PDA

View Full Version : Zoek een goedkoop en sober 1 kanaals 20 watt buizentopje.



guitarguru
24 december 2013, 10:49
Ik heb gisteren mijn Vox AC30CC1 verkocht (zwaar! :p), vanwege overstap naar drums. Echter wil ik zo nu en dan nog wel eens een keer wat jammen met vrienden, waarbij ik de gitaar weer ter hand neem.

Ik heb nog een 80 watt 1x12 kastje staan, en mijn pedalenkoffer. Ik zoek eigenlijk een heel simpel 20 watt buizenversterkertje, als clean platform. Budget zo'n 2 a 300 euro. Ben er voor mijn gevoel al weer wat uitgeraakt, dus kom niet veel verder dan b.v. een Vox Nighttrain of Tiny Terror. Het mag allemaal erg simpel en klein, dus 1-kanaals met wat toonregeling. Tips?

MjS
24 december 2013, 10:49
Tweedehands Egnater Tweaker?

Sent from my HTC One using Tapatalk

Hendriks
24 december 2013, 11:04
Traynor Dark horse , Marshall Lead&Bass (staat 1 op gitaarmarkt), Blackstar, Egnater,etc , Keuze genoeg.

Mitch
24 december 2013, 13:35
Ik heb gisteren mijn Vox AC30CC1 verkocht (zwaar! :p), vanwege overstap naar drums. Echter wil ik zo nu en dan nog wel eens een keer wat jammen met vrienden, waarbij ik de gitaar weer ter hand neem.


http://media.tumblr.com/tumblr_mdlpb9NSik1qcoqpk.gif

guitarguru
24 december 2013, 20:48
http://media.tumblr.com/tumblr_mdlpb9NSik1qcoqpk.gif

Ja Mitch.................soms is een mens compleet de weg kwijt............... :p

showband
24 december 2013, 20:53
je http://pidge2571.files.wordpress.com/2010/01/gobsmacked.jpg WAT VERKOCHT ?
http://img.thesun.co.uk/aidemitlum/archive/01363/Chambers_13_280x39_1363757a.jpg om WAT te doen? http://sports.ndtv.com/images/stories/gary_neville_300.jpg

guitarguru
24 december 2013, 21:25
Is drummen zo erg......... :chicken: Eigenlijk is de cirkel rond. Ben ooit 36 jaar geleden begonnen als drummer/leadzanger..... Na uitgeblust te zijn geraakt, nu even teruggrijpen op die roots, en herinneren waarom ik ooit de muziek ben ingegaan.

Tabula Rasa
24 december 2013, 21:41
Is drummen zo erg......... :chicken: Eigenlijk is de cirkel rond. Ben ooit 36 jaar geleden begonnen als drummer/leadzanger..... Na uitgeblust te zijn geraakt, nu even teruggrijpen op die roots, en herinneren waarom ik ooit de muziek ben ingegaan. vanaf nu dus drumguru? Ik kan het ergens wel begrijpen. Je kan altijd weer een gitaar oppikken.

miyaru
25 december 2013, 00:04
Ik snap het wel, ik begon ooit 30 jaar geleden als gitarist. Na een half jaar ben ik gaan bassen, en heb toen mijn gitaarversterker verkocht om mijn basspullen te bekostigen. Nu speel ik sinds een half jaar weer fanatiek gitaar. Ik ben zeker niet goed, maar heb lol. Mensen vragen me vaak waarom ik niet meer bas speel. Dat doe ik nog wel thuis, maar niet meer in een band. Ik speel ook wel eens op een keyboard, mag geen naam maar toch..... Ik wil ook geen gitarist, bassist of wat dan ook, maar muzikant. Het maakt niet uit wat je speelt bedoel ik daar mee.

Guitarguru veel plezier met drummen!!! Ennuh iedereen een fijne kerst!!!

Robin

Barloef
25 december 2013, 10:30
Maak je maar geen zorgen over je Vox AC30 cc1, die heeft een nieuw baasje gevonden die er erg blij mee is, nu alleen nog uitpuzzelen hoe ik de beste setting krijg:). En als tip wellicht een harley benton ga5, heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er goede verhalen over!

