PDA

View Full Version : HNAD: Vox AC4TV



da Liks
21 december 2013, 14:11
Gekregen voor het verjaren van mijn vege lijf, om thuis te gebruiken omdat de Superchamp teveel herrie maakt zelfs op de laagste stand:

http://i1214.photobucket.com/albums/cc488/daliks2/20131221_095759.jpg (http://s1214.photobucket.com/user/daliks2/media/20131221_095759.jpg.html)


Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van hoe goed het teruggeschakelde geluid nog is! meer dan heerlijk voor op de slaapkamer op de 0,25 watt stand! pakt de pedaaltjes perfect voor zo'n klein ding en is mooi gevoelig voor de volume-input vanaf de gitaar zelf. gaat van clean naar randje naar overdrive naar crunch met een draai aan de knop van de gitaar zonder daarbij heel fuzzy of lelijk te worden zoals een paar marshalletjes die ik heb geprobeerd, of de bugera v5.

:gitarist:

vulvasonic
21 december 2013, 16:55
Oooooooow fap fap fap fap fap......

da Liks
21 december 2013, 18:57
Jep, en tweedehands heeeel betaalbaar, dat maakt t extra sweet zeg maar :)

vulvasonic
22 december 2013, 01:29
Maak me gek!!!!!! :crazyhappy:

the sure thing
22 december 2013, 10:49
Wat is t verschil met de AC4c1 ?

da Liks
22 december 2013, 11:26
Deze kan teruggeschakeld worden naar 1 watt en 1/4 watt..

yavin
22 december 2013, 11:34
Niks pedaaltjes, gewoon gitaar direct inpluggen en die buis op z'n donder geven...

hessepes
22 december 2013, 11:37
Ik heb de Vox AC4C1 gekocht en de reden waarom ik die wilde hebben was omdat er een gain switch op zit. En omdat ie paars was naruurlijk;)

http://imageshack.com/a/img854/6493/tu5n.jpg

da Liks
22 december 2013, 11:39
Niks pedaaltjes, gewoon gitaar direct inpluggen en die buis op z'n donder geven...

Smartass (runs in the family lijkt het haha): reverb-, wah-, delay- pedaal.. etc. ik ben niet van gister hoor Michiel ;)
Maar wel een kusje erbij X

da Liks
22 december 2013, 11:40
Ik heb de Vox AC4C1 gekocht en de reden waarom ik die wilde hebben was omdat er een gain switch op zit. En omdat ie paars was naruurlijk;)

http://imageshack.com/a/img854/6493/tu5n.jpg

heel mooi!

Tabula Rasa
22 december 2013, 18:31
Net Alex met zijn Vox en lp over de vloer gehad. Erg leuke versterker!

Tunes
22 december 2013, 18:48
Ik heb hem ook, erg fijne versterker.
zo in het wit is het ook erg mooi. vind ik.

Vox setje:

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-4AFLRTKX.jpg

hessepes
22 december 2013, 19:27
Die mini versterkertjes van Vox zijn esthetisch gezien gewoon plaatjes :lovelove::cooler:

da Liks
22 december 2013, 20:19
Net Alex met zijn Vox en lp over de vloer gehad. Erg leuke versterker!

Yep, doet precies waar ie voor gemaakt is en doet dat goed. overtreft mijn verwachtingen. Zeker met die reverb erop (pedaaltje michiel ;) ) werd het heeel ruimtelijk voor zo'n klein dingetje! Ik heb wat problemen met de cardreader op mn pc, ik probeer de opnamen van vanmiddag te verwerken tot een soundclip als ik ze eraf krijg..

da Liks
22 december 2013, 20:19
Ik heb hem ook, erg fijne versterker.
zo in het wit is het ook erg mooi. vind ik.

Vox setje:

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-4AFLRTKX.jpg

met bijbehorende plank, super :)

yavin
23 december 2013, 10:04
Yep, doet precies waar ie voor gemaakt is en doet dat goed. overtreft mijn verwachtingen. Zeker met die reverb erop (pedaaltje michiel ;) ) werd het heeel ruimtelijk voor zo'n klein dingetje! Ik heb wat problemen met de cardreader op mn pc, ik probeer de opnamen van vanmiddag te verwerken tot een soundclip als ik ze eraf krijg..

