PDA

View Full Version : Nick Pilmeyer - Woorden



JimiDylan
6 januari 2014, 16:32
Ik heb weer eens een song afgemaakt, en dit maal eens in het nederlands :O

https://soundcloud.com/nickpilmeyer/woorden

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1551661_3784329984365_1781799856_n.jpg

Duhsjaak
6 januari 2014, 21:44
Fijn stukkie werk.
Ik geloof echt, dat je een van de 'real' talenten bent hier.

Wat je hebt laten horen is veuls te weinig, maar wel allemaal chique, origineel etc.
Laat maar komen het volgende lied, NL of UK, zal me jeuken.

Ik zal (inshallah/deo violente) er nog bij zijn als jij echt tot bloei gaat komen. Ik hoor het potentieel. Bla bla, maar ik meen het wel hoor!
Keep on keeping on!
Vriendelijke groet, Gus

JimiDylan
7 januari 2014, 14:18
Thanks Gus! :D Heel fijn om te horen en bedankt dat je altijd even de tijd neemt om te reageren ;-) Je hoort uiteraard van me als ik iets nieuws heb ;-)

Groeten!

Nick

JimiDylan
14 januari 2014, 21:28
Iemand anders nog iets te zeggen over deze demo?

*schaamteloze bump :P

Cageman
14 januari 2014, 23:46
Ja ik. Heb ff drukke week maar ik zal daarna reageren.

*schaamteloze nietszeggende lege post.

Loeters,

Merijn

Cageman
15 januari 2014, 15:23
Zo.
Dat is veel eerder dan ik beloofd heb.

Bijzonder muziekje dit. Mooi hoe je de zang zo op de achtergrond hebt gehouden (hoe zit dat?), maar alles toch verstaanbaar is. Mede daardoor heeft dit liedje een duidelijke eigen stempel, ondanks dat het vrij standaard is qua opbouw en akkoorden. Je uitspraak van woordunn i.c.m. de zweverige toon die je daarbij zingt inclusief 2e stem passen goed bij de tekst.

Mooi en eigenzinnig!

Loeters,

Merijn

JimiDylan
15 januari 2014, 17:04
Hey Merijn, als eerste bedankt voor de (positieve) reactie! De zang staat inderdaad niet zo erg hard, dat komt omdat ik dat gewoon niet zo mooi vind over het algemeen, maar het moet inderdaad goed verstaanbaar zijn, nou is dat sowieso makkelijker bij nederlands heb ik gemerkt, omdat nederlandse teksten veel directer binnen komen bij de meeste nederlanders, daarnaast heb ik ervoor gezorgd dat de lead vocals bijna als enige in het midden gecentreerd zitten (samen met de kick) zelfs de bass is ietsjes naar links gepanned om wat ruimte daar te creeeren. En inderdaad, het schema is super standaard (op het 'woorden' stuk na, waar de bas een aantal andere akkoorden veroorzaakt), dus het was ook noodzakelijk om het spannend te houden met plaatsing van koortjes en andere fierelantijntjes :P

In ieder geval hartstikke bedankt nogmaals :D

Duhsjaak
15 januari 2014, 22:06
Niet teveel mieren over de zang! Wie vind je dan zoveel beter zingen?
Ik heb Jimi bij De NCRV zien optreden. Mies bouw een dorp. NL tv op de vierkante meter.
Die was ook altijd behoorlijk kritisch over zijn eigen zang. Heb je daar de laatste pakweg vijf jaar kritiek op gehoord?

Tijd voor een andere alias?

Verstaanbaarheid wordt vreselijk overschat (zeg ik, op wie vrijwel altijd wordt gezegd dat de verstaanbaarheid te wensen overlaat), de logopediebrigade vergeet even voor het gemak dat het om primitieve opnames gaat. En dat een echte demo of echte studio opname a complete other kettle of fish is dan iets, dat thuis in elkaar is gezet.

En dan zijn ze nog niet bezig geweest met 'slurring' een blues trraditie waar in de woorden opzettelijk of dankzij enige inname van substanties of alcohol niet meer verstaanbaar waren. In Oor die ik al heb sinds 1971, heb ik veel negatieve reacties op LP's van Tom Waits gelezen (hunnie moesten zich schamen), maar nooit dat zijn slurring een reden was om een LP af te keuren. John Martyn, een van mijn helden kon er ook wat van. Motto: een stem is gewoon een instrument. Reden: meer dan genoeg drank.

Een pracht reactie van C. Die kun je gewoon in je hoed steken. Alle reden dus om zelfverzekerder te zijn over je zang.
Luister naar Henry The human fly van Richard Thompson. Geniaal gitarist. Erg gebukt onder het idee dat ie niet goed genoeg zong.
En luister naar de mix van Henry en van de LP of CD bright lights. (I want to see The bright lights tonight) Of zelfs het nummer. Je zult genieten. En je zult verlost zijn van de gedachte dat je het niet goed genoeg doet.

Kul. Je bent goed, en je wordt nog beter.
Geloof maan moar!
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
16 januari 2014, 09:58
Je hebt voor mijn gevoel de " spinvis-vibe " en dat is een compliment, ben fan van de man
Lekker hoor dit, kan ik enorm waarderen, het is geen standaard jengeltje op zn volendams ( thank god) goed verstaanbaar, lekker gezongen je stem klopt, het geheel klopt, de muziek klopt
Nice, doe zo voort ik ga t horen!

grayfink
18 januari 2014, 16:37
Heel fijn nummer. Doet me qua sfeer denken aan "Aardige jongens" een imho geslaagd samenwerkingsalbum van Frank Boeyen Henny Vrienten en Henk Hofstede. Had zo op die plaat kunnen staan.http://www.youtube.com/watch?v=J0EYEQ_vV-s&list=PL048915105D5C21CE
Keep 'em coming. :)

JimiDylan
18 januari 2014, 21:26
Heel fijn nummer. Doet me qua sfeer denken aan "Aardige jongens" een imho geslaagd samenwerkingsalbum van Frank Boeyen Henny Vrienten en Henk Hofstede. Had zo op die plaat kunnen staan.http://www.youtube.com/watch?v=J0EYEQ_vV-s&list=PL048915105D5C21CE
Keep 'em coming. :)

Als eerste... wat een prachtnummer! Ik ben nog (redelijk) jong, maar toch heb identificeer ik me er al mee. Heel erg mooi! Daarmee meteen dus bedankt voor het compliment ;-)

@Gus, eerlijk gezegd (niet arrogant bedoeld) ben ik altijd wel blij geweest met m'n zang (behalve natuurlijk als ik oude opnames terug hoor :P), ik bedoelde meer dat ik het zelf over het algemeen niet mooi vind als de zang heel erg hard staat (zoals bij vele pop-producties). Vandaar dat ik 'm altijd wat meer in de mix probeer te mengen, maar aan de andere kant vind ik dus wel dat men moet kunnen horen wat ik zing.

@Gitaarvrouwtje, 10 punten! Ik heb dit nummer geschreven na opeens bekend te zijn geraakt met het werk van spinvis, er zit dus een flinke dot spinvis invloeden in :P


Bedankt iedereen voor het reageren! :D
Laat het weten wanneer ik weer wat nieuws heb ;-)