijna factor 5. Echter, ik heb al 2x een m9 gehad en beide ook weer weggedaan, dat zie ik zo snel nog niet gebeuren met de h9. Als je dan alleen al bekijkt wat ik ben kwijtgeraakt dmv waardevermindering bij verkoop, kan die h9 zich nog wel eens ontpoppen als prijspakker. :)

tnijland
19 januari 2014, 20:07
Is mij ook overkomen met de H9 die ik ook uit de USA had besteld. Had hem voor $499 gekocht en dat werden letterlijk ook 400 Euros.

Hoeven ze dus niets voor te doen, behalve het vervolgens weer in de bodemloze NL put te storten...

peter_heijnen
20 januari 2014, 10:20
400 euro? We lijden met je mee Theo. ;)

tnijland
20 januari 2014, 19:28
400 euro? We lijden met je mee Theo. ;)

sorry correctie: 499 Euro

peter_heijnen
21 januari 2014, 10:27
Nog steeds de moeite lijkt me. Ik heb iets van 505,- of zo betaald incl verzenden, en waarschijnlijk alleen omdat de prijs op die website niet goed was ingevoerd. Meteen na mijn bestelling was ie opeens 100 euro duurder zoals overal elders. :)

Edit: mijn buzz midipedaal is binnen, vanmiddag ga ik eens lekker een potje trappen. :)

Michael AE
25 januari 2014, 01:07
Zo, beetje druk gehad de laatste tijd, maar het is weer tijd voor een update.


Vandaag de hort op geweest om de Mooers eens aan de tand te voelen. Het idee van compacte losse pedaaltjes beviel me uiteindelijk toch beter dan een alles in 1 oplossing met presets. Als ik een sound nodig heb, is ie er met 1 trap. Merkte bij een aantal repetities dat ik dat gemakkelijker werken vind; vooral als ik ook backingvocals moet doen.
Erg leuke zaak in Purmerend gevonden (mr Drubbel) die een hele collectie op voorraad had, dus eens lekker een middagje zitten testen.


Heb de Rumble Drive, Hustle Drive, Pure Boost, Ana Echo, Reecho, Mod Factory, Eleclady, Ninety Orange, Ensemble King en de Trelicopter getest met een tele over zo'n nieuwe Fender Vaporizer. De clipjes van die amp konden me niet boeien, maar op zich in het eggie niet eens heel verkeerd. Niet heel bijzonder, maar een prima platform om pedalen op te proberen.


De Rumble Drive was mijn ding niet. Geen lekker middengebied vond ik, dof of schel en geen lekkere feel. Ook als boost niet geweldig, maar het is ook meer een Dumble drive natuurlijk. Daar heb ik niet echt zoveel mee.


De Hustle Drive leek er al meer op! Ballen, dynamiek, vetheid, echt heel bijzonder voor zo'n goedkoop klein ding. Herkende er inderdaad wel wat OCD in, maar vreemd genoeg deed deze me meer dan de OCD. Ik kreeg echt een smile op mijn gezicht en werd meteen benieuwder naar de rest.


De Pure Boost doet wat je van een (RC) booster verwacht. Erg lekker in combinatie met de Hustle trouwens. Gaf alles net effe wat meer jus mee.


Ana Echo vond ik vreemd genoeg minder dan de Reecho. Minder warm en zat veel meer mijn spel in de weg. Reecho is ook in alle standen bruikbaar en klonk helemaal niet verkeerd voor zo'n klein ding!


Mod Factory was een vreemde eend in de bijt. Redelijk lastig in te stellen en op sommige standen helemaal niks, maar de vibrato vond ik best te pruimen en ik kreeg na wat kloten best wel vette sounds uit dat ding. Echt een tweaker dus. Ook leuk om soms een beetje te freaken.


Electlady was wel vet, maar ik heb niet zo veel met die typische sound. Ben meer van de phasers, dus de Ninety Orange beviel me stukken beter. Klonk gewoon als een goede Phase 90. What you see is what you get.


Ensemble King vond ik eigenlijk meteen niks. Ik hou best van een toffe chorus op zijn tijd, maar dan wel een die dik kan en niet the 80's is en daar heb ik er zat van. Als ik 80's nodig heb pak ik wel een CE2 en de Mod Factory deed "chorus" ook net effe beter.


Trelicopter vond ik ook tof. Gewoon zo'n pedaal dat doet wat ie moet doen.


Er lag nog meer, maar allemaal dingen die ik niet nodig heb en dus ook maar niet getest heb.


Enfin, ik was echt aangenaam verrast dus heb besloten voorlopig eens met die Mooers te gaan rotzooien en heb de Hustle Drive, Pure Boost, Reecho, Mod Factory, Ninety Orange en Trelicopter meegenomen. Nu maar eens kijken of ze blijven bevallen en of het live ook praktisch werkt. M9 begint de geest te geven, dus ik moest een snelle keuze maken. Mocht het in de toekomst toch niet allemaal lekker werken kan ik nu op mijn gemakkie blijven rondneuzen en eventueel dingen gaan aanpassen, maar van wat ik na vanavond thuis rommelen allemaal hoor, denk ik dat ik best wel even een tijdje zo door kan. :D


Ben ook bezig geweest alles voorlopig houtje touwtje op een pedaltrain jr te krijgen. Helaas wel een aantal problemen gehad, want mijn Pedalpower 2 voedt mijn Bogner en Memory Man niet en de Evidence Audio Monorial kabel krijg ik niet aan de praat met mijn oude George L pluggen. Moet ook effe kijken of ik de Mooers wat stabieler kan krijgen door ze wat meer vast te zetten in plaats van alleen maar met velcro wat ik nu heb. Heb ook nog wat rare bijgeluidjes door de vage combi van voedingen. Effe kijken of ik morgen in elk geval alles even als voorlopige tussenoplossing aan de praat krijg, want de M9 heeft zijn beste tijd gehad. Goed, genoeg geluld; hier een plaatje van de voorlopige opzet:


http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/Pedaltrain%20JR%202014/7e59fe9aebc43b212c837fb7322e3732.jpg

Pepe
25 januari 2014, 04:04
De trelicopter is goed, er zit een piepkleine boost als je goed luistert en precies goed, ongeacht zijn grootte vind ik hem beter dan de trem op mijn valverb of de klassieke Dunlop . De AnaEcho ben ik niet wild van (maar ook de Echopark niet) en de Boss DD3 zit weer op mijn board maar de Reecho lijkt me dan weer een stuk beter. Ze zijn handig, die kleine donders en ik heb ze, voor stevigheid, met een dubbele jack aan elkaar maar het is niet ideaal, met puntlaarzen trap je live nog wel eens het een en ander mee.
Het zou mooi zijn als ze de Ventilator mini vent zouden uitbrengen maar dat is misschien teveel gevraagd...

Lexvandoef
25 januari 2014, 09:39
Hahaha lekker Micheal! Goede keus hoor! En ik zei het toch van die hustle drive en pure boost ;).

mattihafler
25 januari 2014, 10:15
Ik ga ook mijn boardje uitbreiden met mooers...
Wil liefst voor mijn beide bands 1 pedalboardje...en dan ook nog compact.
Aangezien ik er wel nog minstens mijn Vox delaylab op wil hebben...moet je haast wel naar mooers over om t nog n beetje klein te houden :)

Ik gebruik sowieso overwegend delay...hier en daar n effectje om wat passages op te leuken..

Pedalen waar ik op aas:
- Green mile (voor wat dirt op t cleane kanaal en wat extra punch op drive)
- Eleclady (enerzijds voor de flanger, anderszijds voor de 'dimension' filter... wellicht dat deze m'n DC-3 kan vervangen).
- Shimverb
- Modfactory (ik heb nu n wah pedaal op m'n board staan die ik in 1 nummer gebruik om wat variatie toe te voegen op n riffje wat ik speel. Hoop met de 'touch wah' in de modfactory het wah pedaal van mn board te kunnen halen)

peter_heijnen
25 januari 2014, 10:57
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/Pedaltrain%20JR%202014/7e59fe9aebc43b212c837fb7322e3732.jpg
Toch best wel weer vol eigenlijk, water stroomt nou eenmaal niet naar boven he... ;), maar wel mooi spul allemaal en nog goed te dragen zo. Jammer dat die modfactory kennelijk nauwelijks meer dan een vermomde vibrato is, het concept is wel te gek.

Monorail moet je gewoon solderen. Ik gebruik het al jaren en nog nooit is er een kabel kapot gegaan ondanks dat ik met uittrekken wel eens hardhandig wil zijn. Is met name met solderless, ook wel eens anders geweest.

Voor de mooers mss wat tiewraps (of hoe hoe je dat ook schrijft)?

Michael AE
25 januari 2014, 13:51
De trelicopter is goed, er zit een piepkleine boost als je goed luistert en precies goed, ongeacht zijn grootte vind ik hem beter dan de trem op mijn valverb of de klassieke Dunlop . De AnaEcho ben ik niet wild van (maar ook de Echopark niet) en de Boss DD3 zit weer op mijn board maar de Reecho lijkt me dan weer een stuk beter. Ze zijn handig, die kleine donders en ik heb ze, voor stevigheid, met een dubbele jack aan elkaar maar het is niet ideaal, met puntlaarzen trap je live nog wel eens het een en ander mee.
Het zou mooi zijn als ze de Ventilator mini vent zouden uitbrengen maar dat is misschien teveel gevraagd...

Ja, ik vind die Trelicopter ook tof! Boost had ik al gemerkt inderdaad. Straks in de oefenruimte effe checken hoe het in de mix werkt. Reecho is echt beter. Klinkt zelfs naast de Memory Man niet verkeerd. Erg handige dingetjes, maar inderdaad, live moet nog blijken of het ook allemaal in te trappen valt zonder problemen, maar ik denk dat het met deze layout wel goed gaat. Wellicht maak ik wat kleine platformpjes om ze op te zetten; kan ik er al weer makkelijker bij.


Hahaha lekker Micheal! Goede keus hoor! En ik zei het toch van die hustle drive en pure boost ;).

Geen woord gelogen! Ze zijn echt heel tof. Thanks voor de tip!

Michael AE
25 januari 2014, 14:10
Toch best wel weer vol eigenlijk, water stroomt nou eenmaal niet naar boven he... ;), maar wel mooi spul allemaal en nog goed te dragen zo. Jammer dat die modfactory kennelijk nauwelijks meer dan een vermomde vibrato is, het concept is wel te gek.

Monorail moet je gewoon solderen. Ik gebruik het al jaren en nog nooit is er een kabel kapot gegaan ondanks dat ik met uittrekken wel eens hardhandig wil zijn. Is met name met solderless, ook wel eens anders geweest.