...gewoon in de badkamer zetten. Geen reverb pedaaltje nodig ;)

da Liks
23 december 2013, 10:35
badkamer transporteert lastig.

Tabula Rasa
23 december 2013, 17:38
Ik ben niet echt iemand die reviews schrijft omdat iedereen iets anders ervaart en anders hoort, maar toch ga ik het een keertje proberen (zoals ik de versterker ervaren heb (niet zoals het absoluut is, maar zoals IK het ervaren heb:

Gisteren is Alex een uurtje over de vloer geweest met de Vox en een Les Paul met (volgens mij) een Di Marzio super distortion in hals positie en een SD Slash geval in de brugpositie. Ik had een stratje met 3 singlecoils (hoge output, maar diep in de slagplaat)

Versterkertje getest door gewoon wat te prutsen, wat akkoordjes, wat loopjes en alle knoppen uitproberen.

Het ding is heel basic: 3 standenswitch voor 0.25, 1 en 4 watt. Een volumepot en een tonepot.
Ik had vooraf een idee dat het wel tegen zou vallen (goedkope chinese brol).

Eerste indruk was meteen een goeie. Versterkertje zag er zeer degelijk uit. Tolex was mooi beplakt. Een redelijk gewicht voor zo'n klein bakkie. Jammer dat je de buizen niet kan zien, zelfs niet door het minuscule roostertje bovenop. Ik vind het altijd een leuk gezicht om ze te zien gloeien, maar helaas.

Het knoppen-gebeuren is lekker simpel.

Eerst de 4 watt stand: Lekker hard, hard genoeg om je buren helemaal gek te krijgen. Het geluid is lekker warm en heel neutraal. Ik kan het in geen ene hoek plaatsen. Het is niet Vox zoals een mini AC30 ofzo, het zit niet in het fenderkamp (zoals ik fenders ervaar met veel hoog, veel laag en minder in het middengebied). Het is niet zoals ik Marshall ken, maar veel neutraler en dat vind ik in dit geval een heel mooi iets.

De 1 watt stand: Gek genoeg klinkt hij niet alsof hij afgeknepen wordt wat ik eigenlijk wel stiekem verwachtte. Ook wordt het niet ineens een hele andere versterker van karakter. Hij lijkt gewoon nog bizar veel op de 4 watt positie, maar dan zachter.

De 0.25 watt stand: Deze klinkt ook niet echt erg afgeknepen. Het is er wel, maar het is zoooo minimaal dat ik me er niet aan kon storen. Ook hier blijft het weer gewoon dezelfde versterker, maar dan een stuk zachter.

De toneknop: op lager volume doet ie minder dan op hoog volume, maar dat is niet heel vreemd, dat heb je vaker. Het bereik is ruim voldoende.

De volumeknop: In ieder stand is maar een klein deel van de pot een volumepot, al vrij gauw gaat ie niet veel harder meer, maar komt er alleen maar meer gain bij. Het is een hele prettige oversturing, die ik niet gauw in een bepaalde hoek kan plaatsen.

De input reageert ontzettend mooi op de volumeknop van zowel de strat als de LP. Volume op de gitaar op 4, mooi clean opzoeken op de versterker en klaar!

Op de volumepot van de versterker zit iets van een treblebleedcapje of wat dan ook. Bij terugdraaien nauwelijk verlies aan hoog.

Moet je hem kopen voor een lekkere scheur op een appartementje met een gipswandje tussen je gitaarkamer en een babykamer waar de baby ligt te slapen? NEE, daar gaat ie toch net te hard voor. Moet je hem kopen voor een appartementje en je wilt overdags lekker scheuren zonder je buren echt te irriteren? JA, dat zou heel goed kunnen denk ik zelf. Moet je hem testen als je op zoek gaat naar een klein versterkertje voor thuis? JA ABSOLUUT, JE MOET HEM EEN KANS GEVEN.

da Liks
23 december 2013, 18:57
Helemaal mee eens Joris :)

Tabula Rasa
23 december 2013, 19:01
Bedenk me net wel dat ik 1 ding mis op deze versterker, juist omdat ie zo veel doet met volume, van clean naar scheuren: Een fx-loop. We hebben een reverb getest en die zou juist in een loop moeten zitten, juist bij deze versterker! Maar je kan niet alles hebben.

da Liks
23 december 2013, 19:06
niet voor die prijs.. 280 euro nieuw geloof ik.