PDA

View Full Version : Maya stratje voor 5 euro :-)



J.G.
23 december 2013, 22:44
Vandaag een stratje op de kop getikt voor vijf euro'tjes..
ik denk een maya uit de jaren zestig, veel weet ik er ook niet van, het is multiplex iig.
Ze heeft wel wat liefde nodig :-)
http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/STRATMaya.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/STRATMaya-2.jpg

http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/STRATMaya-3.jpg

Rizz
23 december 2013, 22:56
Er zijn ergere dingen om 5 euro aan uit te geven! :) Het zou mij misschien overhalen om 's wat electrisch te doen.. Zo niet, heb je altijd wat reserve-onderdelen en als de verwarming ermee ophoudt, iets om je ff warm te houden..

:ok:

wietse
23 december 2013, 23:51
dat zijn leuke bedragen voor een gitaar, dit is geen jaren 60 maar jaren 70, in de 60er jaren maakten de japanners eigenlijk nog geen kopieën, ik heb een paar telecasters met een identieke trussrod plaat en die zijn prima, mogelijk dezelfde fabriek?

Duhsjaak
24 december 2013, 00:19
@rizz
Super humoristisch!!! ook nooit weg op een forum als dit.

@wietse
De maatstaf voor alles met 6 ( gok maar iets) snaren. Petje af. Altijd spot on!!!

@J.G.
Nog twijfelen voor 5,00 euro??????
Je maakt de kachel met me aan toch?????

Vriendelijke groet, Gus

vulvasonic
24 december 2013, 01:58
Ik heb de basis van alles wat ik heb geleerd op het gebied van gitaarspelen gelegd op een Maya SG. Heerlijke gitaar en een snijdend, rauw geluid. In die periode speelde ik soms wel 7 uur per dag. Voor een ander zou ie nu ook misschien €5,- waard zijn, maar voor mij is ie van een onschatbare waarde geweest. Ik zou 'm dan ook nooit wegdoen. Waarom zou ik? Er zijn tijden geweest dat ik wilde dat wanneer ik zou sterven, ik gecremeerd moest worden en mijn Maya SG zou dan moeten fungeren als urn. Die urn moest dan vervolgens in mijn graf worden gelegd. Die laatste stap vind ik nu een weinig overdreven, maar het idee om mijn as in die gitaar te bewaren spreekt me nog steeds aan. Ik denk dat ik hier binnenkort toch maar eens goed over na moet gaan denken voor het te laat is. :)

Overigens was de gitaar na een dik jaar van intensief gebruik volledig onbespeelbaar geworden. Onherstelbaar ook. Hij staat nu als sierobject in de woonkamer.

http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars and gear/MayaSGTotalFront.jpg

Die gekleurde knoppies zijn er inmiddels af trouwens. :D

Ace 1.15.19
24 december 2013, 02:18
Echt een leuke deal voor 5 euro. Al is het maar ter decoratie!

kapepper
24 december 2013, 07:13
tja, wat koop je vandaag nog voor 5 euro? Een maya strat :)

kan mischien nog verassend goed klinken...

Montecristo
24 december 2013, 07:27
Lachen man! Is altijd handig. Ik weet niet hoe bekend je al bent met de werking van een gitaar, maar altijd handig om een keer uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Daarnaast kun je lekker experimenteren met afstelling, electronica etc. Altijd goed!

jaccowon
24 december 2013, 17:48
Gefeliciteerd, leuke gitaar en helemaal voor die prijs!

Het is een SC-30S uit 1979/1980, is gebouwd door Chushin.

Rock Bottom
24 december 2013, 18:00
Volgens mij heeft HaroldA dezelfde.
Ik had er eentje onder de naam Harmony en heb alleen de hals gehouden. Dit was echt een fijne(shortscale) hals.
Als je hem wil verbouwen wel even opletten, de elementen hebben een andere maat dan normale sc's.

Dutch66
24 december 2013, 18:09
Volgens mij heeft HaroldA dezelfde.
Ik had er eentje onder de naam Harmony en heb alleen de hals gehouden. Dit was echt een fijne(shortscale) hals.
Als je hem wil verbouwen wel even opletten, de elementen hebben een andere maat dan normale sc's.

En de "humbuckers" zijn eigenlijk single-coils in een te groot jasje...

