PDA

View Full Version : Geloso



karel49
6 januari 2014, 18:41
Heb vanmorgen vanwege nostalgische gevoelens een Geloso 3272A 75 W gekocht om te renoveren.
Er zitten als eindbuizen twee 807 in, waar ik vroeger meer dan 40 jaar geleden een zender mee heb gebouwd met een TPTG oscillator. Daarna voor de marine als wapenelektronicamonteur.

De versterker heeft 15 jaar niets gedaan.

Gaarne tips en trucs voor deze versterker

vriendelijke groet

karel

tommus42
6 januari 2014, 18:47
Sparen voor nieuwe 807's:D.
Doet ie het nog?

karel49
6 januari 2014, 19:11
Hij is nog onderweg naar mij toe.

Waar kan ik het beste buizen kopen

Groet Kare;

tommus42
6 januari 2014, 19:37
Geen idee, had nog nooit van het type gehoord.
Heb eens gezocht wat een paartje EL503's zou moeten opbrengen, 100 euro per stuk werd er hier en daar gevraagd.
Ik vermoed dat je de merken niet voor het uitkiezen hebt, maar als een fabriek hem uitbrengt is ie waarschijnlijk goedkoper dan NOS.

Frits van Mourik
6 januari 2014, 22:43
Bijvoorbeeld hier:
http://jukebox-revival.eu/buis-qe06-50-807-philips.html?___store=default_nl&___from_store=default

karel49
7 januari 2014, 19:19
Na overleg verkoper, eerst HS Elco's formeren bij stuk vernieuwen.

De buizen zijn waarschijnlijk nog wel goed

En ook de koppel c tjes van anode naar rooster vernieuwen

Heb al 4 QE06/50 gevonden bij oud collega

Gr Karel

7ender
24 januari 2014, 07:14
Hallo Karel49 :ok:

( Ik gok zomaar dat je vroeger misschien bij het M.E.O.B. van de marine hebt gewerkt in Den Helder ? )

Die beker-elco's zou ik maar niet proberen om weer tot leven te gaan wekken , maar gewoon direct in de vullesbak mieteren ! ;)

( het zelfde recept geldt voor de zgn "teerkluiten" en "papier/folie-koppelcondensatoren " )

De "807" is overigens elektrisch gezien volkomen gelijk aan de 6L6 ! ;)
Als je van die anode-top-aansluitingen en moeilijk te verkrijgen buisvoeten af wilt , dan kun je dat dus probleemloos ombouwen naar 6L6-buizen met normale octal-buisvoeten.