PDA

View Full Version : G-lab mac 4.4, mesa quad midiswitch met groundcontrol original



danee
5 januari 2014, 18:06
Hoi,

Ik heb een mesa quad. Deze wil ik graag midi aansturen dus heb ik een G-lab Mac4.4 switcher gekocht. Deze wil ik aansturen met mijn voodoolab ground control (original dus niet de pro) Inmiddels communiceren ze met elkaar. Iemand enig idee hoe ik de kanalen van mijn mesa quad kan schakelen met deze setup?

obiwanjacobi
5 januari 2014, 19:04
Ik dacht dat op een Quad ook MIDI zat...? Of kan je daar niet alles mee switchen..?

danee
5 januari 2014, 19:26
helaas niet op alle quads :(

danee
5 januari 2014, 20:09
Inmiddels zie ik dat hij de kanalen schakelt maar gaan direct weer uit. dus als ik pc11 geef, springt kanaal 1 even aan en gaat direct weer uit. iemand enig idee?

obiwanjacobi
6 januari 2014, 19:31
Klopt PC11 wel? Ik zou PC01 proberen. Lijkt me dat-ie dan op channel 1 moet komen. PC2 op channel 2 etc. Dit is dan zonder de andere schakelopties te gebruiken. Die zou ik zelfs even loskoppelen - zodat je alleen de kanalen gebruikt (eerste 4 kabels..?).

[2c]

danee
6 januari 2014, 20:33
Pc1 heb ik geprobeerd maar werkt niet. De eerste 4 switches van de glab lijken niet de kunnen schakelen (springen alleen heel even aan en uit) de laatste 4 switches 5tm8 krijg ik wel geschakeld via pc's.

In de handleiding staat een schema.

http://i43.tinypic.com/25stv0j.png
http://i41.tinypic.com/33mu7wo.png

obiwanjacobi
7 januari 2014, 07:57
Als ik me goed herinner is het: channel number + SUM (SUM is dan de onderstaande tabel) Het kan zijn dat channel number begint bij 0 (t/m 3) ipv 1 (t/m 4). Dus PC00 -> channel 1 etc.

Heb je een losse voetschakelaar die je even op de quad kan proberen (channels 1-4). Dan weten we misschien of het aan de quad ligt of aan de g-lab...

Je zou met een multimeter (of een batterij en een lampje/ledje) ook even de uitgangen van de g-lab kunnen testen...

Ibanez RuleZ
7 januari 2014, 17:11
puntje om op te letten; een quad heeft niet, zoals veel huidige amps, een latch type schakelaar, maar werkt met momentary (schrijf je dat zo?) schakeling. Dus een kleine puls is voldoende om te schakelen, wellicht dat het hier fout gaat? kijk ook maar naar je bijgeleverde trapkast, daar hoor je geen "klik" als je het knopje indrukt.

ik had vroeger quad en een nobels MS 4 om die te schakelen en daar kon je dat instellen, wellicht dat dit ook met die glab kan?

danee
11 januari 2014, 17:17
Na wat proberen een redelijke oplossing gevonden.

De Glab heeft 4 switches voor de kanalen en 4 voor extra functies zoals eq en reverb. De 4 switches voor het schakelen van de kanalen werken niet met de quad (waarschijnlijk doordat de Glab niet momentary kan schakelen).

De laaste 4 switches die bedoeld zijn voor de extra functies van de versterker werken wel. Deze switches gebruik ik nu voor het schakelen van de kanalen en dat werkt prima.

Een beetje vreemd maar het is een redelijke oplossing.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)