Voor de mooers mss wat tiewraps (of hoe hoe je dat ook schrijft)?

Lijkt op de foto erg vol, maar het valt in het echt wel mee hoor. Is ook nog een beetje rommelig nu. Het is heel handzaam en draagbaar zo.

Mod Factor is meer dan vibrato hoor; er zitten meerdere toffe sounds in, maar het is gewoon even wennen aan dat tweaken. Heb vandaag iets filter achtigs nodig en dat zit er ook allemaal in en klinkt prima. Echt een heel handig dingetje.

Solderen zit ik ook aan te denken, maar dat zal ik even op zoek moeten naar die platte jacks, want met neutriks gaat het allemaal net niet meer passen. Heb met George L kabels eigenlijk nog nooit issues gehad vreemd genoeg. Heb zelfs in het verleden een tijdje uit nood die solderless pluggen als gitaarkabel gebruikt. Werkte prima! En dat was in een metal band waarbij we als gekken rondsprongen. Toch denk ik inderdaad dat solderen allemaal net effe steviger is en dat gehannes met die Evidence kabel ben ik mee klaar.

Tie wraps gebruiken was ook mijn eerste idee. Ga het gewoon proberen. Wellicht werkt het. ;)


Ik ga ook mijn boardje uitbreiden met mooers...
Wil liefst voor mijn beide bands 1 pedalboardje...en dan ook nog compact.
Aangezien ik er wel nog minstens mijn Vox delaylab op wil hebben...moet je haast wel naar mooers over om t nog n beetje klein te houden :)

Ik gebruik sowieso overwegend delay...hier en daar n effectje om wat passages op te leuken..

Pedalen waar ik op aas:
- Green mile (voor wat dirt op t cleane kanaal en wat extra punch op drive)
- Eleclady (enerzijds voor de flanger, anderszijds voor de 'dimension' filter... wellicht dat deze m'n DC-3 kan vervangen).
- Shimverb
- Modfactory (ik heb nu n wah pedaal op m'n board staan die ik in 1 nummer gebruik om wat variatie toe te voegen op n riffje wat ik speel. Hoop met de 'touch wah' in de modfactory het wah pedaal van mn board te kunnen halen)

Eleclady is een leuk ding. Touch Wah werkt nog best goed, is alleen wel even tweaken dus. Ben benieuwd!

Michael AE
26 januari 2014, 02:09
Zo! Wat een enorm verschil zeg! Echt niet normaal meer hoe veel verschil er was. Ik wist dat de M9 niet optimaal was, maar dit sloeg helemaal nergens meer op. Als een drummer al uit zijn dak gaat, dan weet je genoeg. ;)

Wel problemen met brom en dan vooral uit de fuzz. Als ik mijn volume op de gitaar uit zette, werd het veel erger. Straks maar even googlen en van de week even een betere voeding aanschaffen. Toch maar even luisteren of het beter wordt met de PP2+, ipv de oude PP. Of misschien een tweede voeding, maar dat wordt weer zwaarder on onpraktischer.

Iemand een tip voor een goede voeding in mijn situatie?

peter_heijnen
26 januari 2014, 13:03
Toch maar even luisteren of het beter wordt met de PP2+, ipv de oude PP. Of misschien een tweede voeding, maar dat wordt weer zwaarder on onpraktischer.
Goh, kan ik me nauwelijks voorstellen dat de nieuwere versie pp dit voor je gaat oplossen. In het slechtste geval kun je nog altijd met batterijen aan de slag. Is ook gedoe,*maar zou altijd moeten werken.

Zo te zien staat bij jou alles in serie, raar dat een pedaal dan niet in de pas wil lopen. Hoe ziet je keten eruit mbt pedalen gevoed door wel/niet gedaisychainde output?

Tristan
27 januari 2014, 22:40
Ik heb het plankje gisteren in levende lijve mogen aanschouwen en bespelen en dat klonk erg lekker!

De Mooer Reecho en Mod Factory kende ik beide nog niet maar die zijn beide zeer oke.
Die Reecho werkt heerlijk voor zowel ambient delays die niet in de weg zitten als voor ritmische delays, in dat opzicht heeft hij wel wat weg van de Deluxe Memory Man.
Die Mod Factory vond ik vrij verrassend, er zitten gewoon echt veel leuke en bruikbare geluiden in.

De Bogner Blue klinkt heerlijk en is heel breed instelbaar, het enige dat ik echt duidelijk minder vond was de boost, die maakte het geluid wel een beetje klinisch (een typische korrel in het middengebied) en gaf een veel te groot verschil in zowel gain als volume ten opzichte van de "normale" instelling om naar mijn mening echt bruikbaar te zijn.
Erg lekker was de extra duw in het laag die je met het pedaal mee kan geven.
Met name de low gain sounds uit het pedaal hebben niet echt een karakter dat ik gauw zal gebruiken maar het klinkt echter wel erg goed.

De Fuzz Face bromde inderdaad als de ziekte, geen idee wat daar loos is, misschien dat de Polytune voor wat storing zorgt of dat een paar van de pedaaltjes of snoertjes tegen elkaar aanleunen of het is de daisy chain voor de Mooers, ik weet het niet.
Hij klonk trouwens best lekker, wel erg strak voor een Fuzz Face naar mijn idee, ik miste nog een klein beetje extra viezigheid maar het is best een lekker pedaaltje.

Mooi setje heb je zo Michael! :)

Pepe
27 januari 2014, 22:50
.. maar was de Eventide H9 geen idee geweest als je veel tijd en modulatie gebruikt?

Michael AE
27 januari 2014, 22:58
Goh, kan ik me nauwelijks voorstellen dat de nieuwere versie pp dit voor je gaat oplossen. In het slechtste geval kun je nog altijd met batterijen aan de slag. Is ook gedoe,*maar zou altijd moeten werken.

Zo te zien staat bij jou alles in serie, raar dat een pedaal dan niet in de pas wil lopen. Hoe ziet je keten eruit mbt pedalen gevoed door wel/niet gedaisychainde output?

Hey Peter, nee, de brom zal inderdaad niet opgelost worden, maar het ging mij meer om het feit dat de pp2+ wel de Bogner Blue en de Memory Man kan voeden en de pp2 niet.

Helaas werken de Mooers niet op batterijen, maar de rest zou kunnen natuurlijk. Naja, ik moet gewoon even een oplossing vinden en dat gaat me wel lukken hoor. Even het signaalpad doorlopen, kijkem waar de boosdoeners zitten.

De signaalketen is polytune - pureboost - hustle drive - bogner blue - big d - fuzzface - mod factory - trelicopter - reecho - memory man.

Ik voed alles uit de pp, behalve de blue die nu op een batterij loopt en de memory man die op zijn voeding loopt. De Mooers lopen via een daisy chain. Wellicht dat daar het probleem zit, of misschien in de positie van de fuzzface in de signaalketen, alhoewel ik volgens mij geen gebufferde pedalen heb. Bedankt voor het meedenken!

Michael AE
27 januari 2014, 22:59
Ik heb het plankje gisteren in levende lijve mogen aanschouwen en bespelen en dat klonk erg lekker!

De Mooer Reecho en Mod Factory kende ik beide nog niet maar die zijn beide zeer oke.
Die Reecho werkt heerlijk voor zowel ambient delays die niet in de weg zitten als voor ritmische delays, in dat opzicht heeft hij wel wat weg van de Deluxe Memory Man.
Die Mod Factory vond ik vrij verrassend, er zitten gewoon echt veel leuke en bruikbare geluiden in.

De Bogner Blue klinkt heerlijk en is heel breed instelbaar, het enige dat ik echt duidelijk minder vond was de boost, die maakte het geluid wel een beetje klinisch (een typische korrel in het middengebied) en gaf een veel te groot verschil in zowel gain als volume ten opzichte van de "normale" instelling om naar mijn mening echt bruikbaar te zijn.
Erg lekker was de extra duw in het laag die je met het pedaal mee kan geven.
Met name de low gain sounds uit het pedaal hebben niet echt een karakter dat ik gauw zal gebruiken maar het klinkt echter wel erg goed.

De Fuzz Face bromde inderdaad als de ziekte, geen idee wat daar loos is, misschien dat de Polytune voor wat storing zorgt of dat een paar van de pedaaltjes of snoertjes tegen elkaar aanleunen of het is de daisy chain voor de Mooers, ik weet het niet.
Hij klonk trouwens best lekker, wel erg strak voor een Fuzz Face naar mijn idee, ik miste nog een klein beetje extra viezigheid maar het is best een lekker pedaaltje.

Mooi setje heb je zo Michael! :)

Dank je, Tristan! Jij hebt ook een hele hoop toffe pedalen zeg. Te veel om op te noemen, maar ik zal er binnenkort eens een topic aan wijden. Erg tof allemaal.

Michael AE
27 januari 2014, 23:25
.. maar was de Eventide H9 geen idee geweest als je veel tijd en modulatie gebruikt?

Jazeker, maar ik heb de Eventide factor pedalen getest en heb zelf een Eventide Eclipse en alhoewel het best prima klinkt, is het mij te klinisch voor op een pedalenplank. De H9 en de Eclipse hebben alle sounds van de Eventide Factor pedalen in huis. Ik kan me niet voorstellen dat ik de h9 wel goed vind, als de factor pedalen en de Eclipse me al niet helemaal bevallen. Tenminste, niet voor op de plank.

Tristan en ik hebben gisteren een mini-meeting gehad en we hebben het allemaal besproken.

Hij had de Strymon Timeline mee, wat ook een geweldig pedaal is met honderden mogelijkheden.

We waren zo eens door presets aan het wandelen en het klonk allemaal wel mooi, maar er zat geen 1 bruikbare "normale" delay sound in en bovendien was de feel qua timing echt heel onbruikbaar. Het was behoorlijk lastig en niet intuitief om de pulse bij bijvoorbeeld een dotted 8th partij in je delay te voelen, terwijl dat bij de Reecho en de Memory Man echt als vanzelf ging.

Ook moest de mix erg hoog om de delay te horen bij ritmische partijen, maar was het een hel om met diezelfde instellingen te soleren, vanwege dat ritmeprobleem. Hij gaat dan veel te veel in de weg zitten. Dit was bij de Reecho en de Memory Man geen enkel probleem.

Onze conclusie was dat je veel beter gewoon 1 goede (of een paar goede) sound(s) in een pedaal kan hebben dat gewoon goed werkt, dan honderden presets waarvan je de helft niet gebruikt en waarvan de sounds die je het meeste gebruikt het net niet zijn.

Ik vond de Reecho/MM combinatie veel inspirerender werken dan de Timeline en de Timeline klinkt in mijn oren beter dan de Eventide Timefactor.

