PDA

View Full Version : Valvetech Hayseed 30 aangeschaft!



Tristan
29 december 2013, 00:49
Hoi allemaal,

Ik heb eindelijk na vele jaren hunkeren naar een mooie Vox achtige amp dan toch maar besloten een Valvetech Hayseed 30 te kopen, het is de amp van deze foto's:
http://www.realguitars.de/git/hay30redef861.jpg
http://www.realguitars.de/git/hay30redef862.jpg

Ik moet er wel nog een cab bij kopen want op mijn Marshall 2x12 met Heritage G12M20's klinkt ze echt verschrikkelijk, de 1x12 open back cabs bij Realguitars klonken echter erg goed dus waarschijnlijk laat ik er zo eentje bouwen, met een G12H-75 Creamback of Alnico Gold erin.
Ik ben echter ook benieuwd wat de amp met een closed back 1x12 of 2x12 met Vintage 30's doet.

Wat een heerlijke amp zeg, wat minder fel en stug dan de Matchless amps maar niet zo braaf als de Bad Cat amps, in vergelijk met de Black Cat heeft hij wel die iets sponsachtige feel maar de sound is veel opener, breder en heftiger.
Dit nieuwe 2011 model is naar mijn mening een enorme stap ten opzichte van het pre 2006 model dat ik eerder heb getest en ook al goed vond, het gaat veel meer in de richting van Matchless maar heeft toch een eigen karakter.
De master volume werkt echt belachelijk goed, zoals ik nog niet eerder op andere amps heb gehoord, ook op lagere volumes (master op 1/4 tot 1/3) valt er een heerlijke crunch uit deze amp te halen.

miyaru
29 december 2013, 10:11
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord. Het ziet er echter prachtig uit en zal ook goed klinken als ik het zo lees. Ik neem aan dat ie op 4 el 84's draait? Jammer dat het met jouw cab niet naar je zin klinkt.

Veel plezier ermee, en alvast een fijn 2014!!!

Robin

the sure thing
29 december 2013, 12:16
Een amp die NIET goed klinkt met G12M-20H's????? Vertel!!! Hoe klinkt dat dan? En welke amp had je hiervoor dat die speakers wel klonken? En is het een Marshall 1922 of 1936 kast?

Tristan
29 december 2013, 13:50
Het ligt aan de kast, het is zo'n Marshall Handwired 2x12 cab, klinkt goed met de bijbehorende 2061X.
Nu zijn G12M20's sowieso niet de beste speakers als je die Vox belletjes wil horen.
Het is 4x EL84 inderdaad.

Mitch
29 december 2013, 15:22
In de eerste plaats gefeliciteerd met je niet misselijke nieuwe amp! :)
Ja, die 2061 cab is een beetje dozig/gefocust qua klank. Ik wil in januari of februari een mini meet gaan organiseren, dus als je zin hebt kun je 'm dan op een open back met Creamback horen en effe vergelijken met de iets grotere 2x12 Vernet met dezelfde speakers. Ik denk echter dat een Creamback het dan niet gaat doen voor je. Ik ervaar meer 'chime' met de M20 dan de M65. Voor mij prima, maar goed, ik ben ook meer van een lekkere grom dan van een clean belletje.

Tristan
29 december 2013, 16:05
Thanks! :)
Klopt helemaal, de 2061CX is gewoon te gefocust qua klank en dat past niet bij de Hayseed 30.
Ik heb de beide Creambacks en de Alnico Gold al gehoord in de 1x12 open back cab van Realguitars en de M65 viel daarbij voor mij af, het is een heerlijke speaker en hij klinkt in die cab ook goed met de Hayseed 30 maar ik mis dan toch gewoon de belletjes.
Vandaar dat ik ofwel voor een 1x12 open back met een Alnico Gold of Creamback G12H-75 (de nieuwe) of voor een closed back (waarschijnlijk 2x12) met Vintage 30's wil gaan.
Het lijkt me leuk om aanwezig te zijn op die Mini Meet, laat maar weten wanneer het zover is. :)
Heb je de M20's in je Vernet 2x12 omgewisseld voor de Creamback M65's?