Remork1970
24 december 2013, 19:04
Zou het geen goed idee zijn om samen met je gitaar gecremeerd te worden als je op het punt staat aan te gaan schuiven bij Leo Fender, Jim Marshall, en Jimi Hendrix ?
Kijk, van een '59 Strat of een '54 Les Paul ofzo zou dat wel zonde zijn, maar een Maya stratje van 5,-, och, dat valt te relativeren...

vulvasonic
24 december 2013, 20:44
Kan ook nog. In het geval van dit stratje lijkt me dat trouwens wel heel erg ver gezocht. Met die SG van mij deel ik een hele geschiedenis en dan is het toch anders. Ik blijf trouwens bij de urn variant. :D

Tabula Rasa
24 december 2013, 21:45
En de "humbuckers" zijn eigenlijk single-coils in een te groot jasje...

Leuke herinneringen aan die dingen. Van twee stuks eentje maken:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1069412_10201456489721759_137894742_n.jpg

en dan is het ineens een echte humbucker.

frekie
25 december 2013, 12:10
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria RS/Aria018a.jpg

Aria Pro II RS strat, Matsumoku Japan. Zag ik op een rommelmarkt, klein jongetje wou er 10 euro voor hebben. Ik boog me over het kleine jongetje heen en zei op dreigende toon dat 5 euro ook wel genoeg was. Jongetje kromp ineen en zei met een hoog piepstemmetje: is goed meneer.

Plant
25 december 2013, 12:29
Scrooge! ;)

wietse
25 december 2013, 13:53
Ik boog me over het kleine jongetje heen en zei op dreigende toon dat 5 euro ook wel genoeg was. Jongetje kromp ineen en zei met een hoog piepstemmetje: is goed meneer.

hierbij heb je alle respect van mij verloren, mensen die zo afdingen bij kinderen moeten zich schamen.

Harald
25 december 2013, 14:05
Mag toch hopen dat je dat jochie daarna 15 euro gegeven hebt.... scrooge indeed!

Swaag
25 december 2013, 19:33
Goed zo! Mooi gedaan man! [/sarcasme mode uit]

Tabula Rasa
25 december 2013, 19:35
Ik had hem ook 5 euro gegeven, daarna de gitaar gepakt, knul helemaal de typhus geslagen, 5 euro teruggepakt, gedag gezegd en weggelopen.

da Liks
25 december 2013, 20:24
dat MOET een geintje zijn.


http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Aria RS/Aria018a.jpg

Aria Pro II RS strat, Matsumoku Japan. Zag ik op een rommelmarkt, klein jongetje wou er 10 euro voor hebben. Ik boog me over het kleine jongetje heen en zei op dreigende toon dat 5 euro ook wel genoeg was. Jongetje kromp ineen en zei met een hoog piepstemmetje: is goed meneer.

Swaag
25 december 2013, 20:45
Ik had hem ook 5 euro gegeven, daarna de gitaar gepakt, knul helemaal de typhus geslagen, 5 euro teruggepakt, gedag gezegd en weggelopen.Milde bui vandaag? Anders was die gitaar toch eerst nog wel ergens ingebracht?

Dippides
25 december 2013, 21:46
Scrooge! ;) ja, daarom heet ie ook vrekkie!

Tabula Rasa
25 december 2013, 21:57
Milde bui vandaag? Anders was die gitaar toch eerst nog wel ergens ingebracht?
Nee, kind was minderjarig. Dan mag dat niet.

Tunes
26 december 2013, 09:10
hierbij heb je alle respect van mij verloren, mensen die zo afdingen bij kinderen moeten zich schamen.

Heel, heel erg mee eens.
Ik had (en heb in het verleden) dat gastje meer dan die 10 gegeven.

Maar toch ook jij een fijne kerst.

Tunes
26 december 2013, 09:13
Overigens zelf eergisteren nog een Pearl SG met bigsby op de kop getikt voor 75 euro, was 125.
Stond bij pawnshop voor 125 euro maar mist de arm, dus als iemand nog zo'n ding heb liggen ik wil hem graag.

Altijd weer verrassend wat een goede schoonmaak beurt en een beetje olie op de toets kan doen.

stikel
26 december 2013, 10:49
Ik boog me over het kleine jongetje heen en zei op dreigende toon dat 5 euro ook wel genoeg was. Jongetje kromp ineen en zei met een hoog piepstemmetje: is goed meneer.:stop:


hierbij heb je alle respect van mij verloren, mensen die zo afdingen bij kinderen moeten zich schamen.

