PDA

View Full Version : Aangenaam!



Stoffel43
8 januari 2014, 21:09
Hoi,

ik ben nieuw op dit forum. Ik ben een mid-veertiger. Ooit in mijn jeugd begonnen met een gitaartje, dan weer ingeruild voor een lief, gitaar in de koffer en op zolder, enkele jaren later weer opgepakt, dan gaan bouwen waardoor de gitaar weer in de koffer verdween, beetje verder het ding toch weer opgevist en nu blijven volharden!
Nu sinds een jaar of 4 actief in een rock coverband als rythmgitarist. Af en toe een solootje lukt wel, maar hetgene waar ik van droom te kunnen is nog hééééél ver weg.
Ik ben de gelukkige bezitter van wat leuke materialen die ik in de loop der jaren bijeengespaard heb. Eén van die zaken is een Fender Twin Amp '94 dier vanaf de aanschaf nogal wat ruis vertoonde. Ik heb mij nu een jaartje (uiteraard niet elke dag) bezig gehouden met me te verdiepen in het ding en ben uiteindelijk tot de bevinding gekomen dat die ruis normaal is voor deze versterker. :(
Echter heb ik ondertussen al veel geleerd over hoe zo'n versterker in elkaar zit en heb dan uiteindelijk succesvol een switch gemonteerd waarmee ik de reverb-sectie (waar de ruis vooral gegenereerd/versterkt wordt) kan overbruggen. Resultaat: weg reverb, maar ook weg ruis! Je hoort niet meer dat ie aan staat! :sssh: Door de switch staat ie echter in een oogwenk weer in originele staat.

Door wat ik geleerd heb wil ik m'n hobby nog wat uitbreiden en ben ik van plan om een Vox AC15H1TV na te bouwen. Als mijn project je interesseert kan je het hier vinden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?164048-Zelfbouwprject-VOX-AC15-H1TV&p=3050475

grtz,
Stoffel