PDA

View Full Version : Delays testen en kopen



10us
22 december 2013, 16:02
Vrijdag langs geweest bij Dirk Witte op zoek naar een andere delay. Tot voor kort had ik een M5 op mijn bord. Gebruik daar alleen de delays van en dacht, dat moet lekkerder kunnen.

Voor in mijn band heeft het de voorkeur een programmeerbare delay te hebben. De presets zijn voor een paar nummers essentieel. Optie zou ook zijn om de M5 te blijven gebruiken voor die 2 nummer met daarnaast een hele fijne andere. Afijn; een heel rijtje getest met hieronder mijn bevindingen. En trouwens complimenten voor Dirk Witte, kon op mijn gemak alles uitproberen, wisselen, nog weer terug, enz.

Ibanez ES2 Echo Shifter
Cool pedaal. De delaytime met de schuif instellen was boven verwachting relaxed. Osscillatie en modulatie dik op orde en tap tempo. Nadelen; geen expressie pedaal aansluiting, geen tap devision, geen tap in bypass.
Cool pedaal dus maar geen "magie"

EHX Memory Boy TT
Veel mogelijkheden, lekker extreen te sturen en en eigenlijk alles wel ok maar echt te donker naar mijn smaak. Niet lang mee gespeeld daardoor.

Boss RE 20 Space echo
Ook vet maar dark. Goede geluiden, de reverb echo's zijn cool maar pedaal is weinig tweakable. Osscillert wel top (hold functie op de button) en expressieaansluiting maar geen belletje. Ook maar kort mee gespeeld.

Way Huga Supa Puss
Te gek pedaal. Super tweakable, mooie delay, extreem in te stellen en giga geluid. Enorme afknapper voor mij waren echter de switches die flimsy waren waardoor ik steeds twijfelde ok ik wel of niet raak had getrapt.
Aansluiting voor expression, tap division, en spillover!
Absoluut mijn favoriet van de analoge pedalen, maar toch door naar digitaal omdat programmeren de voorkeur heeft.

Boss DD20
Een tank van boss, degelijk, goed veelzijdig maar komt op mij gedateerd over. Niet is echt super (behalve de digitale delay) en maar 4 programmeerbare slots. Prima maar kan in geen velden of wegen tippen aan het geluid van de Way Huge

Strymon Timeline
Inpluggen en ik was verkocht. te gek geluid, veel opties, banks etc. Eigenlijk kan je hier alles mee. Ik wou er eigenlijk niet aan vanwege de prijs (pfff...) maar was toch meteen om.

Conclusie;
Had ik 1 relaxte delay zonder presets nodig dan was het waarschijnlijk de Way Huge geworden. Nu met de strymon alles in 1 delay afgedekt, eindeloos tweaken maar vooral; wat een sound!

apekop
22 december 2013, 19:59
Hey, die Way huge Supa Puss kende ik nog niet! Ik ben nog op zoek naar een leuk analoge delay voor erbij. Misschien is deze wat. Anderen ervaring met deze delay? Die chase mode vind ik wel overbodig en te chaotisch.

10us
22 december 2013, 21:16
Ik vond em echt te gek en in vergelijking met ee andere analogen.
Hij kan ook trailen (sound gaat door bij effect uit) en die chase mode is bonkers ja, maar daarbuiten vond ik em ook echt cool...

apekop
22 december 2013, 22:27
wat ik zo lees is dat de Supa Puss een beetje volume drop heeft. Iemand trouwens ervaring met de Deluxe Memory Man Tap Tempo 1100ms? Heeft weer geen trails. En zo is het altijd wat met die analoge delays! :).
Hier een mooi vergelijk met de Supa Puss:
http://www.youtube.com/watch?v=3bKJMyQTHqs