PDA

View Full Version : oefen amp voor in vakantie huisje



bertje1
23 december 2013, 15:29
Ik ben op zoek naar een buizen amp voor in mijn vakantie huisje. Nu kom ik op internet goede recentie's tegen van de bugera v5. Wie o wie heeft ervaring met de bugera v5 en is 5 watt niet wat veel in een vakantiehuisje en hoe klinkt hij op de 1 watt stand? Wat is een goed alternatief voor de bugera?

Methoxy7
23 december 2013, 15:47
Voor die prijs best wel een OK ampje. Schakelbaar naar 1W en 0.1W, Reverb klonk niet slecht, en redelijk simpel in gebruik. Een tubeswap is geen overbodige luxe, standaard klinkt die nogal dof, met een setje TAD's of JJ's klinkt die al veel helderder, opener, iets meer gain.

da Liks
23 december 2013, 16:58
goed (misschien wel mooier ) alternatief: vox ac4tv schakelbaar naar 1/4 watt. try it out. goed responsive versterkertje, mooi gevoiced (ook op laag volume)..

Smeigel_12000
23 december 2013, 20:17
Of misschien een vox lil night train?

Brum
23 december 2013, 21:16
Toevallig net vanavond een Blackstar HT1R opgehaald. Verwacht geen halfstack geluid, logisch ook, maar gewoon geinig voor weinig.

wietse
23 december 2013, 23:52
misschien is het bertje 1 ontgaan maar voor versterkers is er een heel subforum aanwezig.

Montecristo
24 december 2013, 07:30
Toevallig net vanavond een Blackstar HT1R opgehaald. Verwacht geen halfstack geluid, logisch ook, maar gewoon geinig voor weinig.

Ik vind die dingen echt goed klinken, met name een strat over het cleane "kanaal" met de gain vol open levert lekkere geluiden op. Na twee jaar verveelt die nog steeds geen dag. Reverb is niet al te best, maar goed bij gebrek aan FX-loop is het wel prettig dat die erop zit gezien de kleine behuizing.

bertje1
24 december 2013, 08:42
misschien is het bertje 1 ontgaan maar voor versterkers is er een heel subforum aanwezig


Klopt niet aan gedacht ik ga nu switsen van forum

bertje1
25 december 2013, 12:15
na een paar dagen wikken en wegen zijn er drie amps die mij wel iets lijken de bugera v5 / de vox ac4tv / en de blackstar ht1r.
graag jullie advies welke beste is. ik heb alle drie uitgeprobeerd maar dat maakt de keus niet makkelijker. ik heb dan ook besloten de amp te kopen aan de hand van jullie ervaring met een of meerdere van deze versterkers

Tabula Rasa
25 december 2013, 12:59
Welke vond je zelf het lekkerst klinken?

bertje1
25 december 2013, 13:25
Dat is juist het probleem ze klonken alle drie wel goed maar de bugera iets minder kan zijn dat dit komt door het prijs verschil (soms zit het tussen de oren)

Brum
25 december 2013, 14:18
Dan blijven er twee over lijkt me. De Vox of de Blackstar. Mijn voorkeur gaat uit naar de Blackstar, maar da's puur omdat ik 'm sinds kort zelf heb en het een heel leuk speledingetje vind. De emulated output vind ik ook zeer zeker niet tegenvallen, dus ook goed te gebruiken met koptelefoon of voor opnemen. De reverb is, zoals eerder aangehaald, niet echt super, maar afdoende voor een oefenversterkertje. Echter, via de emulated output vind ik 'm wel weer heel oké.

En toch zou ik me helemaal niet laten lijden door de meningen van anderen en lekker zelf een keuze maken tussen de verschillende versterkertjes. Het is nou niet echt dat je een onmogelijke keus hebt, als er drie overblijven, waarvan je zelf al zegt dat er eentje de slechtste is. Welke voelt het beste? Nou, die is het.:)

tommus42
25 december 2013, 14:34
Hoe verhoudt de Orange MicroTerror zich in dit geweld? Zag 'm staan, en dacht die wil ik hebben:D. Heb eens gespeeld op een 100W EL34 Orange, begin jaren zeventig, was geweldig herinner ik me. Had een Marlboro transistor bakje als vergelijk, maar ik heb hem op flink volume geprobeerd, niet verkeerd. Deze had een 5-way switch die de koppelcaps van de eerste trap schakelde.
Maar die emulated out met powersoak(?) is zeker wat waard. Weet niet of de microterror die heeft. Ga hem denk ik toch kopen:cooler:.

Oeps schaarde 'm ten onrechte onder de 5W versterkers

Montecristo
26 december 2013, 09:39
Zoals hierboven aangehaald, als jet het mij vraagt gaat het tussen de Blackstar en de Vox. Ook ik ben niet objectief aangezien ik alleen de Blackstar heb. Dat vind ik echt een heerlijke amp. Vox hoor ik ook veel goede dingen over. Komt denk ik echt neer op kwestie van smaak t.a.v. het geluid, zijn toch twee verschillende karakteristieke sounds. Ik denk dat de Blackstar met de ISF control net iets veelzijdiger is en een iets breder gain bereik heeft. Laat niet onverlet dat ik van tijd tot tijd ook nog wel kan gassen op zo'n gaaf uitziende mini Vox.

the sure thing
26 december 2013, 09:45
Ik zou voor de VOX gaan. Gewoon: omdat een VOX stoerder is dan een Blackstar.

Brum
26 december 2013, 13:45
Welnee. Vox = Beatles en Beatles = Puch. Je weet wel, van die damesbrommers. Blackstar is van ex-Marshall medewerkers die Marshall te pussy vonden.