PDA

View Full Version : Vette gitaar/bass synth gezocht. (geen advertentie)



dee
6 januari 2014, 13:16
Ik ga morgen gear shoppen/checken in Duitsland en ik zit al een tijdje te denken over een gitaar/bass synth. Ik heb al even filmpjes lopen kijken en ik vond tot nu toe de synth van Digitech het vetste geluid hebben. Ik heb niet veel eisen, hij moet vooral BWWWOOOOAAAAAWWW kunnen doen als ik een open E'tje pak :P

Dirk_Hendrik
6 januari 2014, 13:54
Keuze gemaakt blijkbaar. Lekker kopen en heel veel plezier er mee!

dee
6 januari 2014, 13:58
Naja.. Keuze gemaakt.. Niet helemaal :P Wat is er nog meer op de markt, naast die Digitech?

telecastermaster
6 januari 2014, 14:29
Casio DG-20



http://www.youtube.com/watch?v=9-KqNLYaD7Y&feature=player_detailpage

hoofd
6 januari 2014, 14:51
Voor het betere BWWWOOOOAAAAAWWW-werk kan ik je de shoarmapapa bij mij om de hoek aanraden.

duckman
6 januari 2014, 15:05
Electro Harmonix heeft een mooie , de micro synth: http://www.ehx.com/products/micro-synthesizer

Mitch
6 januari 2014, 17:23
In de categorie "onderschat" vind ik de Ibanez SB7 een absolute winnaar. Zeker op bas erg goeie klank en makkelijk instelbaar.

showband
7 januari 2014, 07:38
verdere pedaaltjes
boss, akai (alleen tweedehands)

Je kunt ook een analoge synth met line input gebruiken
korg, waldorf, doepfer enz

echte gitaarsynths:
roland

naar midi
zoals bv fishman

er zijn nogal wat merken dus handig is eerst budget te kijken.
dan naar de methode om synthgeluid te maken

jasses
7 januari 2014, 11:42
een korg ms20 kan ook interessant zijn (en nu redelijk goedkoop beschikbaar in de nieuwe mini-versie). oscillatoren kunnen pitch volgen (niet echt perfect maar aanvaardbaar) van gitaar of bas die je erop inprikt. Maar als het maar moet dienen voor af en toe een gimmick-geluidje, is dat wat overkill.

edit: "redelijk goedkoop" is nogal relatief. rond de 500-600 euro geloof ik. Voor wat je krijgt is ie redelijke goedkoop.

scabiosa
9 januari 2014, 13:22
Ik heb net zo'n ibanez SB7 gekocht en waw, voor 30 euro heb je wel een heel cool effect. Voor wat je beschrijft denk ik dat een envelope filter wel een goede optie is. Ik heb heel lang gezocht naar iets dergelijks, heel wat phasers en envelopes geprobeerd. En voor mezelf werkten vooral de funky filters niet (qtron, MXR ) Maar wel de spacy filters: subdecay prometheus, ibanez SB7... Ook de boss t-wah vond ik heel erg cool maar die had wat volumedrop en vreemde bypass bijgeluiden...

Digitech synth wah kan dat allemaal in elk geval voor weinig geld, schijnt wel wat karakter te missen, maar soms is dat ook maar slap gezever... De iron ether xerograph moet ook zééééér cool zijn! :-)

Veel plezier met je zoektocht! Ik heb mij in elk geval geamuseerd met veel zotte dingen te proberen!

EBOUE
9 januari 2014, 15:28
Line6 FM4 (vette filters en fikse bwaap, die live de hoofden doet omdraaien: naar mijn mening een erg goed ding en live bruikbaar, vaak nog een testpunt).
Electro Harmonix Hog (analoog, poly, via simpelweg de gitaarinput, dus geen MIDI element nodig).

dee
9 januari 2014, 16:17
Ik heb inmiddels de Digitech Synth/Envelope/Wah voor gitaar gekocht. Heb flink wat EHX pedalen geprobeerd, ook de Boss, maar ik vond de EHX pedalen of te zwak, of te extreem. Bij de Boss heb ik heel lang moeten zoeken om een sound te kregen en over het algemeen vond ik hem te extreem. Ik heb ook nog een aantal boutique pedalen geprobeerd, maar de Digitech vond ik het simpelst in gebruik en hij was het meest clean. Vooral de EHX ging heel snel over in een soort distortion en ja, super gaaf ding, maar niet wat ik op dit moment wil. Wellicht een vet voor later :)

onrust nv
9 januari 2014, 16:22
Tube zipper, ook erg vet op zowel bas als gitaar.