PDA

View Full Version : Hallooo!!!



myrtx
26 december 2013, 13:17
Hallo allemaal,

Ik ben Myrthe en ik ben hier net nieuw :)
Ik speel al best lang gitaar maar heb geen les en had tot voorheen ook geen gitaar. Ik speelde altijd op de gitaar van mijn beste vriendin, die wel les heeft. Op afgelopen Kerstavond kwam mijn grootste wens uit!!! Ik kreeg een gitaar. Welk merk? Geen idee... Ben een beetje een dummy wat merken betreft. Misschien weet iemand welk merk het is? Het logo staat op de headstock en het is een gouden V met een soort krul aan de binnenkant van het linker uiteinde. Denk dat het niet zo duidelijk klinkt, maar hoop dat iemand het merk weet. Mijn gitaar zelf is zwart met creme wit achtige randen en nylon snaren. Ik denk dat ik een heleboel dingen ga leren hier!

~Myrthe
EDIT: Het is een Valencia, haha. Pak mn gitaar en hoor iets in de klankkast zitten. Een briefje van Valencia. Lol :)

gitaarvrouwtje
26 december 2013, 13:34
Hallo Myrthe,welkom hier
heb je al in het klankgat gekeken? Daar zit meestal een ronde stickermaar de V met krul is denk ik VAlencia :)
Daar staat hoe je gitaar heet en welk type het is en vaak nog wat informatie
Je hebt dus een spaanse gitaar , die heeft nylon snaren
Super dat je zo n mooi kado kreeg!
Heel veel plezier ermee en nu maar aan de slag!

gitaarvrouwtje
26 december 2013, 13:40
Inderdaad ddus haha Valencia, ik las ineens dat ik t niet er bij had gezet en had t nog even toegevoegd :)
Leuk hoor!

gitaarvrouwtje
26 december 2013, 13:43
Is het deze? Je schrijft dat het een zwarte is met creme afwerking
http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/nl/p7427_valencia-cg1k-bk.html

myrtx
26 december 2013, 13:52
Ja, volgens mij is het die! Ik ben superblij met mijn gitaar! Noten lezen kan ik nog niet helaas, maar ik speel dmv Tabs. Heel handig voor beginners zoals ik ben ;)

gitaarvrouwtje
26 december 2013, 15:20
Ik speel ook niet van noten hoor :)
Tabs zijn prima, en vooral leren akkoorden te spelen :)
Ik lees wel muziek maar gitaar speel ik vooral als begeleiding voor mezelf dan is dat eigenlijk ook niet nodig