beus
29 december 2013, 20:23
dat ziet er uit als een mooie versterker! lekker eenvoudig. ik heb een eigenbouw AC15, daar zit nu een Alnico Gold in, maar net zo vaak een G12H30 (een oudje uit '69). de eerste is wat meer vox met de belletjes, de G12H30 is meer rock. allebei even goed, ik kan niet kiezen.

jerome
29 december 2013, 20:48
Hey Tristan, ik heb zelf 2 Vox halfopen 2 x 12 cabs waarvan één cab met Gold alnico's en de ander met Silver alnico's.
Als je jouw amp daarop een keer wil komen uitproberen dan ben je welkom.
Ik oefen met mijn band in IJmuiden dus vlak bij Haarlem...

Mitch
29 december 2013, 21:55
Nee, ik heb de M65 in een AC30CC1 zitten nu. De 'kleine' set :D De Vernet kast gaat pas open als er een soldering of een speaker kapot gaat of zo, want die M20s gaan nergens heen.

Tristan
29 december 2013, 23:59
@beus:
Bedankt, het is inderdaad wel een lekker simpel ding, dat houdt het lekker overzichtelijk. ;) :)
De G12H kan in tegenstelling tot de G12M volgens mij nog wel wat van dat Vox belletjes karakter geven maar de Alnico Blue en Alnico Gold hebben natuurlijk nog meer van dat karakter.

@jerome:
Cool, jullie zitten waarschijnlijk in de bunker als ik het goed heb (ik heb daar ook een tijdje gerepeteerd), ik waardeer je aanbod maar ik moet juist iemand zien te vinden met een Kool & Elfring, Mojo of Vernet 2x12 cab met Vintage 30's want die zou ik graag nog willen proberen met de Hayseed 30.
Als ik voor de Alnico Gold of de Creamback G12H-75 ga dan wordt het zeker de Realguitars 1x12 cab, dat ding klonk echt super.

@Mitch:
Ah, duidelijk, ik dacht al even. :D
Lijkt me een lekkere combi met die M65, zeker als je meer voor de grom en crunchy sounds gaat, het gaf wat meer een Marshall achtig karakter aan de Hayseed 30.

vlammie
30 december 2013, 12:26
Ik heb afgelopen zomer de FOH-mix gedaan van een band, en de gitarist had een VAC bij met een royer R-121 ervoor.
Klonk echt super, jammer dat ze er wat 'gewoontjes' uit zien.

Veel plezier ermee!

Tristan
4 januari 2014, 15:32
Bedankt man! :)
Ik heb de amp ook in bandformatie getest en gehoord (niet mijn eigen band maar soit) en daar kwam de amp heel goed naar voren moet ik zeggen, dat is ook wel de doorslag geweest om de knoop door te hakken.

Ze zien er inderdaad wel wat gewoontjes uit misschien, hoewel de mijne rode tolex heeft en de nieuwere Valvetech amps een beetje zilver / goud kleurige belettering hebben op het frontpaneel en dat ziet er een stuk mooier uit dan de oudere met witte belettering.
Ik vind het wel jammer dat de piping wit is en niet creme en het gele van het Marshall handwired speakerdoek eronder vind ik ook net niet helemaal mooi combineren.
Het allerliefste had ik 'm in burgundy tolex gehad met Vox bruin speakerdoek of gold speakerdoek zoals bij Matchless maar zo maken ze niet meer bij Valvetech.

Waarschijnlijk laat ik 'm over een tijd wel een keer cosmetisch onder handen nemen:
- creme piping in plaats van wit
- Vox bruin speakerdoek
- nieuw achterpaneel of mooiere 'relief' labeltjes op het achterpaneel

LordRiffenstein
6 januari 2014, 10:00
Proficiat, heel leuke versterker.
Ik denk dat op de allereerste pedalendag ooit er een Valvetech stond en dat was volgens mij een Hayseed. Heb daar toen 30-40min op gespeeld, lekkere amp!

