PDA

View Full Version : Iemand ervaring met GFS pickups???



Smeigel_12000
22 december 2013, 21:02
Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe gitaar en ben alvast aan het kijken welke pickups ik er op wil gaan zetten. Ik neig zelf DeArmond 2000 achtige elementen maar deze zijn erg prijzig. Nu kwam ik ook deze GFS elementen tegen (GFS NYII). Heeft iemand ervaring met dit merk en liefst met deze pickups? Ze zijn in ieder geval erg betaalbaar.

Duhsjaak
24 december 2013, 00:41
Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe gitaar en ben alvast aan het kijken welke pickups ik er op wil gaan zetten. Ik neig zelf DeArmond 2000 achtige elementen maar deze zijn erg prijzig. Nu kwam ik ook deze GFS elementen tegen (GFS NYII). Heeft iemand ervaring met dit merk en liefst met deze pickups? Ze zijn in ieder geval erg betaalbaar.

Hé gast
Heb
- Dream 90 (soort van P90)
- Mean 90 (id, maar dan hotter)
- Surf nog wat

Had meer kunnen hebben, maar drie (twee daarvan kwamen uitelkaar vallend uit de transport doos) Burns imitatie heb ik voor €28.00 terug kunnen sturen omdat niet werd erkend dat ze onvoldoende solide waren gemaakt of verpakt.

NYII heb ik enige weken in een London City in huis gehad.
Dus ik mag een zeeeer bescheiden ervaring inroepen.

Mijn totale collectie gitaren bestaat uit zeer budget dingen en ik vind het leuk van niets iets te maken.

Een goede vriend van mij, met een super LP met echt super pups, vind het allemaal blikken speelgoed.
Ik vind het stuk voor stuk behoorlijk waar voor je geld.

Er zijn zelfs Gretsches met GFS pups uitgerust. Of Rickenbackers. Ik zou dat niet doen.

Heb je een goeie gitaar met goeie pups, keep it that way.

Heb je een kladblok en wil je voor weinig een beetje kutten? Bestel lekker die NYII's. Mij hebben ze niet teleurgesteld. Hun klantenservice sucks. Die zitten er allen om hun verliezen te beperken.
Maar hun elementen deugen, voor zover ze niet ter plekke uit elkaar vallen na transport, voor het geld dat ze kosten. Vergelijk ze nooit (nooit dus) met de real thing.
Die kosten ook wat anders.

Voor het geval je ze wilt vergelijken met hun Engelse tegenstrevers (die een voortreffelijke klantenservice hebben:
http://www.axesrus.co.uk/

Voor het geval je voor (min of meer) heel goed maat werk wilt gaan:
http://www.creamery-pickups.co.uk/
Hou rekening met een levertijd van twee of drie weken
Je krijgt dan ook echt voortreffelijk vakwerk voor je geld.

Voor het geval je ontgaan mocht zijn, het spuitwerk van één van de meest in het oog lopende contestants in de mooiste gitaar van GN voor 2013, komt van Oigun (GN - PM hem maar voor een quote (prijsopgave).
Deze man levert onaards mooie dingen voor heel acceptabele prijzen.

Kortom:
- NYII Kortstondige ervaring; niet slecht considering de prijs
- Gemengde ervaringen met GFS klanten 'service'
- The creamery zou net binnen je budget kunnen liggen (niet genoemd) ècht vakwerk!!
- Honest to God vakwerk van mede GN'er Oigun? Wat dat kost moet je met hemzelf afstemmen

Vroeger zette je daar 'my two cents' onder, ten teken dat het om een persoonlijke inschatting ging. De cent en de twee cent zijn door Den haag afgeschaft. Alhoewel je er bij Het Kruidvat gewoon mee kunt betalen.

