PDA

View Full Version : Winkel die veel boutique pedalen in huis heeft?



lespaulnmarshall
20 december 2013, 16:47
Hallo,
Welke winkel in nederland heeft nou veel boutique pedalen in huis en dan met name time based and modulatie efecten (leslie sim, vibe, trem etc..)?
Ik ben op zoek naar een of twee goede pedalen om mijn pedalen bord af te maken maar ben er nog niet helemaal uit hoe en wat dus ik zou grag is wat gaan testen eerst...
Merken die mij interesseren zijn bijvoorbeeld Strymon, empress, diamond etc... Ik noem deze merken om je een indruk te geven, niet opdat ik die drie merken specifiek zoek. De winkels hoeven dus niet per se die drie in huis te hebben ofzo, hoewel ik wel graag wat stymons wil proberen dus die dan in ieder geval wel.
Vast bedankt!

TW-Pieter
20 december 2013, 17:04
Ik was laatst bij Max Guitarstore in Nijmegen en ik zag daar sowieso wat Strymon en Diamond liggen. En anders naar Guitarking, in Boekel.

lespaulnmarshall
20 december 2013, 17:11
Max heeft idd veel, maar een beetje ver weg voor mij, ik woon in lelystad...

miyaru
20 december 2013, 22:12
Het is echt de moeite waard een dagje vrijaf te nemen en bij Max langs te gaan. Ik woon in Zaanstad, en doe het ook van tijd tot tijd met een maat van me. Zoek een gitaarvriend uit en plan de dag zorgvuldig, je doet altijd weer ervaringen en ideeën op.

Buiten dat, het is hartstikke leuk!!!!!

Robin

Tristan
20 december 2013, 22:18
Max Guitar vind ik echt een klotezaak, service moet je daar niet verwachten, kopen en oprotten lijkt er het motto (zeker in Den Haag).
Het is tegenwoordig hier in Nederland vrij dun bezaaid met echt goede muziekwinkels, voor het Strymon gebeuren zou je de volgende zaken kunnen proberen:
1. Music Store Professional Rotterdam
2. Rock Palace Den Haag
3. Dirk Witte Amsterdam

Zelf zou ik echter gewoon een keer naar Duitsland of Belgie rijden, of via internet bij een van deze zaken bestellen, ze zijn heel relaxed qua uitproberen en terugsturen enzo, ik heb er echt goede ervaringen mee:
1. Effekt Boutique www.effekt-boutique.de
2. Rock Gear www.rockgear.de
3. Crush The Button www.crushthebutton.com

the sure thing
20 december 2013, 22:25
Max Guitar in Nijmegen is een prima zaak hoor.... Is niet te vergelijken met de service in Den Haag.

lespaulnmarshall
20 december 2013, 23:51
Nijmegen ben ik slechts 2 keer geweest. Max in den haag heb ik geen slechte ervaringen mee, ben er veel vaker geweest, ik denk dat ik morgens eens in amsterdam bij dirk witten en dijkman ga kijken, ik heb geen zin/tijd om ver te reizen.

vulvasonic
21 december 2013, 02:20
Max Guitar in Nijmegen is een prima zaak hoor.... Is niet te vergelijken met de service in Den Haag.
Ik heb alleen maar hele goede ervaringen met Max Guitar Nijmegen. Leuke verzameling aan pedalen ook. Ik lees dat de afstand te groot is, maar dat kan in de praktijk best nog meevallen. Bovendien, parkeren in Nijmegen is duur, maar in Amsterdam moet je er bijna een boutique pedaaltje op toeleggen. Dus... Zorg ik voor de koffie. :D

the sure thing
21 december 2013, 09:20
Max Guitar Nijmegen is ook 5 minuten lopen van station Nijmegen. Ideaal!

Fuhgawz
21 december 2013, 11:55
Ik moet je zeggen dat ik een beetje een hekel heb aan het woord 'boutique'. Klinkt een beetje elitair. Alsof normaal verkrijgbaar spul niet goed genoeg is voor de gemiddelde forumganger. Ik word daar een beetje eng van. Daarbij, valt het toch binnen de definitie van 'boutique' dat het juist NIET in gewone winkels ligt? Je noemt Strymon als voorbeeld, maar dat is dan weer zo'n groot bedrijf waarvan de spullen ook gewoon bij de Feedback liggen.