Barloef
25 december 2013, 10:33
Oeps, je zoekt 20 watt, dan gaat mijn tip niet op

Mitch
25 december 2013, 13:27
Is drummen zo erg......... :chicken: Eigenlijk is de cirkel rond. Ben ooit 36 jaar geleden begonnen als drummer/leadzanger..... Na uitgeblust te zijn geraakt, nu even teruggrijpen op die roots, en herinneren waarom ik ooit de muziek ben ingegaan.
Nee hoor, ik was wel erg verbaasd :) Maar goed, ga lekker je Don Henley wave in en geniet van muziek maken!


Maak je maar geen zorgen over je Vox AC30 cc1, die heeft een nieuw baasje gevonden die er erg blij mee is, nu alleen nog uitpuzzelen hoe ik de beste setting krijg:). En als tip wellicht een harley benton ga5, heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor er goede verhalen over!
Dip switches: vintage, warm. Voor thuis kan het prima klinken om alles over het normal channel te gooien omdat die wat zachter is. Voor bandgebruik: kanalen linken, normal op iets over 9u, top boost op 9u en Treble en Bass op gelijke standen houden, grofweg tussen 10u en 13u. Klokstanden dus, voor de volledigheid, wel gezien vanaf de achterkant van de amp.

guitarguru
25 december 2013, 14:29
Bedankt voor jullie input tot dusverre. Ik moet bekennen dat ik van de opbrengst van die AC30 al een dik K-Zildjian bekken heb gekocht. Kon hem niet laten hangen. Het ampje zal nog even moeten wachten. Het drumvirus heeft echt hard toegeslagen :makeup:

Wat het tzt gaat worden weet ik nu nog niet. Wat ik wel weet is dat het beste low wattage topje dat ik ooit bezat, een CMW Plexi Jr was. Geweldig ding, dus qua sound zal het in die hoek moeten zitten.

the sure thing
25 december 2013, 15:12
De CMW plexi jr wordt 2e hands aangeboden "as we speak" door forumlid E-J

Jan Buurman
25 december 2013, 18:30
De CMW plexi jr wordt 2e hands aangeboden "as we speak" door forumlid E-J

Zal niet goedkoop zijn zoals de topicstarter wenst...

guitarguru
25 december 2013, 20:36
Zal niet goedkoop zijn zoals de topicstarter wenst...

Nee de CMW's zitten ruim boven mijn budget inderdaad.

Lexvandoef
25 december 2013, 20:39
De CMW plexi jr wordt 2e hands aangeboden "as we speak" door forumlid E-J

Nee toch? Dacht dat E-J een studiocage aanbiedt. Geweldig ding overigens, zeer goede prijs/klank verhouding!

Mitch
25 december 2013, 22:13
Ja, da's een Studiocage. Leuker naar mijn idee, goedkoper ook, maar geen 2-300E.

10us
26 december 2013, 03:01
Nee hoor, ik was wel erg verbaasd :) Maar goed, ga lekker je Don Henley wave in en geniet van muziek maken!


Dip switches: vintage, warm. Voor thuis kan het prima klinken om alles over het normal channel te gooien omdat die wat zachter is. Voor bandgebruik: kanalen linken, normal op iets over 9u, top boost op 9u en Treble en Bass op gelijke standen houden, grofweg tussen 10u en 13u. Klokstanden dus, voor de volledigheid, wel gezien vanaf de achterkant van de amp.

I second that motion. Dat is nondejus precies hoe ik mijn cc1 gebruik!!!
Bright switch op normal aan ook?

En natuurlijk de master zo ver open als je trommelvliezen toestaan...

guitarguru
26 december 2013, 12:19
Ja, da's een Studiocage. Leuker naar mijn idee, goedkoper ook, maar geen 2-300E.

Inderdaad leuk apparaat. Even door sparen nog...

the sure thing
26 december 2013, 12:30
Oh ja ik bedoel de Studio Cage idd

Barloef
27 december 2013, 19:52
Dip switches: vintage, warm. Voor thuis kan het prima klinken om alles over het normal channel te gooien omdat die wat zachter is. Voor bandgebruik: kanalen linken, normal op iets over 9u, top boost op 9u en Treble en Bass op gelijke standen houden, grofweg tussen 10u en 13u. Klokstanden dus, voor de volledigheid, wel gezien vanaf de achterkant van de amp.

ha kijk eens, bedankt voor deze tip, ik zal het eens proberen. Best een lastig beestje om onder de knie te krijgen omdat er zoveel mogelijkheden zijn en bijna alle knoppen ook daadwerkelijk iets veranderen :).... had trouwens net eindelijk een lekker sound gevonden op modern hot :)