De Mooer Mod Factory is ook zo'n pedaal dat inspireert. Gisteren met Tristan eindelijk te tijd gehad dat pedaal beter te leren kennen en ik moet zeggen dat ik er heel erg aangenaam door verrast ben. Elke stand klonk (erg) goed toen we de controls eenmaal doorhadden. Tristan grapte zelfs dat het een Strymon Mobius killer is. :D Nu ik weet wat de controls precies doen (en het zijn er maar 3) is het pedaal echt heel simpel in te stellen en het klinkt gewoon fantastisch.

Ik ben dus uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik de Mooers helemaal top vind en dat ik liever een paar goede losse pedalen heb dan een multieffect met presets.

Tristan
27 januari 2014, 23:40
Wat je schrijft over de Timeline ben ik het helemaal mee eens.
Ik moest wel lachen toen bleek dat jij ook hetzelfde had qua ritmisch spel want ik dacht toen ik hier thuis in m'n eentje met die Timeline aan het spelen was op een gegeven moment echt dat ik een of andere mongol was ofzo.
Kut met peren, nu krijg ik dat ding helemaal aan de straatstenen nog niet kwijt, whaha. :D
Ik vind die Mod Factory gewoon veel leuker en bruikbaarder dan de Mobius of dat Eventide spul, een aantal sounds klinken helemaal niet zoals je ervan zou verwachten maar dat vind ik juist tof. :D
Over mijn pedalen heb ik maar met geen woord gerept, ik heb echt bijna alleen nog maar belachelijke pedalen, haha. :seriousf:

Michael AE
27 januari 2014, 23:58
Wat je schrijft over de Timeline ben ik het helemaal mee eens.
Ik moest wel lachen toen bleek dat jij ook hetzelfde had qua ritmisch spel want ik dacht toen ik hier thuis in m'n eentje met die Timeline aan het spelen was op een gegeven moment echt dat ik een of andere mongol was ofzo.
Kut met peren, nu krijg ik dat ding helemaal aan de straatstenen nog niet kwijt, whaha. :D
Ik vind die Mod Factory gewoon veel leuker en bruikbaarder dan de Mobius of dat Eventide spul, een aantal sounds klinken helemaal niet zoals je ervan zou verwachten maar dat vind ik juist tof. :D
Over mijn pedalen heb ik maar met geen woord gerept, ik heb echt bijna alleen nog maar belachelijke pedalen, haha. :seriousf:

Haha, ja, het was echt opvallend. Ik weet nog steeds niet of die delay nou in de weg zat of juist heel erg wegviel, maar er viel niet mee te spelen. Je raakt er heel snel uit en het klinkt voor geen meter als je er 1 keer per ongeluk effe naast zit; wat live nog wel eens wil gebeuren als er een leuke rondborstige dame in het publiek staat. :D

Gewoon op TGP te koop zetten. Daar raak je hem wel kwijt hoor. :D

Ja, dat is precies wat ik ook vond van die modfactory. Die mensen bij Mooer hebben oren! ;)

Jij heb echt de mafste pedalen die ik ooit gehoord heb, maar toch bruikbaar en allemaal kwalitatief heel goed. Het viel me op dat ik echt effe moest doorhebben wat je met zo'n pedaal moet spelen. Het zijn meer instrumenten op zich. Heel vet hoor. Binnenkort maar even een verslagje schrijven van de hele reut. Ik vond er echt niet 1 slecht of zelfs minder.

Lexvandoef
27 januari 2014, 23:58
Damnit guys, fijn speelgoed en inspiratie weer... Was een beetje aant overwegen om een mini boardje te maken met alleen maar delay en mod voor in de loop van mijn Captain, alleen maar om thuis mee te kloten.... Na jullie stukjes gelezen te hebben zit ik weer te denken om een reecho en een mod factory op een klein plankje te binden... :seriousf: ipv een multi fx ding ala mijn line6 M5 of Zoom G3... Damn you guys :seriousf:.

Michael AE
28 januari 2014, 00:00
Die HM2 clone, was dat trouwens die van Anarchy Audio, Tristan? Dat ding is zo vet, die moet ik ook hebben. :D Wellicht gaat die mijn fuzzface wel vervangen.

Michael AE
28 januari 2014, 00:04
Damnit guys, fijn speelgoed en inspiratie weer... Was een beetje aant overwegen om een mini boardje te maken met alleen maar delay en mod voor in de loop van mijn Captain, alleen maar om thuis mee te kloten.... Na jullie stukjes gelezen te hebben zit ik weer te denken om een reecho en een mod factory op een klein plankje te binden... :seriousf: ipv een multi fx ding ala mijn line6 M5 of Zoom G3... Damn you guys :seriousf:.

Haha! Graag gedaan hoor Lex. Ik zou als ik jou was zeker die Mooers naast een m5 of g3 leggen. Ik vind ze veel lekkerder persoonlijk. Mod Factory moet je wel effe de tijd geven, want ik was er eerst nog dubbel over, maar heb er vandaag weer even mee zitten klooien en hij klinkt toch wel erg goed hoor.

Lexvandoef
28 januari 2014, 00:08
Haha! Graag gedaan hoor Lex. Ik zou als ik jou was zeker die Mooers naast een m5 of g3 leggen. Ik vind ze veel lekkerder persoonlijk. Mod Factory moet je wel effe de tijd geven, want ik was er eerst nog dubbel over, maar heb er vandaag weer even mee zitten klooien en hij klinkt toch wel erg goed hoor.

Ja ga ik toch maar eens doen denk ik.... Op mijn live boardje houd ik mijn M5 sowieso omdat dat wel makkelijker schakelt dan telkens bukken naar je super inimini pedaaltje in het donker.... Maar voor thuis en lekker aankloten.... :cheerup:. Hoe duur is doe mod factory eigenlijk?

Michael AE
28 januari 2014, 00:15
Ja ga ik toch maar eens doen denk ik.... Op mijn live boardje houd ik mijn M5 sowieso omdat dat wel makkelijker schakelt dan telkens bukken naar je super inimini pedaaltje in het donker.... Maar voor thuis en lekker aankloten.... :cheerup:. Hoe duur is doe mod factory eigenlijk?

Ja, als je in 1 nummer meerdere sounds nodig hebt werkt het misschien lastiger, maar voor 1 sound per nummer is het alleen een kwestie van aan de grote witte knop zitten. De meeste effecten die ik gebruik klinken met dezelfde instellingen prima.

Geen idee wat ie elders kost, maar ik heb er 89€ voor betaald. Ik was sowieso wel duurder uit, omdat ik het bij een kleine beginnende zaak gekocht heb, maar ik kreeg dan weer gratis Evidence Audio kabel mee.

Lexvandoef
28 januari 2014, 00:16
Ja, als je in 1 nummer meerdere sounds nodig hebt werkt het misschien lastiger, maar voor 1 sound per nummer is het alleen een kwestie van aan de grote witte knop zitten. De meeste effecten die ik gebruik klinken met dezelfde instellingen prima.

Geen idee wat ie elders kost, maar ik heb er 89€ voor betaald. Ik was sowieso wel duurder uit, omdat ik het bij een kleine beginnende zaak gekocht heb, maar ik kreeg dan weer gratis Evidence Audio kabel mee.

Ah oke, das opzich wel tof, als de effecten allemaal met ongeveer dezelfde settings goed klinken, dat scheelt weer draaien en kutten. Ik gebruik weleens meerdere sounds in 1 nummer, dus live valt af denk ik...
89 valt wel mee, reecho is ook 89 zag ik, toch maar eens gaan testen als ik terug ben van wintersport.... Thnx guys!

Tristan
28 januari 2014, 00:32
Die HM2 clone, was dat trouwens die van Anarchy Audio, Tristan? Dat ding is zo vet, die moet ik ook hebben. :D Wellicht gaat die mijn fuzzface wel vervangen.

Yep, de Anarchy Audio HM-2, dat ding is echt heerlijk lomp, whaha. :D
http://www.anarchyaudioaustralia.com/Special.html

Ik las net op z'n facebook dat het waarschijnlijk de laatste batch is dus als je er echt eentje wil moet je er snel bijzijn denk ik. ;)

Tristan
28 januari 2014, 00:34
Ah oke, das opzich wel tof, als de effecten allemaal met ongeveer dezelfde settings goed klinken, dat scheelt weer draaien en kutten. Ik gebruik weleens meerdere sounds in 1 nummer, dus live valt af denk ik...
89 valt wel mee, reecho is ook 89 zag ik, toch maar eens gaan testen als ik terug ben van wintersport.... Thnx guys!

Je moet wel wat tweaken met die Mod Factory maar ik vond de meeste sounds het vetste met de knoppen helemaal links, helemaal rechts of in het midden dus op zich is het wel redelijk makkelijk te onthouden.

Tristan
28 januari 2014, 00:39
Haha, ja, het was echt opvallend. Ik weet nog steeds niet of die delay nou in de weg zat of juist heel erg wegviel, maar er viel niet mee te spelen. Je raakt er heel snel uit en het klinkt voor geen meter als je er 1 keer per ongeluk effe naast zit; wat live nog wel eens wil gebeuren als er een leuke rondborstige dame in het publiek staat. :D

Gewoon op TGP te koop zetten. Daar raak je hem wel kwijt hoor. :D

Ja, dat is precies wat ik ook vond van die modfactory. Die mensen bij Mooer hebben oren! ;)

Jij heb echt de mafste pedalen die ik ooit gehoord heb, maar toch bruikbaar en allemaal kwalitatief heel goed. Het viel me op dat ik echt effe moest doorhebben wat je met zo'n pedaal moet spelen. Het zijn meer instrumenten op zich. Heel vet hoor. Binnenkort maar even een verslagje schrijven van de hele reut. Ik vond er echt niet 1 slecht of zelfs minder.

Om dat te bewerkstelligen hoeven er voor mij niet eens leuke rondborstige dames rond te lopen, dat krijg ik zo zelf ook wel voor elkaar, het is wel goed dat ze er zijn hoor, daar niet van! :p

Die Mooer dudes hebben zeker oren denk ik, die Chinese oogjes doen het blijkbaar heel goed met priegelwerk maar die oortjes schijnen ook niet achter te blijven.

Crap, aanmelden op TGP dan maar (veel te saaie meuk daar).

Haha, ja, dat instrument en textuur achtige klopt wel inderdaad.
Ik vond het ook cool dat jij alles tof vond, maar goed, we hebben wat betreft de meest freaky pedalen blijkbaar ook een beetje dezelfde smaak. :D

Michael AE
28 januari 2014, 03:10
Yep, de Anarchy Audio HM-2, dat ding is echt heerlijk lomp, whaha. :D
http://www.anarchyaudioaustralia.com/Special.html

Ik las net op z'n facebook dat het waarschijnlijk de laatste batch is dus als je er echt eentje wil moet je er snel bijzijn denk ik. ;)

Oei, snel bestellen dan maar en anders scoor ik wel een echte. Kunnen we ze meteen vergelijken.