Whatever: De rode draad zal je duidelijk zijn.
Heb je vragen? Woon je in (de buurt van) Groot Amsterdam? PM maar.
Vriendelijke groet, Gus

budje
24 december 2013, 07:33
gebruik anders de zoekfunctie eens, er zijn volgens mij al meerdere van dit soort topics voorbij gekomen. Ik had ooit twee gfs lipstick humbuckers in goedkope washburn nuno bettencourt. Maakte de gitaar een stuk levendiger. (Gitaar is later geruild voor een versterker want optreden was op dat moment ff belangrijker)

Duhsjaak
24 december 2013, 08:09
gebruik anders de zoekfunctie eens, er zijn volgens mij al meerdere van dit soort topics voorbij gekomen. Ik had ooit twee gfs lipstick humbuckers in goedkope washburn nuno bettencourt. Maakte de gitaar een stuk levendiger. (Gitaar is later geruild voor een versterker want optreden was op dat moment ff belangrijker)

Hé wat grappig. Mijn GFS Hum sized P90's zitten in een Washburn N2.

ellisvertellis
24 december 2013, 13:01
Ik heb een hollowbody die een Seymour Duncan Phat Cat in de hals heeft zitten en een Dream 90 in de nek. De SD is duidelijk een superieur element in alle opzichten, maar kost ook 3 keer zoveel. De combinatie brug/hals klinkt overigens wel heel erg goed.

Al bij al gewoon waar voor je geld, imo.
Grtz!

Ike57
24 december 2013, 13:39
In mijn laatste zelfbouwproject heb ik GFS Retrotrons (Nashville) geplaatst. Heb er geen spijt van!

Bovendien: snelle levering van GFS en meestal houden ze de prijs op de verpakking wel zodanig dat je geen invoerrechten hoeft te betalen.

snaarplukker
26 december 2013, 12:26
Ik heb daar 2 halzen, setje pickups voor een tele en een strat en overige hardware laten komen. De pickups in de tele klinke heel goed, die van de strat moet ik nog inbouwen zodra mijn strat gebouwd is. Met de klantenservice ben ik ook tevreden, ik had van een set tuners er een aantal bijzitten die van uitvoering verschilde. Ik kreeg snel de goede tuners nagestuurd en die verkeerde tuners hoefde ik niet terug te sturen. En inderdaad had ik eerder een set humbuckers in singlecoilformaat ontvangen met aangepaste prijs op de verpakking zodat me invoer en BTW bespaard bleef.

Smeigel_12000
4 januari 2014, 18:22
van de week heb ik een mail ontvangen van "The Creamery" dat ze op dit moment bezig zijn om een DeArmond 2000 achtige pickup te ontwikkelen. Deze zou eind januari te bestellen zijn :ok:. Ik denk dat ik daar voor ga straks.

Mitch
5 januari 2014, 22:56
Ik heb op dit moment toevallig ook contact met 'm. Ik heb DeArmond2000s in een gitaar zitten en ik wil daar iets pittigers in. Ik weet nog niet of ik een rewind ga laten doen óf dat ik voor andere pickups in hetzelfde formaat ga. Afhankelijk van je 'haast' heb ik dus misschien op korte termijn een paar DeA2000s voor je, of niet. Maar goeie gast inderdaad, van Creamery, realistisch geprijsd en een goede know-how.

Er is een heel groot topic geweest over GFS, maar het is lastig zoeken aangezien de zoekmachine geen drieletter opdrachten aankan. Je kunt ook zoeken via google binnen gitaarnet óf slim zoeken op bijv. "Dream" binnen Elektrische Gitaren inclusief onderliggende subforums, dan komt -ie vast ook snel boven.
Het meeste is denk ik wel gezegd, maar ik wil ook benadrukken dat het eigenlijk alleen leuk budgetspul is. Klinkt redelijk, geweldige prijs. Afhankelijk van je eigen ervaringsniveau kunnen de bijvoeglijke naamwoorden en zelfstandige naamwoorden in deze volgorde blijven staan, of worden omgedraaid :D
Ik kan me herinneren dat ik in den beginne prima tevreden was over de modderige pickups in mijn Epiphone Les Paultje. Nadat er SD's in kwamen vond ik 'm ineens stukken beter. Nadat ik 'm weer eens oppakte nadat ik al een tijdje kwaliteitsgitaren had gehad, hoorde ik ineens dat het eigenlijk een kutding was. Da's geen misplaatste arrogantie, het is puur je ervaringsniveau.