Maar goed, ik juich het alleen maar toe dat je liever eerst gaat testen en niet zomaar de hype op de Amerikaanse fora gelooft. Dus hoewel deze post misschien wat lullig overkomt is het niet verkeerd richting jou bedoeld.

lespaulnmarshall
21 december 2013, 19:04
Ik moet je zeggen dat ik een beetje een hekel heb aan het woord 'boutique'. Klinkt een beetje elitair. Alsof normaal verkrijgbaar spul niet goed genoeg is voor de gemiddelde forumganger. Ik word daar een beetje eng van. Daarbij, valt het toch binnen de definitie van 'boutique' dat het juist NIET in gewone winkels ligt? Je noemt Strymon als voorbeeld, maar dat is dan weer zo'n groot bedrijf waarvan de spullen ook gewoon bij de Feedback liggen.

Maar goed, ik juich het alleen maar toe dat je liever eerst gaat testen en niet zomaar de hype op de Amerikaanse fora gelooft. Dus hoewel deze post misschien wat lullig overkomt is het niet verkeerd richting jou bedoeld.

Ik zie mezelf echt niet als forumganger... Meer als muzikant haha, nee sorry voor het woord boutique, ik bedoel ermee pedalen uit het hogere segment, die liggen mij meestal beter, ik ben nogal kieskeurig (en dat heeft echt niets te maken met internet mythes enkel met mijn oren)i. Bij boutique gaat het mij niet om exclusiviteit/verkrijgbaarheid, enkel kwaliteit, dat is voor mij de omschrijvind van boutique.
Strymon is overigens geen groot bedrijf. Slechts een paar mannen met berstand van zaken die samen de hoogste kwaliteit producten maken. Ze zijn groot wat bekendheid betreft, diet kwa onderneming (waarom zijn ze anders voortdurend uitverkocht?)

Misschien komt mijn post ook weer vervelend over naar jou toe, maar ook bij mij is dat niet de bedoeling ;)

gitaargod
22 december 2013, 00:05
Prima zaak? Je bestelt een nieuwe versterker (2000 euro!!!) en je krijgt een showmodel met de foute buizen. Na klagen krijgen je dan wel een nieuwe, zonder stroomkabel en zonder een verontschuldiging. Dus wel degelijk een goede service, prima zaak! Ik koop er nooit weer!



Max Guitar in Nijmegen is een prima zaak hoor.... Is niet te vergelijken met de service in Den Haag.

Dirk_Hendrik
22 december 2013, 08:38
Ik moet je zeggen dat ik een beetje een hekel heb aan het woord 'boutique'. Klinkt een beetje elitair. Alsof normaal verkrijgbaar spul niet goed genoeg is voor de gemiddelde forumganger. Ik word daar een beetje eng van. Daarbij, valt het toch binnen de definitie van 'boutique' dat het juist NIET in gewone winkels ligt? Je noemt Strymon als voorbeeld, maar dat is dan weer zo'n groot bedrijf waarvan de spullen ook gewoon bij de Feedback liggen.

Maar goed, ik juich het alleen maar toe dat je liever eerst gaat testen en niet zomaar de hype op de Amerikaanse fora gelooft. Dus hoewel deze post misschien wat lullig overkomt is het niet verkeerd richting jou bedoeld.

Dank je wel. Hoef ik het niet (weer) te schrijven!:cheerup:

raabje
22 december 2013, 12:51
Amsterdam:

http://www.sound-plaza.nl/?products=effecten&subproducts=gitaar

Ik weet niet of wat je zoekt hier tussen zit.....

lespaulnmarshall
22 december 2013, 23:10
Be gister maar even naar dirk witte geweest omdat ik toch inmiddels er al uit was dat ik waarschijnlijk iets van strymon wilde gaan kopen, dus ben wat strymon's gaan testen en ben toen weer naar huis gegaan, om alles eens goed te laten bezinken. Heb uiteindelijk gekozen om de strymon mobius te kopen dus ik bem vandaag terug gegaan (zondagopening) om hem op te halen. Ik denk dat ik ook nog ga sparen voor de el capistan delay, die vond ik ook heel goed maar de mobius had voor mij de prioriteit.

