PDA

View Full Version : Nieuw hier,maar benieuwd



Flurck
4 januari 2014, 21:18
Dag aan alle medemuzikanten
Ik ben een vlotte 55 er,die al tokkelend mijn vrije tijd invult.
Bedoeling van hier te zijn is om wat meer te weten over het innerlijke van de el. gitaar .
Ik heb nl. een kit besteld van een jazz gitaar via internet en wil daar een juweeltje van maken (proberen toch )
Ik verwacht er geen mirakels van ,maar wil toch een beetje het beste eruit halen.Nu mijn vraag :Heeft iemand een schema voor de bedrading van volume en toonknoppen ? set bestaat uit 2 elementen, 2volumeknoppen en 2 toonregelingsknoppen en een drieweg schakelaar voor de elementen .Ik weet er zijn er duizenden te vinden op het net en daar wringt net het schoentje,welke is gepast voor een Jazz gitaar?
Ik wou hier een afbeelding bijplaatsen ,maar het lukt mij niet,sorry.
Groeten
Flurck

Dutch66
5 januari 2014, 14:15
Hoi Flurck,

Allereerst welkom op GN!

Tokkelend je vrije tijd invullen is denk ik wat de meeste hier doen, dus wat dat betreft ben je zeker op je plaats.

Voor wat betreft de bouwkit, kijk is in het "zelfbouw" hoekje, ik denk dat je hier veel informatie over kunt vinden.
Ook kun je natuurlijk een topic starten over dit onderwerp, het niveau op GN is erg hoog, maar je laat hierdoor
niet afschrikken, het gaat er tenslotte om dat JIJ lol beleeft aan het in elkaar knutselen van je kit !

Succes!
Dutch

Duhsjaak
5 januari 2014, 15:23
Hi Flurck
En wedden dat er bij je bestelling gewoon een gebruiksaanwijzing zit?
Dead easy (voor het geval het een Engelse gebruiksaanwijzing betreft).

En welkom natuurlijk!
Vriendelijke groet, Gus