PDA

View Full Version : Andere hals op telecaster 24.75 mensuur



Hendriks
27 december 2013, 21:35
Kan dat zonder andere aanpassingen , een Warmoth 24.75 conversion hals op een telecaster zetten?

snaarplukker
27 december 2013, 21:46
Kan dat zonder andere aanpassingen , een Warmoth 24.75 conversion hals op een telecaster zetten?
Conversion necks are another Warmoth innovation in guitar customization. We have been making conversion necks for years and the concept is to change the scale of the guitar without modifying the body. This is not a totally new concept, the early Mustang® guitars could be had with either 22-1/2" or 24" scale necks; the same body would accept either neck without modification.
Geloof je niet wat Warmoth schrijft?:dontgeti:

Hendriks
27 december 2013, 21:54
Geloof je niet wat Warmoth schrijft?:dontgeti:
:) , die info had ik nog niet gevonden. Thanks.

barno
27 december 2013, 22:01
Maar waarom zou je het doen?. Groot stuk van de telesound zit 'm net in de mensuur. Soit, mss wil je wel helemaal geen telesound ..

Tabula Rasa
27 december 2013, 22:10
Kijk alleen even naar de diepte van je nekpocket + hoogte van je slagplaat. Die necks hebben een kleine overhang en fender gebruikt twee verschillende dieptes voor neckpockets. Just to be safe.

Hendriks
27 december 2013, 22:30
Het zit anders , ik heb een goede telecaster en stratocaster en wil eigenlijk een LP ,maar vind een LP niet lekker "hangen" , ergonomisch vind ik een tele het fijnst . Ik wil dus een tele samenstellen met LP specs , dus mahony bodie,humbuckers , ebben toets en dus ook de LP mensuur. Het zal natuurlijk niet als een "echte" klinken ,maar het zal een eind in de buurt komen.

pim raaijmakers
27 december 2013, 23:36
ergonomisch vind ik een tele het fijnst .

dan heb jij nog steeds een sixpack... anders is een strat een stuk ergonomischer... met zo'n bellycut

barno
27 december 2013, 23:52
Het zit anders , ik heb een goede telecaster en stratocaster en wil eigenlijk een LP ,maar vind een LP niet lekker "hangen" , ergonomisch vind ik een tele het fijnst . Ik wil dus een tele samenstellen met LP specs , dus mahony bodie,humbuckers , ebben toets en dus ook de LP mensuur. Het zal natuurlijk niet als een "echte" klinken ,maar het zal een eind in de buurt komen.

fair enough. zou dan ook een TOM brug doen, dan heb je ook de juiste spacing voor je HB's. maar dan moet de pocket ook onder hoek gefreesd worden.

Tabula Rasa
28 december 2013, 00:16
Of de brug een stukkie verzinken?

vulvasonic
28 december 2013, 01:07
Hmmmmm...., ik kan me nog een hele mooie Fender Telecaster herinneren die in vrijwel alle opzichten deed denken aan een Les Paul. Ik geloof dat Tupelo er nog eentje gehad heeft. Mooie gitaar. Maar ja, daar heb je nu niet veel aan. :D

O wacht, dat was de Fender Tele Junior met P90's, mahonie body en hals, kek slagplaatje, maar verder toch vooral gewoon Telecaster met een hardtail stratocaster brug. Niet wat je zoekt, maar wel een verrekt lollige gitaar die overigens verrassend veel uiterlijke overeenkomsten vertoont met de hedendaagse populaire Carbonita's. :)

SnoopWinckel
28 december 2013, 06:28
dan heeft nog steeds een sixpack... anders is een strat een stuk ergonomischer... met zo'n bellycut
Er zijn ook tele's met bellycuts tegenwoordig, oa. de American Standard serie is er mee uitgerust. Tele's met bellycut zijn misschien godslastering voor sommigen, maar ik ben toch heel blij met mijn exemplaar ;)

Hendriks
28 december 2013, 10:01
dan heb jij nog steeds een sixpack... anders is een strat een stuk ergonomischer... met zo'n bellycut
Zeker geen sixpack :) .

Tupelo
28 december 2013, 10:04
Hmmmmm...., ik kan me nog een hele mooie Fender Telecaster herinneren die in vrijwel alle opzichten deed denken aan een Les Paul. Ik geloof dat Tupelo er nog eentje gehad heeft. Mooie gitaar. Maar ja, daar heb je nu niet veel aan. :D
Dat was een Telesonic.
Gibson mensuur (moeilijk om aan te wennen), wrap around (niet zo fan van), Dearmond 2K's (still in luv), loeizwaar (au).
Best een leuk beestje dat aardig richting Gibson gaat.
Kan me herinneren dat ik de gitarist van ios op bezoek had die iets naast zijn 70's SG zocht, maar afhaakte omdat mijn Telesonic te dichtbij dat geluid kwam, en dat klopt, ze lagen erg in elkaars bereik.
Wel een verdomd lekker afgewerkt gitaartje, dezelde kwaliteit als mijn Strat plus was.

http://i42.tinypic.com/16j4mww.jpg

Enig geluidsfragment (http://www.youtube.com/watch?v=ugplmwMwATc) dat ik daar nog van kan vinden is moeilijk te beoordelen ben ik bang door de kakofonie, bovendien zit het nogal dicht met een EHX memoryman.

Toen ik die Telesonic aanschafte zat ik met dezelfde wensen wat betreft Gibson LP sound, Tele feel.
Achteraf begrijp ik dat mijn hele beleving van een 'Gibson LP sound' gewoon mis is geweest.
Ik houd helemaal niet van LP's, de LP's waar ik wel van houd, juist die zijn exemplarisch.
En laat de eerste LP waarop ik eens wat gepingeld heb een vroeg jaren 70 custom geweest zijn die echt te gek klonk. Daarmee is mijn beeldvorming naar de klote gegaan, want steeds wanneer ik een LP of iets LPachtigs probeer stuit ik tegen die ervaring aan, en hoe 't het allemaal net niet is.

Toen ik zelf eens iets in elkaar wou laten zetten (nog voor ik die Telesonic kocht) vertelde de gitaarbouwer die ik daarvoor benaderde dat ik er met mahogany en elementen nog niet was, dat de stoptail ook van inlvoed is en dat daarvoor weer iets aan de hoek van de hals body verbinding gedaan zou moeten worden.

Uiteindelijk heb ik mezelf erbij neergelegd, dat LP's gewoon niet mijn ding zijn.

pim raaijmakers
28 december 2013, 22:03
Zeker geen sixpack :) .

al een kilo of twintig geleden niet meer.......;)