PDA

View Full Version : Pro snake patch kabels



e!
22 december 2013, 13:40
Zijn er toevallig mensen die wel eens het verschil tussen Klotz en Pro Snake patch kabels hebben ervaren? Graag hoor ik jullie bevindingen.

www.thomann.de/de/mobile_prod.html?AR=109586

Ik heb zelf ooit een aantal van die gekleurde goedkope patchkabels vervangen met een paar Klotz kabels en dat hoorde en voelde ik wel. Ik moet nu weer redelijk wat uitbreiden en een flink aantal patchkabels aanschaffen en dan gaat dat wegen. Ik ben best bereid wat uit te geven voor kwaliteit, maar € 15,- per kabeltje is een hoop geld, zeker als je ze ook aan € 2,50 p.s. kunt kopen en dat zou goed genoeg zijn.

Ik hoor het wel. Bij voorbaat dank voor iedere input.

Plant
22 december 2013, 15:32
Ik heb zelf ooit een aantal van die gekleurde goedkope patchkabels vervangen met een paar Klotz kabels en dat hoorde en voelde ik wel.

Wat voelde je eraan dan? :chicken:

e!
12 januari 2014, 16:05
Vreemd. Ik kreeg geen topic update e-mail. Vandaar mijn late reactie.

Wat ik voelde was dat de Switchcraft pluggen aan die Klotz kabels veel beter in de sockets pasten. Er is geen speling waardoor de plug niet kan wiebelen in de socket. Het contact is beter en er is geen (soms keihard) gekraak of gepop als je de plug aanraakt of manipuleert.

Daarnaast hoor is het signaal beter: rijker over het hele spectrum en dynamischer. Eerder hoorde ik een duidelijk verschil tussen gitaar rechtstreeks in de amp of pedalboard ertussen. Dat verschil is verwaarloosbaar geworden. Dat uit zich ook in het speelgevoel. De respons op je pick attack is veel beter. Eerder was die dynamische respons een stuk vlakker.

Arvoitus
12 januari 2014, 16:57
Zelf (leren) solderen en dan Neutrik jacks + degelijke kabel.

Dan heb je voor 6 euro een patchkabel die tientallen jaar meegaat.

e!
12 januari 2014, 17:14
Ik vind Neutrik pluggen te dik en ben tevreden over Switchcraft. Solderen kost ook weer tijd, die voor mij schaars is.

Brum
12 januari 2014, 17:59
Klotz gebruikt toch ook alleen maar Neutrik pluggen, ook voor hun patch kabels?

e!
12 januari 2014, 18:27
Kennelijk niet, want ik heb hier 3 Klotz patch kabels met Switchcraft pluggen.

titzenpitzer
12 januari 2014, 21:38
Ik gebruik die pro snake patchkabeltjes al een dik jaar en hoor niets verkeerd. Ook zéér stevig, misschien wel iets te stug, dus maak je pedalen goed vast!