PDA

View Full Version : valencia ook na stemmen vals ?



elena75
2 januari 2014, 19:14
ik heb mijn oude valencia cg-160 nylonsnarig weer van zolder gaat altijd in een tas gezeten

nu gaat het hierom na het stemmen klinkt hij nog vals is hier iets aan te doen of rijp voor brandhout ?

ik heb er nieuwe snaren op gedaan en om te proberen nieuwe stemmechanieken maar niet geholpen

Rizz
2 januari 2014, 19:28
ik heb mijn oude valencia cg-160 nylonsnarig weer van zolder gaat altijd in een tas gezeten

nu gaat het hierom na het stemmen klinkt hij nog vals is hier iets aan te doen of rijp voor brandhout ?

ik heb er nieuwe snaren op gedaan en om te proberen nieuwe stemmechanieken maar niet geholpen

Durf het bijna niet te zeggen, maar de snaren wel goed opgerekt? Hoe is de actie? Het kan zijn dat de hals wat holler is gaan staan als al die tijd de spanning erop heeft gestaan en dan is de intonatie wel weg..

Oh, zie net dat het een triplex gitaartje is voor wènag.. Ik vrees brandhout.. Ik zou er geen afstelbeurt voor over hebben, kost bijna meer als de gitaar... Maar je kan altijd de mening van een hersteller vragen, kost niets..

elena75
2 januari 2014, 19:37
hihi ja geen topgitaar gelukkig :seriousf:

ik heb idd wel het idee dat de hals wat holler staat en ga er ok geen reparateur aan wagen :) denk ik
dacht misschien als hij een tijd uit de hoes is dat de hals weer wat rechter trekt of is het gewoon bad luck

snaren nog niet helemaal opgerekt actie is vrij redelijk iets hoger maar niet super hoog

wel jammer wilde mijn dochter erop laten oefenen

lcvanderhelm
3 januari 2014, 10:49
Nylon snaren kan je in het begin wel blijven stemmen,dus je moet even geduld hebben,dan komt het vast wel goed.

elena75
3 januari 2014, 18:22
Nylon snaren kan je in het begin wel blijven stemmen,dus je moet even geduld hebben,dan komt het vast wel goed.


hoop het :cheerup: