PDA

View Full Version : Steve Hackett



FNaRK
26 december 2013, 13:56
Altijd al een fijne gitarist gevonden. Kom toevallig deze opnames tegen waar de beste man nummers van Genesis, Asia, King Crimson en zichzelf speelt.
Geniaal :hippie:


http://www.youtube.com/watch?v=jr44bSpp4R4

FNaRK
26 december 2013, 13:59
Steve Hackett – zang, mondharmonica, gitaar
John Wetton – zang, basgitaar, gitaar
Ian McDonald – dwarsfluit, saxofoon, toetsinstrumenten - zang
Chester Thompson – slagwerk
Julian Colbeck - toetsinstrumenten

setlist:

CD1

1. Watcher of the skies (Tony Banks, Mike Rutherford, Hackett, Peter Gabriel, Phil Collins) 8:59
2. Riding the Colossus (Hacket) 3:32
3. Firth of Fifth (Banks, Collins, Hackett, Rutherford, Gabriel) 9:32
4. Battlelines (Wetton, Marlette, Mitchell) 6:43
5. Camino Royale (Hackett, Nick Magnus) 9:06
6. The court of the crimson king (McDonald, Peter Sinfield) 7:39
7. Horizons (Hackett) 1:53
8. Walking away from rainbows (Hackett) 3:47
9. Heat of the moment (Wetton, Geoff Downes) 4:06


CD2

1. ...In that quiet earth (Hackett, Rutherford, Banks, Collins) 4:02
2. Vampyre with a healthy appetite (Hackett) 7:23
3. I talk to the wind (McDonald, Peter Sinfield) 5:37
4. Shadow of the hierophant (Hackett, Rutherford) 7:14
5. Los endos (Banks, Collins, Rutherford, Hackett) 6:54
6. Black light (Hackett) 2:30
7. The steppes (Hackett) 6:48
8. I know what I like (in your wardrobe) (Hackett, Banks, Rutherford, Collins, Gabriel) 5:51
9. Firewall (Hackett) 4:41
10. The dealer (Hackett) 4:23

FNaRK
26 december 2013, 14:01
deel 2


http://www.youtube.com/watch?v=ERQxsbTEbu8

piezo
27 december 2013, 21:12
Bedankt Mario. Kom hier niet vaak meer, maar dit maakt het weer leuk.
Geweldig samenspel.
Hacket is toch zo'n beetje de enige echte meester van de sustainer, Wetton blijft me altijd verbazen als bassende zanger en MacDonald als multi-instrumentalist.

edje kadetje
27 december 2013, 22:04
Ik ben wel een groot genesis-liefhebber, maar Steve Hackett kan me niet zo bekoren.

arjanb01
27 december 2013, 22:34
Nee Hackett heb ik nooit begrepen net zoals ik Zappa ook niet begrijp. Het zal aan mij liggen en velen vinden deze gitaristen briljant, maar bij mij komt het niet binnen en ik zie het briljante niet.
M'n eerste gitaarleraar was ook helemaal leip van hackett en de vroege Genesis met Peter Gabriel op zang.

jutter
27 december 2013, 22:45
Nee Hackett heb ik nooit begrepen net zoals ik Zappa ook niet begrijp. Het zal aan mij liggen en velen vinden deze gitaristen briljant, maar bij mij komt het niet binnen en ik zie het briljante niet.
M'n eerste gitaarleraar was ook helemaal leip van hackett en de vroege Genesis met Peter Gabriel op zang.

Ik had je hoger ingeschat schat!

arjanb01
27 december 2013, 23:03
Ja sorry, Lex, sommige muziek begrijp ik niet en heb echt geprobeerd ernaar te luisteren maar ik word heel zenuwachtig van Zappa en Hackett.
Maar Hey, toch geweldig dat de man middels dit topic onder de aandacht wordt gebracht want er zijn volksstammen die deze muziek waarderen, prima toch ? No offence! Misschien ben ik ook gewoon ontzettend conservatief😉

jutter
27 december 2013, 23:12
Ja sorry, Lex, sommige muziek begrijp ik niet en heb echt geprobeerd ernaar te luisteren maar ik word heel zenuwachtig van Zappa en Hackett.
Maar Hey, toch geweldig dat de man middels dit topic onder de aandacht wordt gebracht want er zijn volksstammen die deze muziek waarderen, prima toch ? No offence! Misschien ben ik ook gewoon ontzettend conservatief��

Jij conservatief? Valt wel mee toch? Iets vind je mooi of je vind het niet mooi, prima toch?! Steve Hackett vind ik om te smullen maar kan me ook voorstellen dat er mensen zijn zoals jij die er zenuwachtig van worden.

FNaRK
28 december 2013, 10:04
Ja sorry, Lex, sommige muziek begrijp ik niet en heb echt geprobeerd ernaar te luisteren maar ik word heel zenuwachtig van Zappa en Hackett.
Maar Hey, toch geweldig dat de man middels dit topic onder de aandacht wordt gebracht want er zijn volksstammen die deze muziek waarderen, prima toch ? No offence! Misschien ben ik ook gewoon ontzettend conservatief
Luister in ieder geval wel ff naar Firth of Fifth

RUIS
28 december 2013, 11:06
Hier heeft hij een beetje last van z'n keel:


http://youtu.be/Qr59QKx80X8

Ter verhoging van de feestvreugde heeft hij nog wat personeel ingehuurd, waaronder twee bassisten.

arjanb01
28 december 2013, 11:37
Luister in ieder geval wel ff naar Firth of Fifth

Leuk nummer, maar op een of andere manier trek ik dit gitaargeluid niet, te weinig ballen en hoor ik heel veel compressie in het geluid? Ook klinkt het Genesis gitaargeluid altijd zo ver weg, wat ik gewoon niet mooi vind, te gladjes.

