PDA

View Full Version : Tributör 70's/80's rock-metal covers zoekt goede lead/rhythm gitarist, omg. Tilburg



Speeddemon
8 januari 2014, 14:35
We zijn nu een half jaar een gitarist armer, en zoeken enigszins latent een goede vervanger.

Wie zijn we?
Tributör (www.tributor.nl), we spelen wat we noemen 'high voltage heavy rock' covers uit de 70's & 80's. In deze bezetting zo'n 6 jaar bezig, bandervaring loopt in de decades :supercool::hippie:, optreden (1 ŕ 2x per maand) door heel 't land.
Materiaal, denk aan: Maiden, Priest, Motörhead, Whitesnake, KISS, Saxon, Alice Cooper, Queen, Bad Company, Anthrax, Metallica, Savatage, etc.

Wat zoeken wij?
Brabantse gezelligheid, leeftijd 30-50, goede beheersing van de gitaar, goede apparatuur (je zal 't toch 'op moeten nemen' tegen een Engl Invader+4x12, een 120dB+ Eric Singer-cloon en een lead bassist. :rockon: :soinnocent: ;) Onze zanger kan gelukkig wel zacht. ), band- en podiumervaring is een must. Sociopatische muurbloempjes, don't bother. ;)

Speeddemon
19 januari 2014, 10:35
Bump!

Je zou denken, op een gitaarforum moet wel een gitarist te vinden zijn? :dontgeti: :???:

edje kadetje
19 januari 2014, 10:40
Bump!

Je zou denken, op een gitaarforum moet wel een gitarist te vinden zijn? :dontgeti: :???:
Misschien spreekt je oproep niet echt aan?

Speeddemon
19 januari 2014, 10:53
Misschien spreekt je oproep niet echt aan?
Wat zou anders moeten volgens jou?

Wat ik nog wel vergeten was te vermelden:
we hebben een eigen repetitieruimte in Tilburg, we repeteren normaliter 1x per week (als omstandigheden dat toelaten) en willen ons repertoire graag nog verder uitdiepen, zowel de classic rock kant op (handig voor motortreffen-optredens) als de metal-kant op.

FNaRK
19 januari 2014, 13:09
Tilburg :(

Speeddemon
19 januari 2014, 14:25
Tilburg :(
Ah joh, onze bassist woont ook een uur rijden weg in Limburg. ;)

edje kadetje
19 januari 2014, 15:37
Wat zou anders moeten volgens jou?



Ik weet het natuurlijk niet precies. Ik kan alleen aangeven wat het bij opriep:
bandervaring in decades
opnemen tegen Engl huppeldepup
sociopatische muurbloempjes

Het geeft mij een idee dat jullie jezelf heel wat vinden en dat ik als aspirant-sollicitant (wat ik niet ben hoor) aan nogal wat eisen moet voldoen.

Dat kan volledig jullie doel zijn geweest - natuurlijk - maar het kan een beetje afschrikken.

Just my 2cents, no hard feelings, doe vooral je voordeel ermee of niet, precies zoals je het zelf wilt.

HaroldA
19 januari 2014, 15:45
Advertentie is goed, klopt met degene die jullie zoeken.

Over een jaartje of 10 klop ik wel een keer bij jullie aan ;)

Speeddemon
19 januari 2014, 15:59
Ik weet het natuurlijk niet precies. Ik kan alleen aangeven wat het bij opriep:
bandervaring in decades
opnemen tegen Engl huppeldepup
sociopatische muurbloempjes

Het geeft mij een idee dat jullie jezelf heel wat vinden en dat ik als aspirant-sollicitant (wat ik niet ben hoor) aan nogal wat eisen moet voldoen.

Dat kan volledig jullie doel zijn geweest - natuurlijk - maar het kan een beetje afschrikken.

Just my 2cents, no hard feelings, doe vooral je voordeel ermee of niet, precies zoals je het zelf wilt.
Ik snap wat je bedoelt, maar 't was een beetje sarcastisch geschreven, vandaar ook de smiley's.
Onze zanger zit sinds begin 80's al in bands, zodoende het 'decades' verhaal. (eigenlijk issie gewoon een ouwe lul ;) )

Als ik zelf muzikanten ads bekijk, zie ik voornamelijk hele jonge gasten, die misschien 3-4 jaar gitaarspelen, een Cube 30 of een L6 Spider hebben, nog nooit in een band hebben gezeten of op een podium hebben gestaan en een band zoeken. Het kan dan bij sommigen arrogant overkomen, maar ik -en ik denk dat ik ook voor de rest van de band kan spreken- heb die tijd wel gehad. Voor 50 gulden en een krat bier komen spelen, en overal met m'n Peavey Bandit 112 en Boss GT-3 naartoe, terwijl de ouders van onze drummer ons brachten. :seriousf:
Maar goed, dat was ruim 15 jaar geleden. ;-)

Had een hele goeie optie (Picture/Vengeance-goed :sssh: ), maar die zit in tijdnood (en woont nog 20km verder weg als Fnark). Balen als een stekker dat dat feestje niet doorgaat... :(

Maar goed, Edje, we vinden onszelf niet 'heel wat', we willen gewoon van tevoren het kaf van het koren scheiden. En Harold, jij bent gewoon welkom hoor. :makeup:

HaroldA
19 januari 2014, 16:07
En Harold, jij bent gewoon welkom hoor. :makeup:

Ja, maar ik heb geen tijd (en ook nog geen zin) in een coverband ;)

Rinze
19 januari 2014, 16:36
Ik vermoed dat er gewoon niet zoveel oude lullen zijn die én zin in dit soort muziek hebben én het kunnen spelen. Als ik zie waar de meeste mensen op leeftijd hier in de buurt muzikaal mee bezig zijn tenminste. En dan kan het "eisenpakket" wel wat afschrikken maar van de andere kant hebben beide partijen er ook niks aan om de audities van verlegen pubers met een Stagg en een Cube 40 door te worstelen. Het blijft lastig denk ik, kwestie van lange adem, rondvragen en geluk hebben.

