PDA

View Full Version : Nieuwe buizenversterker max 600 euro



Sander.
5 januari 2014, 11:00
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. De Marshall 5210 die ik nu heb (voor onbepaalde tijd lenen van buurman) is niet echt je van het, samen met een EH Metal Muff klinkt het nog wel aardig, maar niet wat ik zoek.
Buizenversterkers heb ik nu enkele keren getest, en deze bevallen me zeer goed :) . Een 12 inch speaker beviel me hier het beste mee. Onderhand heb ik nu een ENGL Thunder 50 combo, ENGL Gigmaster 15 top met bijbehorend kabinet en een Peavey Valve King 112. Ze hadden allemaal hun dingen wel die me beviel, maar nog niet echt iets wat eruit sprong. Wel weet ik wat mijn prioriteiten zijn geworden. Bij de ENGL's is me opgevallen dat me de cleans zwaar tegen vielen, want bij clean wil ik écht clean, niet met een half gain/distortion randje erop. De clean mag best een gain control hebben voor crunsh oid, maar deze zou ik dan wel graag apart willen hebben van de gain voor de distortion, anders blijf je aan het draaien.
Of het een top met kabinet is of een combo maakt me vrij weinig uit. Het zou wel fijn zijn als 'ie niet te zwaar is, want mn ouders zijn gescheiden (dus dat verhuizen soms nog een beetje te doen is).
Wat ik zoek kwa sound: Een allround versterker, als deze er is haha. Mn lievelingsband is Metallica, en dit speel ik ook veel. Verder speel ik eigenlijk niets van metal, maar meer richting hardrock en soms wat oldschool rock (zeg maar Eye of the tiger e.d.) . Dus de gain mag zeker aanwezig zijn haha.

Het budget is 600 euro, maar minder is altijd beter.
Zo op internet wat rond gezocht te hebben vind ik de Ampeg GVT52-112 (die helaas niet meer leverbaar is :( ), en de Peavey 6505+ erg mooi, maar hebben jullie nog aanvullingen met andere versterkers?
Versterker wordt nu alleen nog maar thuis gebruikt, ik zit nog niet in een band. Maar hier wil ik wel een keer naar op zoek gaan, dus een versterker die wat meer power heeft, maar terug switchbaar is naar minder vermogen zou geweldig zijn :zz:

Bij voorbaat dank :D !

Sander:B

dikkiedik
5 januari 2014, 11:14
je hebt pb :zz:

Sander.
5 januari 2014, 11:18
Pb terug ;)
600 euro is incl voor een top met kabinet of een combo, niet alleen een top :) .
Edit: Een Blackstar HT Studio 20 klinkt ook heel erg goed :) . Wat denken jullie?

jutter
5 januari 2014, 12:21
Koch Studiotone.

Sander.
5 januari 2014, 12:41
Koch Studiotone.

Beetje duur, gaat boven mijn budget uit ;) .

lespaulnmarshall
5 januari 2014, 12:43
Pb terug ;)
600 euro is incl voor een top met kabinet of een combo, niet alleen een top :) .
Edit: Een Blackstar HT Studio 20 klinkt ook heel erg goed :) . Wat denken jullie?

Zou denk ik wel geschikt voor je zijn. Veel gain aanwezig maar kan ook degelijk klinken met minder gain en een apart clean kanaal. 20w is prima te doen als je in een band speelt, en is thuis ook nog aardig te doen.
Met een 50 of 100 watter zul je thuis namelijk niet het het gewenste resultaat bereiken denk ik.

lespaulnmarshall
5 januari 2014, 12:43
Beetje duur, gaat boven mijn budget uit ;) .

Studiotone is 2e hands wel binnen je budget te vinden hoor
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=Koch+studiotone&categoryId=0&postcode=8243XJ&distance=0
Die van 650 kun je natuurlijk altijd gewoon 600 op bieden, en die andere staat voor 495.
Die top+ cab zou je ook nog voor 600 kunnen proberen, wie weet heb je geluk.

Sander.
5 januari 2014, 12:44
Zou denk ik wel geschikt voor je zijn. Veel gain aanwezig maar kan ook degelijk klinken met minder gain en een apart clean kanaal. 20w is prima te doen als je in een band speelt, en is thuis ook nog aardig te doen.
Met een 50 of 100 watter zul je thuis namelijk niet het het gewenste resultaat bereiken denk ik.

Super! Dan ga ik die eens een keer proberen :) . In de aankomende vakantie (in februari) ga ik naar Bax om daar eens spullen goed uit te testen, dus onder andere deze Blackstar!


Studiotone is 2e hands wel binnen je budget te vinden hoor
http://www.marktplaats.nl/z.html?query=Koch+studiotone&categoryId=0&postcode=8243XJ&distance=0
Die van 650 kun je natuurlijk altijd gewoon 600 op bieden, en die andere staat voor 495.
Die top+ cab zou je ook nog voor 600 kunnen proberen, wie weet heb je geluk.