Heb gisteren wel de grootste gitaarwinkel onzin van mijn leven gehoord in die winkel. Een man die er duidelijk totaal geen verstand van had wilde graag een 'blues overdrive' pedaal kopen. Dus de man van de winkel zegt, 'jij wilt zeker een john mayer sound he?' Waarop de klant antwoord 'ja, een beetje john mayer, hendrix... Srv...'. De winkelier loopt naar de pedalenkast 'deze gebruikt john mayer (terwijl hij een ts-9 pakt) (john mayer heeft een mega rack staan, met 999999 pedalen erin maar, oke...) en deze heeft hendrix gebruikt (terwijl hij de mini fuzz face pakt) (meneer vroeg om een blues overdrive, maar ik snap dat hij een fuzz pakt als hij om hendrix vraagt). Dus de klant vraagt 'en SRV?' Ja die gebruikt een custom overdrive/distortion, een beetje zoals de fulltone OCD...
De klant vraagt 'maar wat kost zoiets nou'?
Dus hij zoekt de prijzen op, en de klant zegt 'zo dat is nogal prijzig...' Hebben jullie niet iets goedkopers wat hetzelfde doet, een beetje rond de 50 euro'?
Waarop de winkelier antwoord 'nee, in die catagorie heb je alleen distortion en dat is echt een effect, maar overdrive is veel beter'
Klant: 'Mag ik zo een goedkopere dan wel proberen?'
Winkelier pakt een ds-1 erbij en zegt: 'ja kijk deze is 49 euro, maar die is lang niet zo goed als de tube screamer. De tubescreamer is gemaakt met versterker onderdelen, dus hetzelfde als in je versterker en dan gaat het signaal door een potentiometer en die versterkt het signaal enorm en genereert dan de overdrive.

10us
23 december 2013, 00:05
In mijn fiets zitten ook versterker onderdelen... Schroefjes enzo...

vulvasonic
23 december 2013, 03:55
Wat een verhaal. En het is helemaal niet nodig. Ik heb met één van de allerbeste verkoopsters gewerkt en zij heeft me duidelijk gemaakt dat je op heel veel verschillende manieren kunt verkopen, maar dat je, ook als verkoper, uiteindelijk het beste uit bent als je vooral heel goed luistert naar wat de klant wilt en nodig heeft (en dan kun je best proberen de prijs wat op te voeren). Een tevreden klant komt terug en zal z'n vrienden vertellen over de goede service. Een klant met een slechte ervaring daarentegen..........
Ergo, ze hebben alleen zichzelf ermee. :)

Dirk_Hendrik
23 december 2013, 08:09
Heb gisteren wel de grootste gitaarwinkel onzin van mijn leven gehoord in die winkel. (en toen nog meer narigheid).

Als dat is geweest bij de zaak die je even daarvoor noemde heb je wss naar dezelfde knul staan luisteren waar ik een half jaar terug wat flarden van meepakte toen ie iemand een DMM met Hazarai stond aan te praten. Een bijzonder onprettige ervaring.

obiwanjacobi
23 december 2013, 09:32
Hoesten terwijl je zegt "Bullshit!" :soinnocent:

Good help is hard to find zullen we maar zeggen.

dml
23 december 2013, 11:44
Boutique? Daar koop ik kleding!

lespaulnmarshall
23 december 2013, 11:53
Als dat is geweest bij de zaak die je even daarvoor noemde heb je wss naar dezelfde knul staan luisteren waar ik een half jaar terug wat flarden van meepakte toen ie iemand een DMM met Hazarai stond aan te praten. Een bijzonder onprettige ervaring.

Ja, die winkel, maar goed, moet er dan wel weer bij zeggen dat ze het verder wel goed bedoelen. Die verkoper zal vast ook niet beter weten. Als je als gemiddelde koper je eerst goed inleest over de producten die je wilt testen/kopen dan ben je voor de rest wel aan het goede adres daar. De service is goed, ze zijn vriendelijk en behulpzaam, hoewel (sommigen) dus niet zo veel verstand van zaken hebben als het op de daadwerkelijke producten aankomt. Verder hebben ze ook nog laagste prijs garantie dus dat zit wel goed.

the sure thing
23 december 2013, 14:13
Als je verhaal klopt... Dat kan ECHT niet... De laatste keer dat ik dat soort lulverhalen hoorde was in een gitaarzaak in Apeldoorn. Wat een KUL werd daar verteld aan een bleue klant...

lespaulnmarshall
23 december 2013, 14:46
Als je verhaal klopt... Dat kan ECHT niet... De laatste keer dat ik dat soort lulverhalen hoorde was in een gitaarzaak in Apeldoorn. Wat een KUL werd daar verteld aan een bleue klant...

Is echt niks van verzonnen hoor ;)
Ik vind het ook niet eerlijk tegenover de klant, en die verkoper weet er blijkbaar niets van, dus die zal gewoon ontslagen moeten worden naar mijn mening. Voor de rest prima zaak hoor.