Je moet wel wat tweaken met die Mod Factory maar ik vond de meeste sounds het vetste met de knoppen helemaal links, helemaal rechts of in het midden dus op zich is het wel redelijk makkelijk te onthouden.

Ja, precies. Dat kan toeval zijn, maar volgens mij hebben ze hem gewoon zo ontworpen.


Om dat te bewerkstelligen hoeven er voor mij niet eens leuke rondborstige dames rond te lopen, dat krijg ik zo zelf ook wel voor elkaar, het is wel goed dat ze er zijn hoor, daar niet van! :p

Die Mooer dudes hebben zeker oren denk ik, die Chinese oogjes doen het blijkbaar heel goed met priegelwerk maar die oortjes schijnen ook niet achter te blijven.

Crap, aanmelden op TGP dan maar (veel te saaie meuk daar).

Haha, ja, dat instrument en textuur achtige klopt wel inderdaad.
Ik vond het ook cool dat jij alles tof vond, maar goed, we hebben wat betreft de meest freaky pedalen blijkbaar ook een beetje dezelfde smaak. :D

LOL!

Ja, TGP is dodelijk saai. Alleen maar dezelfde pedalboards met dezelfde pedaaltjes en maar slijmen naar elkaar.

Yep, we hebben echt bijna dezelfde smaak met dingen. Heel vreemd. :D

Michael AE
28 januari 2014, 03:13
OEPS!!!

Brom is weg. Ik had per ongeluk de Fuzzface op de daisychain aangesloten; waarschijnlijk nadat ik met velcro aan het kloten was geweest. :soinnocent::seriousf:

peter_heijnen
28 januari 2014, 10:31
Haha, gelukkig dat het lek boven is! Te gek dat je je nieuwe plank helemaal voor elkaar hebt, ben nou wel nieuwsgierig naar die modfactory, zijn er al leuke yt's van?

Michael AE
28 januari 2014, 11:41
Haha, gelukkig dat het lek boven is! Te gek dat je je nieuwe plank helemaal voor elkaar hebt, ben nou wel nieuwsgierig naar die modfactory, zijn er al leuke yt's van?

Ja, ben ook blij! Ben er nog niet 100%, want ik wil niet met de losse voedingen van de Bogner en MM werken, maar dat is deze week wel op orde. Ook wil ik de boel wat netter hebben en ben ik nog op zoek naar een mogelijkheid om de Mooers wat beter vast te zetten. En ik wil over op Evidence Audio kabel. Klonk toch wat transparanter dan de George L's. Ik moet alleen effe kijken welke pluggen ik wil gaan gebruiken. Ik ben er bijna!!

Alleen die van Mooer zelf is wel okay (voor zover ik gezien heb welteverstaan...), maar daar zitten bij sommige sounds rare instellingen tussen. Geeft wel redelijk weer wat de Mod Factory allemaal kan. Ik hoor alleen wel weer dat dunnige sat ik in de winkel ook meende te horen, maar waar ik op mijn amps (getest op een Fender Princeton, Vibrolux en Twin, Marshall '73 superlead en Matchless Phoenix) geen last van had.

http://www.youtube.com/watch?v=22vnj5BDPko

Michael AE
28 januari 2014, 13:11
Hmmm, weer iets vreemds ontdekt. Als ik de hustle drive of de fuzz gebruik met een delay, klinken ze heel dun, maar mijn bogner blue en big d hebben daar geen last van. Iemand enig idee wat daar de oorzaak van kan zijn?

Michael AE
28 januari 2014, 13:14
De fuzz en de pure boost zijn van positie in de keten veranderd trouwens, want de boost werkte minder voor de gain pedalen, maar lekkerder als solo-boost dan die van de blue en de big d. De fuzz zit nu dus voor de hustle drive. Ik zal de fuzz nog even op zijn oude plaats proberen om te kijken of het alleen aan de hustle drive ligt, of aan iets anders.

peter_heijnen
28 januari 2014, 13:16
http://www.youtube.com/watch?v=22vnj5BDPko
Klinkt toch wel heel ok idd. Hoe ze dat toch voor 90 euro in zo'n klein doosje kunnen proppen daar in china? :)

Michael AE
28 januari 2014, 13:18
Klinkt toch wel heel ok idd. Hoe ze dat toch voor 90 euro in zo'n klein doosje kunnen proppen daar in china? :)

Ja, Tristan en ik verbaasde ons er ook al over. Wat ik al eerder zei; ze hebben goeie oortjes daar! (Vind bijvoorbeeld de hustle beter klinken dan de reguliere ocd's naar mijn smaak.)

Lexvandoef
28 januari 2014, 14:13
Ja, Tristan en ik verbaasde ons er ook al over. Wat ik al eerder zei; ze hebben goeie oortjes daar! (Vind bijvoorbeeld de hustle beter klinken dan de reguliere ocd's naar mijn smaak.)

Ja dat vond ik ook al... Hoe doen ze dat nou weer? :???:

peter_heijnen
28 januari 2014, 16:08
No matter how good you are, there is always an 8 year old asian kid doin' it better. Hence de kinderarbeid in de regio.

Michael AE
31 januari 2014, 06:43
Yay! Eindelijk ben ik klaar.


Kreeg gisterenmiddag de Pedal Power2+ en de Evidence Audio Monorail binnen. Ben meteen aan de slag gegaan en net even het resultaat kunnen testen. Klinkt echt fenomenaal zo en het is allemaal muisstil.


Het probleem met de hustle en fuzz die dun klonken met delay heb ik opgelost door de boost als buffer te gebruiken. Staat dus de hele tijd aan nu, maar het klinkt top!


Heb het ook iets netter gemaakt maar het kan en mag nog veel beter, maar voorlopig werkt het zo prima.


Gelijk de Mooers vast gezet met tie wraps. Nu zit er geen beweging meer in en ik kan overal mooi bij! Veel steviger dan alleen velcro.


Allemaal bedankt voor jullie tips en hulp!


http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/4e9ad2429e62a2b7df4ef4292d5aee92.jpg
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/5fe30d3f3477b29a04066f0ef38a2eae.jpg
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/727338e28a0fd99229fb41ea7bc096ad.jpg

Nitefly7
31 januari 2014, 07:27
Allemaal op een PT Jr?
Onwijs gaaf!
Ik heb voor mijn JR ook een 3tal Mooers op het oog.

Vragen:
1)Hoe dynamisch/filterig is de touch wah van de ModFac? Die autowah (zoals ook de Funky Monkey) klinkt voor mij iets teveel 'wah' en te weinig 'filter'. De extra vibe (vóór mn drives) erin lijkt me gaaf, maar niet als de t-wah 'wel aardig' is (dan maar lekker een BassIQ).
2)Zijn de mooers echt zo instabiel op 'n plank, zelfs met Dual Lock? Hoe zit dat met die Pure Boost (naast de Reecho toch?) zonder tie wrap?
3)Zitten de mooers nu op een daisy chain, of wordt de hele plank indiv gevoed?

Al met al: kick ass oplossing in handzaam formaat!

Michael AE
31 januari 2014, 07:53
Allemaal op een PT Jr?
Onwijs gaaf!
Ik heb voor mijn JR ook een 3tal Mooers op het oog.

Ja, dit is de junior inderdaad. Thanks!


Vragen:
1)Hoe dynamisch/filterig is de touch wah van de ModFac? Die autowah (zoals ook de Funky Monkey) klinkt voor mij iets teveel 'wah' en te weinig 'filter'. De extra vibe (vóór mn drives) erin lijkt me gaaf, maar niet als de t-wah 'wel aardig' is (dan maar lekker een BassIQ).

De autowah klinkt wel echt als een wah. Ik gebruik hem zelf wel als filter door een beetje met de attack te spelen, maar het blijft wel die typische wah sound houden. Wat voor soort filters ben je naar opzoek? Er zit ook een envelope phaser in namelijk en die klinkt wel weer meer als filter.


2)Zijn de mooers echt zo instabiel op 'n plank, zelfs met Dual Lock? Hoe zit dat met die Pure Boost (naast de Reecho toch?) zonder tie wrap?

Het valt mee hoor, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere. Ze hebben natuurlijk minder oppervlakte om velcro op vast te maken en op de rubberen onderkant blijft het gewoon niet zo lekker plakken. Heb nog niet geprobeerd dat rubber er onder vandaan te halen. Dat zal ook wel schelen. Ik heb ze natuurlijk ook wel op een aparte plek staan nu (vooral de bovenste 4), dus dit is wel de beste oplossing.

De pure boost gebruik ik als "älways on" pedaal, dus daar hoef ik niet op te trappen. Ik wil hem nog iets beter vast hebben, maar ik moet nog even kijken hoe. De polytune bijvoorbeeld heeft geen rubber op de onderkant en die bleef met alleen velcro ook al veel stabieler zitten, maar ik heb hem toch voor de zekerheid iets vaster gezet.


3)Zitten de mooers nu op een daisy chain, of wordt de hele plank indiv gevoed?

Na testen bleek dat het beter was de Reecho en de Mod Factory apart te voeden. (Trekken iets meer stroom en klinken beter als je ze los voedt) De Hustle Drive, Ninety Orange, Trelicopter en Pure Boost zitten samen op een daisy chain. De rest wordt apart gevooed.


Al met al: kick ass oplossing in handzaam formaat!

Thanks! Is inderdaad heel handzaam en ik heb er zelfs al mee rondgelopen door het pitoreske Hoorn. Weegt ook niet heel erg veel, dus het kan allemaal heel makkelijk mee. Past precies in mijn fietstas ook. :D Bovendien heb ik echt alle sounds die ik nodig heb en het klinkt echt veel beter dan alleen de M9; vooral qua delay en drive. Qua modulatie klonk de M9 ook prima, maar een M5 had niet eens meer op dit board gepast geloof ik. :D

Lexvandoef
31 januari 2014, 22:54
Lekker boardje zo Micheal! Bekende settings van je Big D ook :P Overigens heb ik de rubberen onderkantjes van mijn Mooers afgetrokken, gaat makkelijk en dat plakt het velcro echt veeeeel beter! Staat ook iets stabieler :).

Mitch
31 januari 2014, 23:18
Vet hoor. Ik heb dit topic nauwelijks gevolgd omdat ik slecht opde hoogte ben van de latest fashion en dus weinig te melden, maar het eindresultaat staat! En hoe!