Dankje :) . Ik ga ze binnenkort beiden uit proberen, en kijken of het prijsverschil het waard is, want de Blackstar staat voor 450 te koop op Marktplaats.

dikkiedik
5 januari 2014, 13:28
Ik kan je de HT20 van harte afraden! Ik heb zelf de HT20 geprobeerd. De HT40 zo'n 8 maanden gehad en de HT60 momenteel in bezit (die in de verkoop staat inmiddels)

De HT-20 klinkt als een koektrommel in vergelijking met bijvoorbeeld de HT40. De HT60 verraste me weer ten opzichte van de HT40. Ook wat betreft mogelijkheden. De HT-20 mist de 'voice' knoppen die de HT40 en HT60 super veelzijdig maken. Het verschil van de HT40 naar de HT60 was vooral het 'buizige' geluid wat in de HT60 echt zit, de HT40 iets minder.

Misschien de HT50 wat voor je? HT-20 zou ik echt overslaan.

pasqual
5 januari 2014, 13:57
De HT40 is een leuke amp maar ik miste een beetje de tone regeling bij het cleankanaal. De HT60 lijkt mij persoonlijk ook erg interessant. Misschien ruilen met een Engl Thunder combo?:)
Maar even serieus, probleem met de Thunder vind ik dat je voor alle kanalen maar 1 tone regeling hebt. Zowel clean als vervormd klinkt goed maar vereisen een andere instelling. Dat is voor mij de reden dat hij nu te koop staat.

dikkiedik
5 januari 2014, 14:16
Die HT60 is zeker de moeite pasqual. In vergelijking met de HT40 was het een wereld van verschil. De HT40 heb ik verkocht toen ik een Two Rock kocht. Die HT60 heb ik toen impulsief gekocht, maar heb er veel plezier van gehad ondanks dat ik ook rustig mijn Custom Reverb mee kon nemen. Klinkt héél buizig, vol, vet en super veelzijdig. Wereld van verschil met de HT40, laat staan met de HT20 die wat mij betreft serieus 'slecht' is. Komt voor een groot deel door de Rocket50 speaker die erin zit. De HT40 heeft een 70/80, iets beter maar nogsteeds heb ik de speaker destijds vervangen.

pasqual, ik stuur je een pm

Sander.
5 januari 2014, 15:12
Dus de een zegt de HT 20 niet, en de ander weer wel haha. Dat wordt dus uittesten :) . Nog anderen die worden aangeraden?

dikkiedik
5 januari 2014, 15:48
- Hughes & Kettner Statesman
- Bugera V55Hd + 2x12 bugera cabinet (zitten ook haters hier, maar veel voor weinig geld. Calculeer wel 50 euro voor nieuwe buizen in)
- Blackstar HT60/40/50, 20 inderdaad niet. Is niet persee heel slecht, maar in vergelijking met de HT40 is het speelgoed.
- Laney LC50
- Randall RG50, ook een best lekkere bak, beetje in het zelfde straatje als die Blackstar HT40
- Koch studiotone inderdaad

en lekker veel op marktplaats struinen. Soms kom je onbekende amps tegen die verrassend goed klinken. Gewoon zoeken binnen je budget en uitproberen als je de internet reviews wel aanspreekt. Zo kom ik meestal aan mijn spullen. Bovendien; al koop je tweedehands en je bent er over een jaartje op uitgekeken verkoop je het voor bijna de zelfde prijs.

pasqual
5 januari 2014, 16:24
Die Randall rg50 combo is een ramp in de oefenruimte/podium. Valt op hoger volume door de mand, prikt totaal niet door de mix. Is trouwens dezelfde amp als een 50 watt Fame combo en de LondonCity Hornett. Thuis of als je alleen speelt zonder andere instrumenten, klinkt de Randall wél lekker.

dikkiedik
5 januari 2014, 16:36
Randall RG50 met een Vintage 30 erin? Dat moet wel 'prikken' denk ik

pasqual
5 januari 2014, 16:58
Misschien... De originele speaker is een 70/80 en die zit ook in de HT40 en die kwam overal makkelijk bovenuit. Dus ik denk dat het meer aan de versterker ligt. Maar hoe dan ook, dat was mijn ervaring.

dikkiedik
5 januari 2014, 20:30
Je hebt gelijk hoor Pasqual, don't try to fix it later on. Dat deed ik met de HT40 wel. Gekocht, tevreden. Later niet zo erg meer. Alles vervangen, buizen, speaker en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik gewoon een andere amp moest kopen. Dure grap, maarja. Je moet eens je hoofd stoten met dat soort dingen. Proberen kan geen kwaad denk ik. Ik had best een prettige ervaring met die Randall RG50 iig!

lespaulnmarshall
5 januari 2014, 20:48
Ik kan je de HT20 van harte afraden! Ik heb zelf de HT20 geprobeerd. De HT40 zo'n 8 maanden gehad en de HT60 momenteel in bezit (die in de verkoop staat inmiddels)

De HT-20 klinkt als een koektrommel in vergelijking met bijvoorbeeld de HT40. De HT60 verraste me weer ten opzichte van de HT40. Ook wat betreft mogelijkheden. De HT-20 mist de 'voice' knoppen die de HT40 en HT60 super veelzijdig maken. Het verschil van de HT40 naar de HT60 was vooral het 'buizige' geluid wat in de HT60 echt zit, de HT40 iets minder.

