PDA

View Full Version : Even voorstellen



Jaap60
9 januari 2014, 12:20
Hallo gitaarliefhebbers. Mijn naam is Jaap en ben onlangs 54 jaar geworden. Toen ik een jaar of 16 a 17 was heb ik gitaar leren spelen (autodidactisch), met de schaarse middelen die er toen waren.
Ook heb ik een poosje in een bandje gespeeld en veel gejamd met een goede vriend. Toch was het voor mij een serieuze hobby en in die tijd had ik een Spaanse gitaar, een 12 snarige Epihone FT160 en 2 Les Pauls (immi's), een gold top en een zwarte van Pearl (drums). Toen ik met mijn huidige vrouw ging samenwonen en er kinderen kwamen, vervaagde de hobby en moesten de gitaren ruimte maken voor kinderkamers. Ik verkocht mijn speelgoed op de Spaanse gitaar na. In 2003 kreeg ik van mijn vrouw een mooie flat-top Encore (JSH) gitaar met een mooi geluid. Begon weer wat de pingelen, maar nog steeds was het meer een wallhanger dan een instrument. Eind 2012 kwam er meer ruimte in huis en ben weer wat serieuzer gaan (oefenen) spelen. Zeker met een medium als Internet is er en groot aanbod in lick's, riff's en schema's. Vorig jaar heb voor mijn verjaardag een Squire Affinity Strat HSS (apple candy red) / Fender 15G kado gekregen van mijn lieve gezin en sindsdien speel ik zeer regelmatig weer. Naast het spelen ben ik momenteel druk met de bouw van een DIY Tele-kit. Ik heb gekozen voor een Silverburst finish en die zit er nu op. We zijn nu toe aan het aflakken (nitro) en daar gaat nogal wat tijd inzitten. Tot zover mijn voorstelronde en voor de liefhebbers ben ik wel bereid om eventueel wat foto's te posten van mijn DIY project.

Groet Jaap.

jutter
9 januari 2014, 12:28
Hey Jaap, welkom!