Nitefly7
1 februari 2014, 11:00
Wat voor soort filters ben je naar opzoek? Er zit ook een envelope phaser in namelijk en die klinkt wel weer meer als filter.
enige filters die ik tot nu toe vond voldoen waren een Guyatone AW-2 (NOOOIT moeten wegdoen, blabla, etc, et al..) en een EBS BassIQ, een soort Mu-Tron achtig filter, dat niet te donker is/blijft, en ook goed op hoger gitaar gehakketak reageert.

ik zoek het soort filter dat een soort ademend 'whom-whom' in het laag, kan afwisselen met een 'pfiew' in het hoog.
Sorry voor de gekke onomatopee :crazyhappy:

Michael AE
2 februari 2014, 14:20
Vet hoor. Ik heb dit topic nauwelijks gevolgd omdat ik slecht opde hoogte ben van de latest fashion en dus weinig te melden, maar het eindresultaat staat! En hoe!

Dank je Mitch! Ik snap je hoor, de nieuwe trends zijn gewoon bijna niet te volgen (er komt zoveel op de markt momenteel) en bovendien vaak ook niet echt heel interessant, tenzij je op de zoveelste verbeterde ts zit te wachten natuurlijk. :P Naja, op de NAMM videos wel weer wat interessante dingen gezien en ik ben eindelijk weer eens aan het nerden geslagen na een tijd er niets meer mee te doen. Binnenkort nog een leuke minimeet gepland?


enige filters die ik tot nu toe vond voldoen waren een Guyatone AW-2 (NOOOIT moeten wegdoen, blabla, etc, et al..) en een EBS BassIQ, een soort Mu-Tron achtig filter, dat niet te donker is/blijft, en ook goed op hoger gitaar gehakketak reageert.

ik zoek het soort filter dat een soort ademend 'whom-whom' in het laag, kan afwisselen met een 'pfiew' in het hoog.
Sorry voor de gekke onomatopee :crazyhappy:

Haha, ik snap hem hoor! Ik zou in jouw geval de Mooers maar links laten liggen dan. Het is allemaal wat braafjes. Tristan is de filter koning, dus je zou hem eens moeten vragen wat tof is!


Lekker boardje zo Micheal! Bekende settings van je Big D ook :P Overigens heb ik de rubberen onderkantjes van mijn Mooers afgetrokken, gaat makkelijk en dat plakt het velcro echt veeeeel beter! Staat ook iets stabieler :).

Thanks, Lex! Tsja, de Big D klinkt het lekkerste zo. Vreemd genoeg gebruikte Tristan en ik ook dezelfde settings zonder het van elkaar te weten, haha!

Ik ga de Pure Boost maar even van het rubber ontdoen dan! Staat ie in elk geval iets steviger, alhoewel hij nu ook geen kant op gaat, maar ik neem maar even het zekere voor het onzekere.

Wel weer iets stoms gehad. In het donker naar de WC lopen is niet aan te raden als er een pedalboard in je woonkamer staat, want ik ging vol op de Hustle Drive staan en de lp/hp switch heeft het begeven, of beter gezegd, die heb ik kapot getrapt. Groot nadeel van goedkope pedaaltjes; niet idiot proof!

Uiteindelijk niets aan het handje, want het pedaal werkt nog prima en klinkt uitstekend. Denk dat ik ook maar even op de Ninety Orange ga staan, want dat is de enige switch die me in de weg zit. :D

Einzeln
2 februari 2014, 14:23
Die setting deed mij nieuwsgierig zijn naar die meer ts achtige van homebrew electronics. Hebben jullie die weleens geprobeerd?

Michael AE
2 februari 2014, 18:29
Heb samen met Tristan ooit eens een powerscreamer getest. We waren er destijds niet heel erg van onder de indruk geloof ik, maar het is al een tijdje terug. Nu moet ik wel zeggen dat ik destijds ook niet op zoek was naar een tubescreamer oid, dus dan let je op totaal andere zaken natuurlijk.

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?80868-Twee-Overdrives-gescoord&p=1029166&viewfull=1#post1029166

Hebben er nog een topic aan gewijd ook! ;)

Einzeln
2 februari 2014, 19:18
En gebruik je hem nu als een soort trebleboost/overdrive? Of had ie nou al veel gain op die setting? Ik weet het niet eens meer.

Michael AE
2 februari 2014, 19:39
Veel gain zeker niet, maar ik gebruik hem voornamelijk om net een lekker randje te geven als ik clean speel of inderdaad als overdrive als het wat meer moet rocken, maar zeker ook wel eens om een amp die staat te crunchen op zijn donder te geven. Doet ie prima, maar ik gebruik daar liever iets als een tubescreamer voor. Is allemaal net even wat strakker. Met dit board ben ik nog aan het experimenteren, dus momenteel boost ik de Big D met de Bogner en Hustle indien nodig. Gewoon omdat de Big D nog steeds 1 van mijn favoriete drives is. Heel dynamisch pedaal.

Tristan
2 februari 2014, 23:33
Die Powerscreamer vond ik ook niet echt wat als ik het me goed herinner inderdaad, waarschijnlijk is dat hun minste drive / fuzz pedaal denk ik, die UFO vond ik bijvoorbeeld wel weer helemaal te gek, het gaafste Tone Machine achtige pedaal dat ik ken.

De Big D blijft een heerlijk pedaal, wat ik lekker vond aan de Bogner Blue is dat 'ie mooi wat extra laag kan meegeven, dat vond ik ook wel erg gaaf.

Qua filters, tja, er is best wel wat te krijgen op dat gebied:
3 Leaf Audio Wonderlove
Electro Harmonix Qtron +
Emma Discombobulator
Gigahearts FX Meatbawl
Ibanez / Maxon AF-9
Mad Professor Snow White
Mu-FX Tru-Tron 3X
Sonuus Wahoo

Nitefly7
3 februari 2014, 00:00
Qua filters, tja, er is best wel wat te krijgen op dat gebied:
3 Leaf Audio Wonderlove
Electro Harmonix Qtron +
Emma Discombobulator
Gigahearts FX Meatbawl
Ibanez / Maxon AF-9
Mad Professor Snow White
Mu-FX Tru-Tron 3X
Sonuus Wahoo
Fijne suggesties,

Ik zoek iets in een max. Boss-formaat;
gegadigden op dit moment zijn de:
Digitech Synth Wah (zo vaak gebruik ik'm niet, en deze klinkt stiekem best wel tof)
Dod FX25 (hoor/lees ik toch gemengde dingen over)
EBS BassIQ (helemaal te wauw, maar ook aardig aan de prijs)
AF-9

Heb je ervaring met de Digitech of de Dod?

Tristan
3 februari 2014, 00:14
Ja, beide ken ik wel een beetje, ze zijn wel aardig maar hebben het niet helemaal naar mijn mening, een beetje het verhaal dat ze ofwel te dun en schel danwel niet dik genoeg of juist niet funky genoeg klinken.

Probeer deze eens, die zijn min of meer in Boss / MXR formaat:
3 Leaf Audio Proton
Ibanez / Maxon AF-9
Mad Professor Snow White

De Emma Discombobulator is wel iets groter maar dat valt ook nog best wel mee hoor.

Nitefly7
3 februari 2014, 00:31
Thanks ja, ik zit weer teveel dubbeltjes op die eerste rij te zoeken.
tis wel zo dat ik'm niet zo vaak ga gebruiken, en dan is sub-€50 toch weer wat interessanter dan die €80-90 voor een goed 2ehandsje qua AF-9 of BassIQ.

Discombobo past niet meer op de plank, die zou er dan naast moeten..
.. en als ik er weer dingen naast ga leggen, is voor mij het einde zoek :P

Ja, beide ken ik wel een beetje, ze zijn wel aardig maar hebben het niet helemaal naar mijn mening, een beetje het verhaal dat ze ofwel te dun en schel danwel niet dik genoeg of juist niet funky genoeg klinken.

Probeer deze eens, die zijn min of meer in Boss / MXR formaat:
3 Leaf Audio Proton
Ibanez / Maxon AF-9
Mad Professor Snow White

De Emma Discombobulator is wel iets groter maar dat valt ook nog best wel mee hoor.

peter_heijnen
3 februari 2014, 10:29
Hey Michael, je pure boost heeft waarschijnlijk een vaste instelling waar je in principe dan niet meer aankomt? In dat geval zou je die onderop kunnen plakken en heb je weer ruimte voor een extra mooer bedacht ik me opeens. :)

Nitefly7
3 februari 2014, 10:46
Hey Michael, je pure boost heeft waarschijnlijk een vaste instelling waar je in principe dan niet meer aankomt? In dat geval zou je die onderop kunnen plakken en heb je weer ruimte voor een extra mooer bedacht ik me opeens. :)

heheh, schaduwboekhouding qua pedaaltjes, gewoon zelfde board (of de rest van de Mooer-catalogus), maar dan zonder switches op de onderkant.

Volgens mij is er zo'n bedrijf dat nu switchloze pedaaltjes maakt, puur en alleen bedoeld om in Musicom-/Moen-/Joyo-achtige looper te gooien.

Mooer heeft nu ook zo'n 'cube'-serie genaamd Spark, met pedaaltjes die 2x2 cm (o.i.d) maar dan met switch
http://www.effectsdatabase.com/model/mooer/spark
Nog meer per vierkante cm pedalboard...

peter_heijnen
3 februari 2014, 11:00
Die spark serie, te gek! :)

En wat een goed idee ook om switchloze pedalen uit te brengen, steeds meer gitaristen gaan tb-loopers gebruiken.

Michael AE
3 februari 2014, 11:01
Hey Michael, je pure boost heeft waarschijnlijk een vaste instelling waar je in principe dan niet meer aankomt? In dat geval zou je die onderop kunnen plakken en heb je weer ruimte voor een extra mooer bedacht ik me opeens. :)

Haha, grappig dat je het zegt. Ik was net aan het kijken op Thomann of ik nog een leuke toevoeging kon vinden. ;)

peter_heijnen
3 februari 2014, 11:08
Je moet ook absoluut nooit op thomann kijken!!!! :)

Michael AE
3 februari 2014, 11:15
Je moet ook absoluut nooit op thomann kijken!!!! :)

Mee, inderdaad! Slecht voor de GAS! Ik gebruik nooit reverb, anders zou het een shimverb worden...hmmm, een EHX soulfood op de plek van de fuzz en de fuzz naar de plek van de Pure Boost? Moet passen! Of minn Maxon OD808. Dat kost niks. ;)

peter_heijnen
3 februari 2014, 12:42
Haha, 'die qual der wahl' bij thomann...

Pepe
3 februari 2014, 13:10
Gisteren een bestelling gedaan bij Thomann. Goed, dacht ik, we zijn hier nou toch, wat nog meer... extra kabeltje?... pedaaltje?...
Maar nee, ik kon gewoon niks bedenken wat ik nog wilde hebben.