guitarkid
28 december 2013, 14:41
Als Genesis-fan van het eerste uur (en ja, dan bedoel ik early 70s ;) ) adviseer ik iedereen om naar de originelen te luisteren. Ik heb altijd veel bewondering gehad voor Hackett als gitarist en ook zijn eerste solo-platen heb ik indertijd blind (doof... ;) ) gekocht en ik heb 'm in die tijd meerdere malen live gezien, maar oude Genesis-nummers moet je echt horen met o.a. de stem van Peter Gabriel en de drums van Phil Collins en niet met de m.i. té gladde band die ik hier hoor. Het voelt toch een beetje als het uitmelken van het Genesis-repertoire. Iets waar ik mijn all-time hero Peter Gabriel gelukkig niet op heb kunnen betrappen... Die man blijft wondermooie dingen maken, al decennia lang!
Ik ben overigens rond 1980 wel wat afgehaakt bij Genesis....

Ok, en nou voor het eggie. Zoek de 10 verschillen met het o.a. eerste nummer van de Hackett-show, Watcher of the skies... :)
En nee, ik heb het dan niet over de outfit van Gabriel, iets wat toen toch wel baanbrekend was, maar wat nu misschien wel wat vergezocht lijkt, zeker als je het voor het eerst ziet.
Ik heb het over beleving, power etc!


http://www.youtube.com/watch?v=gZPzeJnuI-A

FNaRK
28 december 2013, 16:30
Ok, en nou voor het eggie. Zoek de 10 verschillen met het o.a. eerste nummer van de Hackett-show, Watcher of the skies... :)
En nee, ik heb het dan niet over de outfit van Gabriel, iets wat toen toch wel baanbrekend was, maar wat nu misschien wel wat vergezocht lijkt, zeker als je het voor het eerst ziet.
Ik heb het over beleving, power etc!



Hmm, sorry
vind de Hackett uitvoering beter

guitarkid
28 december 2013, 18:09
Hmm, sorry
vind de Hackett uitvoering beter

Tja......... ;)

jutter
28 december 2013, 20:12
Hmm, sorry
vind de Hackett uitvoering beter

Tja, ik ook.

guitarkid
29 december 2013, 12:46
Hmm, sorry
vind de Hackett uitvoering beter


Tja, ik ook.

Cultuurbarbaartjes zijn jullie toch. Geen historisch besef... ;)
Maar serieus, het heeft misschien te maken met het feit dat ik de originelen vanaf dag één ken en dat is dan de norm voor mij. Ik ben echter niet zo gecharmeerd van de stem van Wetton (die ik verder als bassist zeker hoog acht!). Peter Gabriel is voor mij echt vocalist #1 ever (samen met Otis Redding, David Bowie, Steve Marriot en Paul Rodgers) en zoals ik al aangaf, ik vind het té glad, het klinkt als een coverband, ondanks de aanwezigheid van Hackett (en Chester Thompson, die toch het goedkeurings-stempel van Phil Collins vol op de kont heeft staan! :) )
Ach, wat doet het er toe, als we er maar van genieten, one way or the other !!

FNaRK
29 december 2013, 13:31
Ik ben stiekum toch wel fan van Wetton, mooie stem en onnavolgbaar basspel.
Voor degene die het origineel kennen (van Asia):


http://www.youtube.com/watch?v=jMjUQjp_EKE

apekop
29 december 2013, 23:04
Ik ben wel een groot genesis-liefhebber, maar Steve Hackett kan me niet zo bekoren.

Dan ben je dus geen echte Genesis liefhebber! Hackett was natuurlijk DE gitarist van de hoogtijdagen van (de oude) Genesis. Na het album "And then there were three" (eerste album nadat Hackett uit de band ging) ben ik afgehaakt.

Ook een aanrader: 1e album van GTR, een band van Steve Howe en Steve Hackett

guitarkid
30 december 2013, 12:09
Dan ben je dus geen echte Genesis liefhebber! Hackett was natuurlijk DE gitarist van de hoogtijdagen van (de oude) Genesis. Na het album "And then there were three" (eerste album nadat Hackett uit de band ging) ben ik afgehaakt.

Ook een aanrader: 1e album van GTR, een band van Steve Howe en Steve Hackett

+1 !! Overigens, ik het de ATTWT-tour nog wel gezien en ook die van Abacab in Leiden (the "Booing-concert"... ;) ), maar van Hackett's (solo)platen vind ik alleen de eerste drie (Voyage of the acolyte, Please don't touch en Spectral Mornings) interessant. Asia, GTR etc. was mij allemaal veel te bombastische sympho, iets waar ik na 1980 helemaal klaar mee was. Het was tijd voor korte songs... :)
Hoogtepunt voor mij was the Lamb-tour in 1975 in Groningen en waar ik een geweldige audio-registratie van heb. En mijn originele kaartje... ;)

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Genesisticketandreview.jpg (http://s681.photobucket.com/user/UCS/media/Genesisticketandreview.jpg.html)

apekop
30 december 2013, 12:28
vet hoor! Ik wou dat ik daarbij was geweest! maar toen was ik nog te jong.
Asia is ook niet zo mijn ding, maar GTR vind ik nog wel leuk voor het gitaarwerk.

Ik heb Hackett vorig jaar nog gezien, maar vond het toch enigszins tegenvallen. Ik heb de symfo ook achter me gelaten, behalve oude Genesis, oude Yes, oude Rush en vooral oude en nieuwe King Crimson. Die blijven goed, voor de rest boeit het me echt niet meer, zeker de nieuwe symfo bands en zogenaamd progressieve (maar niet heus! :)) metalbands niet.