PDA

View Full Version : Gitaar - Rocksmith 2014



bullitshot
22 december 2013, 14:13
Ik zie niet echt op welk subforum ik dit moet posten en volgens mij kijken de meeste mensen bij "elektrische gitaren", dus voor zoveel mogelijk reacties post ik hem hier :)

Ik heb voor de komende dagen Rocksmith 2014 voor de PC besteld. Moet nog wel werken maar zo wordt kerst en oud en nieuw toch wat leuker :) Wat is rocksmith? Iedereen kent vast wel Guitar Hero. Het grote nadeel van guitar hero is dat je met een gitaar van plastic speelt die niet in de buurt komt bij een echte gitaar. Rocksmith 2014 is guitar alleen dan met je (echte) eigen gitaar!

Wie heeft hier al ervaringen mee? Met welke gitaar doe je dat? (toch on topic). Het leren van youtube filmpjes etc. gaat bij mij toch wat langzaam :) en dit lijkt mij sowieso wel goed te doen.


https://www.youtube.com/watch?v=VFqaz_0A5mY&feature=c4-overview-vl&list=PLkTijIFpb636fPCBw0nspfBeRrzWAb_P5

Sinner1980
22 december 2013, 19:38
Ik had de 2013 versie. Snel weer verkocht omdat het voor mij niets toevoegde omdat ik al een tijdje speel.
De leerwijze is grappig voor nieuwkomers, dat wel.

Er zat ook een vertraging in het geluid, dit werkte ook niet mee.
Niet voor mij dus, maar dat is persoonlijk.

bullitshot
22 december 2013, 20:36
Ik had de 2013 versie. Snel weer verkocht omdat het voor mij niets toevoegde omdat ik al een tijdje speel.
De leerwijze is grappig voor nieuwkomers, dat wel.

Er zat ook een vertraging in het geluid, dit werkte ook niet mee.
Niet voor mij dus, maar dat is persoonlijk.

Ik heb inderdaad gelezen dat sommige mensen een vertragingsprobleem hadden, maar dat ligt voor zover ik heb kunnen vinden voornamelijk aan de setup. Ik had 2013 al wel eerder gezien, maar daar was ik niet meteen wild van. 2014 is wel een enorme verbetering. De game past automatisch aan hoe goed je bent. Als je al goed bent dan wordt het ook steeds moeilijker in het spel. De andere is het jammen. Je kan een aantal instrumenten selecteren om mee te jammen en die passen zich automatisch aan op je eigen tempo. Door deze extra dingen ben ik over de streep gehaald.

K9 Spike
23 december 2013, 19:56
Heb het gisteren voor het eerst gespeeld en was wel leuk, voor alle duidelijkheid ik ben een beginner en heb geen kaas gegeten van notenleer . Ik kan tabs lezen dus ben echt benieuwd of het mij zal helpen om mijn links hand sneller en zonder te zien de juist fret bespelen. ;)

allard85
6 april 2015, 13:18
Heeft er iemand ervaring met het downloaden van custom songs (cdlc) voor rocksmith 2014 via customforge?

Rory-214
8 april 2015, 12:05
Ik heb geen ervaring met het downloaden van songs, maar ik heb wel enige tijd bij een kennis het spel gespeeld.
het is een erg leuk, en slim spel dat zich gaandeweg aanpast aan je niveau.
je kan elke elektrische gitaar hiervoor gebruiken.
een goede geluidskaart/videokaart is wel een must i.v.m. latency enzo.
die kennis van mij heeft in een hele korte tijd grote stappen gemaakt met zijn gitaarspel.

ik zie nu trouwens pas dat dit een draaadje is uit dec. 2013.
toch maar reageren, heb het nu toch al getyped

SuperGoofy
8 april 2015, 20:39
Ja thuis al decennia gitaren gehad. Maar since Rocksmith 2014 speel ik veel regelmatiger. En ik vind het eigenlijk wel een manier om je te motiveren. Je kan in je upie met de orginele band wat meespelen op Eigen niveau.
Met rif repete zelfs moeilijke stukjes in detail op Eigen snelheid oefenen.

Er zijn aardig wat liedjes in maar het is maar een klein deel van alle iconische liedjes dus je mist nogal wat.
Maar als je ook wat onbekendere liedjes wilt proberen is er genoeg te spelen.

ipv Rocksmith speel ik sommige customs gewoon vanaf youtube. gitaar via een aparte AMP.