Hetzelfde gevoel wat je hebt als je bij Blokker binnenstapt ; alles wat je hier gaat kopen is alleen maar zooi waar je huis van dichtgroeid.
soort antigas :o

peter_heijnen
3 februari 2014, 13:56
En natuurlijk niet te vergeten de bestelling aan te vullen tot 100 euro. :)

Bij bax is het 50 en kun je ook gratis dingen terugsturen, dus bax wordt zo langzaam aan mijn nieuwe favoriet.

Michael AE
3 februari 2014, 14:10
Haha, 'die qual der wahl' bij thomann...

:seriousf:


Gisteren een bestelling gedaan bij Thomann. Goed, dacht ik, we zijn hier nou toch, wat nog meer... extra kabeltje?... pedaaltje?...
Maar nee, ik kon gewoon niks bedenken wat ik nog wilde hebben.

Hetzelfde gevoel wat je hebt als je bij Blokker binnenstapt ; alles wat je hier gaat kopen is alleen maar zooi waar je huis van dichtgroeid.
soort antigas :o

Haha! Ik ken het gevoel wel een beetje hoor. Heb het een flinke tijd gehad voor ik aan dit board begon en mijn nieuwste '79 hardtail strat kocht. Daarvoor was ik zeker anderhalf/twee jaar GAS-loos. Nu ben ik zelfs aan het denken om dingen te gaan verkopen! Het moet niet gekker worden.


En natuurlijk niet te vergeten de bestelling aan te vullen tot 100 euro. :)

Bij bax is het 50 en kun je ook gratis dingen terugsturen, dus bax wordt zo langzaam aan mijn nieuwe favoriet.

Oei, dat klinkt interessant. Effe kijken of ze de soulfood hebben. :p

Michael AE
3 februari 2014, 14:16
Nou, Peter! Je hebt me over de streep gehaald. Net even aan het kloten geweest met dit als resultaat:


http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/87d8d560624b8cd49f9aaf48c9aedeed.jpg
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/700dbf0ea927c171083f83eb91ebdb2a.jpg

Vind het wel lekker zo! Ik miste nog wel een beetje een TS-achtige boost af-en-toe en de Hustle Drive vind ik lekkerder als lichte drive met net ietsjes minder gain dan de Big D. Als boost werkte dat niet echt. De Maxon werkt in dit geval een stuk lekkerder! Pure Boost vond ik wel een geniale ingeving. Ik kan hem nog instellen en aan of uit zetten, maar hij zit totaal niet in de weg!

Bedankt voor de motivatie, Peter!

Michael AE
3 februari 2014, 14:20
Het enige dat ik nog ga doen is een kleine verhoging maken voor de Mooers en de Maxon. Kan ik er net iets beter bij.

peter_heijnen
3 februari 2014, 14:35
Die pure boost is iid geniaal weggewerkt, te gek! :)

Montecristo
3 februari 2014, 15:00
Lekker strak board zo, geen problemen in een live situatie met die oranje en groene Mooer? Die knopjes van de groene lijken op de foto wel dicht bij de schakelaar van de oranje te zitten?

Michael AE
3 februari 2014, 15:46
Die pure boost is iid geniaal weggewerkt, te gek! :)

Thanks! Was een goed idee van je! Ben wel een paar uur aan het kloten geweest en heb van alles uitgeprobeerd, maar dit is wel echt super zo. ;)


Lekker strak board zo, geen problemen in een live situatie met die oranje en groene Mooer? Die knopjes van de groene lijken op de foto wel dicht bij de schakelaar van de oranje te zitten?

Bedankt! Tot nu toe bij nog geen problemen gehad, maar dat is voornamelijk omdat ik ze niet snel aan of uit hoef te switchen in de nummers die ik nu live speel. Ik heb nog wel een heel klein beetje ruimte over, dus mocht ik er ooit problemen mee krijgen, ga ik een loopertje maken die dan vooraan komt. Misschien doe ik dat sowieso wel. Misschien een hele kleine midi-controller van disaster area die een klein loopertje onderop aanstuurt ofzo. Zou helemaal geniaal zijn. 8)

Michael AE
3 februari 2014, 15:52
http://www.disasterareaamps.com/shop/dpc-8ez

Wow! Hahaha, dit zou wellicht met wat proppen nog wel kunnen passen ook! Dan hoef ik me helemaal niet meer druk te maken over het switchen. 8)

Nitefly7
3 februari 2014, 17:17
http://www.disasterareaamps.com/shop/dpc-8ez

Wow! Hahaha, dit zou wellicht met wat proppen nog wel kunnen passen ook! Dan hoef ik me helemaal niet meer druk te maken over het switchen. 8)

Als je dat op een PT JR kwijt kan, kom ik in levenden lijve langs om jou én je board een staande ovatie te geven..

Michael AE
3 februari 2014, 17:42
Als je dat op een PT JR kwijt kan, kom ik in levenden lijve langs om jou én je board een staande ovatie te geven..

Ik heb eens even zitten passen en meten en het moet absoluut gaan lukken. Ik denk dat ik maar even de Visa er bij ga pakken nu. 8)

peter_heijnen
3 februari 2014, 19:59
Die disaster area is 5cm korter dan mijn switcher en die past in de breedte van de memory man en de bigD. BigD en MM zullen net zo breed zijn als mijn plexitone en h9:

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/87d8d560624b8cd49f9aaf48c9aedeed.jpg

http://i534.photobucket.com/albums/ee346/peter_heijnen/soul-oboard_zps5010d3dd.jpg (http://s534.photobucket.com/user/peter_heijnen/media/soul-oboard_zps5010d3dd.jpg.html)

Michael AE
3 februari 2014, 20:29
Ja, uit mijn hoofd is de disaster area 25,4 cm breed en 6 centimeter lang. (Rond de 6,5/7, gok ik uit mijn hoofd, met pluggen er in...) Als ik de Bogner, de fuzz, de polytune, de Big D en de Mooers iets meer naar boven schuif, moet het net voor de Big D en Polytune passen. De Mooers kunnen nog verder naar boven als ik pancake pluggen in de outputs stop. Ik denk dat het net aan moet gaan lukken; maar krap zal het zeker wel worden. Beetje jammer dat ik niet kan photoshoppen, anders had ik het makkelijk kunnen checken. De Disaster Area is gebufferd, dus de Pure Boost kan dan eventueel onder het board vandaan.

peter_heijnen
3 februari 2014, 21:45
Ja, de pure boost eraf. Ook kun je van de overige mooers er wellicht twee onder de pt plakken zoals je met de pure boost deed. Die kunnen dan gewoon in een tb-loop.

En dan heb je nog steeds 6 loops over. :)

Dat zou echt bruut zijn, allemaal op dat kleine bordje!

Michael AE
3 februari 2014, 23:11
Ja, dat zou echt helemaal top zijn! Wordt een echt m9 killer op die manier! Haha! (Dan nog een manier vinden om de modi van de Mod Factory met midi te schakelen en dan is het helemaal genieten... ;))

peter_heijnen
4 februari 2014, 00:14
Haha! (Dan nog een manier vinden om de modi van de Mod Factory met midi te schakelen en dan is het helemaal genieten... ;))
Ja dat zou toch wat zijn... ;)

En, heb je je Visa al getrokken? :)

Michael AE
4 februari 2014, 01:22
Nee, dat nog niet! Heb wel even een video op Youtube gezet van het board toen het net af was en ik het naar mijn pa wilde sturen. Beetje kansloos gitaarspel, maar goed.


http://youtu.be/470KqlnyTL0

Pepe
4 februari 2014, 02:13
Ik heb eens even zitten passen en meten en het moet absoluut gaan lukken. Ik denk dat ik maar even de Visa er bij ga pakken nu. 8)

Volgens mij is de gigrig smaller?

http://www.thegigrig.com/acatalog/PTJR_Bundle.jpg

Michael AE
4 februari 2014, 07:59
Ja, scheelt inderdaad een centimeter! Wel jammer dat je er geen presets van loops mee kunt maken en midi kunt aansturen. Dat vind ik zo handig aan de disaster area. Zou ik eventueel mijn 2290 of Eclipse live nog kunnen schakelen!

mattihafler
4 februari 2014, 08:56
http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/vynyduve.jpg

Mijn nieuwe boardje met mooers..
Nog even op zoek naar daisy chain met haakse pluggen...en patchpluggen die zigzag lopen en dan kan ik er zo nog 2 bij gooien. :-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

HaroldA
4 februari 2014, 09:01
Met die dubbele pluggen sloop je je pedalen. Te veel krachten op de jacks.

Michael AE
4 februari 2014, 09:13
http://img.tapatalk.com/d/14/02/04/vynyduve.jpg

Mijn nieuwe boardje met mooers..
Nog even op zoek naar daisy chain met haakse pluggen...en patchpluggen die zigzag lopen en dan kan ik er zo nog 2 bij gooien. :-)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Zo! Ziet er netjes uit hoor! Daisy chain van one-spot heeft haakse pluggen, BTW. Hoe is die Vox? Nog niet getest. Zijn wel erg praktisch die Mooers, he? ;)


Met die dubbele pluggen sloop je je pedalen. Te veel krachten op de jacks.

Ja, daar ben ik het mee eens Harold! Bovendien scheelt het niet eens zo veel ruimte t.o.v. bijvoorbeeld de Evidence Audio pluggen.

mattihafler
4 februari 2014, 09:55
Met die dubbele pluggen sloop je je pedalen. Te veel krachten op de jacks.

zou je die eens toe kunnen lichten? Is het op het moment dat je op je pedaal trapt dat er dan druk op die plug komt te staan ofzo? En dat ie dan krom trekt oid?


Zo! Ziet er netjes uit hoor! Daisy chain van one-spot heeft haakse pluggen, BTW. Hoe is die Vox? Nog niet getest. Zijn wel erg praktisch die Mooers, he? ;)
Zeer praktisch en prima geluid voor wat ik ermee doe. Nog n modfactory erbij denk ik...en dan is het boardje wel vrij ver compleet.
De Vox bevalt er goed..heb m nog niet zo lang maar kan er vele kanten mee op. Heeft paar kleine filtertjes en mods erop die m erg leuk maken.

peter_heijnen
4 februari 2014, 10:15
Nee, dat nog niet! Heb wel even een video op Youtube gezet van het board toen het net af was en ik het naar mijn pa wilde sturen. Beetje kansloos gitaarspel, maar goed.
Te gek Michael. Man, als de 'toppers' uit de financiele wereld even kansloos waren als je spel hadden we nu geen crisis. ;)

Is je pa ook muzikant?

