PDA

View Full Version : even voorstellen: branko knaap



branko.nl
1 januari 2014, 12:57
Hallo allemaal.
Allereerst een heel goed gezond en gelukkig 2014.
Aangezien ik hier nieuw ben wil ik mij even voor stellen.
Mijn naam is branko knaap ben 52 jaar, getrouwd met Sandra, we hebben 2 zonen, de een is 14 de ander 11.
We wonen in Enschede.
Ik werk als koelmonteur.
Hobbie's: eigenlijk te veel, van het ombouwen van een land rover tot camper, het knutselen met electro en electronica, het repareren van van alles, tot het maken van gitaren en versterkers tot het gitaar spelen.
Sinds mijn 15e is er altijd wel een gitaar of bas in huis geweest, waar met tussenpozen geluid uit werd gehaald.
Vorig jaar ben ik les gaan nemen, en dan moet je dus afleren wat je je in al die jaren hebt aan geleerd ( moet nu o.a. mijn pink gaan gebruiken) en dat valt allemaal niet mee.
Maar het is wel leuk om te doen.
Ambieties om in een band te gaan of te gaan optreden heb ik niet, laat mij maar lekker thuis meespelen met muziek.
Mijn muziek smaak loopt van blues ( jj cale, clapton,g thorogood, bb king e.d) via lichte jazz naar rock ( pink floyd, earing e.d), geen hard rock of metal.
Ik speel op het moment veel op mijn stratocaster en mijn eigen bouw met aansluiting voor een Roland gr55 gitaar synthesizer.
Versterker is een Yamaha vr4000 ( de tegenhanger van een Roland jc120), maar hier ben ik nog mee bezig.
Spelen doe ik in onze woonkamer, vaak ( zoals je zult begrijpen) via een koptelefoon.
Hopenlijk hebben jullie een beetje een indruk gekregen van een nieuw lid.
Mvrgr: branko.

Dippides
1 januari 2014, 13:07
... ( moet nu o.a. mijn pink gaan gebruiken) ... Toch wel knap dat je dat al die jaren hebt weten te vermijden.

Duhsjaak
1 januari 2014, 13:32
Hi Branko
You and yours ook een heel gelukkig 2014. Je introductie klinkt leuk allemaal.
Maar goed dat ik geen les heb van jouw coach, want ik probeer ook het gebruik van ringvinger en middelvinger te voorkomen.

Hoe minder vingers, hoe minder fouten. Nou eens kijken of daar commentaar op komt.
Vanaf een zekere leeftijd staat ambitie denk ik een flink stuk achteraan in de rij en is concentreren op genieten natuurlijk het belangrijkste.

En dat is precies wat ik je toewens natuurlijk.
Vriendelijke groet, Gus

gitaarvrouwtje
1 januari 2014, 15:13
Welkom Branko
( en pink)
Veel plezier her
Enne gus..ik zeg ut niet ;) lekker met je duim verder pielen hahahaha

Dutch66
3 januari 2014, 10:47
Wees welkom branco!

En het ligt er wel "duimdik" bovenop dat Gus stiekem wel is een vingertje gebruikt hoor!

Veel plezier op GN!

Dutch

Duhsjaak
3 januari 2014, 11:21
Wees welkom branco!

En het ligt er wel "duimdik" bovenop dat Gus stiekem wel is een vingertje gebruikt hoor!

Veel plezier op GN!

Dutch


Ja, inderdaad. 1 (één) dus. En de duim om de snaren door die ene vinger in te laten drukken. Mijn favoriete akkoorden:
- D
- E5

Want dan mep ik alleen op de snaren en laat ik alles verder los. Dat zei mijn yogaleraar ook altijd: Je moet het loslaten.

Heel soms gebruik ik twee vingers, maar liever niet, want dan raak ik sneller in de war.
Het Gitaarvrouwtje weet dat ik van oorsprong autoharp speler ben en op die manier kijk ik ook naar mijn gitaar.

Als Branko nog half zoveel plezier aan zijn gitaar gaat beleven als ik, is ie goed bedeeld.
Go go go Branko. Veel plezier!
Vriendelijke groet, Gus