PDA

View Full Version : Boss CS3 modden



RobinS
21 december 2013, 21:50
Iemand die bekend is met mods voor een CS3?

matto
28 december 2013, 22:49
Weet je al wat je niet bevalt aan een Boss cs 3 ?

nico verduin
29 december 2013, 10:47
Weet je al wat je niet bevalt aan een Boss cs 3 ?of modden is gewoon een doel op zich.....

Plant
29 december 2013, 11:31
Je bent me net voor. Hij is niet gemod, dat bevalt er niet aan ;)

RobinS
1 januari 2014, 20:52
Ja, ik vind vooral dat hij een gebrek aan tone heeft. Ik heb nog een Route66, en vind die compressor toch veel beter klinken dan de boss.
Dus moest er iemand een goeie mod weten waar hij ervaring mee heeft, laat gerust horen.

Dirk_Hendrik
1 januari 2014, 21:38
Een mod is een aanpassing die ervoor zorgt dat het betreffende apparaat beter bij jouw smaak past. Zoeken naar bestaande modificaties betekent dus hooguit dat je info gaat vinden over aanpassingen die voor anderen werkten maar dat betekent niet dat het voor jou beter gaat zijn. Of wil je tot de eenheidsworstvolgelingen behoren die elke aanpassing per definitie beter vinden dan het origineel?

Jij zoekt dus meer "tone". Da's net zo vaag als bijvoorbeeld"warmer", "belletjes", "fluid" en al wat er meer is aan termen die heel lekker bekken maar voor de één makkelijk iets anders kunnen betekenen, en wss ook doen, dan voor een ander.

Maar als strikt persoonlijke mening en daarmee antwoord op jouw vraag, Dump je CS3. En leer hoe je wat je wil doen zonder compressor kan doen.

Frits van Mourik
1 januari 2014, 23:09
Kijk anders hier 'es:
http://www.monteallums.com/pedal_mods.html
B'tje naar beneden scrollen!

Dirk_Hendrik
2 januari 2014, 07:11
Brr. Maar da's persoonlijk.
In de audiowereld is tantaal in je signaalpad altijd een terechte nono geweest. Monte Allums douwt ze er overal in en elke klankverandering wordt beswchouwd als een verbetering. Iedereen weet het beter, behalve die gasten van Boss. Die kunnen er echt helemaal niets van.
brr

Little Jay
2 januari 2014, 11:01
Dump je CS3. En leer hoe je wat je wil doen zonder compressor kan doen.

heh heh, grappig, na bijna 20 jaar zonder compressor gespeeld te hebben heb ik m'n CS-3 weer uit de kast getrokken en kom er eindelijk achter dat die dingen live wel degelijk hun waarde hebben: funk slagjes gaan er lekker authentiek door klinken en m'n (heel) licht overstuurde lead-tonen krijgen ook op laag volume dat beetje compressie en sustain dat je normaal gesproken pas krijgt bij een hard werkende buizenversterker op hoog volume (ik gebruik erg weinig gain trouwens, echt net een randje).

Ik vind tot nu toe niks mis aan de CS-3, toon blijft gewoon hetzelfde, transparant genoeg imho, dus als je basistoon goed is blijft 'ie dat ook wel met de CS-3 ingeschakeld. Krijg binnenkort een MXR Dyna Comp om eens uit te proberen, omdat die in de 'funk-wereld' nogal geprezen wordt voor funk slagjes en in combinatie met wah-wah, dus ben benieuwd.

Modden... tsja.... bij m'n (buizen-)amps klooi ik heel wat af met verschillende buisjes, speakers, en weerstands- en capwaarden, maar pedalen eigenlijk nog nooit aan begonnen, nooit behoefte aan gehad.