Michael AE
6 januari 2014, 10:14
Hey Tristan, toch maar voor de valvetech gegaan? Vond het destijds al een topper, dus dat zit vast wel goed. Gefeliciteerd, man! Binnenkort maar weer eens wat met Pat gaan doen?

Tristan
6 januari 2014, 23:36
Haha, thanks kerels.
Die oude Hayseed was al een van mijn favorieten qua Vox achtige amps (alleen de oude Matchless Phoenix en Lightning vond ik nog beter) maar de nieuwe is echt nog een ander verhaal hoor.
Ik zag dat Erik Van De Haar het nieuwe model Phoenix en de HC30 voor rond de €2500,- / €2600,- heeft staan, dat is een mooie prijs, de Hayseed is met €1900,- wel wat duurder geworden in de loop der tijd dus het verschil qua prijs is nu wat kleiner.

@Michael AE:
ik zou 'm graag eens naast je Phoenix zetten man, ik denk dat ze behoorlijk verschillend zijn maar wel dezelfde klasse hebben.
Dat doet me denken, heb jij niet toevallig een 2x12 closed back met Vintage 30's, of was dat een 1x12?
Lijkt me leuk de Hayseed daar eens op te horen.
Kunnen we gelijk weer kijken wat we met dat project met Pat doen inderdaad, we mailen / bellen nog wel even. :)

ccc
22 januari 2014, 12:16
Gefelicteerd !
Ik heb al een tijdje een Valvetech Hayseed in de 2X12 versie met Alnico Blues - er was een kleine mod in 2012.
Als je mailt naar Rob (de ontwerper) zend hij jou het schema en instructies.

Tristan
22 januari 2014, 13:20
Bedankt!
Ik heb de versterker echt pas gekocht dus ik denk dat 'ie gewoon van 2013 is, hij klinkt in ieder geval echt te gek! :)
Die mod waar je het over hebt is misschien de Albion mod?
De Albion mod is niet standaard en is eigenlijk bedoeld om een ander type Vox sound te benaderen, meer richting JMI, Rob adviseert echter om de amp stock te houden als hij je bevalt. :)

ccc
22 januari 2014, 19:52
Bedankt!
Ik heb de versterker echt pas gekocht dus ik denk dat 'ie gewoon van 2013 is, hij klinkt in ieder geval echt te gek! :)
Die mod waar je het over hebt is misschien de Albion mod?
De Albion mod is niet standaard en is eigenlijk bedoeld om een ander type Vox sound te benaderen, meer richting JMI, Rob adviseert echter om de amp stock te houden als hij je bevalt. :)

Is het de EF 86 versie die je kocht ?
Net eens nagekeken - de mod was al van 2011. Ik heb hem echter maar vorig jaar geïnstalleerd... Het was deze :
http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-731591.html

Tristan
22 januari 2014, 21:45
Ik heb de EF86 versie inderdaad. :)
Had je eerst de Alwood mod erin zitten dan en wat vond je van het verschil van voor en na de modificatie?

ccc
22 januari 2014, 22:21
De Alwood mod was alleen voor de eerste series - die hadden een andere transfo, dacht ik. Ik heb de mijne van 2009.. Na de modificatie was hij wat smoother in het hoog.

Tristan
23 januari 2014, 00:32
Zoals ik het begrijp uit de verhalen was de Alwood mod voor de amps met Heyboer trafo's, die Rob nu nog steeds gebruikt.
Ik kende hiervoor alleen de oude versie van 2006 en hoewel dat zeker een lekkere amp was vind ik de versie van 2011 echt een wereld van verschil, de amp heeft naar mijn idee van alles gewoon meer.