PDA

View Full Version : Triaxis versie nummers



Nocki
2 juli 2003, 01:46
Hoi. de triaxis van mes komt in verschillende versies.
versie 2 heeft een fat mod behalve de eerdere 2.0 modellen. maar later wel. meer kan ik niet vinden. wie kan me meer vertellen over de triaxis en de verschillen in de versies?

en wat is de gangbare prijs 2ehands?

NOcki

wimmeltje
2 juli 2003, 10:30
Ik dacht alleen dat hij er een dual rectifier sound in heeft zitten. Verder weet ik ook dat er ook een triaxis patch editor is voor op de computer en verschillende artist presets beschikbaar zijn op internet van bv. Hammett en Petrucci.

Ik denk dat de prijs ongeveer tussen de 1100 en 1200 euro liggen. Zo heb ik ze meestal voorbij zien komen.

Waarom wil je perse een Triaxis als ik vragen mag? Kijk ook eens naar de VHT GP3 en die ENGL (zilvere voorkant) Ik weet nie precies wat het type is, maar er zijn mensen hier als morris die er erg over te spreken zijn.

Wat voor Eindversterker wil je eigenlijk en welke muziek speel je??

Nocki
2 juli 2003, 10:46
ik heb een 20/20 met el84 buizen en speel in heel veel stijlen een beetje mee. behalve country denk ik.

het gaat rom om met mn midi pedaal alles te besturen...

zijn die andere preamps ook midi?

Nocki

wimmeltje
2 juli 2003, 11:53
ik heb een 20/20 met el84 buizen en speel in heel veel stijlen een beetje mee. behalve country denk ik.

het gaat rom om met mn midi pedaal alles te besturen...

zijn die andere preamps ook midi?

Nocki

Die VHT is midi en die ENGL ook. Die 20/20 dat is ook een mesa eindtrap? Welke midi footcontroller heb je? Ik heb je nu al zoveel verschillde post zien maken over verschillde producten.

Maar als je erg veel verschillde stijlen speelt zou ik je die ENGL adviseren. Denk dat er wel mensen die dat met mij eens zijn, maar zoals ik al zei, er zijn hier mensen die er meer van weten van die engl.

kokeleko
2 juli 2003, 12:09
Staat nog een Egnater IE4 te koop op gitaarnet, 4 kanalen all-tube , midi en manuele schakeling, en voor maar 1000,- pleuroos. Fijne preamp, heb em zelf ook in combinatie met een VHT eindtrap. :-D

StoneCourt
2 juli 2003, 15:21
Ik heb geen Tri dus ik kan je er weinig over vertellen. Het enige dat ik weet van de verschillende versies is dat als je op zoek bent naar het Mk IIC+ geluid, je versie 2 met phat mode moet hebben

maestro_nl
2 juli 2003, 22:09
serienummer < 1700 is versie 1.0
Advies is NIET kopen, omdat er behoorlijk wat problemen mee zijn geweest.

serienummers 1700 < 5200
versie 2.0
Hier zit een rectifierunit in

>5200
versie 2.1
Incl rectifierunit en phat mod.
De phat mod is volgens mij alleen ietsie meer gain en meer mid in de presets. Zegt dus niet zoveel...
Bijna niet te krijgen. Voegt ook nix toe eigenlijk.

Kortom: alles vanaf serienummer 1700 is ok.
Check wel ff alle membraambuttons.

Prijzen tussen 1700-1900 euro moeten ze echt kunnen opbrengen.
Nieuwprijs is immers ook schandalig hoog.
Richtlijn is toch minimaal 50% van de huidige bruto nieuwprijs.
Maar je krijgt dan ook wel 8 verschillende karakters!
Een Egnater/Rocktron komt niet verder dan 4, en dat is al meer dan de meeste (pre)amps.
Voordeel is dat een latere occassionprijs altijd minimaal hetzelfde oplevert.

Nocki
17 juli 2003, 23:32
mooi bedankt. dat was duidelijke uitleg.

en ik heb een fc-200 van roland als midi pedal.

Nocki