PDA

View Full Version : Watermusic part 1 (and now for something completely different)



Harald
7 januari 2014, 15:42
Om Duhsjaak een plezier te doen en ook eens iets nieuws te posten, en niets moeilijk doen, gewoon inpluggen en na 10 minuten de deur uitmoeten. Geen tijd voor verfijning dus. Nog zo'n vijf minuten doorgeluisterd en gemixed. Klaar in een kwartier dus...

En misschien wel de eerste opname ooit van gitaar bespeeld met mobiel :)

https://soundcloud.com/harald-koll/watermusic-pt-1

Eigenlijk zou ik dit topic "POD of buizenbak" hebben moeten noemen voor meer reacties natuurlijk :seriousf:

pasqual
7 januari 2014, 21:07
Erg smaakvol Harald! Mooi stukje muziek, een tikje Gilmourish....
En de vraag "Pod of Buizenbak": Pod.....denk ik:hide: vanwege het mooie stereo signaal en de weinige tijd.

Harald
7 januari 2014, 21:12
Dank je! Gilmour??? Niet dat dat geen invloed is bij mij, integendeel, maar meer Belewish. Wat die man bij Ballet for a blue whale doet is geniaal. En Belew's zeemeeuwen zijn zo echt dat je brood door je kamer gaat gooien voor die beesten.

Die Pod opmerking sloeg meer op de maffe geluiden laag trouwens ;) Het is niet bepaald een gitaar kabel en versterker sound. 'tuurlijk is dit rechtstreeks uit de Pod, beide partijen. Thuis wel net zo handig en zo verkeerd klinkt het nog niet.

Extra punten als je weet wat door de mobiel is gespeeld... had dat ding in mijn broekzak zitten, en dat stoorde ineens, maar hier wel bruikbaar. Dus snel uit de broekzak gehaald, bij de elementen gehouden en toen weggelegd :seriousf:

pasqual
7 januari 2014, 22:32
Zo gek is dat niet wat gilmour betreft. Luister maar eens naar de zeemeeuwen van Gilmour op Echoes. Maar ook de sfeer in algemeen van je lied deed me aan hem denken.
Maar ik wist niet dat je boos werd?:hide::seriousf: Je zou mij erger kunnen beledigen....:)

Harald
7 januari 2014, 23:00
Boos, helemaal niet... Heel veel Pink Floyd geluisterd. Maar de Gilmour invloed hierin is dan echt een heel algemene invloed. En die zeemeeuwen, zoek dat nummer van Belew eens op, is echt geweldig :)

pasqual
7 januari 2014, 23:52
Ik heb het even opgezocht. De zeemeeuwen klinken inderdaad goed. De rest van het nummer is niet echt mijn smaak ( of echt niet...;) ).
Maar we dwalen af. Het gaat hier om jouw lied en of het me wel of niet laat denken aan Gilmour, het is een lekkere compositie.

Fusion
8 januari 2014, 14:46
Mooi man! Lekker zweven :)

Harald
8 januari 2014, 16:38
Meer drijven, in dit geval ;) Dank je :)

Duhsjaak
8 januari 2014, 21:17
Het leuke is natuurlijk, dat zeemeeuwen kunnen zweven en drijven. Ik word er wel erg blij van Heer Harald (absoluut geen cynische opmerking, weet je toch?) op de wham BAM thank you mam tour.

Mij hoef je er niet van te overtuigen dat je je niet door dit soort erupties zult laten beperken. Maar het siert je dat je het experiment niet schuwt.

Wie weet doe je toch nog inspiratie op voor een meer uitgewerkt ding. Niet dat dat voor mij nodig is hoor. Ik vind dit al mooi zoals het is, maar ik vermoed dat je de diamant toch nog iets te ruw zult vinden.

Ik ga m nog eens opzetten. Heerlijk!!!
Vriendelijke groet, Gus

Harald
8 januari 2014, 21:57
Dit soort dingen vind ik juist leuk om te doen. Weet alleen niet waar dit weer zou moeten passen. Bij het akoestische werk gaat dat niet, en als ik dit voor het nederlandse bluespubliek doe ben ik bang dat ze me veiligheidshalver mijn bier afnemen en de GGZ bellen ;)

Hier valt trouwens weinig aan te schaven. Werkt of werkt niet. Als ik het niets gevonden had had ik het niet neergezet.

Ernest01
8 januari 2014, 22:31
Bijzonder stukje. En leuk dat jij dit soort experimentele muziek maakt.
Voor mij ben jij de 'master of fingerstyle', zodat dit mij aangenaam heeft verrast.
Zou ik wel meer van willen horen.

Harald
9 januari 2014, 15:34
Dank je :) Hier is trouwens ook geen plectrum aan te pas gekomen. Wel een mobieltje, maar dat is toch anders... Idiote is dat ik als ik met onze band speel vrijwel nooit met de vingers aansla bij het soleren (behalve een enkele keer wat hybrid) terwijl je dan ook erg leuke dingen kunt doen. Je speelt dan ook andere dingen. Moet maar eens een sticker van een hand in mijn brillenkoker plakken. (brillenkokers zijn ideaal als je net iets meer mee hebt dan een paar plectrums. Slides, capo's, een klein stemapparaat past er allemaal ook in )

Ernest01
9 januari 2014, 15:52
Hier is trouwens ook geen plectrum aan te pas gekomen. Wel een mobieltje, maar dat is toch anders...

Geniaal.... jij kan ook met alles spelen op een gitaar..... zeker een heel dun mobieltje ? :dontgeti:

Harald
9 januari 2014, 16:49
Nee, die dingen storen op gitaarelementen. Ook als je niet gebeld wordt ontvangt en zend zo'n ding signalen. En dat hoor je als zo'n ding in de buurt van gitaarelementen zit. Nog beter trouwens als hij pal naast de zender van mijn draadloos systeem zit. Normaal een volledig onbruikbaar geluid, maar hier past het wel. Zo'n k-k-k-k-k-k-k achtig dolfijnen geluidje. Maar wel heel zacht in de mix. Anders valt het gelijk door de mand.

Fusion
9 januari 2014, 19:37
Semi on-topic: Belew live is ook echt smullen geblazen. Sorry, carry on, carry on.

Harald
9 januari 2014, 21:35
Belew, die man is echt een groot kind dat 's nachts opgesloten is in een megagrote Toys R Us als hij gitaar speelt :)

Cageman
9 januari 2014, 23:45
Leuk zeg. Komt uit onverwachte hoek ook. :) Doet mij (zoals alles dat bij mij doet) denken aan Buckethead.
Meerrrrrr.

Loeters,

Merijn

Harald
10 januari 2014, 11:30
Thanks!

Als soundcloud meewerkt zo de volgende.