PDA

View Full Version : Blackstar ID60 tvp combo



pasqual
29 december 2013, 00:24
Ik ben nogal nieuwsgierig naar de Blackstar ID serie en dan met name de ID 60 combo.
De verschillende reviews en filmpjes zijn en klinken erg positief. Voor ik z'n versterker wil uitproberen, wil ik eerst weten hoe zo'n
ID60 zich staande houdt in een band situatie. Wie heeft ervaring met deze versterker en kan ons hierover iets zinnigs zeggen?
Klinkt hij echt zo goed als de filmpjes en reviews beloven? En blijft hij ook overeind in de oefenruimte en het podium? ( headroom ).

fred dons
29 december 2013, 10:24
ik heb de top ipv de combo maar ik ga er vanuit dat die redelijk vergelijkbaar zijn, die van mij is aangesloten op een 2 x 12 kast.
qua volume hoef je je geen zorgen te maken, hij gaat erg hard en blijft in de cleane stand ook echt clean op max volume. ik heb hem niet op een podium geprobeerd alleen in een oefenruimte en daar blijft hij keurig overeind. ik gebruik overigens de interne effecten niet omdat ik graag op de vierkant mm tweak en om iedere keer een laptop aan te sluiten is ook zo'n gedoe ;) dus bij mij zit er een carbon copy, trex reverb en liquid chorus in de loop en een diablo voor de amp en daar kan ik in combi met de amp echt alles mee. ik heb wel gelijk de voorgeprogrammeerde sounds er uit gehaald, die klinken leuk als demo maar zijn in een band situatie niet echt bruikbaar (ik ben gek op delay maar je kunt het ook overdrijven :D )

Rinze
29 december 2013, 11:06
Fnark heeft er ook een maar die staat inmiddels alweer te koop..

Zit er ook aan te denken om de top tweedehands te scoren als backup maar zou hem graag zelf eens in real life testen. Op Youtube is het zoals altijd: sommige filmpjes klinken heel ok maar de meeste prut. Waarom testers (vooral die gast van Premier Guitar maar ook die Engelse flapdrollen met hun gegrap) en fabrikanten filmpjes maken die volkomen ruk klinken en dat dan vervolgens op YouTube gooien is en blijft mij een raadsel..

Fred, is ie ook bruikbaar op huiskamervolume? Las ergens dat ie om lekker te klinken met de TVP toch aardig open moet.

fred dons
29 december 2013, 11:18
ik gebruik hem 99% van de tijd in de woonkamer en daar is hij prima, je kunt de volume + mastervolume goed afstellen zodat hij op 1 kwart een stevige bas heeft met een strakke sound zonder dat je ruzie met buren krijgt, onder 1 kwart is hij dunner maar dan klinkt hij uberhaupt te zacht

Rinze
29 december 2013, 11:58
Ok, dat geeft de burger moed (en GAS), thnx!

fred dons
29 december 2013, 12:21
ja erg he :D die dingen zijn eigenlijk ook te goedkoop, ik heb pedaaltjes die duurder zijn ;)

pasqual
29 december 2013, 13:21
Klinkt bemoedigend! Ik vraag dit eigenlijk om zo'n combo aan te schaffen als ( goed ) alternatief voor een buizenversterker. Ik merk namelijk dat de meeste buizenversterkers óf een goed clean hebben óf een lekker gainkanaal. Zelden samen, of ze worden onbetaalbaar. Of op hoger volume blijft niets van de sound over, of andersom: op huiskamer volume is het 3 keer niks. Ik hoop met de aanschaf van zo'n IP 60 een goed alternatief te hebben waar je serieus goed mee klinkt op een podium en repetitieruimte.
Nu nog een adres zien te vinden in het zuiden van ons landje waar ie staat. Bedankt voor de input dusver.

FNaRK
29 december 2013, 15:10
Yup,
heb idd de ID60 top. Prima ding, hard zat ! In mijn zware metalen orkestje gaat íe prima mee met de Peavey XXX en een hard slaande trommelaar.
Ik gebruik de ingebouwde FX's ook niet om het simpele feit dat ik het floorboard nog steeds niet heb aangeschaft. Heb nu mijn Digitech 1101 via een 4CM aangesloten en dat vind ik dan toch wel weer lastig met optredens.
Dus ik ga weer terug nar mijn 19" setup.