Zo is het Wietse. Hij zou verbannen moeten worden uit deze provincie. Tenzij hij flink gedoneerd heeft aan Serious Request.

grayfink
26 december 2013, 14:59
Ik denk dat Frekie een grapje maakte.

Tupelo
26 december 2013, 15:21
If not; geinig hoe we kinderen wel nog graag wensen te beschermen tegen marktwerking.

stikel
27 december 2013, 13:45
Ik denk dat Frekie een grapje maakte.

Willen jullie hem hebben in Drenthe. Gratis af te halen ;)

Tabula Rasa
27 december 2013, 13:46
Willen jullie hem hebben in Drenthe. Gratis af te halen ;)

Als ik heel boos kijk.... krijg ik dan 5 euro toe?

frekie
27 december 2013, 14:45
1. FYI: ik heb maandagavond voor nop gespeeld in LW voor SR, zelf mijn reiskosten betaald.

2. Jullie hebben geen greintje gevoel voor humor :cheerup:

stikel
27 december 2013, 15:14
Als ik heel boos kijk.... krijg ik dan 5 euro toe?

Jij krijgt dan gewoon 10 euro ;) Maar hij heeft voor nop op SR gespeeld dus in wezen is verbanning dan niet meer aan de orde. Zie mijn eerdere post

marter544
27 december 2013, 15:24
Leek me toch vrij duidelijk een grap, een vrij geestige ook imo :)

Tabula Rasa
27 december 2013, 15:28
Leek me toch vrij duidelijk een grap, een vrij geestige ook imo :)

Dat leek mij ook wel duidelijk, erg doorzichtig, maar wel heel erg leuk geplaatst.

Tunes
27 december 2013, 21:19
In dat geval sorry, ik had mijn twijfels.

Het soort bestaat namelijk echt, aan de andere kant zijn die er dan weer niet open over.

wietse
27 december 2013, 22:17
In dat geval sorry, ik had mijn twijfels.

Het soort bestaat namelijk echt, aan de andere kant zijn die er dan weer niet open over.

en of dat soort bestaat, ik ben niet snel boos maar zulke lui krijgen mijn bloed aan het koken als ik zie dat ze kleine kinderen een poot proberen uit te draaien, en dan ook nog heel opdringerig en bedreigend over komen voor die kinderen.

als ik er één tref die dat doet die kan maar beter een veilig heenkomen zoeken er zijn nu al een stuk of 10 van dat soort handelaars die met een boog om mij heen lopen, die heb ik al een keer de waarheid gezegd.
de laatste was een marrokaan in alkmaar die bood 2 cent voor een autootje waar het manneke van een jaar of 6/7 5 cent voor vroeg.
de andere marrokanen die er in de buurt waren en die hoorden wat hij deed scholden hem ook stijf.

dus frekie een smilie was niet misplaatst geweest.

Tabula Rasa
27 december 2013, 22:24
dus frekie een smilie was niet misplaatst geweest.

Juist niet! met een smiley was heel de grap meteen verloren gegaan.

Tunes
28 december 2013, 14:17
Het hoeft natuurlijk ook geen grap te zijn.

Frekie dacht heel stoer te zijn door te melden wat hij deed, misschien dacht hij zelfs dat hij er meer man van werd.
Toen hij echter de reacties zag leek het hem beter om maar snel te zeggen dat het een grap was en meteen te melden dat hij ook iets voor SR had gedaan (zoiets als ik ben geen racist want ik haal soms ook een broodje shoarma).
Nu ben je met SR toch al aan het verkeerde adres bij mij.

da Liks
28 december 2013, 18:37
het wordt alsmaar mooier!

Tabula Rasa
28 december 2013, 19:00
Ik haat shoarma, dus ik ben racist.

pim raaijmakers
28 december 2013, 22:13
wat knaag jij dan na een optreden? toch niet de broodjes kaas die nog backstage liggen te verdrogen...... gelukkig is mijn band niet racistisch... :)

Tabula Rasa
28 december 2013, 22:22
wat knaag jij dan na een optreden? toch niet de broodjes kaas die nog backstage liggen te verdrogen...... gelukkig is mijn band niet racistisch... :)

Optredens? Ik kom de deur niet eens uit. Weet je wel wat je allemaal tegen kan komen op straat?

Dutch66
30 december 2013, 17:10
het wordt alsmaar mooier!

Ja precies, waar gaat dit naar toe?, shoarma, marokkanen, SR ...