Frits van Mourik
6 januari 2014, 01:11
Kijk hier maar:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?86855-Het-grote-ervaringen-met-GFS-Pickups-topic

Ik heb zelf 'n setje overwounds op m'n zeer goedkope strat gezet en verdomd, der Ding kwam plots tot leven!

duckman
6 januari 2014, 13:59
Heb in een van mijn teles een GFS zitten, klinkt prima. Dit is de lil puncher ee nblade pickup met hoge output. In een vna mijn strats een SD hotrail en beide pickups zijn vergelijkbaar qua klank. Alleen is de GFS een stukie goedkoper.

Check ook eens Tonerider http://www.tonerider.com/ , deze heb ik vergeleken met duurdere pickups en klinken super.

marter544
6 januari 2014, 14:03
Ik heb een GFS humbucker in single coil formaat gehad, en een normale GFS humbucker. De sc-formaat klonk lekker maar net niet zoals een echte hum dat doet. Nu weet ik niet hoe dat bij de SD en dimarzio versies zit dus dat kan ik niet vergelijken. De full size (crunchy pat), klonk lekker, maar haalt het niet bij de SD custom custom die er nu in zit. Het zijn ook compleet andere beestjes natuurlijk, maar ook heeft er een JB in die strat gezeten, en die vond ik ook lekkerder dan de GFS crunchy pat. In het kort: GFS, prima voor het geld, maar het kan een stuk beter.

stijnkenens
11 januari 2014, 22:57
Hey Duhsjaak,
Wil je zeggen dat je die NYII elementen gemakkelijk uit elkaar kan halen?
Ik ben opzoek naar betaalbare d'armond look-alike pickup onderdelen, misschien is zoiets dan wel interessant, om er een beter van te maken ...



s.

Duhsjaak
11 januari 2014, 23:32
Hey Duhsjaak,
Wil je zeggen dat je die NYII elementen gemakkelijk uit elkaar kan halen?
Ik ben opzoek naar betaalbare d'armond look-alike pickup onderdelen, misschien is zoiets dan wel interessant, om er een beter van te maken ...



s.

Om zeker te zijn dat we elkaar goed begrijpen, ik kocht drie Burns lookalike pups.
De kapjes daarvan zitten met metalen lipjes aan de onderkant vast. Kennelijk waren de elementen te dik, of de kapjes niet hoog genoeg en toen donderde twee van de drie bij aankomst al uit elkaar.
Ik zou moeten controleren of dat de pups zijn waarover je het hebt, maar als dat zo is, dan is het een kwestie van de lipjes aan de onderkant voorzichtig uitbuigen en je hebt ze uit elkaar.

Ze klonken, zeker voor het geld dat er voor werd gerekend, helemaal niet gek.
Check jij dit of doe ik dat?
Vriendelijke groet, gus

stijnkenens
11 januari 2014, 23:47
Ha ok, ik dacht dat je het over de GFS pups had.
Dat van die lipjes ken ik, heb eens een Ibanez tele brug pickup moeten herwikkelen (jaja, die bestaan) De cover zat ook met van die lipjes vast, als er dan ooit iemand aan geprutst heeft dan breken die af.


Soit, toch bedankt.



s.

kassie
11 januari 2014, 23:57
Heb vintage 59's in een les paul kopie. Klinken ok maar schonen niet mooi op.

mrweird
30 mei 2014, 10:38
Ik heb een GFS crunchy pat en Classic II Alnico 2 in mijn Pigro les paul zitten. Klinkt uitstekend!

telerocker
31 mei 2014, 02:06
Heb vintage 59's in een les paul kopie. Klinken ok maar schonen niet mooi op.

Bare Knuckle Mules and je kijkt niet meer achterom..