Misschien de HT50 wat voor je? HT-20 zou ik echt overslaan.

Zeker weten dat je HT 20 in orde was? heb er zelf geen slechte ervaringen mee.
Maar goed ik zou bugera juist weer afraden, terwijl jij die juist aanraad.
Tsja, dat soort dingen zul je altijd op forums zien :)

Sander.
5 januari 2014, 20:51
Bedankt voor je informatie dikkiedik :) Ik ga er zeker wat mee doen :)
*duikt marktplaats in*

pasqual
5 januari 2014, 22:49
Zeker weten dat je HT 20 in orde was? heb er zelf geen slechte ervaringen mee.
Maar goed ik zou bugera juist weer afraden, terwijl jij die juist aanraad.
Tsja, dat soort dingen zul je altijd op forums zien :)

Welke Bugera bedoel je? Ik heb de V22 en ik heb nog nooit een versterker meegemaakt met zo'n relatief laag vermogen met zo'n lekker clean geluid. Gain kanaal is "not my cup of tea" maar is zeker niet slecht te noemen. Ik heb "duurdere" versterkers gehad die veel slechter klonken:) Maar wat je smaak ook is, Sander zal ze toch echt zelf moeten horen! Het blijft ook moeilijk! Ik heb afgelopen vrijdag een Peavey Valveking 112 gekocht en vandaag uitgeprobeerd in de oefenruimte en ben er eigenlijk alweer achter gekomen dat dit 'm net niet is. Ik heb de 212 combo gehad die erg goed klonk maar heb ik weggedaan vanwege het gewicht dus dacht ik de 112 versie te nemen als vervanging maar zo werkt het dus blijkbaar niet!

Flitser
5 januari 2014, 23:30
Zelf heb ik erg goede ervaringen met Bugera's. Ik heb ooit een Bugera 333 gehad die enorm goed beviel, maar omdat mijn band uit elkaar was gevallen gebruikte ik 'em niet meer en heb ik het weer verkocht. Nu heb ik een Bugera 6260, die ook erg goed bevalt. De 333 vond ik echter nét iets beter klinken en ik denk zeker dat hij wat voor jou is! Op Youtube staan wat filmpjes die je een goed beeld kunnen geven.

Sander.
6 januari 2014, 08:52
Nu snap ik het even niet meer... Bugera is toch een merk waar je ver weg van moet blijven? Dat alles waar op bezuinigd kan worden op het eerste oog het ook is? Zoals buizen, aansluitingen e.d.? Want als je dit open wilt maken vervalt je garantie, en ik dacht dat je dan je versterker weer een paar maand kwijt bent als je m daar heen moet sturen.
Klopt dit? De winkels hier in de buurt verkopen ook geen Bugera's omdat er 'allemaal technische mankementen mee zijn'.

Rooker
6 januari 2014, 09:59
Het niet mooie clean van een Engl waar je het in je openingspost over hebt herken ik zelf niet zo. Vind het juist heel acceptabel:dontgeti: en om mijn eigen screamer te verdedigen vind ik hem juist te gek. Was die Thunder die je geprobeert hebt wel goed? Probeer anders eens een thunder reverb. Met een klein beetje reverb klinkt clean vaak al veel dieper. Wil je nog meer het clean als kenmerk van je amp kom je al bij Fender, Vox of Mesa.
Zelf heb ik nog nooit problemen gehad met Behringer producten. Zelfs niet met de plastic pedaaltjes. Alleen als ik 600,00 had zou ik niet voor Behringer/Bugera kiezen want daar kun je al best wat kwaliteitsspul voor kopen. Zeker 2e hands.
Voor classic rock/ clean zou ik kijken voor: Vox AC 30, Fender Blues deluxe, Fender hot rod deluxe ( niet mijn ding maar wel erg populair), Peavey classic 30, Peavey delta blues, Engl Thunderverb. Wel 2e hands de meeste denk ik:). Succes met je zoektocht.

arjanb01
6 januari 2014, 10:13
Die Thunders heb je al voor rond de 400 euro tweedehands, zeker doen ! Gebruik hem al bijna 4 jaar en voor rock vind ik het echt een lekkere amp, lekker compact en toch een groots geluid. Gebruik hem i.c.m. in ear-monitoring, dus goeie mic voor de amp dat het signaal naar mijn in ear set stuurt. Best of both worlds, en buizen en in-ear, dus niet allejezus hard !

Kim Wilson
6 januari 2014, 11:09
Dus de een zegt de HT 20 niet, en de ander weer wel haha. Dat wordt dus uittesten :) . Nog anderen die worden aangeraden?
Het wordt sowieso testen. Niks zo persoonlijk als je gitaargeluid. Je kunt niet op basis van andermans meningen jouw versterker kiezen.

En als je dan toch gaat testen, probeer ook een Vox AC30 combo. Prima basis voor oldschool rock. Pedaaltje erbij voor wanneer je wat meer gain wilt en je bent het mannetje!

vulvasonic
6 januari 2014, 13:26
Bugera is zwaar kut. En het valt me op dat ik de Vox AC15 nog niet voorbij heb horen komen. De Koch Studiotone is ook niet vies trouwens. :)

Sander.
6 januari 2014, 13:28
Waar ik met ENGL gewoon echt heel erg tegen aan loop is dat er maar 1 gain en 1 equalizer is voor beide kanalen. Dan heb ik zo van, dan kan ik er wel een footswitch bij kopen zodat ik mooi kan schakelen, maar eigenlijk heb je dan nog niks.. Want je wil niet met gain op 1 metal spelen...
Verder was het inderdaad wel een hele goede... Ik hou hem nog zeker in mn achterhoofd :) .
De rest van de tips, ook heel erg bedankt :D ik schrijf ze allemaal even op, en dan testen testen testen :) haha

Btw, reizen jullie wel eens met jullie instrumenten in de trein? Ik zit er aan te denken om mijn Gibson Explorer (in zo'n enorme koffer, omdat er nog geen uitgesneden koffers beschikbaar zijn) mee te sleuren naar BAX shop (andere kant van Nederland, ik woon in Achterhoek, bax in zeeland).. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? is dat nog een beetje te doen?

Flitser
6 januari 2014, 13:38
Nu snap ik het even niet meer... Bugera is toch een merk waar je ver weg van moet blijven? Dat alles waar op bezuinigd kan worden op het eerste oog het ook is? Zoals buizen, aansluitingen e.d.? Want als je dit open wilt maken vervalt je garantie, en ik dacht dat je dan je versterker weer een paar maand kwijt bent als je m daar heen moet sturen.
Klopt dit? De winkels hier in de buurt verkopen ook geen Bugera's omdat er 'allemaal technische mankementen mee zijn'.

De vroegere series hadden inderdaad veel technische mankementen, door slechte bedrading. Tegenwoordig schijnt de kwaliteit beter te zijn. Ik had zelf eerst ook een kapotte Bugera, maar die was gelukkig redelijk snel gerepareerd door Thomann :) Qua tone: het moet je ding zijn. Het zijn echt pure Metal bakken, daar zijn ze dan ook voor gemaakt. Het is maar net wat je mooi vind klinken. Over het algemeen is er geen grijs gebied: sommige mensen vinden ze geweldig, andere mensen vinden het weer pure troep.

Speeddemon
6 januari 2014, 15:48
Waar ik met ENGL gewoon echt heel erg tegen aan loop is dat er maar 1 gain en 1 equalizer is voor beide kanalen. Dan heb ik zo van, dan kan ik er wel een footswitch bij kopen zodat ik mooi kan schakelen, maar eigenlijk heb je dan nog niks.. Want je wil niet met gain op 1 metal spelen...
De Engl Thunder heeft dat 'manco' idd; die gedeelde gain-knop, maar de Screamer al niet meer. Die heeft effectief de zelfde functionaliteit als de kleine, lichte Ironball head; 2 kanalen, met ieder een eigen gainknop en een schakelbare gainboost die op beide kanalen werkt. Dan kun je van prachtig, helder clean naar full-out Metallica. 4 geluiden dus schakelbaar.
Op marktplaats staan trouwens diverse 2x12's, waaronder 1tje voor 120 euro met G12-T75's. Dan voor 400-500 (of meer) een kleine head erbij (<50W) en je hebt een leuk compact setje, wat 't thuis en voor optredens goed kan doen.
Ik zou zelf ook die Blackstar HT-50 nog meenemen in je zoektocht; 2kanaals met de voicing switches, en de toneknop voor 't cleane kanaal maakt 'm al veelzijdig genoeg. Of effe doorsparen voor een Carvin V3M. ;) Heb je 3 kanalen!

Kim Wilson
6 januari 2014, 15:51
Bugera is zwaar kut. En het valt me op dat ik de Vox AC15 nog niet voorbij heb horen komen. De Koch Studiotone is ook niet vies trouwens. :)
AC15, AC30... Zoveel verschil zit daar toch niet tussen?

Rooker
6 januari 2014, 16:30
Idd voldoet de screamer wel helemaal aan je wensen denk ik. Alleen is zowel de head als de combo net boven je budget 2e hands. Er staat nu een combo op mp waar reeds 650,- op is geboden incl flightcase. Als je er net iets boven gaat heb je hem misschien.

De Vox ac30 en 15 had ik net ook geopperd maar let wel dat die eigenlijk veel te hard gaan voor thuis. Ik heb een paar jaar een ac30 gehad waar ook een 15 wat stand op zat en zelfs dat ging veel te hard voor thuis. Zo'n Vox klinkt zacht echt ruk, tot een zeker volume en dan komt hij ineens tot leven maar dan is het al veel te luid voor thuis. Ik heb hem om die reden van de hand gedaan. De Vox night train deed het wel perfect thuis maarja, geen reverb en weer veel te weinig power voor optreden.
Ook de Fenders hebben hier last van. Klinkt als poep of hij moet op zeker volume staan en dan word het ook echt geweldig.

