PDA

View Full Version : geluid pimpen



coolchick
28 december 2013, 00:56
Ik heb een Epiphone Les Paul Express maar het geluid bevalt me niet. Als ik hem inplug klinkt hij doffer dan m'n SG. Eigenlijk wil ik de Express voortaan liever meenemen als ik met m'n band speel, maar dan moet er wel beter geluid uit komen. Alleen weet ik niet hoe... potmeters vervangen of pickups of iets anders?
(ik hou van Slash dus het eerste dat in me opkomt is; seymour duncan alnico 2 pro, maar ja eigenlijk is het allemaal abacadabra voor me, ik weet niet of het past in een express en zou het echt verschil maken?)

Iemand een advies?

10us
28 december 2013, 08:52
Heb je hem al getest in de band? Mijn ervaring is dat in bandsetting of alleen thuis door het volumeverschil en aanwezigheid van andere instrumenten een hoop uit kan maken. Daarna; valt er iets te doen met de eq van de amp?

Andere humbuckers moeten gewoon passen. Als je zelf kan solderen is mijn tip; setje van marktplaats halen en als het niet bevalt kan het voor het zelfde geld weer weg.

DarknessAwaits
28 december 2013, 11:18
Ik zou inderdaad kijken naar een setje tweedehands pickups, Dimarzio of Seymour Duncan bijvoorbeeld. Deze twee hebben ook hun best gedaan om de klankeigenschappen van hun pickups eenvoudig inzichtelijk te maken op hun site. Dan heb je in ieder geval een beetje een idee van het geluid voordat je ze erin zet.

En er is vast wel iemand op de kaart (www.gitaarhulp.nl) die je zou willen helpen om ze erin te zetten.

jan7
28 december 2013, 16:21
of iets anders?
-Verse (of andere) snaren gebruiken?
-Treble op je amp wat hoger zetten?
-Dunner en stijver plectrum proberen?

Ook lekker goedkoop allemaal... :ok: