PDA

View Full Version : Cabinet gezocht voor een Dr Z StangRay



dacrow
5 januari 2014, 00:03
Na 10j gespeeld te hebben met combo's heb ik de knoop doorgehakt en een Dr. Z Stang Ray Head gekocht.

Ik heb hem getest op een 2x12 open back cab van Dr Z (die niet werd meeverkocht) en dit klonk geweldig.

Nu ben ik een leek op dit gebied en zoek ik een plaats waar ik met de head een aantal cabs kan uittesten, mag Nederland en België zijn.

Ik heb een andere post gelezen met de uitgebreide uitleg van 'the sure thing' en hij haalde verschillende interessante punten aan en ook zijn twee favorieten nl de Orange 2x12 open back en de Vernet 2x12MKII oversized closed back.

Mijn visie is over een open back is dat hij redelijk dicht bij een muur moet staan op een zekere druk te geven en ook dat hij zeer goed hoorbaar is over het hele podium, in die zin dikwijls TE veel waardoor je de reactie krijgt dat het altijd te hard is wat volgens mij synoniem is met '(te) goed hoorbaar' :)

Langs de andere kant is een Dr Z cab duur (785€) voor de open back blonde maar vormt wel een mooie set als hij ooit samen verkocht wordt.Andere vraag die ik me stel is zou ik niet zwart nemen omdat de head ook zwart is?

Andere merken zijn zéker ook een optie, zeker als ze wat goedkoper zijn en toch goede kwaliteit leveren.

zjanke
5 januari 2014, 00:11
Guitarking in boekel.

dacrow
5 januari 2014, 13:31
Eens een kijkje nemen in Boekel :)

Ik ben ah denken 30W amp output, wat zou het beste zijn qua vermogen speakers?

Ik wil niet met een 'modderige' sound eindigen, maar toch een lichte oversturing kunnen bereiken..