Zelf uitproberen is natuurlijk het beste maar zelfs dan hoor je in zo'n mega ruimte of als het zwaar geïssoleerd is niet dat jouw ideale stand voor thuis al veel te hard is.

Speeddemon
6 januari 2014, 16:33
I
Ook de Fenders hebben hier last van. Klinkt als poep of hij moet op zeker volume staan en dan word het ook echt geweldig.

Een Twin, ja. Princeton Reverb, nee, gaat prima. Tuurlijk 'leeft' ie meer op Volume 3 of 4, dan op 2, maar dan heb je nog niet de buren op de stoep. Alhoewel; als je een uur of 2 met een PR op volume 4 speelt, misschien wel. En op 2 klinkt ie ook al leuk.

pasqual
6 januari 2014, 19:39
Ook de Fenders hebben hier last van. Klinkt als poep of hij moet op zeker volume staan en dan word het ook echt geweldig.

Zelf uitproberen is natuurlijk het beste maar zelfs dan hoor je in zo'n mega ruimte of als het zwaar geïssoleerd is niet dat jouw ideale stand voor thuis al veel te hard is.

De Hotrod deluxe 3 is juist een versterker die thuis erg mooi klinkt maar in de repetitieruimte in een verschrikkelijke schreeuwbak veranderd als je 'm eens ver open moet draaien.

Rooker
6 januari 2014, 19:54
Hmm.. Dan was dat misschien bij de II die ik getest heb andersom. Die maakte met een kleine draai ineens een volume sprong. Ik was er sowiezo niet zo kapot van. Maarja.. Ik heb wat bandjes live met zo'n ding gezien en dan vond ik de gitarist heerlijk klinken. dus ook die meningen zijn allemaal maar weer relatief.. Ik had met die test zonder twijfel voor de blues deluxe gegaan en dan voor de hardere scheur een pedaaltje er voor.

Sander.
6 januari 2014, 21:10
Bedankt voor het meedenken :) . De Screamer zou dan inderdaad kunnen :) (als het prijsverschil t waard is met de Thunder)
De versterker heeft nog totaal geen haast, want ik heb het geld ook nog niet bij elkaar. Ik moest van mijn gitaarleraar vast oriënteren wat er op de markt te krijgen is, zodat ik goed hier mijn eigen smaak uit kan halen, en dan als ik het een keer bij elkaar heb het product pas kopen.

Bijl
6 januari 2014, 21:41
want bij clean wil ik écht clean, niet met een half gain/distortion randje erop.


Mesa F50 of F100.

Speeddemon
6 januari 2014, 21:45
Mesa F50 of F100.
Voor 600 euro? Good luck. :roll:
Ik weet niet hoe de Calibers klinken, maar die zie je als combo nog wel voor die prijs gaan. Of een Studio 22+. Had m'n gitaarleraar 20 jaar geleden. Daarvoor een Mark IV, maar hij wilde iets simpelers. :nervous:

Bijl
6 januari 2014, 21:57
Een F100 zit er niet in, ok. Een F50 en anders desnoods F30 moet wel lukken hoor. Met een beetje geduld en mazzel.

Als het geen combo hoeft te zijn is deze VHT / Fryette Pitbull ook mooi: http://link.marktplaats.nl/702149273 Het is helaas geen Ultralead maar voor dit geld mag je niet mopperen denk ik.

DarknessAwaits
6 januari 2014, 22:11
Hmm.. Dan was dat misschien bij de II die ik getest heb andersom. Die maakte met een kleine draai ineens een volume sprong. Ik was er sowiezo niet zo kapot van. Maarja.. Ik heb wat bandjes live met zo'n ding gezien en dan vond ik de gitarist heerlijk klinken. dus ook die meningen zijn allemaal maar weer relatief.. Ik had met die test zonder twijfel voor de blues deluxe gegaan en dan voor de hardere scheur een pedaaltje er voor.

De originele versie heeft inderdaad zo'n sprong in de volume pot, omdat ze destijds geen audio taper pot (logaritmische schaal, zoals de volume pot van je gitaar bijv) gebruikten. Blijkbaar hebben ze dat doorgezet naar de II.

Geen idee of de reissue ook datzelfde 'euvel' heeft. Het is in ieder geval eenvoudig op te lossen door er een andere pot in te zetten.

pasqual
6 januari 2014, 22:57
Nee, de III heeft een logaritmische potmeter. Maar ik vind het nog steeds een onbruikbare amp in de oefenruimte en het podium:)

Kim Wilson
7 januari 2014, 09:00
Ik kocht ergens rond 2003 ook een nieuwe Hotrod Deluxe, en idd op volume een schelle krijser. Zelfs een externe cab met 2 x G12H30 bood geen soelaas...

