PDA

View Full Version : Nieuwe Eastman AC222 vs 2e hands AC320?



lespaulnmarshall
1 januari 2014, 18:57
Ik ben vrij nieuw in de wereld van acoustische gitaren, en wil een degelijke gitaar rond de 500 euro aanschaffen, mag 2e hands. Ik hoef niet per sé een element of een cutaway. Ik wil denk ik voornamelijk fingerpicken maar een plectrum moet ook wel goed klinken.

Ik heb gister wat getest bij Nederland Muziek, en de AC222 sprong er echt tussenuit vond ik. Vond hem beter dan o.a. Een gitaar uit de AC3XX serie, weet niet precies meer welke, maar misschien was die gewoon toevallig wat minder dan de andere eastmans. Vond die specifieke 222 ook wel beter dan de anderen uit de AC1XX en AC2XX serie.

Nu word mij de ac3XX serie toch wel aangeraden omdat hij massieve achter- en zijkanten heeft. Ik kan er een tegen een redelijke prijs 2e hands overnemen van iemand. Wat zouden jullie doen?

Bedankt!

mountainman
1 januari 2014, 19:13
Ik zou gewoon afgaan op mijn oren. Als zo'n laminaatje lekker klinkt dan zou ik die gewoon kiezen. Maar je vergelijkt nu wel een palissander gitaar met de ac1xx/ac3xx serie die sapele/mahonie klankkasten hebben. Wil je een betere vergelijking maken tussen massief en gelamineerd dan zou je eigenlijk eens een ac4xx van palissander moeten proberen, hoewel die misschien boven je budget gaat.

lespaulnmarshall
1 januari 2014, 21:19
Ik zou gewoon afgaan op mijn oren. Als zo'n laminaatje lekker klinkt dan zou ik die gewoon kiezen. Maar je vergelijkt nu wel een palissander gitaar met de ac1xx/ac3xx serie die sapele/mahonie klankkasten hebben. Wil je een betere vergelijking maken tussen massief en gelamineerd dan zou je eigenlijk eens een ac4xx van palissander moeten proberen, hoewel die misschien boven je budget gaat.

Mahonie/rosewoord verschil maakt me niet heel veel uit eigenlijk, maar ik geef wel de voorkeur aan mahonie over het algemeen.