PDA

View Full Version : Nette Strat halsjes voor weinig..



Dutch66
30 december 2013, 16:47
Net binnengekregen, echt heel net halsje voor niet als te veel centjes;

http://www.customworldguitarparts.com/netherlands/gitaar-halzen/stratocaster-neck/stratocaster-neck-rosewood-21-fret-white-dots-10mm-glossy.html

Tijdje terug zo'n "b-stock" van Allparts bij de plug gekocht, ook helemaal prima
maar die zijn (finished) toch een stuk duurder, en als hun voorraad eenmaal op is..

en nee, ik ben niet verbonden aan custom world danwel aan de Plug..

vulvasonic
30 december 2013, 23:57
De headstok lijkt me tussen de kleine en de grote Fender headstock te zitten. Beetje apart. Niet mijn ding.

Dutch66
31 december 2013, 00:07
nee hoor, is gewoon 1:1 misschien dat het fotootje een beetje vertekend.

vulvasonic
31 december 2013, 00:14
Dat blijkt. Maar is dit dan een 70s kop of een gewone, want ik kan het niet zien adhv de foto's?

RS-Rik
31 december 2013, 02:08
dat is gewoon dik 70s toch?

The_Edge_Gibson_Explorer
31 december 2013, 02:15
Ik heb op een stuk of 5 gitaren ook die halzen. Sinds dat ik die halzen heb gekocht, koop ik geen halzen meer dat die van customworldguitarparts. Kwaliteit en prijs is gewoon perfect.

Rick trodat
31 december 2013, 09:26
De halzen zijn bijna te goedkoop:???:

Bij de concurrent zijn ze ongelakt 2x zo duur. Wat houdt die ''b'' hals dan in. Want optisch zie ik er niks aan.

Dutch66
31 december 2013, 09:49
Met de "B-stock" doelde ik op de (All parts) halsjes van de Plug hier in Amsterdam,
ik weet niet of ze die nog hebben maar die waren (finished) EUR. 120,== meen ik,
deze halsjes zijn met EUR. 75,== gewoon prima deal IMO.

Pepe
31 december 2013, 11:11
Als het zonder problemen past lijkt het me een prima deal, als die Chinese open plug je niet hindert, good for you.

muffstuff
31 december 2013, 11:18
Die goedkope halzen zijn prima(zelf haal ik soort gelijke bij chguitars.co.uk), maar ik heb wel het idee dat het fret materiaal zachter is dan het zou moeten zijn. Daarom heb ik nu een hals besteld zonder fretsjes en ga ik er van die evo gold krengen in persen.

Tunes
31 december 2013, 11:57
Sowieso hele nette prijzen daar.

apekop
31 december 2013, 15:17
Ik heb misschien interesse in zo'n hals. Kan mij iemand meer info geven over de kwaliteit van het fretwerk? is dat een beetje goede kwaliteit? vergelijkbaar met een gemiddelde Mexicaanse Fender of slechter?
En hoe werkt het met het bevestigen van de hals? zelf geen ervaring met het boren in een hals.

JP074
31 december 2013, 16:36
Ben ook op zoek naar een Strathals, maar dan wel een met 22 fretten en palissander toets.

Kijk dus wel verder ;)

Dutch66
1 januari 2014, 11:40
Ik heb misschien interesse in zo'n hals. Kan mij iemand meer info geven over de kwaliteit van het fretwerk? is dat een beetje goede kwaliteit? vergelijkbaar met een gemiddelde Mexicaanse Fender of slechter?
En hoe werkt het met het bevestigen van de hals? zelf geen ervaring met het boren in een hals.

De afmetingen van de hals zijn exact, dus (in mijn geval) liet ik hem van boven af "klem vast" in de body zakken. Dan is het voorboren, waarbij je de schroefgaten van de body als mal gebruikt, natuurlijk relatief simpel..

Als je kracht moet zetten om de steel in de pocket te krijgen, of er juist te veel speling is word het allemaal wat lastiger, maar nog steeds zelf best redelijk te doen.

Het beste kun je even googlen, er zijn genoeg how-to's te vinden ;)

De kwaliteit is (nogmaals) voor die centjes gewoon erg goed.

Dutch66
1 januari 2014, 11:53
Als het zonder problemen past lijkt het me een prima deal, als die Chinese open plug je niet hindert, good for you.

Tada!

http://www.freebits.nl/images/752dowel.jpg

En eigenlijk alleen maar omdat (ik) de kopse kant boren lastig vind, anders zou Praxis ook een gegadigde zijn..

Braindead
1 januari 2014, 16:13
Weet iemand of die hals ook op een Squier made in Japan (E serial) past?

Braindead
1 januari 2014, 16:15
Weet iemand of die hals ook op een Squier made in Japan (E serial) past?

Edit: Laat maar, ik zie dat hij een fret te weinig heeft.

Nejra
1 januari 2014, 17:25
Misschien een tip voor diegenen die op zoek zijn naar een 22-frets Strat-hals:

Met palisander toets (http://www.gitarre-bestellen.de/products/Haelse-Necks-Gitarre/Paddle-Neck-Hals-22-Buende-Ahorn-Palisander-unbehandelt.html) of met Ahorn toets (http://www.gitarre-bestellen.de/products/Haelse-Necks-Gitarre/Paddle-Neck-Hals-22-Buende-Ahorn-Ahorn-unbehandelt.html). Zit wel iets meer werk aan.

Braindead
5 januari 2014, 18:21
Nog bedankt voor de tip Nejra. Ik weet alleen niet of ik nog kan figuurzagen. :)