Brum
4 februari 2014, 10:48
Leuk bordje, Michael, maar erg praktisch vind ik 'm niet. Er zit ook echt helemaal geen ruimte meer tussen de pedalen en de bovenste rij lijkt mij moeilijk om in te trappen, zonder afgeleid te worden van je gitaarspel, gezien je nog goed moet mikken. Ik heb minder pedalen op een groter bord, juist om die reden, om overal goed bij te kunnen, zonder voor verrassingen te komen. Toegegeven, jij bent ook een iets wat betere gitarist dan ik, wellicht dat e.e.a. dan ook makkelijker gaat.:D

Michael AE
4 februari 2014, 11:05
Te gek Michael. Man, als de 'toppers' uit de financiele wereld even kansloos waren als je spel hadden we nu geen crisis. ;)

Is je pa ook muzikant?

hahaha! Wijze woorden! ;) Thanks Peter! Nee, mijn pa is nooit muzikant geworden, maar heeft wel altijd de ambitie gehad om gitaar te spelen...heeft het nooit verder geschopt dan Em, Am en Dm, roadie worden voor diverse bandjes en tegenwoordig voor mij. ;) Hij is wel liefhebber en heeft goeie oren, dus dat is wel heel tof.


Leuk bordje, Michael, maar erg praktisch vind ik 'm niet. Er zit ook echt helemaal geen ruimte meer tussen de pedalen en de bovenste rij lijkt mij moeilijk om in te trappen, zonder afgeleid te worden van je gitaarspel, gezien je nog goed moet mikken. Ik heb minder pedalen op een groter bord, juist om die reden, om overal goed bij te kunnen, zonder voor verrassingen te komen. Toegegeven, jij bent ook een iets wat betere gitarist dan ik, wellicht dat e.e.a. dan ook makkelijker gaat.:D

Valt erg mee hoor. Ik dacht ook dat het niet praktisch zou zijn, maar tot nu toe heb ik er nog geen problemen mee gehad. Zoals ik al een paar keer eerder zei; de pedalen die ik in een nummer meerdere keren aan of uit moet zetten zijn prima bereikbaar en de rest wordt alleen maar een heel nummer gebruikt, of in passages waar ik ruimschoots de tijd heb om voorzichtig te switchen. Er is over nagedacht. ;)

In de ideale wereld zou ik ook een groter board willen, maar in de praktijk ga ik dat gewoon niet meezeulen. Dit is handzaam genoeg om overal mee naar toe te nemen. Toegegeven, ik ben al aan het nadenken over de Disaster Area switcher om het switchen te vergemakkelijken, mocht ik partijen gaan bedenken waarin ik wel snel moet switchen, maar dat is nu nog niet nodig.

Haha! Naja, goed spelen en goed switchen zijn twee verschillende dinge, hoor. Ik kom ook uit de midi wereld, waar ik altijd bezig was met het switchen zo makkelijk mogelijk te maken. Dat is nu wel even wennen, maar het is niet zo lastig als ik dacht. Maar nogmaals, de Disaster Area switcher zou echt een uitkomst zijn en ik ga dan ook mijn best doen om die er ook nog bij te proppen!

HaroldA
4 februari 2014, 11:05
zou je die eens toe kunnen lichten? Is het op het moment dat je op je pedaal trapt dat er dan druk op die plug komt te staan ofzo? En dat ie dan krom trekt oid?

Helemaal correct: d'r zal steeds meer speling op komen te staan. Als de jacks aan een PCB gesoldeerd zijn kun je dat zelfs na verloop van tijd kapot trekken.

mattihafler
4 februari 2014, 11:08
Aight! Dan maar gewoon patchkabeltjes ertussen denk.

Cheers!

Michael AE
4 februari 2014, 11:08
Zou ik ook doen, hoor! Scheelt een hoop ellende.

Luke-wannabe
4 februari 2014, 11:21
Nee, dat nog niet! Heb wel even een video op Youtube gezet van het board toen het net af was en ik het naar mijn pa wilde sturen. Beetje kansloos gitaarspel, maar goed.


http://youtu.be/470KqlnyTL0
Lekker lydisch man. Ik ben fan.
Zeg, rond 2 min. Is dat die modfactor? En dan de pitchvibrato setting??

Michael AE
4 februari 2014, 11:59
Thanks man! Was in een lydische bui geloof ik. ;)

ja, dat is de vibrato setting op de Mod Factory. Klinkt echt heel cool vindt ik. Zal eens een knappe demo maken van de verschillende settings op dat ding.

mattihafler
4 februari 2014, 12:13
. Zal eens een knappe demo maken van de verschillende settings op dat ding.

yes please! Ben ook wel benieuwd naar de geluiden icm distortion...the touch wah en de flanger bv.

schizo910
4 februari 2014, 12:41
Lekker hoor Mike! Die Evdidence pluggen, zijn die nu nog minder breed dan de George L's? Ziet er strak uit! Waar heb je ze besteld?

Michael AE
4 februari 2014, 12:47
Thanks broeder! Ja, ze zijn net effe een stukje kleiner en ik vind ze ook iets steviger over komen dan de George L's die ik heb. Ik vond deze kabel ook net effe wat lekkerder klinken, maar dat is persoonlijke smaak. ik heb ze bij thomann besteld, maar ze zijn wel flink aan de prijs hoor!

schizo910
4 februari 2014, 12:56
Inderdaad prijzig €85 voor 3meter en 10 pluggen, maar ach een George L plug kost je ook al gauw €5 p. st.
Ben momenteel druk bezig met van alles uitproberen op mijn board, eigen knutsels erop, en nu vooral in de drive/distortion hoek veel testen. Zodra ik dat wat meer naar mijn zin heb toch eens kijken naar dat Evidence spul. Het ziet er wel strak uit, ik hou niet van rommel :D :D :D (wel van Drommel)

schizo910
4 februari 2014, 12:58
Toen ik overging op die George L's had ik het gevoel dat ze wat meer voor een mid-hump zorgden. Nu vind ik dat overigens niet zo erg, ik hou daar wel van, maar draai het er liever zelf in of uit op mijn amp.

Luke-wannabe
4 februari 2014, 13:38
Thanks man! Was in een lydische bui geloof ik. ;)

ja, dat is de vibrato setting op de Mod Factory. Klinkt echt heel cool vindt ik. Zal eens een knappe demo maken van de verschillende settings op dat ding.
Oh tof!! Dat demootje van Mooer zelf vind ik helemaal kut, maar dit klinkt heel goed! Ik ben al een tijdje op zoek naar een pitch vibrato voor niet te veel geld in een klein doosje. Hoe is die Uni vibe? Demootje zou te gek zijn!!

Michael AE
4 februari 2014, 23:48
yes please! Ben ook wel benieuwd naar de geluiden icm distortion...the touch wah en de flanger bv.

Ik ben bezig met een plaat op te nemen, dus ik zal a.s.a.p. wel even een demootje maken van de sounds!


Inderdaad prijzig €85 voor 3meter en 10 pluggen, maar ach een George L plug kost je ook al gauw €5 p. st.
Ben momenteel druk bezig met van alles uitproberen op mijn board, eigen knutsels erop, en nu vooral in de drive/distortion hoek veel testen. Zodra ik dat wat meer naar mijn zin heb toch eens kijken naar dat Evidence spul. Het ziet er wel strak uit, ik hou niet van rommel :D :D :D (wel van Drommel)

Haha! Die Drommel toch. ;) Zag wat van je knutselwerk op facebook. Ziet er echt prachtig uit, man. Heel tof! Ja, het is quanpluggen allemaal heel mooi hoor. Je moet wel even doorbijten, want ze zijn iets lastiger in elkaar te schroeven dan de George L's en ik werd er in het begin Gallisch van, maar het is wel een stuk betrouwbaarder heb ik het idee. Moet de toekomst uitwijzen natuurlijk, maar het voelt goed. ;) En nogmaals, ik vind persoonlijk de sound veel lekkerder.


Toen ik overging op die George L's had ik het gevoel dat ze wat meer voor een mid-hump zorgden. Nu vind ik dat overigens niet zo erg, ik hou daar wel van, maar draai het er liever zelf in of uit op mijn amp.

Ja, dat had ik ook. De Evidence heeft dat niet of nauwelijks. Veel gebalanceerder, maar ja, elke situatie is weer anders natuurlijk.


Oh tof!! Dat demootje van Mooer zelf vind ik helemaal kut, maar dit klinkt heel goed! Ik ben al een tijdje op zoek naar een pitch vibrato voor niet te veel geld in een klein doosje. Hoe is die Uni vibe? Demootje zou te gek zijn!!

Voor de vibrato is hij echt heel tof. Klinkt zoals het hoort. De vibe is iets minder. Niet zo warm. Moet er nog even mee kloten, want ik heb hem eigenlijk altijd op Vibrato of Autowah (als soort van telefoon achtig filter ingesteld) staan. De Chorus is wel heel tof, maar ja, ik ben niet gay natuurlijk, dus aan een 80's chorus heb ik niks. :P Flanger en Phaser zijn okay, maar ben ik ook nog te weinig mee in der weer geweest. Tremolo is wel tof trouwens. Kan heel dicht in de buurt van die Trelicopter komen. Ik zal wel effe een youtube videootje schieten als ik tijd heb. ;)

peter_heijnen
5 februari 2014, 10:40
De Chorus is wel heel tof, maar ja, ik ben niet gay natuurlijk, dus aan een 80's chorus heb ik niks. :P
Help ik ben gay! :(

schizo910
5 februari 2014, 11:38
Help ik ben gay! http://www.gitaarnet.nl/images/smilies/icon_frown.gif


Gay: cheerful, merry, cheery, jolly, glad...

Niks mis met Gay zijn...

peter_heijnen
5 februari 2014, 12:15
Ja, tot je het zelf hebt he! Speel maar eens een avondje met chorus op je clean... :)

Michael AE
5 februari 2014, 12:29
Help ik ben gay! :(

:seriousf:


Gay: cheerful, merry, cheery, jolly, glad...

Niks mis met Gay zijn...

Precies! Dat bedoelde ik ook. Ik ben een nukkige chagrijn, dus chorus is me te jolly. ;)


Ja, tot je het zelf hebt he! Speel maar eens een avondje met chorus op je clean... :)


LOL! Nee joh. Chorus op clean is net zoiets als reverb op crunch.

peter_heijnen
5 februari 2014, 12:56
LOL! Nee joh. Chorus op clean is net zoiets als reverb op crunch.
NEEN!

Reverb op crunch gaat zelfs mij te ver.