TW-Pieter
7 januari 2014, 12:00
Een andere optie: Orange TH30. Lekkere simpele versterker. Een volledig gescheiden clean- en drivekanaal, geen gedeelde potmeters. En wat ik er zelf erg lekker aan vind is 't schakelbaar wattage. Je kunt 'm op 30, 15 en 7,5W gebruiken. Je zegt dat hij enigszins verhuisbaar moet zijn: de top weegt 15 kilo. Goed te doen dus, ik neem 'm zelf na iedere repetitie weer terug mee naar huis. Combo is natuurlijk een ander verhaal.

Ik gebruik 'm zelf en ben er blij mee, geen objectief verhaal dus :soinnocent: Ik weet niet waar je vandaan komt, maar kom gerust een keer testen in Barneveld/Wageningen.

dikkiedik
7 januari 2014, 12:38
Bugera is zwaar kut. En het valt me op dat ik de Vox AC15 nog niet voorbij heb horen komen. De Koch Studiotone is ook niet vies trouwens. :)

toen ik voor mijn eerste combo ging kijken heb ik zowel de V22 als AC15 naast elkaar gehad. Uiteindelijk geen van beide gekocht maar de voorkeur ging zonder blikken of blozen uit naar de V22. Puur smaak. AC15 was lekker voor een bepaalde sound, zeker waar. Gewoon proberen zou ik zeggen. Er langs lopen zou ik niet doen iig!

Sander.
7 januari 2014, 17:22
Hallelujah. Dit is wat ik zoek, echt, het beste wat ik tot nu toe heb gezien. Stuk boven budget, maar dan maar wat langer doorsparen/marktplaats goed in de gaten houden. Speciale dank aan TW-Pieter voor me op de hoogte stellen van de Orange Thunder 30! Dan de combo versie, stuk boven budget, maar echt... Dit is écht precies wat ik zoek :) Binnenkort snel uittesten!!

dikkiedik
7 januari 2014, 18:15
nice! altijd mooi als iemand zijn sound vind. Inderdaad; beter al spaar je door voor precies dat wat je wil. Ik ben behoorlijk 'budget' begonnen en was uiteindelijk toch veelal duurkoop. Clone pedalen en Marshall look a likes. Je kent het wel. Kost een hoop geld uiteindelijk!

TW-Pieter
7 januari 2014, 21:24
Hallelujah. Dit is wat ik zoek, echt, het beste wat ik tot nu toe heb gezien. Stuk boven budget, maar dan maar wat langer doorsparen/marktplaats goed in de gaten houden. Speciale dank aan TW-Pieter voor me op de hoogte stellen van de Orange Thunder 30! Dan de combo versie, stuk boven budget, maar echt... Dit is écht precies wat ik zoek :) Binnenkort snel uittesten!!

Tof! En nu lekker gaan testen inderdaad. Hij klinkt in 't echt toch iets anders dan op YouTube (wat voor alles natuurlijk opgaat).

Toch, ik vind deze demo van onze Duitse vriend wel een héél goed beeld geven.

http://www.youtube.com/watch?v=P-6S9A8tRG0

jaycee
11 januari 2014, 14:42
ik heb sinds 3 weken een Hughes & Kettner Tubemeister 18 (de combo versie). Ook terug te schakelen naar 5 en 1 watt. Ben er erg tevreden over.

aapddd
11 januari 2014, 16:21
Ik heb de Tubemeister 18 ook gehad en hij is prima gebouwd met veel mogelijkheden. Ik heb hem weggedaan omdat hij heel erg veel fizz had in het od kanaal. Als je de Blackstar gaat proberen, probeer dan ook de Marshall dsl15 combo eens. Best leuke bakken

Sander.
9 maart 2014, 15:59
Zo, weer even wat verder, en het wordt toch niet de Orange. Deze heb ik getest (in combo variant dan, want top hadden ze niet), en hij had misschien wel iets te veel 'ballen', waardoor ik er niet lekker mee weg kon spelen. Heb toen wat van Peavey, Vox en Blackstar getest. Die blackstar HT-20 gaat het uiteindelijk denk ik toch worden. Op dat moment bij Kaj guitarstore alleen de 5 watt versie geprobeerd (20 watt niet op voorraad), maar het zal wel ongeveer hetzelfde zijn (al blijf ik het raar vinden dat er geen stand by op zit). Dit is een 'Studio' versterker. Dus..... Waarom studio? Ik kan nog niet echt een record uitgang vinden... Of zie ik nu iets over het hoofd?

Speeddemon
9 maart 2014, 16:22
Zo, weer even wat verder, en het wordt toch niet de Orange. Deze heb ik getest (in combo variant dan, want top hadden ze niet), en hij had misschien wel iets te veel 'ballen', waardoor ik er niet lekker mee weg kon spelen. Heb toen wat van Peavey, Vox en Blackstar getest. Die blackstar HT-20 gaat het uiteindelijk denk ik toch worden. Op dat moment bij Kaj guitarstore alleen de 5 watt versie geprobeerd (20 watt niet op voorraad), maar het zal wel ongeveer hetzelfde zijn (al blijf ik het raar vinden dat er geen stand by op zit). Dit is een 'Studio' versterker. Dus..... Waarom studio? Ik kan nog niet echt een record uitgang vinden... Of zie ik nu iets over het hoofd?
Voor nauwelijks meer geld (zeg 60 euro) heb je de HT-50 Club.
50W ipv 20W, en je hebt dan de voicing switches per kanaal, welke de HT-20 niet heeft.

