PDA

View Full Version : Twijfel advertentie van gibson les paul studio



jojoblabla
24 december 2013, 18:51
Hallo allemaal! Ik was zojuist aan het rondneuzen op marktplaats voor een nieuwe gitaar en mijn oog viel op een gibson les paul studio uit 2011. De kleur is worn brown en heeft chrome hardware, maar naar mijn weten hebben studio's gouden hardware. Ik heb het serienummer nagekeken en hij komt inderdaad uit 2011 en is gemaakt in Nashville. Is het ook mogelijk dat het een goedkoper 60's tribute model kan zijn? Die hebben chrome hardware, maar volgens mij waren die er nog niet in 2011. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Pepe
24 december 2013, 19:09
Nou, als dat het is. Er is zoiets als aftermarket. Dat je andere pickups, hardware of plastic op een gitaar zet. Dat maakt de gitaar an sich toch niet twijfelachtig?

Twijfelachtige advertenties hebben een eigen topic overigens.

bat
24 december 2013, 19:27
Ik vermoed dat het gaat om een Les Paul Studio Faded. Die hebben gewoon chrome hardware. Kostte nieuw overigens 650 euro, voor de beeldvorming.

Overigens hebben volgens mij vrijwel alle studio's chrome hardware, ik weet niet hoe je erbij komt dat ze goudkleurige hardware zouden moeten hebben?

Brum
24 december 2013, 19:33
Gewone Studio's zijn met beide te verkrijgen. Zowel chroom als goud. Zoals omschreven lijkt het mij ook niet veel anders dan eentje uit de Faded serie en dus inderdaad gewoon chroom hardware.

bat
24 december 2013, 19:41
Je ziet ze maar zelden met goudkleurige hardware had ik beter kunnen zeggen inderdaad.

vulvasonic
24 december 2013, 20:46
Die Worn Brown Les Paul Studio Faded vind ik trouwens een lekker ding om te zien, maar dat terzijde. :)

bat
24 december 2013, 21:10
Ik vind 'm ook nog eens lekker spelen ook (ik heb er dus 1). :cheerup:

Mitch
24 december 2013, 21:13
Yep, Studio Faded, die was gewoon zo. Niks mis mee.

Tunes
24 december 2013, 22:39
En bovendien is daar al een ander topic voor.