PDA

View Full Version : Sunn o))) City Dee 7T



dee
27 december 2013, 00:46
Sommigen van jullie wisten natuurlijk al dat mijn London City DEA 70 na er een uurtje ermee gespeeld te hebben mee op hield. Erg kl*te natuurlijk.. Maar ja, ik had altijd het plan om er na verloop van tijd wat dingen op aan te gaan passen.. Aangezien hij dus nu toch weg moet ben ik van plan om meteen die dingen maar aan te laten passen.

Ik ben al een hele tijd fan van de Sunn Model T (Super), maar het vreselijke volume van die apparaten, natuurlijk naast de torenhoge bedragen waar ze tegenwoordig voor gaan houd mij een beetje tegen. En ik zou daarna waarschijnlijk nog niet helemaal tevreden zijn.. Ik wil dus een beetje de flair van de Model T aan mijn DEA 70 toevoegen.
Mijn plan is om de preamp op misschien een paar dingen na te kopiëren van een T. In de eindtrap wil ik KT77's in plek van EL34's en misschien wil ik de master die op mijn versterker gebouwd is er weer af halen. Klinkt vrij radicaal om de MV te dumpen, maar ik wil vooral kilometers headroom! De eindtrap moet dus op meer headroom na vrijwel het zelfde blijven. Ik weet dat de Model T zijn sound vooral uit de eindtrap haalt doordat deze ultra liniear is.

Ik ga er vooral bass over spelen en daarbij staat mijn Radial Tonebone Classic altijd aan. Ik gebruik heb als preamp. Ik wil ook een oplossing/manier waardoor hij een soort verlenging van de preamp in de amp word. Zie het als een soort FX loop, maar dan directer qua sound.

Oftewel, ik weet wat ik wil, veel headroom, een Model T sound en een manier waarop ik mijn Tonebone nog beter kan integreren.
Hebben jullie hier misschien nog ideeën over? Handige tips of aanraders? Ik hoor het graag! :)