Hij heet waarschijnlijk 'Studio' omdat z'n wattage het in een studio omgeving makkelijker toelaat vol open te zetten dan een 100W/150W amp.
En die 'Club', daar is weer iets makkelijker mee op te treden in 'clubs'.

Speeddemon
9 maart 2014, 16:31
Ik heb de Tubemeister 18 ook gehad en hij is prima gebouwd met veel mogelijkheden. Ik heb hem weggedaan omdat hij heel erg veel fizz had in het od kanaal. Als je de Blackstar gaat proberen, probeer dan ook de Marshall dsl15 combo eens. Best leuke bakken
Puur qua ervaringen die ik heb met de Carvin V3M en Tubemeister 18 (beiden gehad), denk ik dat de TM18 nog wel eens beter, opener, milder zou kunnen klinken met een JJ 5751 buis in de V1 positie. Die is 70% gain ipv 100% (12AX7/ECC83).
Then again, als je metal speelt, wil je misschien niks verliezen qua gain.

Maar de Tubemeister 18 heeft voor z'n 500 euro wel 2 geduchte concurrenten: Peavey Valveking Micro head (20W), en de minder bekende AMT Stonehead (50W transistor, tube-like sound, 4 kanaals, 2 masters, etc.)

Sander.
9 maart 2014, 16:55
Een 50 watt versie is er alleen in top, en de 40 is er wel in combo, maar dat is echt té veel van het goede. Ik wilde eigenlijk eerst een 5 watt combo, maar toen wees de verkoper er mij op dat als ik een keer in een bandje wil spelen met een 5 watt niet ver kom, en met een 20 wel. Als ik nog meer vermogen nodig ga hebben zoek ik wel weer wat nieuws, want dat gaat niet snel gebeuren. :)

nico verduin
9 maart 2014, 17:36
Op dat moment bij Kaj guitarstore alleen de 5 watt versie geprobeerd (20 watt niet op voorraad), maar het zal wel ongeveer hetzelfde zijn Nou dan staat je nog wel een verassing te wachten. Er is nogal een aardig verschil tussen ene 5Wattertje (wat in de praktijk meestal niet verder komt dan 3W clean) en een 20 watter die aardig wat vlees (ballen) heeft.....

Speeddemon
9 maart 2014, 19:24
Een 50 watt versie is er alleen in top, en de 40 is er wel in combo, maar dat is echt té veel van het goede. Ik wilde eigenlijk eerst een 5 watt combo, maar toen wees de verkoper er mij op dat als ik een keer in een bandje wil spelen met een 5 watt niet ver kom, en met een 20 wel. Als ik nog meer vermogen nodig ga hebben zoek ik wel weer wat nieuws, want dat gaat niet snel gebeuren. :)
De 50W head *is* de afgeleide van de 40W combo; zelfde functionaliteit!

Ik heb een paar jaar geleden overwogen een leuk combootje voor 'erbij' te kopen, toen de HT-20, HT-40, HT-60 Stage en Soloist getest bij Guitarking. Ik vond de HT-40 de eerste leuk serieuze qua sounds, de 20 klinkt als combo ook echt wel (te) beperkt.
Ze hebben allen best een goede master volume, dus zacht zetten voor thuis gaat prima. En met 20W in een band kan wel, maar afhankelijk van welke band of wat voor speakerkast kan je zelfs dan nog te kort schieten.
Maar goed, met dat budget en ultieme veelzijdigheid voor thuis en bands zou ik gewoon voor ofwel een AMT Stonehead +1x12 (Vintage 30) gaan, of misschien die nieuwe Peavey Valveking Micro head (500 euro, 2 kanaals, 20W, met power soak en meer opties dan de HT-20).

Sander.
10 maart 2014, 07:06
Bedankt voor je antwoord :)
Die AMT vind ik werkelijk helemaal niks haha. Geluid staat me totaal niet aan.
De Peavey zal vast goed zijn, alleen die is écht boven mijn budget.. 600 euro is echt max geworden, want ik weet niet hoe lang ik nog zeker ben van mijn baantje (ivm verhuizen).

Speeddemon
10 maart 2014, 14:04
Bedankt voor je antwoord :)
Die AMT vind ik werkelijk helemaal niks haha. Geluid staat me totaal niet aan.
De Peavey zal vast goed zijn, alleen die is écht boven mijn budget.. 600 euro is echt max geworden, want ik weet niet hoe lang ik nog zeker ben van mijn baantje (ivm verhuizen).
Hoezo? VK Micro + Harley Benton 1x12 Vintage 30 cabinet is bij mij toch echt 598. Binnen je budget.