MjS
5 februari 2014, 13:18
Jammie, chorus en reverb! (ook op crunch!) :hide:

Michael AE
5 februari 2014, 15:47
Zo, de Disaster Area is besteld! Nu maar hopen dat ik het op mijn board krijg...hahaha!

peter_heijnen
5 februari 2014, 15:56
Te gek! Ik hoop ook dat het gaat passen en niet op zijn minst hierom:


Als je dat op een PT JR kwijt kan, kom ik in levenden lijve langs om jou én je board een staande ovatie te geven..

En zoals we allemaal weten Nitefly7: pics! :)

Michael, ik heb gisteravond nog eens rustig je video beluisterd met koptelefoon. Jouw opzet met drives is echt super. Grappig ook om te horen dat je met de bigD aan meteen enthousiaster gaat spelen. Jammer dat je de fuzz oversloeg.

Nitefly7
5 februari 2014, 16:06
Misschien heb ik de post gemist, maar (gitaar-forumtypische vraag) wat is de signaalketen eigenlijk?
Polytune->Fuzz>Hustle Drive>Bogner->HBE->Pure Boost->Mod>Treli>ReEcho>EHX.....?

(jemig wat een zooi op z'n vierkante tegel..!)


Yay! Eindelijk ben ik klaar.


Kreeg gisterenmiddag de Pedal Power2+ en de Evidence Audio Monorail binnen. Ben meteen aan de slag gegaan en net even het resultaat kunnen testen. Klinkt echt fenomenaal zo en het is allemaal muisstil.


Het probleem met de hustle en fuzz die dun klonken met delay heb ik opgelost door de boost als buffer te gebruiken. Staat dus de hele tijd aan nu, maar het klinkt top!


Heb het ook iets netter gemaakt maar het kan en mag nog veel beter, maar voorlopig werkt het zo prima.


Gelijk de Mooers vast gezet met tie wraps. Nu zit er geen beweging meer in en ik kan overal mooi bij! Veel steviger dan alleen velcro.


Allemaal bedankt voor jullie tips en hulp!


http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/4e9ad2429e62a2b7df4ef4292d5aee92.jpg
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/5fe30d3f3477b29a04066f0ef38a2eae.jpg
http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/727338e28a0fd99229fb41ea7bc096ad.jpg

Michael AE
5 februari 2014, 16:06
Dank je, Peter! Ja, de Big D is nog steeds mijn favoriet. Heel dynamisch. Ik zal de fuzz ook nog even demonstreren binnenkort!

Michael AE
5 februari 2014, 16:11
Misschien heb ik de post gemist, maar (gitaar-forumtypische vraag) wat is de signaalketen eigenlijk?
Polytune->Fuzz>Hustle Drive>Bogner->HBE->Pure Boost->Mod>Treli>ReEcho>EHX.....?

(jemig wat een zooi op z'n vierkante tegel..!)

Deze foto is al niet meer actueel, he? Er staat nog meer op nu. :P

Momenteel is de keten zo. (Je had hem bijna goed...;)):

Gitaar -> Polytune -> Fuzz -> Maxon OD808 -> Mooer Hustle Drive -> Bogner Blue -> HBE Big D -> Mooer Pure Boost (onder het board als buffer) -> Mooer Ninety Orange -> Mooer Mod Factory -> Mooer Trelicopter -> Mooer Reecho -> Memory Man TT550 -> Amp

Michael AE
5 februari 2014, 16:30
Wat een geweldige service van Disaster Area, trouwens. Ging iets fout met de bestelling, maar dat werd meteen geregeld. Props!

Nitefly7
5 februari 2014, 23:15
Bijna goed, daar doe ik 't voor !
Had nog een vraagje, ik heb bijna nooit 2 delays op m'n board gehad, maar heb bijv. m'n Zoom G3 en MS-70cdr uitgerust met dual delay presets (375ms/500ms, 320/480ms, 400-800ms etc).
Een losse delay vond ik altijd zonde van het 'extra plekje', maar ik vond die Reecho wel interessant toen 'ie uitkwam vanwege het formaat.
Hoe gebruik jij de Reecho i.c.m. de Memory Man?
Is de EHX je standaard delay, en gebruik je de Reecho als extra sfeer en dotted 8th?

Ik ben m'n JR ook aan 't herzien, en dat wordt waarsch:
Phase90/MI Blues Pro (?)/Vox Clyde McCoy RI/Maxon SD9/Mooer Pure Boost (?)/Arion SCH-1/Reecho(?)/Zoom CDR-70
ik twijfel alleen nog of ik 'n reecho, of een envelope filter op de plank wil...


Deze foto is al niet meer actueel, he? Er staat nog meer op nu. :P

Momenteel is de keten zo. (Je had hem bijna goed...;)):

Gitaar -> Polytune -> Fuzz -> Maxon OD808 -> Mooer Hustle Drive -> Bogner Blue -> HBE Big D -> Mooer Pure Boost (onder het board als buffer) -> Mooer Ninety Orange -> Mooer Mod Factory -> Mooer Trelicopter -> Mooer Reecho -> Memory Man TT550 -> Amp

Michael AE
6 februari 2014, 18:37
Bijna goed, daar doe ik 't voor !
Had nog een vraagje, ik heb bijna nooit 2 delays op m'n board gehad, maar heb bijv. m'n Zoom G3 en MS-70cdr uitgerust met dual delay presets (375ms/500ms, 320/480ms, 400-800ms etc).
Een losse delay vond ik altijd zonde van het 'extra plekje', maar ik vond die Reecho wel interessant toen 'ie uitkwam vanwege het formaat.
Hoe gebruik jij de Reecho i.c.m. de Memory Man?
Is de EHX je standaard delay, en gebruik je de Reecho als extra sfeer en dotted 8th?

Ik ben m'n JR ook aan 't herzien, en dat wordt waarsch:
Phase90/MI Blues Pro (?)/Vox Clyde McCoy RI/Maxon SD9/Mooer Pure Boost (?)/Arion SCH-1/Reecho(?)/Zoom CDR-70
ik twijfel alleen nog of ik 'n reecho, of een envelope filter op de plank wil...

ja, zo gebruik ik het inderdaad meestal. ook stapel ik ze wel eens, maar meestal de reecho op een dotted eight met 0% feedback en vol volume en dan de memory man met een lichtere delay er achter. Soms draai ik feedback op de reecho wat meer open en het volume wat meer dicht en dan gebruik ik de reecho voor een iets minder of juist iets meer aanwezige delay. Met twee delays kun je zo ontzettend veel doen, da"s gewoon een kwestie van veel experimenteren.

mattihafler
8 februari 2014, 18:19
Ik heb de mod factory ook aangeschaft...De combi van Mod factory(128Ma) met m'n delaylab(200Ma) was teveel voor mn HB Powerplant Jr.
Nu dus een Carl Martin Pro Power aangeschaft...die per output 150Ma uit zou moeten sturen muv de 2 laatste..die sturen 350 uit.
Maar als ik de modfactory op 1 van de 150Ma aansluitingen aansluit..dan stoort de Modfactory...hij gaat vanzelf aan en uit...
Is dat ook met de PP2+? Of is dat een ander verhaal omdat je m daar sowieso al voedt via n hoge current output.

mountainman
8 februari 2014, 18:51
Misschien wel erg voor de hand liggend maar staan de switches op 9V? 12V kunnen veel pedalen zonder problemen aan maar dan krijg je 110mA max ipv 150mA.

mattihafler
8 februari 2014, 19:06
Staan op 9v allemaal inderdaad

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Luke-wannabe
11 februari 2014, 00:14
Hee michael!! Nog een klein demootje Mod Factory misschien? :D

Michael AE
11 februari 2014, 01:35
Oh, ja! Druk gehad, dus vergeten, maar ik zal morgenmiddag even een videootje schieten of een clipje maken.

mattihafler
12 februari 2014, 19:09
http://img.tapatalk.com/d/14/02/13/bevabure.jpg

Niet de mooiste foto...maar dit is m'n compacte boardje...

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Michael AE
18 februari 2014, 18:27
Heb het drukker gehad dan een pot bij de Praxis, dus ik ben die hele demo vergeten. Komt er binnenkort aan; net als mijn Disaster Area switcher trouwens! Kan niet wachten!

Michael AE
27 februari 2014, 12:12
Switcher is binnen en werkt perfect! Heb alleen mijn pedalboard nog in de studio staan, dus ik heb nig niet kunnen kijken of het allemaal past. Spannend!

peter_heijnen
27 februari 2014, 13:34
Idd spannend, congrats met de switcher iig!

Michael AE
7 augustus 2014, 22:23
Even een oud topic bumpen, want er waren mensen die me vroegen of het allemaal nog is gelukt.

Wegens omstandigheden ben ik er nog niet aan toegekomen om alles op het board te zetten, maar de meest gebruikte effecten staan er op en werken prima! De switcher is echt een uitkomst live. Ik doe nog wel eens wat backingvocals en als je dan vanuit een refrein naar een solo moet, kan dat problemen geven normaliter. Nu is het gewoon een kwestie van de juiste switch intrappen. Een kind kan de was doen.

Zodra ik weer wat tijd heb en ik mijn pedalboard uit de studio gehaald heb, ga ik de boel inrichten en zal ik nog wat pics posten.

Il_Falco
29 augustus 2014, 08:00
Welke switcher heb je gekozen? Ik gok op een dpc-5 als ik je board zo bekijk. Ik ben het met je eens over de support van Disaster Area. Heb zelf een dpc en ben er enorm van te spreken!

Twang
10 september 2014, 12:01
Hoi Michael, ik bewandel dezelfde weg als jij: Eerst een volle plank met losse pedalen, daarna een paar jaar een M13 gebruikt naar volle tevredenheid (makkelijk!) en ben nu bezig met het samenstellen van een pedalboard met losse pedalen. Ik miste toch de 'feel' van losse pedaaltjes. Ik loop alleen tegen het volgende aan.

Ik heb ook de Bogner Blue. en fantastisch pedaal maar ik vind hem erg gevoelig reageren op andere pedaaltjes. Eigenlijk onwerkbaar. Van een gebufferd pedaal er voor (Boss TU2) gaat de Blue slecht klinken, maar ook van een True bypass ProCo Rat. Ook na de Blue merk ik dat bijvoorbeeld een Ibanez TS9 of een Boss Tremolo TR2 de Blue minder laat klinken. Wat wel werkt is een MXR micro amp er voor. Ik heb een Voodoo Lab pedal switcher geprobeerd maar ook hierdoor klinkt de Blue minder. Alsof hij de directe input van de gitaar mist.

Heb jij dat ook? Bij mij is het resultaat dat ik alleen de Blue gebruik en de Tubescreamer en Rat maar aan de kant gooi. Ben ik nou zo kritisch of is het pedaal nou zo kritisch? Ik gebruik een Bogner Shiva icm met Fender Telecaster en Stratocaster.