Wat populariteit betreft zou je misschien best jongeren kunnen aantrekken trouwens want het valt mij op (bij mijn eigen zoon en bij optredens) dat veel jongeren naar tamelijk oude muziek luisteren. Vooral jaren 80 metal is erg populair volgens mij..

edje kadetje
19 januari 2014, 17:21
Maar goed, Edje, we vinden onszelf niet 'heel wat', we willen gewoon van tevoren het kaf van het koren scheiden.

Fair enough. Succes met jullie zoektocht.
Leek mij ook wel leuk, maar ik ben helaas een sociopaat ;-)

Speeddemon
1 maart 2014, 19:10
Bumpski. Afgelopen maand na 3 pogingen 'no show' ook geen steek verder gekomen...
Dus... we zijn nog steeds zoekende!

dunhill1
2 maart 2014, 12:04
Even naar de site gekeken,
Leuk gemaakt hoor!
Helemaal spinal tap:punk:

Die gitarist met witte custom heeft goeie sound trouwens.

Speeddemon
2 maart 2014, 12:12
Even naar de site gekeken,
Leuk gemaakt hoor!
Helemaal spinal tap:punk:

Die gitarist met witte custom heeft goeie sound trouwens.
Thanks, that would be me. :satisfie:

dunhill1
2 maart 2014, 12:14
Cool,
Van harte dan maar:blast:
Witte customs zijn de bomb

mattihafler
3 maart 2014, 07:22
Ik zou gewoon weer die bandit 112 uit de kast halen en lekker gaan spelen... zoals we dat idd 15 jaar geleden deden ;)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

marter544
3 maart 2014, 12:55
Toen ik 16 was (8 jaar geleden nu), ben ik begonnen in een soortgelijke band. De rest was tussen de 30 en 50, en idd al jaren ervaring. Ik kwam daar aan met mijn Ibanez gio en 100 watt randall torrenbak, echter speelde ik al een tijdje gitaar op dat moment, en had ik geen problemen met het werk van Maiden, Priest, Motörhead, Diamond Head, Accept etc. Wat ik dus wel zeggen, ook bij jonge gitaristen zul je waarschijnlijk wel geschikte kandidaten kunnen vinden. Advertentie ophangen bij Rockacademie in tilburg?

Speeddemon
3 maart 2014, 23:13
Toen ik 16 was (8 jaar geleden nu), ben ik begonnen in een soortgelijke band. De rest was tussen de 30 en 50, en idd al jaren ervaring. Ik kwam daar aan met mijn Ibanez gio en 100 watt randall torrenbak, echter speelde ik al een tijdje gitaar op dat moment, en had ik geen problemen met het werk van Maiden, Priest, Motörhead, Diamond Head, Accept etc. Wat ik dus wel zeggen, ook bij jonge gitaristen zul je waarschijnlijk wel geschikte kandidaten kunnen vinden. Advertentie ophangen bij Rockacademie in tilburg?
Die leeftijden staan erbij als indicatie. Dat is geen wet van meden en perzen natuurlijk, maar voor elk optreden x kilometer moeten omrijden omdat een 'adolescent' z'n rijbewijs niet heeft is ook niet de insteek.
Daarbij, toen ik die leeftijd had, dacht ik het nog te kunnen 'maken' met m'n band. We zijn op zoek naar iemand bij wie er iets meer realiteitsbesef leeft, en ja, dat komt met de jaren. :seriousf:
Rockacademie heb ik overwogen (de bassist en ik zijn er allebei afgestudeerd), maar we weten ook uit eerste hand dat de spoeling er zeeeeeer dun is wat good ol' hardrock/metal betreft en dat er zo'n Coldplay/Muse-is-goed-alles-wat-harder-is-is-kut sfeertje kan hangen. ;)
(Ik vind Muse zelf wel gaaf, maar Coldplay is echt zum kotzen)

Tupelo
5 maart 2014, 15:52
Agressieve acquisitie ?
Vergelijkbare bands in de omgeving zoeken, en hun gitarist stalken, of 'ie 't niet eens met jullie wil proberen ? :D

Overigens, als je er een drummer bij neemt weet ik misschien nog wel iemand voor je ook, maar die twee zijn onafscheidelijk.

Ace 1.15.19
6 maart 2014, 00:52
Als ik het niveau had dan was dit dé band voor mij. :ok:

Speeddemon
25 april 2014, 14:02
Als ik het niveau had dan was dit dé band voor mij. :ok:

Als ik jullie repertoire zie, zou dat toch wel moeten lukken. :satisfie:

Anyway, still searching.... :makeup:

Winger
25 april 2014, 18:09
Helaas.... Ploegendienst. Anders was dit helemaal in m'n straatje geweest.
(Of ik in jullie straatje zou zitten is natuurlijk een andere kwestie.) ;-)

MikeD
27 april 2014, 16:29
jullie setlist ligt helemaal in mijn straatje.. aantal daarvan kan ik of zou ik redelijk vlot kunnen oppikken (sommiggen liggen ff boven m' pet) maar ik kan me niet vrij maken voor zo'n intensieve band …en bij Tilburg rijd ik ook altijd verkeerd. Jammer… maar... ik ga eens een optreden van jullie bezoeken. Met m'n stiefzoon van 26.