Sander.
10 maart 2014, 15:15
Owh, ja, had even niet aan Harley Benton gedacht haha. Kwaliteit schijnt wel shit te zijn, maarja, een V30 is een V30 :) . De USB poort staat me wel echt zeker aan, dat is wat ik er nu eigenlijk over kan zeggen... Verder is er nog geen goede kwaliteit YT filmpjes beschikbaar, en toen ik 2 weken terug bij BAX was stond deze amp er ook niet... Beetje jammer dat ik m net heb gemist :( . Even bij Kaj (Enschede) en Jasper (winterswijk) vragen of zij m misschien binnenkort krijgen, om even uit te testen

muziekschuur
10 maart 2014, 15:45
Briljant clean.... rock overdrive kanaal.... Is echt heel wat anders dan de oudere Valvekings.


https://www.youtube.com/watch?v=2i2Mr1rz9Kk

Sander.
10 maart 2014, 15:46
Ook genoeg gain voor Metallica?

muziekschuur
10 maart 2014, 15:47
Ik plaatste net een video in mijn post... ff verversen en zelf oordelen.


https://www.youtube.com/watch?v=5gHQo330lfg


https://www.youtube.com/watch?v=vlUY6a0EM8Y

Speeddemon
10 maart 2014, 17:29
Owh, ja, had even niet aan Harley Benton gedacht haha. Kwaliteit schijnt wel shit te zijn, maarja, een V30 is een V30 :)
Dat valt best wel mee (understatement). Ik heb hun 2x12 cab en ik kan je vertellen, ondanks dat ik verwend ben met een Engl 4x12 Pro cab, dat die HB gewoon super degelijk gemaakt is met goeie hardware. Daar kan een Marshall 1922 of 1936 kast nog wat van leren, al begreep ik op het Marshall forum dat na dik 20 jaar, de 1936 cabs EINDELIJK weer met multiplex gemaakt worden ipv tone-dood (en zwaar) MDF en 'particle board'.
En zeg zelf, je krijgt effectief de cab voor 4 euro bij de speaker; dan zou een dubbelwandige kartonnen doos al netjes zijn. :seriousf:

Sander.
11 maart 2014, 06:35
Bedankt voor alle antwoorden :) . Een HB kan ik inderdaad altijd proberen :) .

Ik vind de amp met veel gain totaal niet goed klinken.. Of t dan aan t filmpje ligt, aan mn headphones op aan Youtube.. Who knows..

jonghj
21 maart 2014, 22:04
Ook ik ben behoorlijk blij met mijn Bugera 's. Ik heb de v22 Combo met JJ tubes en de v55HD Head met originele Bugera buisjes.
Puur voor het gewicht en de tone gebruik ik de v22 het meest, op 7 is het geluid van dat dingetje niet te versmaden.
Beide hebben sowieso een perfect clean maar voor hardrock drive is de v55 de betere amp. Mocht je meer gain willen dan is een pedaal echt nodig, maar tot aan oude Van Halen is nog te doen.

De v22 doet met wat reverb en op hoog volume lichtelijk aan een vox denken, maar de setup van beide is gebaseerd op Fender amps.

Kwaliteit is prima. onderdelen zijn goed verkrijgbaar en omdat het buizen versterkers zijn is de printplaat erg overzichtelijk (weinig componenten) In de eerste series zat een probleem met een transistor in het reverb circuit. Het dingetje werd niet gekoeld waardoor hij niet goed werkte na een poosje. Deze zijn nu waarschijnlijk allemaal al vervangen. Ik heb de mijne zelf gemod met een extra koellichaampje. was een half uurtje werk. Dat was 2 jaar geleden en tot de dag van vandaag gebruik ik hem thuis dagelijks en hij gaat mee naar gigs en repetities (elke week) dus dat is heel wat gestuiter en van warmte naar kou, maar hij geeft geen krimp.

Authentieke buizen tone, Totaal betrouwbaar en veel waar voor je geld.

purplejohn
21 maart 2014, 22:13
Ikzelf speel op een Koch Jupiter. Niet volledig buizen, maar geluid is super. Is er ook in een meer rockuitvoering, weet niet zo snel welke, ik geloof de startrooper of zo. Maar is niet te zwaar en heeft een dimmer zonder kwaliteitsverlies. Ik gebruik hem in de studio en live, ben vet tevreden.

telerocker
22 maart 2014, 00:29
Ik zou zeker ook eens de (al genoemde) Statesman van Hughes & Kettner testen. Ik heb de Quad gehad (als backup, verkocht om andere dingen te bekostigen) en die amp klopt over de hele linie. Mooi Fender/Voxy clean, een volwassen Marshall-esque drivekanaal met boost. Plus je kunt de reverb blenden tussen de kanalen: weinig op het drivekanaal, veel op het clean bijvoorbeeld. Klinkt goed met singlecoils en humbuckers en de amp kan knijterhard. Je vindt ze tweedehands voor schappelijke prijzen.