PDA

View Full Version : 80's-achtige song, boss ps3



titzenpitzer
29 december 2013, 02:48
Misschien een wat vreemd lied met een vreemde structuur, maar toch blij mee!

https://soundcloud.com/sodaskye/endgarden

Plant
29 december 2013, 10:22
Ik hoor duidelijk jaren 70 Michael Rother invloeden. Duitse (gitaar)sound, effekten, drums...
Grappig gedaan, beetje 'tam' maar misschien is dat de bedoeling. Ik moet de song nog een paar keer beluisteren.

Duhsjaak
29 december 2013, 10:51
Hi
Leuk lied.
Leuke uitvoering ook.

Paar puntjes:
- intro langer dan 30 seconden voor de zap generatie? You're a daredevil!!!
- zonder bas? You're a daredevil!!!

Google Wally Tax/Taxfree (de band op polydor) en je weet gelijk waarom ik persoonlijk daar niet helemaal mee ingenomen ben.
Pepe daarentegen ziet er geen enkel probleem in. Laatst stelde iemand op GN nog de vraag hoe er tegen een band zonder bas wordt aangekeken. Kijk die discussie anders even er op na.

Je neemt (vind ik) voor een demo heel grote risico's. Maar de mooiste bloempjes groeien langs de rand van de afgrond. Dus het zal blijken of er sprake van veel of van te veel risico's is geweest.

Heerlijk fris geluid.
Ik zet m nog eens op.
Succes!!!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
29 december 2013, 13:19
Gaaf man! Jaren 80 al over the place indeed. Goede tekst ook (op volgens 1 kleine grammaticale misser na: "you'll back at"). Lekker minimal, mooi gespeeld gitaartje. Goede sounds. Mooie stem!

titzenpitzer
29 december 2013, 13:39
Hi
Leuk lied.
Leuke uitvoering ook.

Paar puntjes:
- intro langer dan 30 seconden voor de zap generatie? You're a daredevil!!!
- zonder bas? You're a daredevil!!!

Google Wally Tax/Taxfree (de band op polydor) en je weet gelijk waarom ik persoonlijk daar niet helemaal mee ingenomen ben.
Pepe daarentegen ziet er geen enkel probleem in. Laatst stelde iemand op GN nog de vraag hoe er tegen een band zonder bas wordt aangekeken. Kijk die discussie anders even er op na.

Je neemt (vind ik) voor een demo heel grote risico's. Maar de mooiste bloempjes groeien langs de rand van de afgrond. Dus het zal blijken of er sprake van veel of van te veel risico's is geweest.

Heerlijk fris geluid.
Ik zet m nog eens op.
Succes!!!
Vriendelijke groet, Gus

Dank Gus! Geen bas omdat…er geen bas in het repetitiehok stond :( dit zijn liedjes die ik snel samenknutsel, dit "ging" nog :) bedankt voor de comments!

titzenpitzer
29 december 2013, 13:40
Gaaf man! Jaren 80 al over the place indeed. Goede tekst ook (op volgens 1 kleine grammaticale misser na: "you'll back at"). Lekker minimal, mooi gespeeld gitaartje. Goede sounds. Mooie stem!

oei ja daar moet nog "look" tussen, haha!

pasqual
29 december 2013, 23:33
Als dit het resultaat is van "snel samenknutselen" dan ben ik zeer benieuwd wanneer je je er eens echt voor gaat zitten. Dit is gewoon een erg goed nummer waar heel veel gebeurt. De bas mag er inderdaad best wel in maar heb ik in eerste instantie niet eens echt gemist juist omdat er zoveel gebeurt. Zou wel leuk zijn als de bas gelijk met de zang erin kwam.

Tupelo
30 december 2013, 10:11
Muzikaal vind ik het erg chill, lekker, sci-fi, woof, goofed.
Op mijn beurt vind ik de stem weer niet zo geweldig, in mijn beleving iets te direct, terwijl de rest zo lekker zweeft en kabbelt.